Cavia/Hamster loopbal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:29

Sypheron schreef:
Mwa, ik heb vage cavia's. Ik ga het gewoon eens proberen, die ballen zijn groot genoeg om beweging in te krijgen zonder dat ze echt lening moeten zijn, ze kunnen er gewoon recht in lopen hoor?
Als ze er geen plezier in hebben zie ik dat snel genoeg Lachen.
Bovendien, hoe weet jij wanneer een dier gestressed is? Ik kan niet met ze praten hoor? Knipoog
Alle dieren in gevangenschap zijn al gestressed, als je echt zo gaat nadenken kun je beter helemaal geen huisdieren in kooitjes aanschaffen Knipoog. Als het echt slecht zou zijn voor de cavia, zouden de dingen wel verboden worden Lachen. Ze liggen nog steeds in de winkel, dus ik ga gewoon eens een poging wagen Lachen.


Als je je dieren een beetje kent kun je makkelijk zien of ze gestresst zijn, of dat ze lekker in hun vel zitten. En het is helemaal niet zo dat alle dieren in gevangenschap al gestresst zijn, ik weet niet hoe je daarbij komt. Verward En dat het in de winkel ligt wil helemaal niet zeggen dat het dus ook goed is. Je zou eens moeten weten wat voor rommel er wel niet verkocht wordt. Hamsterwatten waar ze in kunnen stikken, loopradjes waar ze hun poten in kunnen breken, of zoals ik wel een keer heb meegemaakt: een muis waarvan de staart er in vast zat en afbrak. Scheve mond Voer waar de meest mogelijke rommel inzit, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is te kortzichtig om van alles wat ze in een dierenwinkel verkopen maar aan te nemen dat het goed is.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:35

Waar maakt iedereen zich druk om....
Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie beesten het leuk vinden?
Ze wil alleen proberen en ze zegt zelf al als het niks is gaat de bal weer weg Lachen
Wie weet kruipen ze er zelf wel graag in........of juist niet maar dan stopt ze er ook mee....
jullie zijn er ook waarschijnlijk zo achter gekomen

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:36

Sypheron schreef:
Mwa, ik heb vage cavia's. Ik ga het gewoon eens proberen, die ballen zijn groot genoeg om beweging in te krijgen zonder dat ze echt lening moeten zijn, ze kunnen er gewoon recht in lopen hoor?
Als ze er geen plezier in hebben zie ik dat snel genoeg Lachen.

Misschien dat jouw cavia's dan kleiner zijn dan de mijne waren Knipoog. Die hadden allebei toch op z'n allerminst een bal minstens zo groot als een voetbal nodig om er ongeveer normaal in te passen zodat ze recht zouden kunnen lopen Haha! Daarom had ik toch het idee dat die dingen vééél te klein zijn voor een cavia. Maar goed, jij kent je dieren het beste en als je het gaat proberen ben ik op zich wel benieuwd hoe het gaat Lachen . Ik zou alleen wel erg goed oppassen omdat cavia's niet zo'n hele geschikte bouw ervoor hebben en niet zo kunnen springen/rennen/klimmen, etc. als hamsters dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:56

Zoals ik al eerder zei, mijn hamster komt dus niet in zo'n ding! Knipoog Ze mag altijd los op de overloop, en bovendien denk ik dat ze al heel veel beweging krijgt in haar kooi.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 18:45

Sypheron schreef:
Alle dieren in gevangenschap zijn al gestressed, als je echt zo gaat nadenken kun je beter helemaal geen huisdieren in kooitjes aanschaffen Knipoog.


Ik weet niet of dit waar is Verward . Kijk, als de beestjes al in gevangenschap geboren zijn weten ze toch niet beter? Maar het zou een ander verhaal worden al zitten ze in een veel te klein hokje! Scheve mond

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:51

Nee, dat is ook onzin...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:12

Dus als je een mens vanaf geboorte in een hokje van 2x2 meter stopt weet die ook niet beter? Dat is ook onzin, verder ken ik niemand die ik ook met hamsters heb zien praten. Zoals ik al zeg, als ik een bal koop, probeer ik het. Is het niets gaat ie weer weg. Verder zijn mijn cavia's nog nooit in de stress geweest Lachen.

En Eliane, misschien heb jij een kleinere bal gehad? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:09

Sypheron schreef:
Dus als je een mens vanaf geboorte in een hokje van 2x2 meter stopt weet die ook niet beter? Dat is ook onzin, verder ken ik niemand die ik ook met hamsters heb zien praten. Zoals ik al zeg, als ik een bal koop, probeer ik het. Is het niets gaat ie weer weg. Verder zijn mijn cavia's nog nooit in de stress geweest Lachen.

En Eliane, misschien heb jij een kleinere bal gehad? Knipoog

Hoe bedoel je precies? Ik praat áltijd tegen mijn hamsters. Scheve mond

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:10

Je kunt mensen niet met dieren vergelijken.
En je hoeft niet letterlijk met dieren te praten om te begrijpen hoe ze zich voelen.

En als je graag zo'n bal wilt kopen houd ik je niet tegen hoor.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 13:53

Ik vind ook niet dat je mensen met dieren kan vergelijken... Bloos!
En nee, ik hou je ook niet tegen!! Maar onze cavia's komen alleen never in zo'n bal!! Ze zijn groot genoeg om gewoon los te lopen..

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:36

Sypheron schreef:
Verder zijn mijn cavia's nog nooit in de stress geweest Lachen.

Dan heb je waarschijnlijk ook erg stressbestendige cavia's Tong uitsteken Ze staan er namelijk wel om bekend snel gestresst te worden. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je het wil proberen? Cavia's zijn toch groot genoeg om los rond te lopen? Zoals ik al zei ben ik wel benieuwd hoe cavia's erop reageren

Citaat:
En Eliane, misschien heb jij een kleinere bal gehad? Knipoog

Nooit zelf gehad, maar diegene die ik in de dierenwinkels zie liggen zouden mijn oude cavia's *nóóit* inpassen Bloos! Maar die hadden dan ook een hele flinke omvang allebei Knipoog Maar goed, misschien dat ik dus alleen de maat voor hamsters heb gezien en dat er ook nog grotere bestaan Lachen . Dat hoop ik iig want anders waren mijn cavia's kennelijk wel érg uit proportie... Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:21

Normale cavia's passen niet in de hamsterballen hoor. Lachen Je hebt meerdere maten, voor de cavia's is een grotere maat, die ook voor fretten is. Ik heb alle maten wel gehad, dit is de cavia/frettenmaat:

40 cm:
Afbeelding

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:42

die hele grote maat heb ik dus ook voor mijn ratjes. Ik heb ook nog 1 kleinere liggen, maar als ze daar in rennen gaan ze steeds koppeltje duikelen!! zie er ook wel lief uit, maar kan je eigenlijk niet maken, daarvoor dus morgen een grotere!