Harry Potter draait volgende week

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:54

Ha net kaarten gereserveerd Zaterdag om 12.30 zit ik in de bios Haha!
Owh ik kan echt niet wachten Knipoog

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:33

Ik lees de boeken alleen in het engels en kijk dus ook alleen de engelse versie. Al die Nederlandse namen ken ik dus ook helemaal niet.... Haha!

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:38

Ik moet ook echt gaan. Met Tallie, maar we hebben nog niet afgesproken wanneer. Ik hoop snel!

Tancreda4

Berichten: 24058
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:52

JAAAA< EINDELIJK!!! Ik ga, ik ga, ik ga!!!
STeeds als ik voorstukjes zie hoor je mij: "JAAA, daar ga ik heeeN!!" Schijnheilig

Ik wacht re al eeuwen op Tong uitsteken
Alleen vind ik het erg jammre hoe Sirius er uit ziet. Met de boeken had ik een best lekker ventje in mijn hoofd, deze in de film is niet bepaald knap Schijnheilig

Wanneer komt deel 6 van het boek uit Tong uitsteken

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:00

ShadowFax schreef:
Ik lees de boeken alleen in het engels en kijk dus ook alleen de engelse versie. Al die Nederlandse namen ken ik dus ook helemaal niet.... Haha!

Wees blij en hou het zo Knipoog Ik ken de meeste namen ook niet, maar omdat mensen om mij heen het in het Nederlands lezen hoor ik die namen in gesprekken regelmatig voorbijvliegen. (en elke keer erger ik me er dood aan).

Anyway, nog één dag, nog één dag, nog één dag Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:01

Eliane"]
Ik heb de Nederlandse film nog nooit gezien, maar ik heb boek 1 ook ooit in het Nederlands gelezen, en ik erger me dood aan de vertalingen. Ik hoop dat niemand zich nu beledigd voelt, maar ik vind de Nederlandse boeken ook maar een slap aftreksel: een groot gedeelte van de sfeer mist en het komt allemaal véél kinderlijker over. En die vertaalde namen . Karlo kannewasser? (zoiets is t toch?) En Zwamdrift.... Ik vind dat dus echt verschrikkelijk...
[/quote]
Ik heb eerst de boeken in het Nederlands gelezen, en pas geleden voor Engels heb ik deel 4 in het Engels gelezen en het is idd heel anders!
Ik weet nog niet wat ik leuker vind, maar ben wel van plan om ze allemaal nog een keer in het Engels te gaan lezen!

Idd vind ik wel dat de meeste namen in het Engels veel leuker zijn.
Hoe heten SLIJMBALlen en PUISTen trouwens in het Engels? Want dat vind ik eigenlijk niet leuk, dat die zo worden afgekort Tong uitsteken

[quote="Tancreda4 schreef:
Alleen vind ik het erg jammre hoe Sirius er uit ziet. Met de boeken had ik een best lekker ventje in mijn hoofd, deze in de film is niet bepaald knap Schijnheilig

Ben ik dus niet de enige Haha!
Ik had hem zelf heel anders verwacht, meer een soort Aragorn type ook.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:10

Spirit"]
Ik heb eerst de boeken in het Nederlands gelezen, en pas geleden voor Engels heb ik deel 4 in het Engels gelezen en het is idd heel anders!
Ik weet nog niet wat ik leuker vind, maar ben wel van plan om ze allemaal nog een keer in het Engels te gaan lezen!
[/quote]
Moet je inderdaad echt doen, anders heb je de échte Harry Potter nog niet beleefd
[quote]
Idd vind ik wel dat de meeste namen in het Engels veel leuker zijn.
Hoe heten SLIJMBALlen en PUISTen trouwens in het Engels? Want dat vind ik eigenlijk niet leuk, dat die zo worden afgekort Tong uitsteken
[/quote]
Tja, nu weet ik dus niet wie je bedoeld...want ik ken de Nederlandse namen niet echt Haha!
[quote]
[quote="Tancreda4 schreef:
Alleen vind ik het erg jammre hoe Sirius er uit ziet. Met de boeken had ik een best lekker ventje in mijn hoofd, deze in de film is niet bepaald knap Schijnheilig

Ben ik dus niet de enige Haha!
Ik had hem zelf heel anders verwacht, meer een soort Aragorn type ook.
[/quote]
Juist! Ben eigenlijk wel teleurgesteld Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:27

Slijmbal-len en Puist-en zijn soort proeve's van bekwaamheid, Proeve Uitzondelijke Intelligentie bla bla? Heb de boeken niet bij de hand, dus kan het niet nakijken... Soort cijfer eigenlijk...

Tancreda4

Berichten: 24058
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:36

Spirit"]

[quote="Tancreda4 schreef:
Alleen vind ik het erg jammre hoe Sirius er uit ziet. Met de boeken had ik een best lekker ventje in mijn hoofd, deze in de film is niet bepaald knap Schijnheilig

Ben ik dus niet de enige Haha!
Ik had hem zelf heel anders verwacht, meer een soort Aragorn type ook.
[/quote]


Idd... Aragorn Vingers aflikken Kon die niet gewoon Sirius spelen Haha!

Tancreda4

Berichten: 24058
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:37

Eliane"]
[quote="Fairie schreef:
Ik heb deel 5 klaar liggen, ga ik mee beginnen na afronding van mijn examens Lachen

En jij hebt sinds vorige zomer Juni kunnen wachten?? Bloos! Dan heb ik écht bewondering voor je geduld. Ik heb mezelf toen gelijk opgesloten met het boek en een overlevingspakket en pas weer tevoorschijngekomen toen ie helemaal uit was Haha!
[/quote]

Idd, RESPECT!
Ik heb hem onderhand al weer 3x gelezen Schijnheilig

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:46

Spirit"]

[quote="Tancreda4 schreef:
Alleen vind ik het erg jammre hoe Sirius er uit ziet. Met de boeken had ik een best lekker ventje in mijn hoofd, deze in de film is niet bepaald knap Schijnheilig

Ben ik dus niet de enige Haha!
Ik had hem zelf heel anders verwacht, meer een soort Aragorn type ook.
[/quote]


Dat dacht ik ook meteen toen ik hem zag. Je stelt toch een hele knappe man voor dan. Tong uitsteken Schijnheilig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:29

Eliane schreef:
Citaat:
Idd vind ik wel dat de meeste namen in het Engels veel leuker zijn.
Hoe heten SLIJMBALlen en PUISTen trouwens in het Engels? Want dat vind ik eigenlijk niet leuk, dat die zo worden afgekort Tong uitsteken

Tja, nu weet ik dus niet wie je bedoeld...want ik ken de Nederlandse namen niet echt Haha!

SLIJMBALlen zijn dus die dingen die ze in de vijfde klas moeten gaan halen om over te gaan. En PUISTen komen daarna weer geloof ik.

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:38

Ik denk dat ik binnenkort ook in de bios te vinden ben Ben naar de eerste 2 ook geweest dus deze MOET ik ook zien Haha!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 17:40

Deel 4 van de vuurbeker is mijn grote favo boek.
als is het nieuwste deel ook erg leuk en omdat je weet hoe het daar verloopt met sirius zal ik toch wat met andere ogen naar de film kijken ben ik bang.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:44

Spirit"]
[quote="Eliane schreef:
Citaat:
Idd vind ik wel dat de meeste namen in het Engels veel leuker zijn.
Hoe heten SLIJMBALlen en PUISTen trouwens in het Engels? Want dat vind ik eigenlijk niet leuk, dat die zo worden afgekort Tong uitsteken

Tja, nu weet ik dus niet wie je bedoeld...want ik ken de Nederlandse namen niet echt Haha!

SLIJMBALlen zijn dus die dingen die ze in de vijfde klas moeten gaan halen om over te gaan. En PUISTen komen daarna weer geloof ik.
[/quote]
Dat zijn de OWLS, toch? en dat bedoel ik dus met rare vertalingen Haha!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:51

Ik had Sirius ook veel knapper in mn gedachte. Ben teleurgesteld als ik hem zag in de voorstukjes. Als een 1 of andere gek laten ze hem ook zien in de voorstukjes Verward vind ik dan tenminste..

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:58

ik wil hem echt heel graag zien, maar ben ook een beetje bang Scheve mond , is wel mijn favoriete boek wat nu verfilmt is, en aangezien ik de vorrige verfilmingen al niet zo best vond Scheve mond , en dan gaan ze van een dikker boek een kortere film maken Verward .

het eerste waar ik al ontzettend van baalde is dat Sirius zo ontzetten fout is gecast , die rol zou echt perfect geweest zijn voor Johnny Depp (ik vind die hele cast fout gecast Tong uitsteken , de enige die goed is is Hagrid, de rest is allemaal zo niet zoals het in het boek beschreven staat)

Ben heel benieuwd (en vergeten kaartjes te bestellen, hoop dat ik voor donderdag nog ergens kaartjes kan krijgen, maar dat zal vast wel niet Scheve mond )

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:00

J.K Rowling schreef:
Joanne Rowling, die gisteren de première van de derde Harry Potter film heeft bijgewoond, vertelt dat sommige elementen in de films akelig dichtbij het plot voor de toekomstige boeken zitten.


"Ik kreeg echt kippenvel bij bepaalde scènes in de film. Ik weet zeker dat mensen die film later terug gaan kijken en dan denken dat sommige dingen in dit deel aanwijzingen zijn geweest voor boek zes en boek zeven."


En sjeetje zeg, wat worden de acteurs groot.. Bloos!

Afbeelding
Daniel Radcliffe

Afbeelding
Rupert Grint

Afbeelding
Daniel, Rowling, Rupert en Emma

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:05

Ja ik heb ook alleen de engelse versies van de boeken gelezen, veel beter dan de nederlandse!
Maar de acteurs worden inderdaad al veel ouder en ik hoop toch wel dat ze de zelfden voor de vervolgfilms kunnen gebruiken, maar ik heb weinig hoop.. Scheve mond En das wel jammer want als er totaal andere gezichten in komen krijgen de films ook meteen weer een andere sfeer... (maar dat kan natuurlijk ook positief uitpakken)

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:20

Ik ga 'm as zaterdag zien Haha!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:59

Ik snap absoluut niet waar jullie het idee vandaan halen dat Sirius knap zou moeten zijn. Verward Hij komt half gestoord, ernstig vermagerd en uiterlijk verwaarloosd uit de gevangenis van azkaban! Ik zou het juist een totale miscast vinden als hij gespeelt zou worden door Johnny Depp of Viggo Mortensen. Of Gary Oldman een goede keus is weet ik ook niet, daarvoor moet ik eerst de film zien. Als het goed is aanstaande zondag.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:02

MargaV schreef:
Ik snap absoluut niet waar jullie het idee vandaan halen dat Sirius knap zou moeten zijn. Verward

Als hij uit de gevangenis komt issie natuurlijk niet op zijn best Knipoog . Maar hij word letterlijk in het boek als 'handsome' omschreven, dus misschien dat het daar vandaan komt? Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:02

Amanda schreef:
Ik moet ook echt gaan. Met Tallie, maar we hebben nog niet afgesproken wanneer. Ik hoop snel!


Weekeind na mijn verjaardag?? Tong uitsteken

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:10

Eliane"]
[quote="MargaV schreef:
Ik snap absoluut niet waar jullie het idee vandaan halen dat Sirius knap zou moeten zijn. Verward

Als hij uit de gevangenis komt issie natuurlijk niet op zijn best Knipoog . Maar hij word letterlijk in het boek als 'handsome' omschreven, dus misschien dat het daar vandaan komt? Knipoog
[/quote]

precies, hij wordt beschreven als een knappe man wat je zelfs door zijn gevangenisuiterlijk ziet.

De stukjes van de trailer wat je van Sirius ziet erger ik me ook aan. In het boek staat duidelijk dat hij erg mager is, lang zwart sluik haar heeft en een wasachtige huid, niets daarvan zie je terug in de 'filmSirius' maar daar zal ik dan maar weer mee moeten leven Scheve mond (netzoals Hermoine's normale tanden, Rons bolle kop en normale neus, Hagrids lengte, Harry's rotkop enz. Rolleyes )

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:14

Ik vond dat Gladianus Smalhart in de vorige film wel errug cool neergezet was.. Precies wat ik me ervan had voorgesteld Cool