Medici gezocht ;)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Medici gezocht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:35

Ehm ja, ik eh weet even niet wat ik moet doen.
Om te beginnen ik heb een enorme schrik voor de tandarts haha
Maar ik had dus kiespijn echter geen gaatje, bleek er bederf onder een vulling te zitten. Dus de tandarts die oude vulling eruit geboord en er een nieuwe in gedaan. Het bederf zat echter al tegen de zenuw aan. Hij dacht niet dat ik een zenuwbehandeling moest maar wel als het na 2-3 weken nog niet goed was, eerder kon je er ook niets over zeggen. Die behandeling was dinsdag maar sinds gister en vandaag pas heb ik me toch kiespijn!! Niet te harden gewoon! Ik voel gewoon elke aderslag doorbonken in mn tand. Is er nou iets niet goed? Of kan dat geen kwaad? Ik durf de tandarts echt niet te bellen want dadelijk begint hij weer over die zenuw en moet ik zo'n behandeling. Dat schijnt zo'n pijn te doen Verdrietig Huilen
Now what? Scheve mond


rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:42

Als je wacht, word het erger, dat weet je zelf ook wel.
Dus alle moed verzamelen, en morgen lekker die tandarsts opbellen!

gewoon geen onderschrift :D

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:42

bji mij deed die behandeling dus echt geen pijn hoor, goed verdoven en gaan met die banaan. het is alleen een raar gevoel, maar ik had geen pijn

BELLEN DUS

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:44

Kan het ook ontstoken zijn? Dat was mn vriendin dr inbreng Bloos! Nog erger!
Moest je dan niet terugkomen enzo Soeskia?

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:45

Heb ik ook wel eens gehad,nam een aantal dagen een pijnstiller in en ineens was het over.Het was bijzonder pijnlijk.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:45

frostwood schreef:
Als je wacht, word het erger, dat weet je zelf ook wel.

Denk je niet dat die vulling gewoon even moet wennen ofzo? (Ik probeer vanalles te bedenken voor mezelf haha)

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:46

Ja ik ga morgen morfine halen bij de apotheek ofzo haha

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:47

Lenn schreef:
Denk je niet dat die vulling gewoon even moet wennen ofzo? (Ik probeer vanalles te bedenken voor mezelf haha)


Niet met al die smoesjes komen voor jezelf.

Je kan dit toch niet uitstellen, want je gaat kapot van de pijn!

Een zenuwbehandeling is zowat pijnloos, als je een goede verdoving hebt Lachen

gewoon geen onderschrift :D

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:48

frostwood schreef:
Een zenuwbehandeling is zowat pijnloos, als je een goede verdoving hebt Lachen

Dit klinkt al beter..
volgens een vriend van mij was het nog erger dan ballenpijn (nou weet ik niet hoe dat voelt, maar toch Haha!)

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:51

Lenn schreef:
Dit klinkt al beter..
volgens een vriend van mij was het nog erger dan ballenpijn (nou weet ik niet hoe dat voelt, maar toch Haha!)



Ik gilde na 1 spuit, ik gilde na 2 spuiten, en na 3 spuiten werkte mn verdoving perfect Lachen

gewoon geen onderschrift :D

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 19:52

sounds great Bloos!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:03

Waarschijnlijk is het dan toch een zenuwontsteking geworden.
Ik zou zeker de tandarts toch maar even bellen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 20:06

Oke.. ik bel morgenvroeg de tandarts, hoop als spoedgeval dezelfde dag nog terecht te kunnen en heb dan meteen een excuus om niet naar school te gaan Cool Cool

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 22:05

oke.. ik kan nu dus wel janken van de pijn
leuke nacht krijg ik

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:07

Lenn schreef:
oke.. ik kan nu dus wel janken van de pijn
leuke nacht krijg ik


Nog meer rede om te bellen morgen Knipoog
Hup, je kan het Haha!
Achteraf valt alles mee Lachen

gewoon geen onderschrift :D

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 22:09

alles beter dan dit iig Verdrietig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:10

Als je erg veel pijn hebt, zou ik nu voor de nacht gewoon een pijnstiller nemen Ach gut !!

En ja... morgen idd naar de tandarts gaan!

Je hoeft niet bang te zijn: er is geen tandarts die vrijwillig een zenuwbehandeling uitvoert zonder dat z´n patient verdoofd is Haha! !
Het prikje is even vervelend (de evtl. 2de en 3de voel je haast helemaal niet meer Knipoog ), maar dat duurt maar 10 sec. dus dat redt je wel Knipoog !
Sterkte morgen Ach gut ! (en ook vannacht natuurlijk!!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 23:20

Lachen Bedankt voor de steun Knipoog
Heb al twee paracetamols gepakt
(schitterend onderschrift trouwens, zelf bedacht?)

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:36

Neem ibuprofen (nerofen of advil). Dat werkt doorgaans sneller en beter dan paracetamol.
In combinatie met paracetamol werkt het helemaal als een trein Haha!

Ik heb overigens woensdag een verstandskies laten trekken (auw) en heb ook nog steeds erg veel last van mijn kaak. Misschien is jouw zenuw gewoon geirriteerd omdat de tandarts zo diep moest boren? Nou ja, iig voor de zekerheid even bellen morgen vroeg.
Ik ben trouwens ook als de dood voor de tandarts Scheve mond

זכור

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 23:46

Verstandskies laten trekken lijkt mij ook geen pretje nee... mijn zus was daar gewoon ziek van geworden.. Scheve mond
Maar dan vind ik het raar dat die kies pas zo laat geïrriteerd raakt want die behandeling was dinsdag al.. goeie moed heb ik Bloos
Verder zijn pap en mam op vakantie en hebben we zon enorme medicijnkast dat ik amper een pleistertje kan vinden Knipoog zal eens kijken, thnx voor de tip.
De paracetamols beginnen trouwens te werken, hoezee

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:07

Heb je al een afspraak gemaakt Knipoog?

gewoon geen onderschrift :D

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:30

Ik heb vandaag heel erg van de tandarts op mijn kop gekregen........... Huilen Ik wist namelijk dat ik 4 (!) beginnende gaatjes had maar heb meer dan 5 maanden gewacht met een afspraak maken! Hij was echt een beetje boos op me, vond het stom dat ik zo lang had gewacht want hoe langer ik wacht des te groter het gat en des te meer pijn het zou doen Frusty

Nu zit ik dus met een opgeblazen wang want hij moest er dus vanochtend een megagroot (LEES: 8mm dikke vulling van 4 bij 4mm!)gat geboord worden in mijn kiezen (zaten 2 gaatjes naast elkaar, liepen over ofzo) en net niet op de zenuw! Heb dus een verdoving gehad in mijn onderkaak en tja nu begint ie uit te werken.

Het is mijn eigen stomme schuld dat dit is gebeurd, ik had veel eerder moeten gaan dus ik heb gelijk voor volgende week weer een afspraak gemaakt om de andere kant te laten restaureren Verdrietig kan niet 2 onderkaken tegelijk verdoven anders gaat het niet goed..........

DUS: maak alsjeblieft zo snel mogelijk een afspraak en bespaar je vereder ellende. Ik ben ook verschrikkelijk bang voor de tandarts en dan met name voor de pijn en al helemaal vooor de verdoving maar als je niet gaat word het alleen maar erger!!!! Neem anders een paar dagen van tevoren wat valeriaan in of rescuedruppels van Bach, word je wat rustiger van Knipoog Heel veel sterket!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:35

Lenn, ergens halverwege de nacht ben je bereid om any tandarts op je knieën te smeken om in hemelsnaam die pijn weg te halen.

En anders wil ik je wel het verhaal vertellen van de gescheurde kies, de oude vulling, de nieuwe vulling, de vervangende tandarts, de zenuwbehandeling, nog een nieuwe vulling, noodkroon, endorevisie en uiteindelijk de dans met de scalpel... (ik heb het over 1 kies trouwens, 1).
Of ga je gewoon???

De prikken van de verdoving zijn niet zo erg, ongeveer wat je voelt als je met een nagel in de tandvlees duwt, zoiets.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:39

ik denk dat geen mens een zenuwbehandeling kan hebben zonder verdoving. oftewel; je voelt het niet.

Amor Vincit Omnia

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:45

Lenn schreef:
Kan het ook ontstoken zijn? Dat was mn vriendin dr inbreng Bloos! Nog erger!
Moest je dan niet terugkomen enzo Soeskia?


Ik herken precies deze pijn en weet wel 99% zeker dat er een ontsteking zit.. ik zou nu dus de tandarts bellen want dit gaat niet over en de pijn die je gaat krijgen staat niet in verhouding met de pijn van een wortelkanaalbehandeling (geloof me ik het er 5 gehad Huilen Huilen )..

De ontsteking zit door de vulling nu opgesloten en wordt niet minder tot dat je kies open gemaakt en schoongemaakt is dan ben je er gelijk vanaf.

Echt meid ik dacht ook een keer ik ga morgen wel maar dat bonken en kloppen is maar tijdelijk te onderdrukke met pijstillers.. Ik ik heb dus de hele nacht liggen janken van de pijn en ik kon pijnstillers slikken wat ik wilde maar niks hielp meer.. Uiteindelijk ben ik via de eerste hulp met een pot codeïne Ziek naar huis gestuurd. De volgende ochten stond ik (met mijn tandarts fobie) om 8 uur op de stoep bij de beste man ik wilde nog nooit zo graag naar de tandarts!!!

Echt die behandeling is een lachertje in vergelijking tot de pijn die je kan krijgen.

Mocht je net als ik eigenwijs zijn en niet gaan... Verward Knipoog
Inderdaad 400 mg ibuprofen als boven staat nemen met een dikke paracetamol+ caffeïne erbij en hopen dat je daarmee een uurtje of twee minder pijn hebt..

veel succes!!!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Mrskiwi, QuintyKelly, wisja, YandexBot en 32 bezoekers