Een haan in 'n woonwijk, mag dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Een haan in 'n woonwijk, mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 18:57

Onze achterburen hebben sinds een tijdje een haan, geen probleem als dat beest gewoon bij zonsopgang kraait, maar deze heeft volgens mij een tik van de molen gehad, hij kraait nl. dag en nacht, af en toe word ik helemaal gestoord van dat beest (als hij me bv. voor de zoveelste keer wakker maakt), m'n moeder hoorde hem vannacht rond een uur drie al (of nog) te keer gaan, nu vroeg ik me af of dit eigenlijk wel mag in een woonwijk, zo niet kunnen we evt. stappen gaan ondernemen, ik snap eigenlijk ook niet dat de mensen die er nog veel dichter bij in de buurt wonen nog niet geklaagd hebben, bij ons zit een nog een huis tussen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:15

Mijn baas heeft vroeger zijn haan weg moeten doen.
Kippen mochten wel maar een kraaiende haan in een woonwijk niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:21

Waar is de gewone Hollandse mond gebleven:
"Beste buur, ik weet niet of u er last van heeft, maar uw haan houdt ons al nachtenlang wakker, hoe kunnen we tot een oplossing komen?"

Waarom gelijk 'stappen' ondernemen?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 19:30

Met stappen ondernemen bedoel ik ook eerst met de buren praten, willen ze er niet over praten verder kijken Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:31

Wij hadden een kip in onze achtertuin.Die heel vrolijk de hele buurt vertelde dat ze een ei had gelegd (soms wel n halfuur lang!) en dit dus gem.5xpwk Geloof mij dat de buren blij waren toen soeppie mee verhuisde naar de nieuwe stal! Een huisdier mag je houden mits de buren er geen overlast van hebben (zoals wij een jaar lang een ponny in de achtertuin hadden!!) Maar ik kan me goed voorstellen dat je van een haan gillend gek word (al slaap je der op ten duur doorheen hoor!!)

Je zou , zoals sjuimpje aangeeft, met de buur gaan praten maar
denk je echt dat als die buur tegen de haan zegt dat tie pas na 10.00 uur
mag kraaien hij dat dan ook echt doet??

Je zou wel voor kunnen stellen/vragen of hij zou zijn kippen en haan in het nachthok zou opkunnen sluiten (geen licht geen ochtend geen gekraai) en hem pas s ochtends na een afgesproken tijd er weer uit kunnen laten. Het nadeel is dan wel voor de buur dat de kippen dan denken dat het winter is en dus minder eieren leggen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:34

Nou dat mag, tenminste als hij zijn snavel houd snachts Lachen
zou echt met de buur gaan praten!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:35

nickyu schreef:
Je zou wel voor kunnen stellen/vragen of hij zou zijn kippen en haan in het nachthok zou opkunnen sluiten (geen licht geen ochtend geen gekraai) en hem pas s ochtends na een afgesproken tijd er weer uit kunnen laten.


Zo deden wij dat ook altijd toen we nog kippen in de tuin hadden (in een woonwijk). De haan kraaide dan nog wel af en toe als-ie een streepje licht zag, maar dat werd dan gelukkig gedempt door de houten wanden van het hok. Haha!

Dit lijkt mij persoonlijk de beste oplossing. Kun je het hem niet gaan voorstellen?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 19:38

Kijk dat is weer een voordeel als je eerst wat info in wint (lang leve bokt) ik heb dus echt geen verstand van kippen, dus wist het ook niet van een nachthok, goed idee OK dan!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:38

Hanen geven geen **** om dag ligt. Die van ons kraait ook dag en nacht. En dat s'nachts vanaf zijn stok in zijn nachthok. Haha! Ook midden in een woonwijk, en ik kan je zeggen dat ik er nog geen enkele nacht van wakker heb gelegen.

Ik vind die honden die als een wilde tekeer gaan als je gewoon over de stoep loopt veel erger. Kan niemand ze uitleggen dat dat openbare weg is?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:40

Maar zo'n hok dempt tenminste het geluid nog. Haha!

Die van ons kon kraaien wat hij wilde, WIJ lagen er iig niet van wakker en we hebben de buren er ook nooit over gehoord. Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 19:40

Ze mogen mij ook best een huisje op de hei aanbieden hoor Haha!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:59

Zolang de mensen uit de buurt geen geluidshinder hebben, mag ie gewoon blijven kraaien. Knipoog

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:29

Haha ik heb die haan gehoord, zal idd eerst gewoon met je buren praten, wat heb je aan een haan? Een kip legt tenminste nog eieren Tong uitsteken

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:00

Woon jij vlak bij ons? Of kom je er weleens langs?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:04

Onze overburen hebben ook kippen en een haan vind het meestal wel gezellig, maar ik hoor hem nooit 's nachts en alleen als ik een raam open heb hoor ik hem overdag.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:06

Onze buurman had in zijn zeer asociale periode 16 hanen.... Bloos dit hebben we zelf maar opgelost, omdat de buurman niet tot rede vatbaar was. Het aantal is nu terug gebracht tot 1 haan...wel zo rustig.. Deze hanen zaten niet in een hok, maar kampeerden bij ons op het erf....niet goed....

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:12

Karin"]
[quote="nickyu schreef:
Je zou wel voor kunnen stellen/vragen of hij zou zijn kippen en haan in het nachthok zou opkunnen sluiten (geen licht geen ochtend geen gekraai) en hem pas s ochtends na een afgesproken tijd er weer uit kunnen laten.


Zo deden wij dat ook altijd toen we nog kippen in de tuin hadden (in een woonwijk). De haan kraaide dan nog wel af en toe als-ie een streepje licht zag, maar dat werd dan gelukkig gedempt door de houten wanden van het hok. Haha!

Dit lijkt mij persoonlijk de beste oplossing. Kun je het hem niet gaan voorstellen?
[/quote]

Ik woon ook in een woonwijk mét een haan. Haha! Gelukkig heeft mijn haan er geen gewoonte van gemaakt om net als de haan van jouw achterburen s'nachts te kraaien. Maar hij kan er soms wel vroeg mee beginnen. Daarom doen we s'avonds om ervoor te zorgen dat ze er niet uitkunnen een deurtje ervoor en s'morgens halen we het deurtje weg en begint hij rustig te kraaien. Haha! Ik woon dicht bij een kinderboerderij en daar komen zat dieren geluiden vanaf ook van 2 hanen, dus als ze gaan klagen moeten ze het daar doen. Haha!
Maar ik zal jouw achterbuurman voorstellen om de haan s'nachts in het binnehok te houden en s'morgens hem er weer uit te halen. Net zoals andere bokkers al dus zeiden. Lachen

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:25

Onze achterburen hadden ook een haan .. (welke ondertussen aan een natuurlijke dood is gestorven) maar deze kraaide ook dag en nacht aan 1 stuk door ik zelf hoorde het op een gegeven moment al bijna niet meer ... maar andere buren hebben wel geklaagd nu had hij `m altijd in zo`n schuur zitten welke hij geluidsdicht had gemaakt dus hij kon kraaien wat hij wilde maar niemand hoorde hem ... om half 8 mocht hij er uit ... en om half 9 `s avonds moest hij er weer in dit ivm kinderen ...
De haan heeft prima geleefd zo en de buren hadden ook niets meer te zeuren ....

(toen begonnen ze over duiven die alles onder schijten terwijl ze over vlogen het leuke is dat kon niet want duiven schijten niet als ze vliegen)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:34

Bij ons hier vlakbij heeft een oud vrouwtje ook een haan en wat kippen, en die haan die kraait ook op elk tijdstip. Hoor je om 1 uur snachts ineens kukelekuu, ik weet niet ik moet er altijd wel om lachen Haha! Ik stoor me er verder ook niet aan, denk dat ik er al aan gewend ben geraakt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:40

mettertijd wennen je hersenen er wel aan en registreer je het niet meer als je slaapt. even doorzetten zou ik zeggen Lachen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:42

Duiven kunnen toch echt wel schijten als ze vliegen. Die van de buurman doen het regelmatig op mijn scooter, de auto, de was en de tuinstoelen. Ik durf te wedden dat hij zich verkneukeld als hij 3 dagen achter elkaar dezelfde was bij ons buiten ziet hangen omdat zijn duiven alles onder schijten Boos!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:48

Ik geef hem nog een maand en dan... Vork (geintje)

Over die duiven: volgens mijn moeder ( Schijnheilig ) poepen tortel duiven niet tijdens de vlucht en van die wedstrijd duiven wel (kan haast ook niet anders want deze zitten uren achtereen in de lucht)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:00

Dat kan wel wel. Dit zijn post "wedstrijd" duiven.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:17

Mijn oma had vroeger alleen maar kippen en daar zat er dan afentoe een tussen die dacht dat ze haan was.
Kippen kunnen dus ook kraaien als een haan.
Maar ik zou inderdaad eens met die mensen gaan praten.

(Jij was laatst toch bij ons op stal?Kun je die haan daar niet dumpen? Tong uitsteken )

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 23:20

Haha, wie weet, hebben jullie er behoeften aan? (dat je wist dat ik het was Haha! )