Mijn brief aan europese commissie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-01 14:47

Deze brief heb ik als voorbeeld (met dank aan desiree) aan kennissen e.d. gegeven die hem na enige aanpassingen zelf kunnen versturen.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de berichtgeving rond mond- en klauwzeer deel ik u mede zeer verontrust te zijn door de huidige situatie en wel om de volgende redenen.

Het entverbod handhaven om economische redenen is crimineel. Crimineel ten opzichte van dier en mens. In europees verband moet het gewoon mogelijk zijn om alle evenhoevigen te vaccineren, waardoor Azië en de VS weten dat het vlees wat zij uit Europa importeren wel antistoffen bevat, maar dat deze veroorzaakt zijn door enten en niet door ziekte. Een beetje meer ruggengraat tonen naar landen die aan walvisjacht doen en hormoonvlees propageren, kan mijns inziens geen kwaad.

Het preventief ruimen van gezond vee in de omgeving van een mogelijke mkz-besmetting is niet alleen verschrikkelijk voor alle betrokkenen, ook is het volstrekt zinloos als de besmetting door vogels, konijnen, hazen, wind en insecten veel verder verspreid kan worden. Hier is mijns inziens sprake van het creëren van een schijnzekerheid. Tegenwoordig hou je mensen hier niet meer mee voor de gek. Wordt wakker politiek!

Dieren en mensen worden tegen allerlei ziektes ingeënt, waarom is deze ene vaccinatie die zoveel leed kan voorkomen en die geen gevaar vormt voor de volksgezondheid dan verboden? Uit economische motieven, geld dus, verkregen uit exporteren van vlees. Ga zo door met ruimen en er valt niets meer te exporteren! Het vertrouwen in de democratie ben ik kwijt, en ik ben helaas niet de enige. Niemand staat achter de massamoord op dieren en toch gaat de overheid hiermee door.

Daarbij komt een stukje eigenbelang: ik ben in het bezit van een paard dat gehuisvest is bij een melkveehouder. Zijn erf mag ik al een week niet betreden, dus word ik betrokken bij iets, waar ik niets mee te maken heb. Mijn paard mag ik niet verzorgen, ik kan alleen maar hopen dat hij gezond blijft. In principe worden paarden niet afgemaakt, wordt gezegd. Maar hoe vaak houdt de overheid zich aan zijn woord? Moet ik hier echt op vertrouwen? “In principe”? Ik heb principes, maar heeft u ze ook???

Iedereen weet dat mond- en klauwzeer als een rollende sneeuwbal slachtoffers maakt en maar op één manier te stoppen is: vaccineren. De vraag is echter hoeveel koppen moeten er nog rollen voordat daarmee begonnen wordt? Zal de “kop” van mijn paard daar ook tussen zitten?

Hoogachtend,




Mieke Baron


en maar hopen dat het helpt, je moet toch iets doen???

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 16:28

GOED INIATIEF!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 20:48

Een hele goede brief! Hopen dat het wat resultaat geeft! Als het ze alleen al een beetje aan het denken zet..