Tandartsen!Lang verhaal.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Tandartsen!Lang verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:52

Na vroeger echt een beul gehad te hebben, en daarna pas echt goed bang ben geworden, toch altijd regelmatig, netjes gegaan, heb ik al heel wat leed moeten doorstaan.
Ten eerste heb ik een slecht gebit met alleen maar vullingen, ook door t knarsen.
Nadat ik weggestuurd ben bij een tandarts die wel echt aardig was, maar er niet tegen kon dat ik heel zielig begin te huilen bij een wortelkanaal behandeling, ben ik terecht gekomen na een wachtlijst, bij een echte angsttandarts.
Nou, daar werd mijn angst pas echt hevig!
Ten eerste liet ie me gerust 2,5 uur in de wachtkamer zitten, en als ik dan eens naar buiten ging en hij zag me ff niet zitten in de wachtkamer meldde die dat ik te laat was en de rekening wel zou sturen........
Ook kwamen daar verstandelijk gehandicapten ineens aan je stoel staan als je daar lag met je mond open......
En ik moest eerst maar ff 45000 gulden storten, om mijn gebit met kronen te laten ophogen.Dat vond ik toch wat veel!
Enfin, hij wilde mij niet meer behandelen, ik moest maar onder narcose in het ziekenhuis.

Enfin, toen in t ziekenhuis terecht gekomen, bij bijzondere tandheelkunde.
Die man legde een bitje aan tegen t knarsen ( waar ik helaas niet mee kan slapen ivm hyperventilatie)en heeft t een en ander gerepareerd.
Alles opgelost, tot afgelopen donderdagochtend.

Met lood in mijn schoenen ging ik weer. ( ik ben echt bang)
Kreeg ik een hele preek dat ie toch had gezegd dat ik een andere tandarts moest zoeken, omdat er wel meer mensen waren met angst, die ie ook moest helpen.
Ik zeg sorry, dit is de eerste keer dat u zegt dat ik een andere tandarts moet zoeken.
Dat geloofde ie niet, en met lood in mijn schoenen ging ik uiteindelijk liggen nadat ik hatelijk vroeg of ie me nog wel wilde helpen.

Hij gaf 3 verdovingen om een gat te vullen.
Toch zag ie aan mijn gezicht dat t pijn deed.
Hij zeg doet t pijn?Ik nee, het is wel uit te houden.
Werd ie ineens weer zo sjagareinig, dat ik speciaal bij hem zat om van mijn angst af te komen, dat ik dus geen pijn moest hebben, omdat de angst voor pijn een reden tot angst is,......... blahblahblah.Ik moest zo verdoofd worden dat ik niks meer voelde.
Nou, ik weet niet of jullie wel eens een spuit in je ondergebit ( voorkant) hebben gehad, maar die voel je!
7 (!) spuiten later ( waar ik echt van kan flauwvallen) reageerde ik volgens hem toch teveel en legde ie een noodvulling aan, zodat ik over 3 weken de hele behandeling nog eens kan ondergaan.

Leuk om te weten, terwijl je je zelf er al niet meer welkom voelt ( is letterlijk gezegd)


En nu:
Barst ik van de pijn!!!Ik heb een hele blauwe wang ( bloeduitstorting)
en heb lichte koorts.
Ik heb nu de nodige Martini op, wat iets de pijn verlicht, maar overdag ben ik duizelig van de Ibruprofen.
Ik kan snachts niet slapen.
Ik moet geen angst hebben van de tandarts, maar waarom die pijn dan al 3 dagen lang?Ik ging er naartoe ZONDER pijn........

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:03

Urgh,getver...Kan niet zeggen dat ik echt een angst heb voor de tandarts...Maar heb al 2 keer post gehad,dat ik nog steeds naar de controle van een half jaar terug moet Bloos! ..
Heb ook weleens zo een spuit gehad...AUW... Wel ongelooflijk trouwens dat die kerel zo onbeschoft tegen je doet! Schandalig zeg!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 00:51

Sommige rotzakken vergeten wie er hun boterham betaald......
Behoorlijk asociaal om je op deze manier te behandelen.

Zo'n spuit heb ik trouwens ook weleens gehad, meerdere keren Huilen En zelfs bij 1 jan doedel die spoot eindelijk na 4 keer vragen om een verdoving en brak toen de naald die heel erg pijnlijk en bloedend in mijn wang bleef steken Nagelbijten / Gniffelen Huilen
Toen had ik het ook gehad met tandartsen....die erna besloot te verdoven dwars door een ontsteking heen....na 3 van die prikken besloot die er maar 1 recht door mijn kies *door het gaatje dus* in mijn tandvlees te prikken....mijn schreeuw was drie straten verder hoorbaar, volgens mijn moeder die daar met haar auto geparkeert stond op mij te wachten...
Enige wat ik zei toen ik aan kwam rennen was wegwezen, start de auto, die vent is net een slager Haha!
Hoef er zeker niet bij te vertellen dat de kies onbehandeld bleef Tong uitsteken

Sinds kort heb ik hier ene hele goede tandarts....vond mij zelfs heel dapper omdat ik ondanks 5 jaar geen tandarts meer te hebben bezocht uit angst gewoon de hele sessie uitzat.
Ben wel blij dat die mijn hele gebit weer mooi gaat maken....heb zelfs mijn verstandskies laten trekken in het ziekenhuis.

Hoop dat jij ook een goede gaat vinden die je helpt ipv pijn doet

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 01:25

Tja, idd wat Sily zegt, sommige klojo's vergeten dat die dure auto voor de deur met name te danken is aan de personen in hun martelwerktuigen...
Ja sorry klinkt misschien een beetje overdreven (is het ook Knipoog ) maar die tandarts van mij die kijkt me aan met ogen met Geld, geld! erin.
Ik heb idd ook al meer dan eens nare ervaringen opgedaan bij de tandarts, en nadat hij mij een tijdje terug op een hele gemene manier erg gekwetst heeft, ben ik niet meer teruggegaan.
Ik heb een erg slecht gebit, door een ongelukje van 4 jaar geleden waarbij ik tijdens een val van mijn fiets de grond het eerst met mijn voortanden raakte Bloos

Gevolg: mijn tanden zijn door de kaakchirurg (na 6 verdovingsspuiten die er niet al te vriendelijk ingestopt werden omdat ik na zijn werktijd binnen kwam wandelen) schots en scheef in mijn mond teruggeplaatst, en die klojo van een tandarts vertelt me daarna met een brede grijns dat ik er maar mee moet leren leven dat ik nooit meer normaal in een appel zal kunnen bijten... Stoom uit je oren had ik maar meteen naar hem toe moeten komen en niet naar het ziekenhuis moeten gaan (hallo! het was een noodgeval, had bovendien mijn pink gebroken dus moest er toch zijn, en bovendien neemt die sukkelige tandarts zijn telefoon nooit op, dus wat moest ik?)

Gelukkig is een goede vriendin van mij op het moment bezig met een opleiding tandheelkunde, en ik heb al met haar afgesproken dat ik haar eerste patient zal zijn en ze wil het helemaal voor me gaan opknappen.

Ja, ik heb ook een bloedhekel aan tandartsbezoeken...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 06:49

Ik zie dat je een aantal vervelende ervaringen hebt gehad met tandartsen.
Wat me het meeste opvalt is dat je een beetje weggewerkt bent/wordt. Als een tandarts ju daarwerkelijk probeert weg te sturen, hoe je niet weg. Hij kan je namelijk niet zomaar wegsturen! Als betaal je een jaar de rekeningen niet. Je moet bijna een misdaad tegen hem begaan als je naar een andere tandarts moet!

Persoonlijk vind ik 7 spuiten te veel voor 1 vulling. Je hebt een grote stoot adrenaline binnengekregen, waardoor je denk ik al die symptomen hebt. Ik kan het nog op school navragen als je wilt.
En dan snap ik sowiezo al niet waarom hij maar een noodvulling heeft aangelegd, terwijl hij makkelijk een goede behandeling had kunnen geven. Dit is echt niet bevordelijk voor mensen met angst.

Wat ik in jou geval zou doen, is naar een andere tandarts. Waar mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat, is een praktijk waar meerdere tandartsen zitten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:24

Gatverdarrie, wat een horrorverhaal....

Ik vrees de dag ook dat ik mijn eerste gaatje zal krijgen, gelukkig is dat leed me toch al bijna 28 jaar bespaard gebleven. Volgende week ben ik aan de beurt (eens per jaar controle).

Sterkte ermee Ach gut !

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:37

Goh ik weet precies wat je voelt.

Ik werd vroeger, ondanks dat ik een lieve eigen tandarts had, gedwongen naar de schooltandarts te gaan. Nou je zegt heksen bestaan niet? ZE BESTAAN WEL!!!

Sindsdien dus ook angst voor mij. Toen ik verhuisde naar lelystad een man vol onbegrip. Paar jaar niet meer gegaan. Toen kwam ik bij mijn huidige tandarts. Hem uitgelegd hoe en wat en hij had begrip. Het is echt een fijnerd. Tot ik een zenuwbehandeling kreeg. Ondanks dat hij het op een werkelijk fabuleuze wijze heeft gedaan heeft het me uiteraard veel pijn gedaan en kwam de angst eer terug.

Een jaar later kreeg ik last van mijn verstandskies en viel mijn kroon eruit en een vulling. De vulling van de kies die de zenuwbehandeling had gehad dus die kan geen zeer meer doen.

Uiteindelijk gebeld en uitgelegd wat er gaande was. Ik vroeg of het niet beter was dat ik naar een angsttandarts zou gaan. Tenslotte begin je je ook behoorlijk opgelaten te voelen dat die man zo geduldig is en zijn best doet en jij weer een terugval krijgt.

Toen zei hij me eerlijk: 'dat kun je wel doen, daar ben je ook vrij in maar bedenk je wel dat bij een angsttandarts ze je overal over laten nadenken en ik weet niet of dat in jouw geval handig is'.

Stel je voor: 'mevrouw, u moet een zenuwbehandeling. Wilt u even nadenken of u met lachgas wat verdoofd wil worden of liever geheel'?

Nou voordat de zin af is ben ik al weg. Toen realiseerde ik me dat dat niet de oplossing was. Toch durfde ik niet terug naar mijn eigen. Tot ik last van die verstandskies kreeg. Nou, ik kan je vertellen dat mijn pijngrens erg hoog is maar nu liep ik gillend tegen de muur op. iets van 3 strippen ibuprofen op maar niets hielp. De noodtandarts wilde me niet helpen dus ik moest wachten. Ik dacht die tandarts van mij die gaat me dus echt nooit meer helpen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen ook. Maar toch, ik mocht komen. Hij keek heel rustig naar mijn kies en zei 'we gaan hem er even uithalen'. De zin was nog niet af of hij had wat gerammeld en de kies was eruit.

Nou, ik ben twee weken terug weer braaf naar een controle geweest. Met angst dat wel maar ik prijs me toch maar gelukkig met deze tandarts.

Nu over het wegsturen. Wij gaan verhuizen naar Coevorden. Vanuit Lelystad dus. Ik heb gezegd 'wat er ook gebeurd, ik weiger bij je weg te gaan '. En dat was ok. Ik mag dus mijn eigen tandarts houden. En dat is een hele verademing.

Dus je moet eens navragen hoe dat met dat wegsturen zit. Alhoewel je niets hebt aan een tandarts die zo tegen je is natuurlijk.

Sterkte!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:54

Haha! Ik vind dit soms zo leuk om te lezen niet om jou hoor ik ben zelf ondanks dat ik tandartsassistente ben ook bang voor de tandarts.
Eigenlijk zouden alle bange mensen gewoon eens een weekje mee moeten lopen met een tandarts dan weet je precies wat er gebeurd dan weet je ook dat voor 90% ze je niet opzettelijk pijn doen maar soms zijn er gevallen waarin er gewoon niet te verdoven is.Tuurlijk er zitten beulen tussen ook tandartsen zijn maar gewoon mensen en sommige ervan zijn soms botter dan ze bedoeln soms heb je er eikels tussen zitten (ik weet het heb bij een eikel een jaar gewerkt) dat zijn ook de tandartsen die heel regelmatig een nieuwe assistente hebben.
Dat zijn de tandartsen die zoiets hebben van jeej zeur niet en laat me mijn werk doen.Dat is niet goed maar vergeet niet dat er door de fijne regering zoveel opleidingsplaatsen gesloten is dat er een heel tekort is aan tandartsen.
Neem bv Deventer er is hier geen 1 praktijk meer die nog patienten aanneemt.
In apeldoorn is ruim 50% van de tandartsen de 50 gepasseerd wat betekend dat binnen nu en 10 jaarde helft van de tandartsen daar stopt en er is geen opvolging.

Het komt heel erg zelden voor dat ik of mijn baas uitvallen tegen een patient.
Soms zijn er van die angstige mensen die ineens hun hoofd wegtrekken daar kan ik woest om worden een boor draaid met zoveel toeren en moet eerst uitdraaien we zeggen altijd als er iets is steek je hand op dan stoppen we en ineens doen ze of dicht of ze trekken het hoofd weg levensgevaarlijk voor de pat. (boor zou maar in een ader terecht komen)maar ook voor ons wij zullen dat ding maar in een hand of been krijgen dat richt flink schade aan.

wbt het wegsturen dat mag hij doen soms klikt het niet met mensen tja jammer maar dan is het beter voor 2 partijen dat je er mee kapt jij hebt niets aan een atndarts die zich aan jou ergerd en jij word er nog banger voor.
ga gewoon eens aan kennisen en vrienden vragen welke tandarts zij hebben en of die fijn is.
ga dan eens mee als zij voor controle moeten zodat je zelf even met die tandarts kan praten en dat je even kan kijken zonder te moeten.

Ik werk zelf bij een vrouwlijke tandarts die maar 5 jaar ouder is dan ik (ben zelf 22) we zingen heel hard en vooral vals mee met de radio onder het werk en we hebben hele gesprekken over films en domme dingen die we hebben gedaan Haha! Tot onze verbazing zijn er nu allemaal mensen die zo blij zijn dat wij die praktijk hebben overgenomen (ik werk amar 1 dag bij haar 2 dagen bij iemand anders) en gewoon mensen die speciaal alleen op de vrijdag willen)
Soms hebben we zelfs de slappe lach en ik weet niet of ik dat als patient wel leuk zou vinden ook hebben we allemaal ballonen in de kamer opgehangen mensen zeggen dat ze het idee hebben dat ze opbezoek zijn bij ons.
zoek gewoon een leuke tandarts en ga met die noodvulling naar een weekend arts want verhoging en een wat dikke wang in combi met poijn is niet goed duid op een flinke ontsteking.

succes en sterkte

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:00

Tss wat verschrikkelijk

Ik zou lekker een andere tandarts zoeken, in plaats van zo'n kl0tekerel die al chagerijnig word bij het minste. Hij zou als tandarts moeten weten trouwens dat zoiets kan gebeuren.

Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:06

Nimber: je kan wel woest worden op iemand die ineens zijn gezicht opzij trekt maar vergeet niet dat het een reflex is he Knipoog. Heeft dus weinig zin. Angstreflexen zijn natuurlijk. Doe je weinig aan.

Wist overigens niet dat zo'n boor zo gevaarlijk kon zijn.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:22

Fasel dichtdoen en opzij trekken kun je best voorkomen gewoon hand opsteken net voor je het niet meer ziet zitten.
Probleem is dat wij de schuldige zijn als het mis gaat, veel mensen schilderen de tandarts als beul af want ze hebben veel gaatjes of hij ging tot op de zenuw.
Ja omdat het gat totop de zenuw liep dat weten wij ook niet van te voren.Maar wie heeft die gaatjes gemaakt...?
wij niet

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:05

Wat Nimber zegt zei mijn nieuwe tandarts ook toen ik ging zitten *zweet overal, traantjes overal en geloof dat ik nog een soort van doe me niet teveel pijn gefluistert heb Haha! *

Ik heb geen 1 keer mijn hand opgestoken, ben niet weggedraaid en ook niet zoals verwacht de kamer uitgerent toen ik mocht spoelen na de verdoving Haha!

Hij was erg verbaasd, omdat veel mensen met angst eerder hun hoofd wegdraaien dan hun hand opsteken, wat in mijn ogen *zei ik toen ook* nogal dom was omdat ze dan met dat enge ding in je mond zitten Nagelbijten / Gniffelen
Vond die me nog verstandig nadenkend ook

Maar ok, wegdraaien heb ik dus geen last van...lig te verkrampt op dat ding dat als ik weg zou draaien denk gelijk kramp in mijn nek zou krijgen Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:08

Het is wel te voorkomen maar als iemand een sterke reflexdrang heeft dan doe je er toch weinig aan. Is niet de schuld van de tandarts maar ik vind ook niet de schuld van de patient.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:11

Ik draai nooit zomaar weg.
Maar ik heb wel een probleem gebit, en een probleem met tandartsen op een of andere manier.
De eerste x dat ik bij een nieuwe tandarts kom, voel ik mij in de zevende hemel.Ze zeggen allemaal: ach t valt wel mee, het komt wel goed.

Na een paar jaar echter, worden ze mij "beu"ook door t probleem gebit, dat kan ik me best voorstellen.Vullen ze hier een gat, valt er aan de andere kant weer een vulling uit.
Maar idd, ze verdienen toch ook hun geld aan mij.
Echter zij hebben klanten zat! in Breda is zowat bij iedere tandarts een wachtlijst.

Ik ben echt MOEDELOOS door dit hele gebeuren, denk zelfs veel na over de dood nu.
Dat je met een leven zoals momenteel ( vooral gister, het is gelukkig iets gezakt)
met constante pijn, nergens geen zin meer in hebt.

Een kunstgebit is voor mij ook geen optie, ivm met t knarsen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:19

Kusia schreef:
Ik zie dat je een aantal vervelende ervaringen hebt gehad met tandartsen.
Wat me het meeste opvalt is dat je een beetje weggewerkt bent/wordt. Als een tandarts ju daarwerkelijk probeert weg te sturen, hoe je niet weg. Hij kan je namelijk niet zomaar wegsturen! Als betaal je een jaar de rekeningen niet. Je moet bijna een misdaad tegen hem begaan als je naar een andere tandarts moet!

Persoonlijk vind ik 7 spuiten te veel voor 1 vulling. Je hebt een grote stoot adrenaline binnengekregen, waardoor je denk ik al die symptomen hebt. Ik kan het nog op school navragen als je wilt.
En dan snap ik sowiezo al niet waarom hij maar een noodvulling heeft aangelegd, terwijl hij makkelijk een goede behandeling had kunnen geven. Dit is echt niet bevordelijk voor mensen met angst.

Wat ik in jou geval zou doen, is naar een andere tandarts. Waar mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat, is een praktijk waar meerdere tandartsen zitten.


Tja, maar die zijn in Breda niet meer vrij.
Ik denk ook wel: ligt t aan mij?Maar zo brutaal ben ik toch ECHT niet , en alle rekeningen worden op tijd betaald.
En als ie bij binnenkomst zo zegt:
Wat kom je doen?
Ik heb je vanaf september al niet meer gezien , ik dacht die heeft een andere tandarts gevonden zoals we hadden afgesproken ( nou daar had ie ECHT niks van gezegd)
Dan voel je jezelf niet meer welkom, en vooral niet omdat ik kwam zonder pijn en klachten, met alleen een afgebroken vulling, en nu echt stijf sta van de ibruprofen en nu weer de nodige alcohol, en toch constant pijn heb.
Ik had zo een vertrouwen in deze man, en nu is dat helemaal weg. Huilen

givency
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:20

ik heb een goede en leuke tandarts. OK dan!
probeert je af te leiden doormiddel van een gesprek nou als je een gaatje heb moet je een nieuwe afspraak maken.
als je een gaatje heb zeg ie precies wat hij gaat doen en als het pijn doet stopt ie en krijg je een verdoving erbij en gaat ie na 10 min weer verder en als het weer pijn doet stopt ie weer.
ik vind dat heel fijn hoor

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:36

Maar die neemt vast geen nieuwe patienten meer aan......

givency
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:45

dat weet ik niet.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:40

Even een update:
Het is nu een week verder en ik heb helaas nog steeds 24 uur tandpijn.Om gek van te worden.
Ik moet dinsdag terugkomen bij een vervanger en is poep hele peeen, want t kan dus niet verdoofd worden........

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:57

Mel je zou mijn tandarts uit H.I. Ambacht moeten hebben (vorige tandarts dus) dat is een vrouw en heel geduldig en aardig.

Otte Tandartspraktijk C

Avelingen 18
3343EA Hendrik-Ido-Ambacht [kaart]
Tel: 078 6816403

Heb haar telefoonnr even opgezocht, tandarts die ik nu heb, heb ik hetzelf ook niet echt op dus dat zal ik je niet aan doen Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:58

Jeetje zeg, dat is niet niks Scheve mond

Dan vinden sommige mensen het raar dat ik een tandarts heb in Utrecht.. Maar ja, deze zat eerst in Sliedrecht en verhuisde, en wij wilden echt niet weg bij hem! Hij is de ideale tandarts Haha!

En idd, in Breda zijn de goede allemaal helemaal vol en de slechte super slecht!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 22:58

Bedankt!!!
Volgende probleem:
ik durf niet op de A 16 richting rotterdam.......... Huilen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:03

gewoon nu de avonddienst of weekenddienst bellen. 24/7 pijn is niet goed. en 80 % van de gevallen is te verdoven. zoniet dan boren ze eerst je zenuw bloot (en dat word niet veel erger dan de pijn die je nu hebt) en dan verdoven ze daar meteen in waardoor de pijn minder word dan dat je nu op dit moment hebt.

Wij hebben ook mensen waar we echt moedeloos van worden dat is waar (al proberen we het niet te laten merken) sommige mensen denken dat ze goed poetsen maar doen dat gewoon echt niet.
Wanneer iedereen 3 x daags goed poetst en 1 x daags flost krijgt niemand gaatjes hoe slecht je gebit ook zou zijn.
Plaque zit vol bacterieen en dat kun je weg poetsen blijft het echter langer dan 24 uur zitten word het tandsteen en is het met een tandenborstel niet weg te halen en dus krijg je daar gaatjes mensen zoals jij die daar gevoelig voor zijn krijgen dus meteen gaatjes als je 1 keer wat minder gepoetst hebt.
en zeg eens eerlijk floss jij elke dag? poets je trouw elke dag 3 keer?
Ik ben eerlijk zelfs als tandartsassistente ga ik na een avond stappen niet poetsen en als ik 's avonds bekaf ben wil ik het ookwel eens vergeten.
gelukkig heb ik een redelijk sterk gebit en heb ik wel wat vullingen maar niet extreem.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:25

Ik ben vd week naar de mondhygienste (hoe schrijf je dat in hemelsnaam Verward) geweest en ben eens even opgeschoond Bloos! Nu poets ik wel 2x per dag, en flos ik om de dag... deed ik anders echt niet

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 23:49

Nimber schreef:
gewoon nu de avonddienst of weekenddienst bellen. 24/7 pijn is niet goed. en 80 % van de gevallen is te verdoven. zoniet dan boren ze eerst je zenuw bloot (en dat word niet veel erger dan de pijn die je nu hebt) en dan verdoven ze daar meteen in waardoor de pijn minder word dan dat je nu op dit moment hebt.

Wij hebben ook mensen waar we echt moedeloos van worden dat is waar (al proberen we het niet te laten merken) sommige mensen denken dat ze goed poetsen maar doen dat gewoon echt niet.
Wanneer iedereen 3 x daags goed poetst en 1 x daags flost krijgt niemand gaatjes hoe slecht je gebit ook zou zijn.
Plaque zit vol bacterieen en dat kun je weg poetsen blijft het echter langer dan 24 uur zitten word het tandsteen en is het met een tandenborstel niet weg te halen en dus krijg je daar gaatjes mensen zoals jij die daar gevoelig voor zijn krijgen dus meteen gaatjes als je 1 keer wat minder gepoetst hebt.
en zeg eens eerlijk floss jij elke dag? poets je trouw elke dag 3 keer?
Ik ben eerlijk zelfs als tandartsassistente ga ik na een avond stappen niet poetsen en als ik 's avonds bekaf ben wil ik het ookwel eens vergeten.
gelukkig heb ik een redelijk sterk gebit en heb ik wel wat vullingen maar niet extreem.


Ik wacht maar af tot dinsdag, intussen hopende dat de pijn weg gaat.
Flossen is niet te doen voor mij, mijn gebit bestaat nl allleen uit vullig zowat, en tussen veel kiezen kom ik niet.

Ik heb geen last van tandsteen.
Ik poets iedere dag , goed, 1 x mijn tanden, voor t naar bed gaan.
Ik heb nooit nieuwe gaatjes, maar dat kan ook bijna niet meer!