Volgend jaar van school af.. Maar.. DAARNA? HELP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Volgend jaar van school af.. Maar.. DAARNA? HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 10:56

Hoi Hoi!

Ik zit nu in de 4e klas van de Havo, moet nog 1 jaar. Profiel Natuur & Gezondheid met in het vrije deel Economie 1. Volgend jaar moet ik examen doen. Bloos!

Daarna wil ik dus een 1 of andere opleiding gaan doen... Graag met paarden of computers...

Dierenarts enzo vind ik niets! Instructrice, tsja, ook niet echt.... Scheve mond Weten jullie nog meer paardenopleidingen?
Instructrice is ook meer voor 'er bij', daar kan je niet echt je beroep van maken.

Óf een opleiding in computers... Maar ja, wát voor opleidingen???



Bedankt!!!!!!!!!!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:57


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:00

informatica, iets met vormgeving op de computer (hoe heet dat nou?) dierfysiotherapie, hoefsmid, stalhouderij,

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:04

Ja, je kan grafisch design gaan doen! Dat is volgens mij wel leuk, doen meerdere vrienden van mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:20

Als je een opleiding in computers wil doen moet je goed voor jezelf beslissen wat je wilt. Wil je de bedrijfskundige kant op, dus heel veel contact met klanten. Heel erg veel economische en management aspecten in je studie.
Of wil je de technische kant op, dus weinig contact met klanten. Heel veel techniek in je studie.

Ik ben ooit begonnen met bedrijfskundige informatica. Ik vond het een gruwelijk saaie studie. Veel te veel economie en dat soort zaken erin.
Ik ben toen overgestapt op Technische informatica. Erg leuk!! Een hoop programmeren, bouwen etc. Dat doe ik nu nog steeds en daarbij doe ik een uni opleiding hogere technische informatica. Het sluit perfect op mekaar aan.

En wat paarden betreft. Ik heb een hoop vrienden die allemaal Deurne netjes hebben afgerond maar geen baan kunnen vinden of zeer laag betaald worden. Voor mij dus een reden om die kant nu (nog) nietop te gaan. Wellicht als ik klaar ben met deze studie dat ik iets in de paarden ga doen. Maar ik wil altijd een goed diploma hebben om op terug te vallen.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:20

hier op internet zijn ook sites met beroepentesten, aantal vragen invullen en je krijgt een hele lijst wat wel bij je past. misschien dat daar dan wel iets tussen zit.