Digi maakt geen contact met pc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Digi maakt geen contact met pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 16:53

Vorige week heb ik eindelijk na lang twijfelen een digi gekocht. Een Olympus C-310 Zoom om precies te zijn. Ik braaf alle software geinstalleerd en leuke foto's gemaakt. Dus het kabeltje in het fototoestel en in de pc gedaan, komt er "one moment" op het schermpje te staan. Na een uur stond er nog steeds one moment. Klopt dus niet helemaal. Nog een kennis met verstand van computers laten kijken, maar die kreeg hem ook niet aan de praat.
Dus net maar even naar de winkel terug gegaan. Daar kreeg ik een nieuw USB-kabeltje mee om te proberen of het daar aan lag. Anders moest die opgestuurd worden naar de fabriek. En helaas werkt het met het nieuwe kabeltje ook niet, dus dat wordt opsturen. Ik baal dus behoorlijk, heb ik eindelijk mijn digi, ben ik hem weer weken kwijt en kan ik er nog niets mee. Iemand die dit ook heeft gehad?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:58

ik moet altijd mijn antivirus programma uitzetten. anders doet ie het ook niet.
misschien helpt dat bij jou ook?

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:47

en je hebt wel windows XP ?

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:53

Zodan dat had ik ook.. Weet je waar het bij mij aan lag.. Als mn printer geinstaleerd was.. reageerde mn digi niet.. Dus moest ik eerst dat ding der af gooien alvorens ik mn foto's kon bekijke Boos! .. Erg lastig.. Kun je na gaan daar had ik dan 4 usb poorten voor.. Mja na lang leze kwam ik er achter dat er ook zo iets in de gebruiks aanwijzing stond... (toestel kan anders reageren als er andere apparaten op de USB aan gesloten zijn Verward )

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 19:02

Mist schreef:
en je hebt wel windows XP ?

Nee, windows 98, maar dat moet voldoende zijn.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:44

Twinklebel schreef:
Nee, windows 98, maar dat moet voldoende zijn.


toch vrees ik van niet, ik heb namelijk dezelfde camera op proef gehad (teon had ik dus ook nog 98) mooi dat het dus niet lukte ! Helaas bij de meeste camera's niet....heb uiteindelijk maar een andere pc gekocht Haha! In de kleine lettertjes staat dat ze niet kunnen "garanderen"dat het werkt.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:47

Mist schreef:
toch vrees ik van niet, ik heb namelijk dezelfde camera op proef gehad (teon had ik dus ook nog 98) mooi dat het dus niet lukte ! Helaas bij de meeste camera's niet....heb uiteindelijk maar een andere pc gekocht Haha! In de kleine lettertjes staat dat ze niet kunnen "garanderen"dat het werkt.


Ja idd dat stond er dus ook bij mij... Mja hij werkt nu ook super nu ik een andere PC heb aangeschaft haha

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:31

Dat probleem heb ik dus nu net gehad!!! ook toevallig, baal er gigantisch van... heb ook windows 98 maar moet wel kunnen. Mijn com erkend de camera nu wel maar als ik de kodak software opstart en alles aan sluit zegt ie dat t niet zo is..... Maar mn comp zelf heb m wel erkend... Heel appart... duurt t nog langer voor ik mn fotos erop kan zetten.... zwaar irri!
ik heb een kodak cx6200

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:46

Oh my Lord...
Dat probleem had ik dus ook met mijn nieuwe digi een half jaar geleden. Het enige dat ik kan zeggen: veel suc6 en don't give up Scheve mond

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:48

In Windows 98 de eerste versie werken nog geen USB drivers Lachen.
Als je Second Edition installeerd (die bovendien ook nog een stuk stabieler draait) dan moet het wel lukken Lachen.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:49

had ik ook, ging altijd naar mn beste vriend toe na een fotosessie *zucht arme jongen*
Mijn vader heeft nu een geheugen adapter gekocht, voor 20 eurotjes, passen geheugen kaarten van alle digi's in, incl. die sd enzo. eh.. heet usb 2.0 cardreader 9in1 (kunnen dus 9 dingen in, gebruik er zelf maar 1)

Is heel handig hoor!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:01

of Windows 95 Installeren met USB Ondersteuning! Als je geen sterke pc hebt....Haha!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:10

Mmmmmmh...ik heb iets soortgelijks , heb een hele leuke printer staan , alles geïnstalleerd , volgens de PC werkt het toppie Haha!

Als ik aangeef dat er iets uitgeprint moet worden dan doorloopt het scherm schitterend alle fases van de printopdracht , tot aan het venstertje dat aangeeft ddat er geprint wordt , toe

Alleen de printer zelf heeft geen flauw benul dat hij een opdracht krijgt Boos!

Ik heb het idee dat het bij mij eraan ligt dat de software naar een andere poort verwijst ofzo Verward Terwijl hij toch de printer detecteerd en alles , alles klopt en de verbinding is er. PC weet precies of de printer aan of uitstaat , geeft aan dat er geprint wordt...en er gebeurd totaal niks Rolleyes

ERG irritant , bah Misselijk

Ik heb ook Windows 98 en heb maar 2 USB-poorten...1 nu voor ADSL dus daar blijf ik verder maar af Nagelbijten / Gniffelen

Andere daar heb ik de scanner vanaf gegooid en kan ik nu de digi op inpluggen af en toe. Voor de rest wil ik die verdraaide *ggrrrr-* printer er gewoon op hebben...maarja Scheve mond

Wellicht is dit een beetje hetzelfde ?
Of het dan ligt aan Windows 98 of de digi - printer-combi dat weet ik natuurlijk ook niet Bloos

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:11

Bij mij is 1 van de 2 USB poorten kapot, zou het daar net aan kunnen liggen Clown ?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:10

Jemig wat irritant...Altijd wat met die camera's Boos!

Danny zegt ook dat je secondedition kunt proberen en anders xp...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:33

Wordt Second edition ook wel Special edition genoemd ?? (of zijn dat 2 verschillende) want in dat geval kun je je de moeite ook besparen, ik had namelijk Special Edition.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 13:56

Flutterby schreef:
Bij mij is 1 van de 2 USB poorten kapot, zou het daar net aan kunnen liggen Clown ?

Bij mij doet hij het op alle vier de poorten niet en bij een kennis ook niet, dus denk niet dat het daar aan ligt.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 13:57

moossie schreef:
Jemig wat irritant...Altijd wat met die camera's Boos!

Danny zegt ook dat je secondedition kunt proberen en anders xp...

Helaas deed hij het bij Marjolein thuis op XP ook niet.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:20

Twinklebel schreef:
Helaas deed hij het bij Marjolein thuis op XP ook niet.


pfffffffff meen je niet..

Als Dan vanaaf thuis komt zal ik het hem nog wel even vragen of hij andere ideeen heeft.........

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:35

Mist schreef:
Wordt Second edition ook wel Special edition genoemd ?? (of zijn dat 2 verschillende) want in dat geval kun je je de moeite ook besparen, ik had namelijk Special Edition.


Special Edition bestaat niet Clown

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:37

Sypheron schreef:
Special Edition bestaat niet Clown

zo staat het anders wel op de hoes Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:41

Dan is dat geen originele Microsoft hoes? Tong uitsteken

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:43

of een speciale editie van de hoes Tong uitsteken