Ramp! kan niet samenwonen ivm boze ex! wat nu??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 19:55

Pervinco schreef:
Ik heb net ff diep zitten denken wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan. Ik snap dat je niet meer daar naar toe wilt. Maar ik snap Bjorn ook heel goed... Hij kan eindelijk samenwonen met jou, in een leuk betaalbaar huis, alles is ondertekent en wel...

Ik zou de stap zelf nemen. Iemand zegt al dat je af kunt spreken het een half jaar aan te kijken. Lijkt me een goede deal. Tot aan je laatste 2 reacties zat ik echt te twijfelen, maar kom op... Je kunt zonder problemen ed boodschappen doen, niets aan het handje. Ik zie het probleem met die 2 asielhonden overigens niet, die kun je toch zowiezo in huis nemen? Wat maakt het uit of je ex vaak bij jullie in de straat is of niet? Anywayz, je ex laat je met rust, alleen MOGELIJK als ie bezopen is niet. Buiten het feit dat Bjorn weet hoe je ex is, en dus ook de mogelijke gevolgen weet, zijn jullie beiden volwassen. Het zal ook weinig uitmaken of jullie er samen wonen, of Bjorn alleen: hij is immers jouw vriend, dus als je ex die krant naar binnen wilt gooien doet ie het toch wel. Tevens heb je dan meteen bewijs voor bedreigingen, je kunt iig aangifte doen van vernieling.

En zoals iemand al opmerkte: als hij al 3 jaar aan het dreigen is zal hij niet bijster snel iets doen, of je nu 2 straten van hem vandaan woont of tegenover zijn neef. Hij had in die 3 jaar heel wat meer kunnen doen dan dreigen...



na dit lezen sluit ik me eigenlijk meer aan bij griebel OK dan! zit inderdaad wat in, mensen die echt gek zijn hadden je al gepakt vrees ik. maar toch zou ik het niet gezellig om in die straat te wonen

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:04

Ik heb niet het hele stuk gelezen, maar ik zou daar niet gaan wonen en Bjorn moet dat maar snappen (kort door de bocht, ja). Zelf heb ik 3,5 jaar last gehad van een geflipte buurman (dus nog niet eens iemand die ik kende) en ik kan je vertellen, dat woont ECHT NIET fijn. Eerst naar buiten kijken voordat je je huis uitgaat, als je de straat inkomt hopen dat er niemand buiten staat. Als je ex je laatst nog heeft toegeroepen, lijkt het me niet dat hij er nu overheen is.
ALs je daar woont en je hebt het niet naar je zin kan je echt diep ongelukkig worden, en wat moet je dan. Verkopen?? Hoe snel gaat dat? Misschien moet je er dan wel op toeleggen...
Mijn vader kon zich toen ook niet voorstellen dat ik me vreselijk onveilig voelde, en Bjorn kan dat ook niet.
Nu ben ik verhuist, woon in een kwalitatief 'slechter' huis maar ben vele malen meer gelukkiger. Je huis is niet alles, je woonomgeving wel hoor..

Succes met je beslissing, dit is echt niet eenvoudig...

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:19

Ik heb niet alle antwoorden gelezen (sorry) maar ik zou de gok nemen en het huis samen met je vriend kopen. Stel nou dat het echt niet gaat door je ex, diens neef etc., en je wilt daar weg, dan kan je vriend je altijd uitkopen en het huis alleen aanhouden. Als ie het nu alleen kan kopen, kan dat straks ook wel.
Hoe eng het ook lijkt, als je nu voor je ex gaat buigen heb je nooit een leven meer. En wie weet loopt het allemaal wel los. Ik heb geen idee of het een optie is, maar misschien is een fikse hond (Rottweiler ofzo) een optie?

Heel veel sterkte en laat je je kans op geluk niet door een of andere Loser afnemen!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:54

Dat zei ik dus ook al... Haha!

griebels schreef:
Als hij haar echt iets had willen aandoen, had hij dat allang gedaan nl.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:03

wat een verhaal.... Verdrietig
Ik ga je geen advies geven wil je heel veel sterkte wensen,
bij het nemen van een besluit, alleen jijzelf kunt dit doen.
Ik hoop dat je daarbij alle steun van je vriend zult krijgen ook al
is dit een moeilijke situatie Scheve mond
Ik persoonlijk zou het verschrikkelijk vinden om me niet veilig te voelen
in mijn eigen huis!
Heel veel wijsheid en sterkte gewenst.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 21:05

ja aan de ene kant denk ik zo ook, maar aan de andere kant, hij doet alleen gestoord als ie gezopen/gebruikt heeft, en dat doet ie vaak bij die neef thuis
en dan is ie dus erg dichtbij
nu zit ie 15 km verderop en komt ie echt niet helemaal hierheen, dan is t erg makkelijk voor hem om als ie zo is, ff de straat over te steken en iets te doen

maar ik twijfel dus of ik me daar dus echt op mn gemak zal voelen


ow bjorn is hier, ik ben benieuwd, geloof dat ie ff wil kijken hoe dichtbij die neef precies woont, pff ik weet t echt ff niet meer
de grootste lol is er iig vanaf Scheve mond

plaats dalijk wel een update als ik meer weet!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:02

Misschine klinkt dit een beetje raar, maar Bjorn weet dat je bang bent voor je ex, hij weet dat zijn neef daar woont en dat die je een paar keer geprobeert heeft te versieren/aan te randen.
Hij weet al 2 weken dat die neef in dezelfde straat komt te wonen.

Als die dat hele verhaal van jou kent en weet hoe erg je ex is en daar ook echt serieus in is snap ik niet waarom die dat niet eerder aan je verteld heeft.
Als in voordat je het koopcontract tekende.

Ik ken Bjorn verder niet, misschien is het wel een hele toffe gast, maar hier denk je toch bij na?
Nu vertelt die het je wel, nu alles getekent is etc. en gooit er achteraan dat als je niet wilt het dan gelijk helemaal over is.

Het komt bij mij over als pushen en zijn zin willen hebben sorry.....als die weet dat dit voor jou zo eng is, valt daar vast wel rekening mee te houden.

Ik begrijp wel zeker dat die het graag wilt, dat die zich net als jou erop verheugt had, en graag weer terug wilt.....maar moet dit ten koste gaan van jullie relatie en jou?

Want ik zou na zo'n verleden met een man nooit meer relaxed in mijn huis zitten.
Deuren op slot, waakhond erbij, borden aan de deur....als je nu daar al druk om moet maken, wat staat je dan nog te wachten?
Hoe ga jij reageren als Bjorn een avond weg is *want hij zal niet de hele tijd thuisblijven zodat jij niet alleen zit neem ik aan?* en je hoort een geluidje?

Je kan doorzetten en kijken wat er van komt, als je gek bent op Bjorn kan ik me voorstellen dat je het wilt proberen.

Maar ik snap het gewoon helemala niet...risico's nemen met iemand die criminele contacten heeft aan alle kanten, aan de drugs en drank verslaafd is doe je niet, en je geliefde er aan blootstellen al helemaal niet.
Zou me eeuwig schuldig voelen als ik in Bjorn zijn schoenen zou staan en er zou echt wat gebeuren.
Daarbij, neem een flinke hond, als je ex echt zo getikt is heeft die ook geen lang leven.

Laat Bjorn nog even nadenken, ik weet niet hoe en of je nog onder de koop vandaan komt.
Maar misschien dat als die over zijn teleurstelling heen is die in gaat zien dat of mee of over wel heel erg heftig is.
Moet ook eerlijk zeggen dat als mijn vriend mij voor die keuze zou zetten in zo'n soort situatie ik hem vriendelijk uit zou zwaaien......

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 01:48

Ik zou het niet doen ... maakt niet uit hoe leuk het huis is. Wat heb je aan dat huis als jij je er ('s avonds) niet veilig voelt? Eén keer een brandende krant door de brievenbus en het kan einde verhaal zijn. Ik zou geen oog meer dicht doen! En voor het zelfde geld had hij nog even flink gas gegeven en had je nu in het ziekenhuis gelegen. Scheve mond

Dat je vriend hier geen begrip voor toont vind ik onbegrijpelijk.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 07:52

We zijn gisteravond gaan kijken hoe dicht ralf bij ons woont, en je kan vanaf zijn voortuin ons huis net zien, als er niet teveel auto's voorstaan.
Verder ziet hun huis er van binnen echt supernetjes uit en woont ie er samen met zn vriendin, die zelf vrij verstandig en rustig is, dus ik heb het idee dat mn ex daar niet regelmatig een avondje zal gaan zitten zuipen.

die straat heeft aan 2 kanten rijtjeshuizen/2 onder 1 kap huizen, en dan op het einde eindigd de straat in een rond pleintje, met daaromheen parkeerplaatsen en aan 3 kanten van t pleintje een rijtje van 4 huizen, daar gaan Bjorn en ik wonen, die neef woont op het rechte stuk richting dat pleinjte. 't is daar vrij knus op elkaar gebouwd, iedereen heeft vrij zich op de huizen direct naast en tegenover hem, en wij wonen op de hoek dus de zijstraat heeft ook no eens zicht op onze achtertuin&zijtuin, dus dat er overdag iemand ongemerkt door over de schutting heen te klimmen mn achtertuin binnenkomt, lijkt me vrij klein.
t enige wat hij zou kunnen doen is idd iets als een brandende krant naar binnen gooien door de brievenbus, ofeen ruit kapotgooien en dan iets naar binnen gooien, maar met een dichte brievenbus en dan een losse brievenbus in de voortuin, en een rookmelder in huis is het ook al een stuk veiliger.

we zaten er over te twijfelen om ralf te laten weten dat we in zn straat gaan wonen, maar aan de ene kant ralf kan dan wel zeggen of mn ex nog veel bij hem komt, en of hij nog veel gebruikt en of ie denkt dat t een te groot risico is als wij er gaan wonen
maarja ralf is mn ex niet en kan ook niet met 100% zekerheid zeggen wat mn ex zou doen, en wie weet breng ik op die manier mn ex wel op verkeerde ideeën.
dus t via ralf proberen uit te vissen doen we niet, via mn ex zelf, dus mailtje sturen/bellen zodat ik zn reactie weet en weet wat ik kan verwachten, doen we ook niet, want op die manier breng ik hem dus misschien ook wel op foute ideeën.
Ralf vragen zn mond te houden dat we er wonen zou ook nog kunnen, maar 1 avondje stappen, een paar drankjes en Ralf verteld iedereen al zn grote geheimen dus dat was ook geen optie.

Bjorn snapt wel dat ik er echt tegenop zie, en zn felle reactie was vooral omdat ie er zo van baalde, eindelijk hebben we iets leuks voor ons 2en gevonden en dan wordt dat compleet verpest door zo'n gestoorde ex.

we zijn ook nog ff langs t huis van mn ex gereden, om van hem naar ralf te gaan kom je niet langs ons huis, maar via de andere kant van de straat dus dat scheelt ook alweer, en daar stonden alle2 de auto's de ene waarmee ie me probeerde aan te rijden, en de ander waaruit ie heeft staan schreeuwen naar mij bij een stoplicht, dus geen idee hoe ie aan 2 auto's komt, denk dat ie ivm geldgebrek&schulden zn huis deelt met een vriend van hem, ik weet iig 100% zeker welke auto's hij heeft, zie ik 1 van de 2 dan ben ik extra oplettend, maar ik heb hem nu al eventjes niet meer gezien.

Bjorn rijdt komende weken iedere dag ff langs ons toekomstige huis, kijken of ergens in die straat 1 van de 2 auto's van mn ex staat, dan weten we meteen of hij vaak bij ralf is.

ik was superblij met ons hoekhuis, al had ik me n qua achtertuin veiliger gevoeld in een middenhuis van het rijtje, die achtertuinen kan je nml niet vanaf de straat bereiken, ook geen gangetje achterom oid, onze tuin wel omdat we naast de straat zitten.

maargoed, we gaan het wrsch toch gewoon kopen, zeker in t begin ben ik daar niet alleen, als mn ex eenmaal weet dat ik er zit, en t gaat na een maand of wat nogsteeds goed, dan heb ik wat meer vertrouwen en rust

er staat nu een brede haag om de tuin, die gaat eruit en er komt een schutting, hebben we meteen meer ruimte want die haag is ruim ee meter breed, en ik zit bijna te denken aan een stroomdraadje ofzo over de bovenste rand van de schutting heen, zodat niemand er overheen kan klimmen zonder stroomj te krijgen, maarja dan moeten we weer zo'n stroomapparaat aanschaffen enzo, en als t echt zo erg is dat dat zou moete om hem uit de tuin te ho9uden, ben ik er in no time weer weg.

Dat zei Bjorn ook, gebeurt er toch iets, of zelfs als je ex niets doet maar je voelt je er niet op je gemak(als ik mn ex alleen al zie komen er veel nare herinneringen boven Scheve mond ) dan gaan we iets anders zoeken, in een ander dorp(dus hoe graag bjorn ook in bergeijk woont, dan wil ie wel ergens anders gaan wonen) en tot we dan iets anders hebben kan ik of weer bij mn ouders wonen, of nog wel bij bjorn, of in het supergoed bewaakte huis van zijn ouders(incl bel met camera Clown niemand komt daar binnen zonder dat ze diegene op de camera hebben gezien Haha! )

maar ik hoop dat het allemaal meevalt, en ik met een gerust hart daar kan wonen en mn huis met honden en andere huisideren achter kan laten als bjorn en ik gaan werken.

als ik me er om wat voor reden dan ook niet op mn gemak voel, verhuizen we naar en ander dorpje hier in de buurt

en sowieso gaan we uiteindelijk toch in hoogeloon wonen, t gaat erg slecht met mn vader(is pas 49 en kan vaak al niet meer lopen, hemofilie en medicijnen tasten zn kraakbeen etc aan) en er moet toch voor de honden en paarden enz worden gezorgd, en aan t einde van onze tuin is er een flinke bouwkavel en mn ouders hebben al laten weten daar een seniorenwoning te willen bouwen, of het grote huis aan te passen en een gewone woning daar te bouwen zodat ik dicht bij de paarden woon en mn moeder meer tijd overheeft voor mn vader ipv alle tijd met de paarden/andere dieren bezig te zijn.
en bjorn weet dat en of we in een huisje dat nog wordt gebouwd of in t grote huis gaan wonen, t maakt hem niet uit hij vind t hier prima, met de paarden en de grote tuin en t weiland enzo, ook al moet hij dan dus weer wat verder heen&wee reizen naar zn werk/vrienden etc(evenveel als ik moet doen als we dalijk in bergeijk wonen, maar 15 km is opzich niet eens zo heel ver)

maargoed voorlopig gaan we eerst in Bergeijk wonen en ik hoop dat er niets gebeurd en ik daar fijn kan wonen, totdat het nodig is ivm mn vader dat ik in hoogeloon ga wonen, maar mocht het niet goed gaan in bergeijk dan kopen we een huis in en ander dorpje hier in de buurt.

dus nog 42 dagen en ik ga samenwonen Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 07:58

Goed zo hoor meid,

Knappe vent die bepaald waar ik wel en niet kan gaan wonen Haha! Haha! Haha! Maar ik ben wat dat soort dingen toch niet doorsnee Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:04

gijsenkim schreef:
Knappe vent die bepaald waar ik wel en niet kan gaan wonen Haha! Haha! Haha!
het bizarre is dat je hiermee 2 kanten op kan in dit verhaal. wel goed dat je een knoop doorgehakt hebt. hopelijk valt het allemaal mee.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:07

Fijn dat je een beslissing hebt genomen en je niet laat kisten, hoe moeilijk het ook is. Heel veel geluk in jullie huisje!! Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:09

nou mooi dat je een beslissing hebt gemaakt!
En laat je niet gek maken Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:52

Het verhaal heeft een goede wending genomen, mooi zo OK dan! Meis, maak je niet te druk over je ex... Zodra hij ook maar 1 poot op jullie terrein zet en hij vertrekt niet, dan kun je aangifte doen wegens huisvredebreuk... Dus laat dat stroomdraadje boven die schutting lekker weg. Bij Roberts ouders hebben ze overigens prikkeldraad over de muur lopen, om buurtkids die de bal in de tuin schupten eruit te houden.

Ik lees je lap tekst vanavond nog even goed, heb het nu maar vluchtig gedaan...

Maar iig alvast veel plezier met je nieuwe huis Haha!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:16

mooizo renske!
Ik ben blij dat het zo is gelopen
Ennuh, 17 juli ben ik van de partij Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:04

Ik vind het heel moedig van je dat je de stap toch zet. Maar wat je zegt: misschien heeft hij wel helemaal niet zoveel contact met zijn neef als jij dat in het begin vermoedde, en valt het allemaal nog wel mee.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:10

ik heb niet alle 4 pagina's reacties gelezen, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe bang je kunt zijn voor iemand. Ik heb ook ooit zo'n soort 'vriend' gehad en die heeft me ook bedreigd met alles en nog wat, en weten dat zo iemand ertoe in staat is doet je slecht slapen kan ik je vertellen...........Ik voelde me pas veilig toen ik in een heel andere stad ging wonen !

Eerlijk gezegd, als ik je verhaaltje lees vond ik de reactie van je vriend nogal apart !!! Kan me niet voorstellen dat een man wel perse ergens wil wonen waar z'n vriendin misschien gevaar loopt....... Hoe is zijn mening ondertussen ? Ik hoop wel dat hij wat meer rekening met je gaat houden !!!!!!!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:18

Nou ingrid, misschien moet je dan toch maar even de andere reacties lezen, daar staan namelijk alles in.

Renske, ik heb respect voor je beslissing. Ik hoop dat je lekker kan gaan genieten van je huis! OK dan!