Een haan in 'n woonwijk, mag dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:43

Wij hebben ook een haan in het kippenhok. Op een gegeven moment met de jongen erbij 5 hanen. en dat in een rijtjes huis. Gelukkig had niemand er last van. Daarna het aantal terug gebracht naar 1. En die kukelde elk moment van de dag. Of het nou donker was of niet. Zodra hij 1 geluidje hoorde begon hij.
En 1 van de buren deed moeilijk, terwijl hun de meeste overlast veroorzaken in de buurt met die rotkinderen van ze. Dus ja, het is geven en nemen he.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 00:00

Bij ons op stal is een hond die eet hanen Bloos! Vork Schijnheilig

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 00:13

Politie bellen en aangifte doen van geluidsoverlast. Wel het landelijke nummer, niet 112 Knipoog Ik heb een keer aangifte gedaan van honden 3 deuren verder, die al 3 uur aan het janken en blaffen waren. Dat was om 11 uur 's avonds, heb toen gevraagd vanaf hoe laat en hoe hard het geluidsoverlast is. Antwoord van de politie: zodra iemand er last van heeft is het overlast.

Lekker makkelijk dus Lachen

Nog gemakkelijker is om mijn katten een nachtje te lenen Lips are sealed

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 08:55

Ws. ik het kippenhok cat-proof want hier in de buurt lopen heel veel katten, maar ik wil niet gelijk de politie op hun dak sturen, overginds heb ik hem vannacht niet gehoord (jeuj) en vanmorgen hoorde ik hem in de verte, mss zaten ze wel in het nachthok, het regende hier nl nogal vannacht.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:19

Pervinco schreef:
Antwoord van de politie: zodra iemand er last van heeft is het overlast.

Lekker makkelijk dus Lachen


Te makkelijk, vind ik. Natuurlijk moet de politie klachten serieus nemen. Maar ik vind dat er nogal verschil is tussen een paar honden die eens een keertje drie uur lang janken of dat ze dat stelselmatig iedere avond doen. Als je in een woonwijk woont, dan weet je dat je soms geluiden van je buren kunt meekrijgen. En als je daar niet tegen kunt, dan moet je op een hutje op de hei gaan wonen.

Misschien praat ik nu wel heel makkelijk. Maar ik weet wel waar ik over praat: mijn ouders hebben jarenlang een stel overgevoelige buren gehad (met wie ze ook nog eens hun oprit deelden). Die mensen konden echt NIETS van ons hebben en hingen bij het minste of geringste aan de telefoon bij de politie of de gemeente om melding te doen van geluidsoverlast, stankoverlast, drukte van bezoek etc. etc. En dat terwijl de rest van de straat (incl. de achterburen) nergens last van had. Heel typisch. Gelukkig zijn die figuren een paar jaar geleden ein-de-lijk verhuisd en mijn ouders zijn inmiddels alweer een paar jaar dolblij met de buren die ervoor in de plaats zijn gekomen. Lachen

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:24

Mijn buurman heeft ook een haan die nog wel eens in de war is Haha! Ik merke het alleen niet, tenzij ik een nacht slecht slaap, dan kan ik em wel opvreten }>

Maar normalerwijs hoor ik het beest niet eens.. Op een of andere manier wen je eraan!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 09:51

Bij ons hebben zowel de buren links, de buren rechts én de overburen een haan Haha! En die beesten sporen ook niet helemaal, die kraaien volgens mij alleen 's nachts.... Erg fijn als ze elkaar proberen te overbluffen
Maar het went, ik hoor het tegenwoordig niet eens meer als ik slaap Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 18:51

Karin"]
[quote="Pervinco schreef:
Antwoord van de politie: zodra iemand er last van heeft is het overlast.

Lekker makkelijk dus Lachen


Te makkelijk, vind ik. Natuurlijk moet de politie klachten serieus nemen. Maar ik vind dat er nogal verschil is tussen een paar honden die eens een keertje drie uur lang janken of dat ze dat stelselmatig iedere avond doen. Als je in een woonwijk woont, dan weet je dat je soms geluiden van je buren kunt meekrijgen. En als je daar niet tegen kunt, dan moet je op een hutje op de hei gaan wonen.
[/quote]

Even iets uit de wereld helpen... Ik zit echt niet om elk ons gezeik aan de telefoon, absoluut niet. Die honden blaffen wel vaker, who cares, wij hebben ook een hond. Maar als ca. 5 honden in een huis al 3 uur aan het blaffen en aan het janken zijn (en dat klonk echt héél triest), en er is gewoon helemaal niemand thuis daar, dan bel ik de politie ja.

Er was de hele dag niemand thuis geweest, die 5 of 6 honden hebben de hele dag binnen gezeten. 's avonds zaten ze dus te blaffen en te janken, 4 huizen verder, deuren en ramen allemaal dicht, en ik hoorde het nog. Dat was echt niet zachtjes hoor... Zelfs de agente die ik aan de telefoon had hoorde de honden!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:01

letizia80 schreef:
Woon jij vlak bij ons? Of kom je er weleens langs?


Ik woon in de middelbursestraat, dus dat is wel vlak bij denk ik Haha! Cool

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:54

Ik heb mijn schapenstage in oost souburg gedaan. Grappig

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:58

wij hebben ook een tijd een haan achter ons gehad, menig maal gemeente politie en eigenaar over gebeld omdat mijn pa elke morgen om half 5 wakker werd gekraaid..

we konden niks doen... politie oid kon ook niks doen, dus ik denk dat het gewoon mag...

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:19

Iedereen bij ons had in dezelfde hoek kippen. Alleen ze zijn allemaal opgegeten. Alleen die van ons hebben de "moord aanslagen" overleefd. Maar goed, iedereen is dus gewend aan die beesten. Ik denk niet dat je er nog veel langer last van zult hebben. Dat gekraai went behoorlijk snel hoor Lachen

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:28

Mensen kunnen aan een heleboel dingen heel goed wennen. Je krijgt er pas last van als je je eraan gaat ergeren er er dus op gaat letten.
Onze buren hebben lachduifjes en die gaan ook dag en nacht aan 1 stuk door met koeren en lachen. In het begin werd ik er helemaal dol van maar nu is het meer dan een jaar later en ik hoor het gewoon niet meer.

Ik had altijd kippen en meerdere hanen. Die liepen heel dicht bij het huis van de buren. Toen er nieuwe buren kwamen hoorde ik voor het eerst dat mijn hanen al om 4 uur 's nachts kraaien. Toen heb ik aan de buren die er het dichtst bij wonen gevraagt of ze er ook last van hadden. Hadden we kippen dan? was het antwoord. Het was ze niet opgevallen. Die beesten liepen zo ongeveer in hun achtertuin, terwijl de nieuwe buren een stuk verder weg woonden.

Inmiddels horen de nieuwe buren de hanen ook niet meer. Ze zijn eraan gewend geraakt.

Ik zou het even afwachten of je eraan kunt wennen. Als dat niet lukt zou ik aan de buren vragen of ze de haan 's nachts vast willen houden op een plek waar hij niet gehoord kan worden.
Laatst bijgewerkt door eveline_B op 05-06-04 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lil_angel

Berichten: 51
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:28

De overburen bij mij hebben een, zover ik zie, klein hokje met kippen erin. Verward Wat moet je in een woonwijk met kippuh ? Ze zijn de halve dag aan het kakelen over van alles en nog wat Tong uitsteken egt supperr irri maargoed je ken moeilijk tegen zo'n kip zeggen dattie eff zun snater moet houden omdat ik leren moet.
Hahaha

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 11:02

wyko schreef:
Ik heb mijn schapenstage in oost souburg gedaan. Grappig


Dat is dan ook niet om de hoek geweest, voor jou.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:18

Ik zou er pislink van worden, als zo'n haan me elke nacht uit m'n slaap zou halen !!!!! M'n slapie is me heilig !!!!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:21

Ik woon naast een kerktoren en daar heb ik zelf voor gekozen. Eerder woonde ik aan een treinstation, zelfde verhaal. Mijn ervaring is dat ik de eerste nacht nog regelmatig wakker schrok omdat ik de geluiden nog niet kende. Maar vanaf de tweede nacht heb ik steeds lekker doorgeslapen.

Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik ben niet zo gevoelig voor geluiden als ik slaap, ik slaap zelfs regelmatig door gruwelijk onweer heen. Knipoog

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:17

letizia80"]
[quote="wyko schreef:
Ik heb mijn schapenstage in oost souburg gedaan. Grappig


Dat is dan ook niet om de hoek geweest, voor jou.
[/quote]

Nee, niet bepaald in de buurt. Maar dit was een verplichte stage en de school zocht een adres voor je. Moest toen ook 3 weken intern bij een boer blijven. Was jammer genoeg niet zo gezellig daar.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:36

Hahahahah wat een leuk topic!! Ik zie en hoor het in gedachten al, zo`n schorre verkouden haan die je dag en nacht alert houdt!! *LOL* Kukelekuuhuuhuu!!!

Bestaat er geen hanensecondelijm, die je `s nachts aan kan brengen en tegen de ochtend oplost? Of gewoon met ducktape dat snaveltje dichtmaken en `s ochtends weer bevrijden! *LOL* *LOL* *LOL*

Sorry, erg flauw, maar toch wel komisch hoor!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:32

Karin schreef:
Misschien praat ik nu wel heel makkelijk. Maar ik weet wel waar ik over praat: mijn ouders hebben jarenlang een stel overgevoelige buren gehad (met wie ze ook nog eens hun oprit deelden). Die mensen konden echt NIETS van ons hebben en hingen bij het minste of geringste aan de telefoon bij de politie of de gemeente om melding te doen van geluidsoverlast, stankoverlast, drukte van bezoek etc. etc.


lijken onze oude buren wel , die hadden last van ons lopen door t huis , allemaal pantoffels aangeschaft en toen belden ze de politie omdat ze ons hoorde schuifelen , nou vraag ik je .....

zij woonden in het hoekhuis (hadden altijd vrijstaand gezeten en besloten toen maar een huis in een jonge nieuwbouwwijk te kopen om daar lekker rustig hun ouwe dag te slijten, lekker slim en onze andere buren hoorden ons nooit..)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:35

Bij ons in de wijk woont ook iemand met een heleboel kippen en 1 haan. Zit er al jaren. Maar heb eigenlijk ook nog nooit iemand horen klagen.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:22

Waar kun je over zeiken?????

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:37

Vraag aan de buurman of hij het hok s'nachts wat donkerder kan maken. Bij heel heldere maan denken hanen dat de zon opkomt s'nachts. Ook moet je wennen aan dit geluid. Hetzelfde als dat iemand dicht tegen een spoorlijn of autosnelweg woont. Er zijn mensen die zelfs geen last hebben van vliegtuigen ook al wonen ze naast een vlieghaven. En je hebt mensen die op 30km van een luchthaven er last van hebben. Het is maar wat je kan hebben.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:42

Mijn buren hebben ook een haan, ik moet er wel om lachen eigenlijk.
Daarbij komt dat ik denk dat ze meer last hebben van mijn hond, die kraait niet maar balft wel veel en graag! Bloos!
Persoonlijk hoor ik liever een haan dan dat je wakker wordt van verkeer of lallende dronken-lui, en ik denk dat je wel aan de haan went, uiteindelijk. Sterkte

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:48

ShirleyA schreef:
Persoonlijk hoor ik liever een haan dan dat je wakker wordt van verkeer of lallende dronken-lui, en ik denk dat je wel aan de haan went, uiteindelijk. Sterkte


Ik kan uit ervaring vertellen; nee, je went niet aan zo'n rothaan. Het is namelijk niet continu. Hij begint de kraaien als hij maar iets licht ziet en precies op een tijd dat je in een slaap zit waar je zo uit wakker wordt.
Ik vind het niet kunnen in een woonwijk iig. Ik woonde toen op het platteland, dus ik had geen recht van spreken.