Aangevallen door boze bijen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Aangevallen door boze bijen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 23:19

Het is echt verschrikkelijk. Ik weet niet wat ik moet doen.

ik woon op Tenerife en wandel elke dag met mijn 3 honden door de mango plantage. Als ik de bocht omwandelen en mijn weg vervolg door de bananen plantage kom ik na 30 min wandelen bij mij op stal.

Gisteren was ik mijn 6 uur middag wandeling met de meiden (honden) aan het maken toen ik 1 van de meiden rondjes zag rennen, staart tussen haar benen enz. Ik riep haar bij me en hoorde gezoem in haar vacht. Er zaten drie bijen in de ik snel uit haar vacht heb geslagen en we vervolgde de weg. Opeens zag ik mijn andere hond hetzelfde doen en begreep dat ook zij lastig werd gevallen. plotseling zaten ze ook om mij heen en ik riep rennen dames en we holde de berg op. We waren ze kwijt.

Vandaag kwam ik op stal en hoorde een ongelofelijk verhaal.
Gistermiddag is een man met een vrachtwagen vol met bijen de weg door de bananenplantage richting stal op gereden. Hij was gevlucht uit een dorp waar 2 kinderen waren opgenomen in het ziekenhuis nadat ze aangevallen waren door zijn bijen. De gemeente wilde de boel sluiten en hij vluchte. Terwijl hij op onze weg reed zijn door de hobbels de deuren van zijn vrachtwagen open gegaan en de bijen ontsnapte in zwermen.

Een auto van stal die net aankwam rijden werd aangevallen en haar raam stond wat open waardoor er bijen binnen kwamen en haar staken.
Er was net een buitenrit aan de gang van stal met 2 touristen die ook aangevallen werd door de bijen, in volle galop gingen ze er vandoor. 1 paard werd 5 keer gestoken. en bij de 2 touristen probeerde bijen onder hun cap te kruipen en werden ook gestoken. Een bananen mede werker werd bedolven onder de bijen en is gaan rennen voor zijn leven.(ik weet niet hoe het met hem is afgelopen). Het paard die gestoken is werd niet goed en ging op de spuitplaats plat. De dierenarts heeft tegengif gegeven en meteen veel achter gelaten mochten andere paarden ook gestoken worden.

Het probleem is nu dus dat in ons gebied hele zwermen wilde woedende bijen zitten. Ik wist dat ik gister geluk had gehad.

Vanmiddag ging ik weer wandelen. Dit keer durfde ik niet dezeflde kant uit te gaan als gister, maar besloot om een ander rondje te gaan doen. Ik was mijn erf net af, stond boven aan een heuvel om naar beneden te lopen toen ze op me af kwamen. Ik werd aangevallen door bijen!!!
Ik raakte lichtelijk in paniek, ik werd gestoken op mijn buik (onder mijn tshirt gekropen) en hoorde meerdere bijen in mijn haar. Ik ga een gil, riep de meiden en rende als een imbisiel, om me heen slaand om de bijen kwijt te raken terug naar huis. De meiden sjeesde achter me aan.

Eenmaal thuis kreeg ik echt de bibbers. Het lijkt wel een film. De bijen vallen dus echt aan. Ik heb al mijn ramen en deuren dicht en weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb net gewandeld met de honden want het is donker, dus neem ik aan dat de bijen slapen. Morgenochtend voordat het licht word ga ik maar weer wandelen.

Heeft hier iemand verstand van bijen? Weten jullie hoe lang ze leven zonder hun huis en koningin? Wat gaan ze nu doen nu ze hun huis kwijt zijn?

Het hele terein is nu dus gevaarlijk. Mijn eigen tuin kan mogen gevaarlijk zijn. Huilen Ik ben echt van slag en weet niet wat ik moet doen. Huilen


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:23

Vlammenwerper?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:28

Iemand bellen die die dieren in een speciaal pak komt uitroeien?
En niet naar buiten gaan....zoiets kan heel erg gevaarlijk zijn.
Maar dat had je vast al door.

Verder als je weer naar buiten gaat en aabgevallen mag worden hou dan je mond dicht of zorg dat je een zakdoek OID hebt om ertegen aan te houden voor het geval dat je je honden moet roepen.
Als er per ongeluk zo'n bij naar binnen vliegt *of meerdere* en die prikt *of prikken* heb je een nog veel erger probleem.

Sterkte *heb zo'n hekel aan die krengen*

Oja is er geen bijenhouder die ze weer terug kan lokken?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:35

Ieuw wat vreselijk eng zeg!! Heel veel sterkte daar...hopelijk gaan die krengen snel dood of worden ze gevangen...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:38

Nou zeg, das echt eng......... ik zou niet weten wat je zou kunnen doen, behalve jezelf compleet bedekken............ jeetje zeg

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:41

Jeetje,... ik zou ook alleen in Imker pak naar buiten durven... de honden met iets insmeren, hertshoornolie ofzo zodat die bijen daar niet doorheen kunnen of weg bij blijven want ze moeten toch hun behoeftes doen... ENG! my worst nightmare zou dat zijn ik ben allergisch voor insectengif.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 01:52

Ik zou ook niet meer naar buiten durven
Ik heb geen idee hoelang ze zonder de koningin kunnen.. Kan er niet iemand komen om die bijen te vangen?
Veel sterkte in ieder geval

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 05:38

Komt in NL ook voor. En dan kun je de gemeente bellen. Is dat bij jou
niet mogelijk?

Hertshoornolie stinkt zo verschrikkelijk, dat wil je niet in je huis hebben!
Dan zou ik liever voor teatree-olie kiezen.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:53

jezus wat erg! je zou er maar allergisch voor zijn...nou ik hoop dat het snel weg is

Your stairway lies on the whispering wind

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:00

Heb wel vaker op discovery channel gezien dat er idd van die 'rassen' bijen zijn... En ze zijn bang dat die 'rassen' bijen ook gebruikt gaan worden in chemische oorlogvoering, omdat ze zo agressief zijn kunnen ze snel chemische stoffen verspreiden en ziektes en dood verspreiden... Scheve mond

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:04

jee sypheron kun je niet met wat beter nieuws komen. Je jaagt ons nog de stuipen op het lijf.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:23

euh...terug verhuizen naar Nederland Knipoog

getver ik moet er niet aan denken, ik kan me voorstellen dat je doodsbang bent Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:29

Ben allergisch voor die beestjes ben blij dat ik jou niet ben.....
Als je dan weet dat de mensen die dingen zelf gefokt hebben
(de makke bij gekruist met de boze afrikaanse bij om een grotere honing
productie te krijgen..)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:31

het schijnt trrouwens dat bijen niet zo van rook houden
is kettingrookster worden een optie??

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:39

Ik zwel helemaal op als ik door zo'n ding word gestoken..

Ik wens je veel sterkte, ik hoop dat ze op een of andere manier weggehaald kunnen worden Bloos!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:41

Wat moet dat eng zijn zeg. Vreselijk.
Rook en water daar houden ze niet van.. sterkte hiermee!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 15:17

Sypheron schreef:
Heb wel vaker op discovery channel gezien dat er idd van die 'rassen' bijen zijn... En ze zijn bang dat die 'rassen' bijen ook gebruikt gaan worden in chemische oorlogvoering, omdat ze zo agressief zijn kunnen ze snel chemische stoffen verspreiden en ziektes en dood verspreiden... Scheve mond


hahaha dat is even lekker nieuws!! Ik voel me niet zo lekker vandaag Misselijk (nee hoor grapje).

Ik ben vanochtend om half 7 met kloppend hart mijn hondjes uit gaan laten. Ik ga er maar vanuit dat de bijen dan slapen.

Dit schijnt er te zijn gebeurd:

De man met de bijen had (nadat hij al heel wat bijen uit zijn busje had verloren) de behuizing van de bijen in de baranco (droge rivierbedding) geplaatst. De rivierbedding ligt tussen de bananenplantage en de mangoplantage in. Nou schijnen de bijen goed te zijn voor de mango's (of net andersom Verward ) en dacht de gevaarlijke gek dat hij daar wel veilig zijn bijen kon houden. (nadat hij dus weggejaagd was uit het dorp). Aangezien we daar dus met de paarden rijden, mensen hun honden uitlaten, mensen in de bananen en mango plantage werken en ik daar dan ook nog om het hoekie woon, was dat natuurlijk niet echt een goed idee. Iemand zag de man daar en vertelde hem weg te gaan vanwege het gevaar voor de paarden en dreigde met het bellen van de politie. Toen hij dat zei laade de man zijn bijen weer in en vertrok. Maar ja, niet alle bijen zijn met hem mee gegaan. En deze kwade achtergebleven bijen ben ik dus gisteravond tegengekomen.

Wat nu te doen? Verward

Ik denk dat ik de eigenaar van de mangoplantage maar eens op ga bellen en hem het probleem voor ga leggen. Ik wandel daar nl alleen maar en ik kan dus niet beslissen of de bijen doormiddel van gif ( Verward ) uitgeroeid moeten worden. Ik kan dat wel beslissen over mijn eigen huis, dus owee als ik hier een bij zie!!!!

Ik hou jullie op de hoogte.
(het lijkt wel een film die ze aan het draaien zijn, waar ze mij stiekem een rolletje in hebben gegeven).
.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:30


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:41

Getver de getver!! Mij niet gezien daar in Tenerife!

Heel veel sterkte ermee!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:26

Ik weet niet precies waar je woont op Tenerife (misschien ben ik je de laatste jaren wel tegen gekomen Knipoog), maar is de politie bellen geen optie? In het noorden zal dat weinig uitmaken, maar in het zuiden met al die toeristen...?

en benieuwd wat die eigenaar van de mangoplantage zegt, maar hou er rekening mee dat - als ik het zo hoor - lang niet alle bijen daar zitten. Als de koningin ergens anders zit kun je het schudden, dan heeft gif op de plantage gewoonweg geen nut. Collectief uitroeien is zinvoller, maar ja... Is dat haalbaar? Ben bang van niet...

Maar wellicht is de politie bellen toch wel een goed idee... Die man heeft zijn bijen dus ingeladen en is verder gegaan? Maw: hij toert dadelijk Tenerife helemaal rond voor hij door krijgt dat dit niet werkt. Politie kan dit wellicht voorkomen...

Denk dat ik in het najaar maar thuisblijf... Nagelbijten / Gniffelen

Zoals Syph ook al zei: kijk heel goed uit met die bijen, teveel steken kunnen dodelijk zijn... Zowel voor jou als voor de beesten.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 16:35

Ik woon op Tenerife Zuid. Fanabe Alto, naast Adeje zeg maar.

De politie is al op de hoogte, die is ook onmiddelijk op stal langs gekomen. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ze weten waar de man op dit moment is. Ik weet ook niet goed wat de politie verder kan doen hieraan.

Wanneer ik naar buiten mijn teras op kijk zie ik allemaal bijen rond vliegen (of zijn het toch wespen en zitten die daar niet gewoon altijd al?). Ik wordt er een beetje panisch van terwijl ik nooit bang ben geweest voor bijen.

Eigenlijk zou ik gewoon heel erg graag willen dat het niet zo was. Dat ik gewoon met een gerust hart naar buiten kan lopen, dat het alleen maar een nare droom was geweest, of een spannende film dus.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 17:29

Kleine update.

De politie hier wil of kan niks doen. Andere bijen houders weten we hier niet, dus heb ik net even met een Nederlandse bijenhouder gesproken.

Het probleem volgens hem is dat de man overdag in paniek zijn bijen mee heeft genomen toen hij bedreigd werd met de politie. Dit betekend dat er veel bijen zijn achter gebleven en hun weg naar huis niet meer terug kunnen vinden. Met grote waarschijnlijkheid is de koningin niet achter gebleven. Als dat zo is gaan de bijen met een week dood. Ze blijven overigens wel agresief. Huilen

Het beste is volgens de man, dat de bijenhouder vanmiddag weer terug komt met de andere bijen en ze een dag of 1 1/2 laat staan. Alle bijen zullen dan weer terug naar huis gaan. Met schemer moet hij ze dan weg halen.

Nou moeten we dus op zoek naar de man en vragen of hij terug komt.
Pfff ik hoop dat het lukt.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:31

Ach, zie het zo Marieke: je hebt weer wat om te vertellen thuis Knipoog

Sterkte!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 17:36

Tyrza schreef:
Ach, zie het zo Marieke: je hebt weer wat om te vertellen thuis Knipoog

Sterkte!



Hahahaha en in de loop der jaren zal het verhaal wel steeds sterker worden Haha!

(Ik werd aangevallen door duizende bijen, ik sloeg om me heen en was sterker dan zij........)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:50

Wat een verhaal... je kunt het wel gaan verfilmen *LOL* Sterkte!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Aard, Angie91, Ann, Arlette1991, blacky15, CupCakes_, GrapeshotBot, Lalladidoo, Lynn_Nikita, Marocje, Ookami, Paardje02, SemrushBot, singa, YandexBot en 127 bezoekers