Auto vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:48

Riant schreef:
laat hem door een ANWB station keuren voor 60 euro ofzo en je weet meteen of de auto een keer schade heeft gehad, of het motorblok nog goed is en welke reparaties je kan verwachten. Een diesel met meer dan 3 ton kan nog goed zijn ... maar ook heel slecht.. ik vind de prijs wat hoog maar ik heb mijzelf door mij auto te laten keuen bj de ANWB al een heleboel centen besaard!



Ik heb mijn vorige auto dekra laten keuren omdat ik wilde weten of het motorblok nog goed was etc.. Helaas kunnen ze dat dus niet zien. Ze kunnen namelijk niet in het motorblok kijken. Ze testen de remmen, de laklaag (overspuiten), schade, km-stand, en nog wat dingen... Maar onder de kap zitten ze vrij weinig, en je komt er niet te weten wat je eigenlijk wilt weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:07

Een goed gerepareerde schade is niet meer te zien. En al heeft een auto wat schade gehad, als het deskundig gerepareerd is moet dat gaan probleem zijn.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 01:00

mijn autotje (peugeotje diesel) heeft ook over de 300.000 gelopen
zijn remmen waren op en nog wat kleine dingen , heb toen een
metrotje met nog geen 90.000 op de klok gekocht (dat was goedkoper
dan de peugeot te laten repareren) die metro viel na 3 weken uitelkaar
(remhuis , benzine filterhuis lek, koppeling begaf t , dronk ineens 1op3 en 1 liter olie per tank beurt en nog meer) met andere woorden ding was OP
heb nu toch de diesel laten repareren die moet nu dus weer zeker een paar jaar meegaan , in ieder geval motorisch gezien die diesels zijn(bij normaal onderhoud) haast niet stuk te krijgen

km stand alleen zegt dus niet zoveel

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 06:47

Kilometer stand zegt ook niet zo veel. Een auto die in het verleden schade heeft gehad heb ik op zich geen moeite mee. Ik rijdt nu ook in een ex schade auto. Ik ga gewoon op mn gemak verder kijken en sparen. Ik heb noiit zo veel geluk met auto's.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:22

Ik vind 2900 euro wel errug veel geld voor zo'n auto. Als ik zie wat wij bijvoorbeeld voor onze Hyandai hebben betaald uit 93 met iets van 120.000 op de teller. Ik geloof dat die 1000 euro was. Je moet echt niet zoveel geen betalen, bij een garage kan je er nog zeker een paar honderd euro afkrijgen, maar zelfs dan vind ik het nog veel te veel.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:37

Ze kunnen bij de anwb keureing inderdaad niet alles zien, maar ik kreeg er een heel rapport bij over het functioneren van vanalles evntuele schades (die ze echt vrijwel altijd zien!!) en of die schade kwaad kan.. Ik weet niet wat precies maar ze meten ook CO2 in je uitlaatgas ofzo en meten electrische dingen door.. ik vond het best heel erg uitgebreid eigenlijk.. Kreeg een heel rapport met vanalles.. zelf dat een verlichtinkje op mijn linkerachterdeur het niet deed!!!! Een auto heb ik niet gekocht omdat er olie lekte ergens en de versnellingsbak redelijk gaar was en er zat teveel roet in het uitlaatgas ofzo.... Ben toch blij dat ik die heb laten keuren.

Natuurlijk kunnen ze niet in het blok zelf kijken maar echt grote mankementen ontdekken ze denk ik wel, als rijgedrag distributieriem, schokdempers, versnelling en remmen overmating roest, uitlaat ophangingn..etc. die van mij ging helemaal op de brug en alles.. het is nooit een garantie.. maar ze geven je best redelijk advies ook over de prijs... Laten we zeggen je kan een aantal mankementen best goed uitsluiten met zo'n keuring..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 13:49

Die van mij is toen ook uitgebreid gekeurd door de Dekra. Als je wilt weten of het motorblok, of onderdelen in het motorblok, nog in goede staat zijn heb je pech... Dat kunnen ze niet namelijk. En dat is eigenlijk toch het belangrijkste van een auto... Die andere dingen zijn niet zo duur om te maken vergeleken bij een reparatie aan bijv de kleppen ofzo...