Engelse sollicitatiebrief naar buitenland, help!

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laura

Engelse sollicitatiebrief naar buitenland, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 09:59

Ik wil stage lopen in het buitenland maar heb nog geen idee waar. Mijn plan is om een soort algemene sollicitatiebrief te maken in het Engels, en die te sturen naar een stuk of honderd adresjes over de hele wereld. Kijken wat ik voor reacties krijg. Nu weet ik echter dat de sollicitatiecultuur in Amerika heel anders is dan de Nederlandse.

Ik zoek dus eigenlijk een soort van voorbeeld hoe ik mijn brief op kan bouwen (internationaal) en vervolgens iemand die native-English is of er goed in is om de brief na te kijken op foutjes.

Volunteers? Pling

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Liek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:36

Stuur maar pb'tje, ik heb hier nog een engelse sollicitatiebrief liggen met cv, of voeg even toe op msn dan kan ik m naar je toesturen: liekie_fcu@hotmail.com Lachen

ArwenLune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:51

Ik wil je wel even betareaderen als je wilt. Amerikaanse trend is dat je echt opschept, daar gaan ze namelijk vanuit. Als je in Nederlandse stijl de feiten beschrijft gaan ze ervan uit dat je dan in Amerikaanse stijl overdreven hebt en dat je dus niets waard bent! Geef flink hoog op van jezelf, dat schijnt daar te moeten.

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie