Harry Potter draait volgende week

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:57

hey, ik ben gistere gn kijke,
superfilm, al had ik mij die dementors ook anders voorgesteld...
en er klopten een paar dingen niet met het boek, maar ik vond het een superfilm.
al vond ik de vorige films beter, de grote zaal leek nu zo klein, en sinds wanneer heeft perkamentus zo een ding in de grote zaal staan om een toespraak te geven??
maar ron zijn woordje, mega-deugd, vond ik super!!
en hermelien, tja die word iedere film een beetje knapper niet? Tong uitsteken
en ik vond de film zo kort duren!!
zijn het nu andere acteurs geworden voor harry, ron en hermelien of niet??
hoop van niet!!
en oja, harry zijn weenscene wanneer hij te weten kwam dat sirius zijn peetvader was enzo, zo slecht geacteerd Bloos !! maar supergrappig wel!!
wanneer komt de 6de boek uit, ben in afwachting een vervalsing aan het lezen van de 6de boek, maar daarna is de teleurstelling altijd zo groot als ik de echte lees Lachen....

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:43

Bij ons zei Ron de hele tijd: sodeknetter Tong uitsteken

Jan_ty

Berichten: 1081
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Oost-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:52

De film is echt super!!!!! Lachen Lachen Lachen veel mooier als andere 2 delen!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 00:23

letizia80 schreef:
Ik ben gister avond geweest, hij is heel anders dan de de vorige 2, ik vind het ook eigenlijk geen kinderfilm, min. leeftijd is negen jaar, vind ik nog vrij jong, met die weerwolf bv. dat is toch eng voor die kinderen... Maar goed, ik vond het wel weer super, anders maar zeker leuk.


Meen je dat? Ik vond de vorige twee films dus echt vééééél enger voor kleine kinderen en begrijp dus totaal niet waarom ze juist bij deze de rating hebben opgeschroefd. Die man met twee hoofden, al het bloed, weet-ik-veel hoeveel spinnen, etc lijkt me tóch veel enger. Maar goed...misschien ligt het aan mij Knipoog

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 02:41

Ik ben vanavond geweest en eigenlijk vond ik hem tegenvallen Bloos
Het sprong teveek over, van het een in het ander... Ik vond het verhaal niet mooi uitkomen, maar das natuurlijk mijn mening.
Daarbij mistte ik ook de uitgebreide rondleiding in zweinsveld, had gehoopt er meer van te zien

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 10:39

Ik heb hem ook gisteravond gezien. Vond hem super! Die beukwilg, echt geweldig droog! Vond het wel allemaal wat volwassener als de eerste 2 films, enger kan ik eigenlijk niet zeggen.

Wat ik wel jammer vind inderdaad is dat ik ook bepaalde stukken mis in de film, inderdaad Zweinsveld wat uitgebreider, iets meer zwerkbal, en wat meer van de school / lessen miste ik. Verder een topfilm!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:39

Ik lees net dat de film in Australie niet bezocht mag worden door kinderen onder de 15 omdat hij te eng is Verward

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:49

Uums schreef:
wat te denken van een zin als 'Harry streek over zijn brandnieuwe nimbus...' Brandnieuw?



WHIII, brandnieuw... zet dan SPLINTERNIEUW!!!!! Haha!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:01

Missy schreef:
Ik ben vanavond geweest en eigenlijk vond ik hem tegenvallen Bloos
Het sprong teveek over, van het een in het ander... Ik vond het verhaal niet mooi uitkomen, maar das natuurlijk mijn mening.
Daarbij mistte ik ook de uitgebreide rondleiding in zweinsveld, had gehoopt er meer van te zien


klopt, ben samen met anne geweest
vond m totaal anti-climax!
op een gegeven moment hadden we pauze en ik had nog niet echt het gevoel dat ik "in de film zat" er was nog niet echt wat spannends gebeurt ofzo...
vond de andere 2 ook leuker (al kan ik me de 1e nog mr vaag herinneren, is nl lang geleden dak m gezien heb)

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:27

Ik heb 'm gisteren gezien en ik vond hem echt keigaaf. Vooral het acteerwerk, echt veel beter dan de vorige 2 delen. Laten we hopen dat Daniel Radcliff nog ff doorgaat t/m deel 7 Tong uitsteken

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:37

Als ze zouden wisselen van acteurs weet ik niet of ik die andere films nog wel ga kijken

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:19

Ik ben vrijdag geweest, vond toch wel dat de film een aantal essentiele dingen miste.
Zoals het verhaal waarom niet serius harry's ouders had verraden, het was echt van hij zei het en harry geloofde het Verward
Ook vond ik jammer dat ze niet iets meer info gaven over de sluipwegwijzer en zijn makers, niet al te moeilijk om daar iets meer over te zeggen.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:44

ja, verder miste ik ook dat Hermelien overspannen word van al die vakken die ze volgde en constant met de neus in de boeken zat, en een heel belangrijk punt dat mistte (vond ik) is dat Ron aangevallen werd door Sirius in zijn bed.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:02

Ik vond de film wel aardig. Omdat ik het boek nooit gelezen heb, mistte ik niets. Maar mijn vrienden (die het wel gelezen hadden) maakten dezelfde opmerkingen als jullie. Ook Boxoffice gaf dit al aan.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:15

Javmo schreef:
ja, verder miste ik ook dat Hermelien overspannen word van al die vakken die ze volgde en constant met de neus in de boeken zat, en een heel belangrijk punt dat mistte (vond ik) is dat Ron aangevallen werd door Sirius in zijn bed.

Ja idd, het feit dat ze lieten zien dat die dikke dame werd aangevallen slaat helemaal nergens op doordat dat niet verder werd uitgelegd.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:48

En wat dacht je dan van die rare ridder die haar plaats in neemt, je zag hem wel op de achtergrond lopen, maar verder niks....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:15

ik vond de film een beetje tegenvallen... mischien heb ik er te veel van verwacht... ik weet het niet....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:19

Je moet de film ook niet bekijken en gaan vergelijken met het boek... Het gaat nooit om alle dingen in het boek in de film te stoppen... dus zo zal er altijd wel iemand zijn die dit of dat ook wel in de film had verwacht... Stukken 'missen' uit het boek doe je altijd bij een verfilming... maar om de film daar op af te rekenen is wel spijtig.

Het feit dat de dikke dame aangevallen werd, leek me duidelijk genoeg aangezien je wist dat Sirius uit Azkaban ontsnapt is en op zoek was naar Harry...

jen

Berichten: 3215
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:57

Ik ben zaterdag geweest en vond hem weer supergoed
De vorige 2 waren spannender dus snap niet waarom deze voor 9 jaar en ouder is :s Ben nou begonnen met de boeken te lezen en het eerste boek is ook super

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:16

ja maar toch vergelijk je met het boek of je nu wil of niet.... en ik vraag me af of mensne die het boek niet gelkezen hebben de film snappen... soms vond ik m vaag en dan dacht ik aan het boek en begreep ik het weer....

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:23

Ik ga er dalijk heen, ben benieuwd hoe hij is Lachen Heb de boeken niet gelezen, wel de vorige films gezien.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:31

als je het boek leest zie je er bepaalde plaatjes bij... in je hoofd... die worden door zo'n film heel anders. ik vond hem wel leuk hoor. maar je miste toch dingen...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:32

Natalie schreef:
Je moet de film ook niet bekijken en gaan vergelijken met het boek... Het gaat nooit om alle dingen in het boek in de film te stoppen... dus zo zal er altijd wel iemand zijn die dit of dat ook wel in de film had verwacht... Stukken 'missen' uit het boek doe je altijd bij een verfilming... maar om de film daar op af te rekenen is wel spijtig.


Uiteraard worden er altijd dingen uitgelaten, dat kan ik ook begrijpen. Maar in dit geval lieten ze teveel dingen eruit, gaven te weinig info over sommige dingen en de details waren imo matig (zweinsveld...)
Ik had meer het idee dat er door het verhaal heen werd gerend ipv een verhaal werd verteld Scheve mond

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:33

sluit me helemaal bij missy aan....

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:41

Missy schreef:
Ik had meer het idee dat er door het verhaal heen werd gerend ipv een verhaal werd verteld Scheve mond

Tja, dat vond ik bij de vorige twee films ook al en is idd heel jammer. Maar goed, ik hou het verhaal van het boek in mn achterhoofd en kijk gewoon naar hoe ze alle dingen in het 'echt' hebben gemaakt en de scénes hebben gerealiseerd. Het verhaal komt er dan in mn hoofd vanzelf bij, zeg maar. Ik vond het iig bij deze film minder storend dan bij de vorige films, waarschijnlijk omdat je daar ondertussen aan gewend bent.