Wat is jullie IQ ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:25

IngridM schreef:
ik hecht er -nogmaals- ook totaal geen waarde aan, maar je moet toch wat doen als je je verveelt..............

valt me wel op dat er erg hoge scores vallen.............


Volgens mij is dat omdat de meeste mensen van die neppe tests doen.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:27

ik hecht er ook totaal geen waarde aan, maar vond een score van 140 toch niet erg om te krijgen Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:32

verootjoo"]
[quote="IngridM schreef:
ik hecht er -nogmaals- ook totaal geen waarde aan, maar je moet toch wat doen als je je verveelt..............

valt me wel op dat er erg hoge scores vallen.............


Volgens mij is dat omdat de meeste mensen van die neppe tests doen.
[/quote]
Mensen met lage scores, houden denk ik hun mond,
en met die scores testen zeggen ze 120 al hoogbegaafd is, terwijl bij een officiele test is het bij 140 pas hoogbegaafd.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:42

k heb een keer een heel uitgebreidde test gedaan... 138 Lachen hopen dat het een goede test was

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:43

Ethelate"]
[quote="verootjoo"][quote="IngridM schreef:
ik hecht er -nogmaals- ook totaal geen waarde aan, maar je moet toch wat doen als je je verveelt..............

valt me wel op dat er erg hoge scores vallen.............


Volgens mij is dat omdat de meeste mensen van die neppe tests doen.
[/quote]
Mensen met lage scores, houden denk ik hun mond,
en met die scores testen zeggen ze 120 al hoogbegaafd is, terwijl bij een officiele test is het bij 140 pas hoogbegaafd.
[/quote]
Dat denk ik dus ook: mensen die denken dat ze 'te laag' hebben gescoord (terwijl dat niet zo is) gaan zich er dan voor schamen, terwijl dat echt niet nodig is.

En er zijn idd een heleboel 'neppe' tests in de omloop die niet echt betrouwbaar zijn.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:47

welke test is dan wel 'betrouwbaar'? linkje zou leuk zijn

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:59

Ik denk die van een psycholoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:12

verootjoo schreef:
Ik denk die van een psycholoog



Kijk! Dan ben ik gewoon één van de weinigen die een betrouwbare test heeft gedaan Knipoog Haha! *LOL*
En ik vind het nogal frapant dat de meeste mensen hier boven de 120 scoren.....vraag me af hoe eerlijk iedereen is.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:57

ik denk dat iedereen wel eerlijk is. Alleen denk dat het wel wat geflateerd is, omdat de mensen met een wat lager IQ zich misschien minder roeren...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:18

Er zijn verschillende testen met ook vrij verschillende schalen. Bij een officiele test ben je al gauw een genie als je de schaal van een BNN-score aanhoud. Tja...

Maar dit effect is precies waarom ik er niet van houd om die cijfers rond te gooien. "Wow, iedereen heeft veel hoger als ik..."

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:30

LePopp schreef:
welke test is dan wel 'betrouwbaar'? linkje zou leuk zijn

En dat is nou net het punt-> de testen die wél betrouwbaar zijn vind je niet op het internet Knipoog Diegenen die online staan zijn misschien wel grappig of leuk en zouden misschien goed in de buurt kunnen komen, maar dat weet je niet: je kan er weinig over zeggen en dus zijn ze niet betrouwbaar.

Wat Arwenlune zegt is dus ook helemaal waar. Die test van BNN is volgens mij grote onzin Een IQ van 120 en dan 'Geniaal' zijn is gewoon grote onzin, sorry. Geen enkel IQ kan echt veel met zekerheid zeggen maar die schaal van BNN slaat helemaal nergens op, dus dat moet je maar gewoon vergeten.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:34

Picasso schreef:
En ik vind het nogal frapant dat de meeste mensen hier boven de 120 scoren.....vraag me af hoe eerlijk iedereen is.

Zoals LePopp zegt zullen mensen met een hele lage uitkomst dat minder snel zeggen, dus dat vertekent het beeld. Bovendien zijn dus veel tests niet echt betrouwbaar, én niet altijd ge-update op het 'moderne' niveau, waardoor een test ook veel hogeruit kan komen. Het gemiddelde zou nu waarschijnlijk rond de 110 liggen, dus zou je bij een 'oude' test 10 punten ervan af moeten trekken. En als laatste is een IQ van 120 echt geen superhoge score.

Tel dit alles bij elkaar op, en het is helemaal niet verbazend meer Knipoog

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:52

Bij de BNN test op tv had ik 135.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:21

In de BNN test had ik 142, in een officiële test 139..
En frankly I don't really care, het gaat uiteindelijk meestal toch om andere dingen..

Hmm.. ik heb ook op internet ooit nog een score van 143 gehaald bedenk ik me net..

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:27

93 Scheve mond

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:07

Ik had vorig jaar met die van BNN 123, maar dit jaar 114. Aangezien we de test ff onder het werk hadden gedaan heb ik ze op mijn werk maar de schuld gegeven Knipoog:D Toen ik die van 123 had zat ik nl nog op school hahaha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:10

Eliane"]
[quote="LePopp schreef:
welke test is dan wel 'betrouwbaar'? linkje zou leuk zijn

En dat is nou net het punt-> de testen die wél betrouwbaar zijn vind je niet op het internet Knipoog Diegenen die online staan zijn misschien wel grappig of leuk en zouden misschien goed in de buurt kunnen komen, maar dat weet je niet: je kan er weinig over zeggen en dus zijn ze niet betrouwbaar.

Wat Arwenlune zegt is dus ook helemaal waar. Die test van BNN is volgens mij grote onzin Een IQ van 120 en dan 'Geniaal' zijn is gewoon grote onzin, sorry. Geen enkel IQ kan echt veel met zekerheid zeggen maar die schaal van BNN slaat helemaal nergens op, dus dat moet je maar gewoon vergeten.
[/quote]

Laat het lekker grote onzin zijn, maar ik vond het wel geinig om te doen en idd om te kijken hoe ik zat. We hebben toen met een groepje uit de klas gedaan en dan was het best leuk om ff te kijken! Ik ga echt niet naar een psycholoog voor een IQ test hoor!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:21

120 is bij BNN geniaal
bij een officiele test (niet op internet te vinden, ook geen test met 20 vraagjes, maar allerlei opgaves) is 120 Havo niveau, 125 atheneum, 130 is gymnasium. Gemiddeld gezien. Want IQ zegt meer over logisch denken, dan ook daadwerkelijk goed kunnen leren.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:33

ik had bij de BNN test 135...maarja, hoe betrouwbaar is dat Scheve mond

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:39

Ach, mensen. Het enige wat zo'n testje je vertelt is hoe goed je in testjes bent. Als je je erop toelegt, kun je met een beetje oefenen uit iedere IQ-test een perfecte score slepen en jezelf aanmelden voor de Mensa.

Overigens is een van de meest betouwbare IQ-tests de Stanford-Bennet test, maar die doe je niet ff in een halfuurtje online.
Laatst bijgewerkt door jessy op 31-05-04 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:42

Bij BNN had ik vorig jaar143, dit jaar 127.
Ik zit op de universiteit, dus het zal ergens rond de 125 liggen denk ik.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:00

Ethelate schreef:
120 is bij BNN geniaal
bij een officiele test (niet op internet te vinden, ook geen test met 20 vraagjes, maar allerlei opgaves) is 120 Havo niveau, 125 atheneum, 130 is gymnasium. Gemiddeld gezien. Want IQ zegt meer over logisch denken, dan ook daadwerkelijk goed kunnen leren.


Eens !
Ooit voor school zo'n ding gedaan had toen 145 , toen zeiden ze dat ik hoogbegaafd was , maar ik kan heel slecht leren!!
Ik hoor t 1 x ,lees t 1 x door en schrijf t 1 x op en ik weet t MITS er een logica inzit.
Met gewoon een woordenboek uit je hoofd leren niet dus.
Dan kan ik leren wat ik wil maar dat komt er dus niet in!!!
Heb daarbij dislexi , tel uit je winst!
Daarna nog een paar keer zo'n testje gedaan laagste 120 hoogste 147.

Vind t wel grappig zo'n testje ,maar t zegt zo weinig (voor mij)

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:20

Vorig jaar waren er veel bekende Nederlanders die op IQ's van 90 zaten.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:35

Mensen vonden mij ook altijd oh zo slim. Gut, leuk testje gedaan en ik bleek geniaal, hoogbegaafd of wat dan ook. Wil nog niet zeggen dat ik me altijd slim gedraag, nooit suffe spelfouten maak. Sterker nog, mijn rijbewijs heb ik in een record aantal keren gehaald (2x theorie en 3x praktijk). Heeft m.i. niks met slimmigheid te maken, ik was te dom om er echt voor te leren en praktijk verprutste ik omdat ik zo ongelofelijk zenuwachtig was. Daar sta je dan met je 'hoge' IQ.
Mijn broer heeft wel eens een officiele test gedaan en beweerde dat zijn IQ onmeetbaar was, hij was slimmer dan Einstein. Toch jammer dat hij zijn studie niet af gaat maken (natuurkunde, like Einie). Met een hoog (of laag) IQ koop je niks, komt er geen brood op de plank en ben je ook nog niet aardig. Zit er geen vent naast je op de bank, kun je nog niet autorijden. Echt, het is een getalletje wat misschien een hoge mate van tevredenheid garandeert, maar dat is nog niet 'het grote levensgeluk' (voor zover het al bestaat).
Neemt niet weg dat het een leuke egotrip is als je hoog scoort Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:41

Picasso"]
[quote="verootjoo schreef:
Ik denk die van een psycholoog



Kijk! Dan ben ik gewoon één van de weinigen die een betrouwbare test heeft gedaan Knipoog Haha! *LOL*
En ik vind het nogal frapant dat de meeste mensen hier boven de 120 scoren.....vraag me af hoe eerlijk iedereen is.
[/quote]

Haha idd, maar de test van BNN is dan ook niet zo betrouwbaar (net als de meeste tests op internet trouwens).