Zwanger en studeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:08

Wil je vriend uberhaupt een kind? Dat mis ik even in je stukje. Die heeft er toch ook aardig wat in te zeggen...!
Ik vind dat je een stabiel leven moet hebben en een hele goede relatie voor je aan een kind gaat beginnen, want als je relatie stukloopt zit het kind zonder papa.
De tijd gaat dringen?
Kind, je bent pas 19!!!! Ik moet er werkelijk niet aan denken dat ik nu een kind zou moeten krijgen.
Ik zal denk ik pas een kind willen tussen de 25-35 jaar. Je vriend blijft nog in staat om kindjes te maken tot zn 80ste ofzo hoor Haha! Dus ik snap niet waarom voor jou de tijd gaat dringen.

Ik zou het niet doen. Je houdt geen vrije tijd meer over. En het is een ander mensje waar je voor kiest. Die moet je voldoende te bieden hebben.

Probeer eens zo'n pop die ze in AMerika ontwikkeld hebben voor meisjes die graag een kind willen.... huilt en plast enzo en moet eten.... die kan je niet uitzetten. Dan krijg je wel een goede indruk van wat je te wachten staat. Party!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:13

? Er verander dan toch niet veel, behalve dan dat ik klaar ben met de studie en aan het werk ben.



er veranderd nog zoooo veel voor je let maar op. Ga je zelf eerst ontwikkelen, dan kan je pas een ander iets bieden. Zorg eerst maar voor ondergrond, zowel financieel als voor andere zaken, zoals geestelijke bagage. Heb je nodig als je wil dat je kind niet ontspoord. Helemaal als je nog maar weinig tegenslagen kend in je korte leven, zal je dat nodig hebben.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:01

Er is een klein dingetje wat ik even op wil merken:
veel mensen hebben het hier over een kind nemen/maken. Sorry hoor maar ik ben nog van mening dat je een kind krijgt (als je geluk hebt)!

Je neemt een hond of een kat maar niet een kind!

Ga er ook niet vanuit dat het allemaal wel gaat lukken.

O ja mijn mening over dit topic is dat je beter pas aan kinderen kunt gaan denken als je klaar bent met je studie en wat meer zekerheden hebt.
Mijn gevoel hierover zegt dat je op dit moment een kind wilt voor jezelf, maar je moet ook bedenken wat je een kind nu te bieden hebt.
Natuurlijk zullen je ouders vast wel willen bijspringen, maar zorg dat dit een optie is voor noodgevallen en niet dat je al bij voorbaat afhankelijk van anderen bent.

Sorry dit is vast niet wat je wilde horen, maar als je zoals je zelf zegt volwassen genoeg bent, besef je dat je zulke zaken niet te licht op moet vatten.

Niettemin blijft het jouw keuze, ik hoop dat je er goed over gaat nadenken!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:06

na deze discussie gelezen te hebben wil ik me graag aansluiten bij Kaj een kind neem je niet, helaas spreek ik uit ervaring, je mag dankbaarzijn als je zwanger kunt worden.

Lisette21
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:14

Juist ja...........je neemt geen kind...je KRIJGT een kind ( als je zo gelukkig mag zijn ook nog..) Lachen

Pebbles
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 20:17

Natuurlijk neem je een kind niet zomaar! Dat zijn details van schrijven waar jullie nu op letten.
Door mijn opleiding weet ik heus wel dat het niet in keer lukt en soms ook wel niet binnen 1 jaar. Maar je moet er toch altijd op rekenen, en als wij de keuze maken dat we er nu mee beginnen kan het best zijn dat we pas over 2 jaar een kindje hebben, maar dan zijn we er bewust mee bezig, en natuurlijk zal ik heel blij zijn als het uberhaupt lukt.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:22

Pebbles, nou heb je het weer over een kind hebben. Ik bedoel niet dat het lang kan duren voor het lukt!

Ik bedoel dat je gelukkig mag zijn als je een kind krijgt. Jij praat erover alsof je een koop moet afwegen. Ik ken jou verder niet persoonlijk dus misschien ligt het inderdaad aan de manier van schrijven maar zo komt het wel over.

Groetjes Kim

Pebbles
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 20:28

Ik vind het een beetje flauw dat jullie daarover vallen. Het is heus niet zo dat je naar de winkel gaat en een kindje koopt. Zo komt het naar mijn mening ook niet voer, want ik denk er heel serieus over na en vraag gewoon wat advies. Uiteindelijk maken wij de keuze. En ja, ik weet dat het iets heel bijzonders is en iets wat veel levens heel erg beinvloed, daarom vraag ik aan zoveel mogelijk mensen naar hun mening en advies en ben ik niet klakkeloos allemaal dingen aan het doen zonder erover na te denken.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:48

dus je wil alleenstaand ouder worden?
en je kind dan? die zal dan geen vader hebben. ook leuk voor hem/haar.
Je wil je kind toch het beste geven dat je kan geven? denk je dat je daar nu al klaar voor bent? om de rest van je leven gebonden te zijn. om je kind op te laten groeien in en zo'n perfect mogelijk wereldje (en dat lukt niet altijd maar dat is hopelijk wel t streven van elke moeder) n
denk er geod over na en er zijn genoeg mense van jou leeftijd die een kind krijgen. maar dnek er alsjeblieft over na of je nu al je leven ervoor op wil geven.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:56

Even kort inhakend op de discussie hierboven. Nee je neemt geen kind, maar je neemt wel de beslissing om kinderen te willen krijgen. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt is natuurlijk afwachten.
Ik heb zelf 2 kinderen inmiddels en was 26 toen de 1e kwam.

Het is niet te beschrijven wat het hebben van een kind betekent voor je en wat het met je doet.
Dat is iets wat je van tevoren niet kunt overzien, hoe goed je je ook hebt voorbereid op het krijgen van kinderen.
Een kind heb je 24 uur per dag, ook als het kind niet fysiek bij je is.

En vergeet ook niet dat die lieve schattige baby in nog geen 3 jaar verandert in een soms volkomen onhandelbare peuterpuber die je het liefst achter het behang plakt en er dan nog een dikke laag granol opsmeert.

Wat je je goed moet realiseren is dat niet alleen je leefstijl verandert, maar ook jijzelf.
Dat laatste is niet te voorspellen. Nu denk je misschien ik blijf werken als mijn kind er is en doe mijn kind naar de chreche.
Er zijn veel vrouwen die ook die keus hebben gemaakt maar toen het kind er eenmaal was het niet konden opbrengen hun kind naar de chreche te brengen.

Sta er ook eens bij stil hoe de toekomst eruit zal zien als je kindje gehandicapt ter wereld mocht komen, hetgeen ik uiteraard niet hoop voor je.

Ik kan je uiteraard niet vertellen wat je moet doen, dat is een beslissing die je alleen zelf kan nemen.
Ik hoop alleen wel dat je die beslissing weloverwogen neemt.

Het moeilijkste aan de beslissing om al dan niet kinderen te willen hebben, is dat je in feite niet weet waar je voor kiest.
Dat weet je echt pas op het moment dat je ze hebt.

Nogmaals, denk goed na over de dingen die mis kunnen gaan. Natuurlijk ga je daar niet vanuit maar wees er op voorbereid dat dingen anders kunnen lopen dan jij gepland had en dat een kind daar nooit en te nimmer de dupe van mag worden.

Succes met het nemen van een beslissing

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:01

Hoi Pebbles hier ben ik nog een keer.

Het is inderdaad een beetje flauw van me om over een manier van schrijven te vallen. Als je begrijpt wat ik daarmee bedoelde en je bent het ermee eens is dat voldoende. Sorry dus.

Neemt niet weg dat jij om advies vraagt maar het niet wilt aannemen. Het lijkt net alsof jij voor jezelf de beslissing al genomen hebt en nu alleen nog van anderen wilt horen dat je het goed doet.

Begrijp me niet verkeerd! Ik wil je niet aanvallen, maar je reageert heel defensief op mensen die je aanraden nog even te wachten.
Als je echt advies wilt, en iedereen is van mening dat je beter eerst je studie af kunt maken en dan verder moet kijken, en jij wijst dit allemaal af?

Weet je wel zeker dat je advies wilt, en niet alleen bevestiging?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:03

ik denk dat je er goed over na moet denken wat de bokkers hier zeggen, meestal als je 19 bent en dan gaat trouwen/kinderen krijgt
maar op je 19e verander je nog heel veel en in de meeste gevallen ga je dan scheiden ik zeg niet dat het bij je gebeurt maar ik ken een aantal voorbeelden persoonlijk dus ik waarschuw je er voor. je weet het maar nooit

Lisette21
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:13

Okee daar ben ik dan ook nog maar even, natuurlijk kunnen wij jou geen beslissing uit het hoofd praten, alleen maar advies geven en de mensen hier bedoelen het goed. Toen ik zwanger was kreeg ik ook reacties die ik niet wou horen maar die later toch wel leken te kloppen. Meid denk er gewoon even rustig over na, praat erover met je vriend, lees alle reacties nog een even rustig door en probeer niet in alles gelijk het negatieve te zien. Ik weet zeker dat je een leuke meid bent, en het is een moeilijk onderwerp wat nu eenmaal veel reacties oproept.

Pebbles
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 21:18

Natuurlijk neem ik jullie advies allemaal serieus. Ik heb nog niet uitgesproken of we de keuze wel of niet gemaakt hebben dus ik wacht hier echt niet alleen op bevestiging. Het zet me nog meer aan het denken omdat mijn omgeving niet positief reageerd op mijn vragen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:42

waarom wil je dat nu eigenlijk? hoe lang heb je al met je vriend?

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:25

mischien is het mijn zaak niet maar toch!
wat als je straks ruzie krijgt met je vriend en je hebt dat kind?
wat dan?
een kind zonder vader?
en wil je vriend het wel?
straks vergooi je je hele toekomst!
je kunt toch ook later een kind nemen als je al getrouwd bent en je studie afgerond hebt?
studeren en een kind gaan niet samen!
een kind is een hele verantwoordelijkheid hoor!
en het geld?
denk je dat de overheid alle pampers en de voeding enz. gaat vergoeden?
je denkt er wel makkelijk over een kind maar een kind is een kind en niet niks!
wat als je kind gehandicapt is?
dan heb je speciale zorg nodig krijg je eerst een wachtlijst van maanden tot mischien wel jaren!
of je kind krijgt een ongeluk en is voor de rest van zijn leven aan een rolstoel gebonden!
dit heeft mischien wel niks met je vraag te maken maar zulke dingen kunnen gebeuren!
een eigen paard studie en een kind?
is dat niet wat veel van het goede?
nogmaals een kind is niet niks hoor!
ik heb vroeger nl. een heel erg ongeluk gehad en heb jaren rare dingen gedaan en mijn moeder kon dat bijna al niet aan en die was ong.27 toen ze mij kreeg!
ik heb vroeger wel 10 keer of zo in het ziekenhuis gelegen!
er komt heel wat bij kijken hoor!
een kind heeft de volle aandacht nodig en een huilende baby combineren met je studie?
dat lukt toch niet?
en aan het begin van de zwangerschap zul je vaak moeten kotsen en andere dingen.
vaak voel je je niet goed en dat wil je combineren met school en je paard?
ik zou eerst nog maar een paar jaartjes wachten tot je zeker weet dat je het aankunt en zeker weet dat je het wel wilt
succes ermee
groetjes marije

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:33

ik vind het een hele goede reactie van marije want ALS je een kind KRIJGT dan is het nog maar de vraag of het gezond is!! En ik vraag me af of jij het wel aankan als 19-jarige, sowieso een gezond kind, maar helemaal als er iets mis blijkt te zijn met het kindje.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:34

sorry, maar ik moet hier toch even heel erg hard om Misselijk en...
Even een kind NEMEN!!!!!!
Een kind neem je niet, die KRIJG je.
Een hond of paard of weet ik veel neem je.
Mijn zwager kan geen kinderen krijgen, en zijn al heel lang bezig met adoptie, wat WEER uitgesteld is tot inmiddels sept. 2002!! En dan zou jij even een kind NEMEN?
Als je wilt adopteren, omdat je zowals mijn zwager bijv een handicap hebt en daarom geen kinderen kan krijgen, wordt je helemaal finaal doorgelicht, en niet alleen jij, maar ook je familie, vrienden en kennisen.
Je moet diverse tests doen, etc etc. Om te bepalen of dat je wel een kind MAG krijgen.
En iemand die ze wel kan krijgen, die kan ze gewoon " nemen" die worden niet doorgelicht, niks noppes.
Is het tegenwoordig trouwens mode om vroeg kinderen te krijgen?
Het is jou buik, jouy leven, maar ik verklaar je letterlijk voor gek

Lisette21
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:39

Ja Stef heeft gelijk, adoptie is helemaal moeilijk. In wezen is het ook belachelijk op wat voor manier je daar doorgelicht wordt terwijl in het normale leven iedereen ( in principe dan) zomaar een kind op de wereld mag zetten als die mogelijkheid er is.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:41

Jezus Stef, wat een vreslijke reactie van jou ! Daar walg ik nou van Misselijk Misselijk Lees eerst de dingen goed door voordat je zulke antwoorden geeft. Jij was toch ook al op je 18e ofzo getrouwd, nou dat vind ik ook vroeg ! Al heeft dat in dit geval er niets mee te maken, beide is en blijft een keuze voor de toekomst.
En voor pebbles, denk er inderdaad goed over na, maar het is uiteindelijk jullie keuze. Hoe denkt je vriend erover? Scheve mond\

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:53

jah, ik was op mijn 19e getrouwd ja, maar ik neem niet de verantwoordelijkheid over een kind.
Wij zijn getrouwd, en als dat niet goed gaat, hebben wij alleen zelf daar last van, en niemand anders.
Pebbles heeft het erover dat ze het kind best alleen op wil voeden. Nou zal ik wel van de oude stempel zijn ofzo, maar ik vind doodsimpel dat een kind een vader en een moeder nodig heeft.
Pebbles, neem je dat kind voor het kind? Of voor jezelf?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:01

De tijd gaat dringen? De tijd gaat dringen als je een jaar of 35 bent! DAN gaat de tijd dringen. Maar niet op je 19e, hallo!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:04

Neem een veulen i.p.v. een kind. Jankt niet, zet je in het land of stal en je hoeft er een paar uur niet naar om te kijken, minder verplichtingen, meer vrijheid dan met een kind Haha!