automutilatie-zelfverwonding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:38

Me_butterfly:
Heel veel sterkte. Ik zie dat je aardig in de put zit. Je komt er wel uit echt waar geloof me maar Lachen Ik dacht dat ik er niet meer uit zou komen dat het me nooit ging lukken..Nou daar denk ik nu wel ander over. Ik voel mee een stuk beter na met wat mensen en vriendinnen te hebben gepraat. Succes en als er wat is PB'en he Lachen Ach gut

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 01:32

dankje wel _punky_ voor je lieve woorden... Lachen
khoop ook dat ik eruit kom ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:31

Lot schreef:
Ik heb ergens eens gelezen dat Tori Amos een nummer had geschrevenover automutilatie...weet iemand van jullie daar meer van?


Ik heb het op gezocht en dat liedje heet never seen blue.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:43

Droppie_18: Heel erg bedankt voor uw kaartje die vandaag in de bus lag. Echt waar dat betekend echt veel voor me. Kusje Bedankt...

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:08

Kusia schreef:
Ik denk (dat was bij mij het geval) dat als sommige mensen heel veel pijn en verdriet hebben, het proberen over te zetten op lichamelijke pijn, zodat ze niet meer aan de geestelijke pijn hoeven te denken.



Ja.. Dat was het bij mij ook..

Maar ik heb het gevoel dat ik weet zonder kan.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:13

Goed van je! Ik hoop dat je het vol kan houden om te stoppen! OK dan!

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:55

OK dan! super!!!

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:11

Heel veel sterkte allemaal.. Me_butterfly.. goed dat je hulp gezocht heb Lachen

Als iemand wil praten... Pb knopje is snel ingedrukt Lachen

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:55

Tja... ik lees al wel de hele tijd mee in dit topic.Maar heb eigelijk nog niet gereageerd hier.Wist en nouja weet niet zo goed wat ik hier moest neer zetten.
Zoals al enkele die hier gereageerd hebben snij/kras ik ook al hoewel ik vanaf zondag al ben gestopt het is niet lang maar ik vecht er deze keer echt tegen.Ik wil het zonder kunnen voor mijn gevoel en misschien is dat wel erg raar kan ik alles uit het verleden pasverwerken op het moment dat het snijden niet meer steeds de makkelijkste uitvlucht is,en het alleen maar moeilijker maakt.Praten gaat nog steeds niet klap ontzettend dicht elke keer en kan alleen maar huilen voel me echt zo aansteller en ik denk het wel wat ik wil zeggen maar er komt geen geluid uit en ben harstikke duizelig echt zo stom Scheve mond.Maar goed misschien moet ik het er niet graag over willen praten omdat ik dacht altijd dat praten goed was om het te verwerken.Misschien is dat bij wel niet zo?.Nu ben ik iig wel zover dat ik via msn en bokt er redelijk makkelijk iig steeds beter er over kan praten omdat niemand dan ziet hoe ik me voel en ik langer de tijd heb om te antwoorden.Ook kan ik nu wel bijna alles opschrijven gewoon wat ik voel en steeds meer dingen die er gebeurt zijn.En geef het nu ook aan een vriendin die het leest en er indien nodig wat over zegt of wat dan ook voor mijn gevoel ga ik sinds zondag weer stapje voor stapje heel langzaam vooruit.Vanplaats de weken daarvoor dat ik elke dag weer meer achter uit ging..
Ik weet niet hoe het komt ,ik denk omdat ik zelf vind dat ik zaterdagnacht echt te ver ben gegaan..en dat ik daarom in zie dat het niet zo kon ik weet het niet Scheve mond.

En las de verhalen over hulp enzo aan de ene kant denk ik dat het wel goed is maar aan de andere kant durf ik het niet.Omdat ik dan moet! praten en misschien alleen maar goed maar ben bang dat er niks uitkomt zit ik daar?En moet je eigelijk eerst naar je dokter Scheve mond

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:08

Alles valt in het water nu.....al die maanden....allemaal...zonder.
En nu moet het ineens met, zou het de trigger zijn geweest?
Hmm, ik vraag het me af, wat me zo slap maakte.

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:36

Hey chatelaine
Wat super dat je toch hier gereageerd hebt!!! OK dan! heel goed van je hoor meid!!
En echt SUPER SUPER goed dat je al zo'n tijdje nix meer gedaan hebt!!!! OK dan! heel knap van je!
Ik herken heel veel in je verhaal, en vind het zelf ook super moeilijk om te praten... praat er ook met niemand over eigenlijk, niemand weet ervan...
Ik ben dus wel vorige week bij de jeugdzorg geweest voor m'n 1ste gesprek en dat was super echt SUPERRR eng.. Scheve mond kben ook al vaker dicht geklapt bij mensen als ik erover wou beginnen en was dus ook bang dat dat dit keer ook weer zou gebeuren, zeker omdat ik deze vrouw helemaal niet kon.
Gelukkig is dat niet gebeurt!!! Ze stelde me echt heel erg op me gemak, en voelde meteen al aan dat ik super nerveus was, en begon met complimentjes te maken dat ze t echt super vond dat ik toch gekomen was... grr haat eigenlijk complimentjes maar goed, ik voelde me wel al wat rustiger bij haar.
Ze had ook al meteen door, dat ik niet echt een prater was, en zei dus ook dat ze dat merkte aan mij en of dat klopte.
Dat was dus ook zo, en ze zei dat dat helemaal niet erg was en dat zei gewoon alle vrage zou stellen en ik alleen hoefde te antwoorden als ik dat wou.
Dat was dus al een hele stap voor mij.... nou de rest nog, ma ja dat komt nog wel.. dit ging gelukkig wel goed.

en over die vraag of je eerst na de dokter moet?
ik geloof het niet... ik heb dus uit mezelf, naar de jeugdzorg gebeld en een afspraak gemaakt.
Ik ben dus op gesprek geweest en er werd nou een verslag gemaakt van mijn gesprek met haar, en werd ik besproken in een bestuur ofzoiets, wat nou de beste hulp voor mij zou zijn, en ik zou dus doorverwezen worden naar het RIAGG.
Die vrouw zei ook dat ik dus niet naar een dokter hoefde daarvoor, en dat hun mij meteen konden doorverwijzen.

wat ik verder nog even wil zegge is dat ik je gedichten echt stuk voor stuk GEWELDIG vind!!!!!!! echt super mooi!!!
Ik vind er echt zoveel terug in bij me zelf!! lijkt net alsof je over mij bent aan t schrijven bent elke keer Verward echt heel vaag...
Maar vooral blijven doen hoor!!!!! dat kun je je gevoelens tenminste ook al een beetje op deze manier kwijt.

nou mocht je nog verder willen praten ofzo, mag je me altijd pb'en he! Lachen
sterkte meid Ach gut



frostwood schreef:
Alles valt in het water nu.....al die maanden....allemaal...zonder.
En nu moet het ineens met, zou het de trigger zijn geweest?
Hmm, ik vraag het me af, wat me zo slap maakte.

Verdrietig meis hoe gaat het nu met je?? al iets beter?? krijg je hulp in je omgeving, kun je erover praten met iemand??
heel veel sterkte!!!! Ach gut

Verward oeps sorry btje lange prik geworden... was niet de bedoeling zoveel plaats in te nemen.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 00:43

frostwood, als je wilt praten, voeg me toe op msn of pb!! Ik ben zo vaak tot diep in de nacht wakker, ik ben er als je wilt praten. Ik weet dat we elkaar totaal niet kennen, maar als je wilt..... al is het maar voor totale onzin of afleiding!

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 01:00

ik ben ook meestal tot heel laat/ vroeg hoe je het wilt noemen haha online...dus
zelfde aanbod...

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 01:13

geldt ook voor andere mensen die willen praten ofzo! 's avonds/'s nachts is het vaak zo saai op msn...

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 01:31

kheb je maar toegevoegd, we antwoorden toch zowat de hele tijd op elkaar berichtjes... haha Lachen
maar ik geloof dat je nu niet meer online bent...jammer, kan weer us niet slapen..

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:13

Ik ben ook wel errug vaak online Bloos
Dus... als iemand wil praten...

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:16

frostwood schreef:
Alles valt in het water nu.....al die maanden....allemaal...zonder.
En nu moet het ineens met, zou het de trigger zijn geweest?
Hmm, ik vraag het me af, wat me zo slap maakte.


Dan voel je je ff poedersuiker... Scheve mond
Probeer het niet meer te doen...

Ja ik heb makkelijk praten.. maar ik weet hoe het is...

Als je wil praten...

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:25

Mijn inbox staat ook voor iedereen open hoor Lachen
Ik reageer vanmiddag even beter moet nu de bus naar school halen Ach gut sterkte allemaal

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:12

Het is misschien heel hard, maar ik heb echt geen behoefte aan hulp.
Ik bied het graag aan, maar zelf hulp zoeken, nee nee, ik heb al teveel van de hulpverlening gezien.

En al helemaal nu ik een half jaar aan jeugdreclassering vast zit...

Ik ga wel lekker pratn met mn vrienden erover.

maar dat van gisteren, was gewoon puur de druppel die de emmer doet overlopen, nu is het emmertje ondertussen alweer halfvol, maar overloepn doet ie voorlopig nog niet Lachen

Dankjewel allemaal, maar het komt wel goed met me, ik ben er zeker van!

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:11

Dat je geen behoefte hebt aan hulp.. is niet hard..
Ik snap het wel..
Maarja als je dus toch wil praten weet je iniedergeval dat het kan Lachen

Mij werd het ook allemaal even te veel... : Scheve mond
Mja even niet zo veel zin om te gaan vertellen Lachen

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:58

Pff ik dacht echt dat ik de enige was . Maar toen ik dit topic las, en nu lees.. zijn er echt veel mensen die het doen Scheve mond

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:28

Ach gut

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:43

Ach gut voor iedereen ff Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:18

Stond laatst een artikel over in de pauze. Wat ze daarin zeggen, voorandere mensen in het moeilijk om te begrijpen. Ik vind het zelf dus erg stom wat ze zo problemen oplossen, maar wij begrijpen ze natuurlijk niet. Een goeie oplossing is, zei dat meisje in pauze, om met dezelfde soort mensen erover te praten, dan weet je dat je dus niet de enige ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:05

Ik heb ook een artikel in de krant gelezen over AM. Het is een modegrill en meisjes doen het voor de aandacht!!??
Ook snijden meisjes van 14/15 nog niet, ze krassen alleen maar. En meestal omdat ze in de pubertijd komen. Verward
Als ik maandag weer thuis ben zal ik wat zinnetjes uit de krant overtypen.

Chatelaine; Als er wat is, kun je het tegen me zeggen he. We spreken elkaar niet zo vaak op msn, maar ik ben er voor je Ach gut [/list]