Je problemen op bokt zetten....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:56

Wat ik wel vind is dat je met een berichtje over zelfmoord hier niet zoveel kan... natuurlijk kunnen mensen je een hart onder de riem steken maar niemand is hiervoor opgeleid om met dat soort dingen om te gaan. Ik zou tegen die mensen willen zeggen, bel een hulplijn of neem contact op met het RIAGG oid.
De laatste tijd zijn er al wel 3 of 4 van dat soort berichtjes geweest... Verward

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:00

Ik heb er ook geen problemen mee. Ik heb laatst ook nog een zelfgeschreven gedicht gepost over een periode die nu achter me ligt. Maar dat ik nu helemaal open en bloot op Bokt zet waarover het precies gaat en waarom ik het heb geschreven, nee. Dat vertel ik wel aan de mensen die het willen weten. Aan mijn vrienden. Als ik eens niet lekker in mijn vel zit of ik post iets persoonlijks, dan houd ik het wel vaag, maar ik krijg hier van bepaalde mensen gewoon lieve reacties die me helpen door te gaan. En Ik ben echt geen zielig persoontje, no way! *LOL* Ik vind het net als Jura erg hartverwarmend hoe mensen elkaar hier steunen en elkaar helpen in moeilijke tijden. Lovers En sla idd de topics die zoiets zeggen over... Andere topics genoeg. Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:32

Citaat:
Op 2001-10-23 14:56, schreef Laura:
Wat ik wel vind is dat je met een berichtje over zelfmoord hier niet zoveel kan... natuurlijk kunnen mensen je een hart onder de riem steken maar niemand is hiervoor opgeleid om met dat soort dingen om te gaan. Ik zou tegen die mensen willen zeggen, bel een hulplijn of neem contact op met het RIAGG oid.
De laatste tijd zijn er al wel 3 of 4 van dat soort berichtjes geweest... Verward


ik vond mijn antwoord toch wel bruikbaar Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:44

ik ben het ook met sunnylover eens, natuurlijk heb ej wel vrienden, maar die kun je tog ook niet 24 uur per dag lastig vallen en ik bedoel het is heelrijk om je hart ff te luchten en ik ben het ook met Jippie en Mb eens.

Als je je er aan stoort dan lees je het tog niet en het is idd een groot compliment voor bokt, want zulke dingen zet je niet zomaar op EEN site en hier zitten veel mensen die je er misschien mee kunnen helpen, sommigen durven het misschien niet tegen vrienden te zeggen maarw el op bokt of waar dan ook op i-net.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:49

over dat zelfmoord.... er is iemand over begonnen en plotseling zitten er meer mee met die zelfmoord. moet ik dat nu zien als iets van "he, zo kun je aandacht krijgen" of moet je dat nou serieus opvatten?

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:50

mhmm nou ik ben het niet echt met je eens Margreet.
Ik vind het heel goed dat mensen hun problemen op bokt zetten. Ik bedoel... op bokt zitten heel veel mensen en dan krijg je dus ook verschillende adviesen.
Ik heb zelf ook een keer een probleem op bokt gezet, en dat heeft me heel erg geholpen en gesteund.

Ik vind wel dat als je je probleem kwijt wil gwn onder je eigen naam moet gaan niet je opnieuw registeren als een *anoniem*

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:10

Beste Margreet,je opend deze topic met de ged8te dat je natuurlijk ook nog terugreacties (zeg ik dit goed Verward ) erop kan krijgen.Mensen lezen je verhaal door,en geven hun mening,net als wat jij deed over <b>de zielepoten</b>.In jouw ogen dan he.Maargoed,dat schuif ik aan de kant,kan mij het boeiu wat je over ons denkt.En je zegt wel dat je het in het algemeen bedoeld,maar je hebt het dan ook tegen mij,want ik heb hier ook mijn topic geopend.Dus ja,ik voel me stinkmodder door jouw topic,
ik voel me schuldig dat ik mijn bericht van mijn vader hier op bokt zette,maar ik ben blij dat ik het heb gedaan: WANT iK HEB MENSEN MET WIE IK HEEL GOED EROVER KAN PRATEN,DIE BIJNA HETZELFDE HEBBEN MEEGEMAAKT EN ME TIPS GEVEN

En als jou het niet boeit,lees het niet en geef geen comments.

En als jij nou is commentaar krijgt van een ander,
of een mening leest die jou niet aanstaat,ga je meteen "begrijpend lezen" erbij halen.ZEER ZWAK!
Dan ben jij de zielepoot,alsof je er niet tegen kan dat andere een mening tegen jou hebben!

Mhh voldoende gezegt voor vandaaag tegen Margreet,en dan ga je me ook nog is PB's sturen over m'n engels,...zwak noem ik dat Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:13

Ik vind dat je gelijk hebt sunnylover, maar om nou zo te reageren???
iedereen heeft zn mening.
En om margreet nou zo af te beulen vind ik wel een beetje onterecht...
sorry...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:35

Eens met Wilona: Margreet heeft het zo niet bedoelt, maar ze krijgt t niet goed in woorden gevat...
Dat is toch niet gelijk ZWAK? Ze doet haar best, geeft haar mening, en er zijn wel meer mensen die het opvalt. Want ja: zelfmoord, wat moet je ermee? Ookal heb je zelf op dat punt gestaan... Als er in korte tijd 3 topics overkomen klinkt dat gewoon al gauw bij anderen als aandachttrekkerij. En het is ook gebleken (niet persé op bokt, maar in real life) dat dat zo is.

En hoe Margreet het formuleert is misschien niet helemaal duidelijk voor anderen. Als zij je verzekerd dat het niet zo bedoelt is (begrijpend lezen noemt zij dat), dan kun je dat voor lief nemen, of er keihard overheen gaan zeiken (excusez moi) dat je op je ziel getrapt bent. Zo ontstaat oorlog, en dat willen we niet op Bokt.

Rest mij nog te zeggen dat als iemand je kwetst met iets wat iemand wel (en soms niet) zegt, je het maar te nemen ehbt, want je moet er niet van uitgaan dat volgens het principe oog om oog je nog je gelijk krijgt. Keep it nice folks, kusje etc... Het heeft geen zin elkaar in de haren te vliegen omdat je niet dezelfde mening deelt.

Probeer je kritiek gefundeerd te spuien, en om t een beetje diplomatiek te houden, als dat niet gaat, ga dan aan t einde op je knietjes, kus tenen etc, en zeg dat je t niet banketstaaflig bedoelt (wat Margreet volgens mij doet (ik wil geen mensen afvallen... etc laatste zin van haar 1e berichtje alhier). En hoe je dat opvangt: dat is allemaal ook best, maar ga dan aub niet zo gepikeerd doen, want: HET HEEFT GEEN ZIN! En wees een beetje lief, je kunt iemand nou eenmaal niet naar je hand zetten door lelijk en banketstaaflig te doen...
Owkay? Make love not war! Lovers

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 16:39

Niks aan toe te voegen Laui! Je snapt het helemaal! Hopelijk is het nu ook duidelijk voor andere mensen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:01

ow anders wil ik t nog wel 10 keer doen hoor... Ik dring mijn mening dan ook wel op: MAAR IK HEB DAN OOK GELIJK...

Of zoals iemand dat laatst zo geweldig zei: ik weet dat ik ongelijk heb, maar ik probeer alsnog mijn gelijk te halen (of iets in die richting), heeft ook geen zin. Maar goed... Beetje lief doen, kusje als t 'auw' is, en verder gewoon proberen je niet door je emoties te laten leiden (that's what life is all about)...

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:13

Ik kan hier 1 ding over zeggen tegen iedereen. Margreet je hebt je bericht iets te onvriendelijk geformuleerd. Ik heb een 9 voor Nederlands dus heb echt wel begrijpend lezen geleerd, en dit begrijp ik goed. Dit is een regelrechte aanval op degene die het fijn vinden om hun problemen op bokt te zetten omdat het oplucht om van je af te schrijven.

Als jij nou van je paard af flikkerd of zo, en je bent suuuuuper kwaad of verdrietig heb jij dan nooit iets op bokt gezet? zo ja, voelde dat niet, beter?

Kijk, wil je dan soms dat mensen zoals ik zich alleen maar verdrietiger gaan voelen omdat ze hier OKAL niks meer mogen zeggen omdat mensen vinden dat het hier niet hoord, of dat mensen het niet meer willen. Dan is die eerste verdriet en woede er nog en die blijft dan als het ware hangen.
Ik weet hoe het is om niet over je problemen kunt praten met je vriendinnen, en je wordt er goed ziek van. Ik raad dat niemand aan en zal dat ook niemand toewensen. Het is heel erg. En als nou net jou goeie en beste vriendinnen hier op bokt zitten? en je mag het niet op bokt zetten? dan zit je daar met dat verschrikkelijke gevoel en je mag het niet van je af schrijven.

Aan de ene kant vind ik wel dat je een beetje gelijk hebt, zo af en toe zie ik wat van die topics waar de geloofwaardigheids graad erug laag vind. Maar wat ik doe is negeren. Als je het topic leest, dan blijkt dus toch dat je interesse hebt.

Ik ben nogal filosofisch, en snap dus bijde kanten, maar zowel degene die voor en tegen zijn hierzo, sommige formuleren het niet echt beleefd. Ieder heeft zijn eigen mening, en hij/zij heeft het recht die te uiten. Maar wel op een manier zodat je die niet gebruikt als aanval. Of dat het in ieder geval niemand pijn doet. In dit geval, Margreet, heb je dat wel gedaan. Of dat nou je bedoeling was weet ik niet maar ik ga er vanuit van niet, en daarom moet je de volgende keer iets beter uitkijken met hou je het schrijft. sommige reacties op dit topic vind ik ook te beledigend enz enz.

Ik ben het eens met Laui make love not war! Lovers

Er is inderdaad wel wat aantrekkerij, maar het is te gevaarlijk om ermee te spotten. Het is te erug, als je het niet geloofd, en het gebeurt dan toch dan dsenk ik niet dat je daar heel erg blij van wordt. Ik denk eerder dat je je schuldig voelt.
Daarom 1 goeie tip, gewoon niet lezen als je het niet geloofd en ook niks zeggen gewoon lekker verder bokken. Je kunt niet alles lezen.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:23

10000000000000000000000000% mee eens Sanne Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:42

zo, ik heb nu net pas de 4 pagina's van dit topic gelezen.
Er zijn mensen die zich aangesproken voelen nu en nu geen problemen meer willen plaatsen. Dit zie je door dat er iemand was die onder een andere naam haar probleem hier zette.

Ik vind het fijn om de meningen van anderen te horen als ik een probleem heb.
Zoals de kwestie met mn vriend en ik, hij houd niet van paarden en hij is jaloers, omdat ik zo vaak bij mn pony ben.
Van zulke dingen kunnen ook leuke discussies komen.

Er zijn nu wel veel topics met problemen, meer dan anders.
Ja, je stoort je eraan, maar wat wil je eraan doen? Wat wil je bereiken met je woorden, Margreet?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:30

Ik vind het ook zo goed dat mensen hun problemen op bokt zetten, omdat je jezelf er ook mee kan helpen!!!
Mijn voorbeeld: Sunnylover en Marije b hebben ook problemen met hun vaders. Daarom werd ik aan het denken gezet en wilde ik ook mijn verhaal op bokt zetten, zodat ik alles zelf weer even op een rijtje kon zetten!
Natuurlijk heb ik vrienden met wie ik erover kan praten, maar dat is echt een stuk moeilijker dan op internet, terwijl mensen op internet je er net zo mee kunnen helpen!
Snap je nu Margreet waarom wij onze verhalen op bokt zetten?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:33

Lieve allemaal,
Zoals iedereen weet ben ik iemand die zijn hele hebben en houden op Bokt gooit.
Door van me af te schrijven verwerk ik mijn gevoelens, en aangezien ik blind kan typen (oh heerlijk *LOL* !) schrijf ik aardig veel hier.
Ik heb daarnaast ook het voordeel dat ik een schrijftalent ben (niet verwaand bedoeld sorry), en sommigen hebben dat niet, die berichten komen nogal negatief en verwarrend over.
Mijn eigen berichten gebruik ik meestal om mijzelf op te krikken, en dus eindigen ze altijd wat positiever dan ik begonnen ben, in elk geval anders. Wanneer ik schrijf komen er gevoelens boven, soms zelfs gevoelens die nog 'verstopt' waren in het begin van het bericht... er verandert iets in mij.
Of er gereageerd wordt of niet, iets in mij is al 'op gang gezet', ik ben iets aan het verwerken of denk ergens over na.
Reacties daarop zijn heerlijk en meegenomen, maar het belangrijkste is dat je je eigen zieltje inkijkt als je je bericht terug leest later...
Niet iedereen is in staat om zijn zieltje op papier te zetten, niet zoals ik in elk geval.
Daarom worden die berichten misschien ook minder gelezen?
De laatste tijd schrijf en lees ik wat minder op Bokt vanwege mijn twee uur durende middagslaapje... Haha!
Mijn mening:
Ik begrijp de wat ontactisch reactie van Margreet wel. Ikzelf schrijf niet alleen tijdens mijn momenten dat ik vreselijk depri ben, maar ook tijdens mijn vrolijke momenten.
Er zijn echter ook personen die vooral van zich afschrijven als ze het even niet meer zien zitten.
Als je dan, als Margreet zijnde, ineens een onbekende naam voorbij ziet komen die alleen maar depri-berichten plaatst, ga je bijna denken dat diegene Bokt.nl als psychiater gebruikt, bij wijze van spreken...
En steeds meer berichten over depressiviteit gaat op een gegeven moment wel minder indruk maken. De eerste daar reageer je nog op, de tweede en de derde ook een kleine reactie, misschien af en toe nog een keertje, maar dan...
Eerlijk gezegd heb ik al weinig tijd vanwege mijn ziekte (lig veel te slapen), en dan heb ik niet altijd zin om bij elke depressieve persoon een reactie te plaatsen... sorry maar ik lees dan liever de wat vrolijkere berichtjes.
Gewoon omdat ik nu minder energie heb om al die mensen op te krikken, ben al blij dat ik mezelf nog 'opgekrikt heb voorlopig' haha.
Dus wel begrijpelijk hoe Margreet denkt, ook al stond het er niet zo duidelijk, ze zal het niet zo hard bedoeld hebben.
Het is ook de reden dat ik niet meer zo vaak op Algemeen kwam, omdat er toch alleen maar topics waren of: over iemand die het moeilijk had, of: iemand die met een andere Bokker ruzie had.
Tsja, dan ging ik liever paardenberichten lezen, en advertenties gluren *LOL* .
Een paar keer reageer ik wel op depri-berichten, maar na een tijdje lijkt het wel of je er 'immuun voor wordt'?
Ik heb, met zoveel mensen hier op Bokt en zoveel andere interessante berichten, echt geen tijd meer om op alles te reageren, dus ja...
Zometeen eerst maar eens lekker wat slaap inhalen, het was gisterennacht half twee dusseh... *LOL* Gaaaap Gaaaap Gaaaap

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:50

Citaat:
Op 2001-10-23 22:33, schreef Dorine:


een paar keer reageer ik wel op depri-berichten, maar na een tijdje lijkt het wel of je er 'immuun voor wordt'?


Ja, dat heb ik nou ook. De eerste keer dat ik hoorde dat een paard dood was van eimand die ik kende van horses (toendertijd) was ik helemaal over de rooie. De volgende ook maar nu doet het me echt nix meer (sorry, maar waar) Met die zelf moord berichten ook..

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:58

als t toch zo vreemd enz. is dan lees je t toch lekker niet!!!! Boos! Boos!
ja sorry hoor
groetjes

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 23:06

Citaat:
Op 2001-10-23 22:58, schreef siouxsie:
als t toch zo vreemd enz. is dan lees je t toch lekker niet!!!! Boos! Boos!
ja sorry hoor
groetjes


Wel/niet lezen is zolangzamerhand wel uitgekauwd lijkt me zo! Dus reageer ajb alleen als je nog iets nieuws toe te voegen hebt. (bovendien: waarom lees jij dit dan wel als je er zo aan stoort? Kan hetzelfde tegen jou zeggen hoor!)

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:22

Citaat:
Op 2001-10-23 15:49, schreef Desiree:
over dat zelfmoord.... er is iemand over begonnen en plotseling zitten er meer mee met die zelfmoord. moet ik dat nu zien als iets van "he, zo kun je aandacht krijgen" of moet je dat nou serieus opvatten?


Je moet dat inderdaad altijd serieus opvatten. Als iemand dit gebruikt om aandacht te krijgen dan zit er zowiezo iets totaal niet lekker bij zo iemand. Misschien wil die er gewoon iets heel anders mee duidelijk maken. Daarom is het belangrijk dat je zo iemand niet belachelijk maakt of zelfs negeerd.

Bovendien is dit topic gestart door iemand die totaal geen begrip heeft voor andere mensen. Moet jij niet eens in therapie?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 11:08

TEgen wie heb je dat nou Manda, dat in therapie moeten gaan? Ik reageer heel vaak niet op zo'n persoon, belachelijk maken doe ik al helemaal niet. Als iemand hier z;n ei kwijt wil heb ik er alle begrip voor, dat heb ik hiervoor immers ook al gezegd. Zelf zet ik mijn problemen hier niet neer, ben bang over te komen als een zeur, hoewel ik dat zelf niet van de anderen vind.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 11:09

Sorry hoor Manda maar zeggen dat Margreet totaal geen begrip voor mensen heeft gaat mij te ver. En zeker de opmerking dat zij therapie nodig heeft vind ik een trap onder de gordel. Ik ken Margreet niet en misschien is zij wel iemand die in real life juist heel veel begrip heeft voor andere mensen. Ken haar niet persoonlijk dus ik ga daar ook niet over oordelen.
Verder vind ik het zelf prima dat mensen hun problemen op bokt zetten, als zij daar steun uit putten is daar toch niets op aan te merken? Alleen wordt er hier gezegd dat het onder eigen naam zou moeten maar het valt mij op dat de profielen hier vaak vrij uitgebreid zijn ingevuld. Daar zouden mensen met minder goede bedoelingen (die helaas ook op internet en hoogswaarschijnlijk deze site komen) weleens gebruik van kunnen maken. Begripvol, kom eens langs, bla, bla, bla. Je hoort dit toch wel regelmatig. Lijkt mij handiger om zo'n bericht over grote persoonlijke problemen wel anoniem te schrijven en dan de mensen die je kent en waarvan je wilt dat zij weten dat jij het bericht hebt geplaatst een pbtje te sturen.
Verder las ik ergens dat het allemaal puberteitsproblemen waren maar ook pubers kunnen hele serieuze, niet puberteitsafhankelijke, problemen hebben.

Groetjes Alexandra

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:46

Misschien iets voor een apart forum, daar kan een ieder die dat wil zijn probleem neerzetten en kunnen alle amateurpsychologen zich uitleven Cool Dan krijg je alleen reacties van mensen die in de problemen van anderen geinteresseerd zijn en geen gezeur van mensen die zich daar niets bij voor kunnen stellen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:19

sorry hgoor maar ik kan om zo'n bericht echt boos worden1!!!
ik heb heel veel mee gemaakt de laatste tijd en nu word fiek weer verkocht ik zet hetop bokt en ja ik heb veel vrienden waar ik er mee over praat!!
als ik zoiets lees denk ik waarom niet waarom zou het niet mogen...vind altijd wel steun en kan het lekker van me f bokken maar als ik zoiets lees denk ik ik mag niets meer vertellen!!....waarom is dat?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:22

Als ik nu nog even blijf zitten ga ik in de herhaling vallen.
NIEMAND verbied je zoiets, sommigen vragen zich alleen af wat voor nut t heeft, als t nut heeft mag je doen wat je wilt. Maar dat geld ook voor anderen, er zijn mensen die zich afvragen waarom je zoiets op bokt zet, met 1500 gebruikers, en nog even zovele mensen die niet bekend zijn. Het risico dat je ermee loopt is enorm (believe me, been there). Dat ben je je niet altijd bewust, maar goed, HET MAG ALLEMAAL... En nou weer lief doen ok?