Is dit normaal of niet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
__l__

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-03

Is dit normaal of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 18:41

Omdat ik hier verder niemand echt ken durf ik het te vragen, maar ik vind het wel moeilijk. Bang dat jullie me een aansteller vinden met een dom verhaal. Maar ik zit er wel mee, en ik vraag me steeds af of dat wel terecht is. Ik heb het gevoel dat ik overdrijf, maar toch zit het me niet lekker.

Wat vinden jullie ervan dat een man steeds genante opmerkingen over je maakt? Over je borsten en dat soort dingen. Wanneer hij er verder geen kwaad mee bedoeld, hij zegt het alleen maar. Dat vind hij gewoon grappig, maar ik voel me daar helemaal niet fijn bij.

Toch wil hij geen kwaad, maar hij zegt wel rare dingen wat ik echt niet leuk vind. Als ik er wat van zeg weet ik zeker dat hij me uitlacht dat ik zo serieus daarover ben. Maar nu voel ik me zo ongemakkelijk...
Zijn er meer mensen zo en moet ik me er verder niet zoveel van aantrekken of mag hij dat soort dingen niet doen?


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:46

Ikzelf vind 't ook zwaar irritant hoor... Tjezus, soms zijn mannen gewoon net een kleuterklas... Maar ach, of een goede opmerking (wil je ze soms hebben ofzo? volgens mij heb ik hier meer hangen dan jij daar beneden) of gewoon negeren helpt meestal 't best Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:48

meis...
ik heb precies hetzelfde meegemaakt!!!
in het begin was het nog onschuldig en ach ik voelde me enigzins gevleid, maar naarmate ie ehm, hoe noem je dat, ja, seksistischer begon te worden , begon ik me er ook ongemakkelijk bij te voelen
verder mocht ik hem graag, niets mis mee
hele moeilijke situatie was dat
gelukkig ben ik ook niet op mijn mondje gevallen, en maakte af en toe spottende opmerkingen zodat hij begreep dat ik er niet van gedient was
ik was ook bang om uitgelachente worden, dus serieus vragen of ie ophoud zat er niet in
maar ik maakte opmerkingen als, goh, loop je nu al weer je mini-aaltje achterna?
of : jeej , tis waar wat ze zeggen, mannen hebben hun hersens stukken lager zitten als vrouwen Knipoog

ik had nog meer pakkende dingen maar die ben ik even kwijt
je moet m subtiel kleineren
misschien dat ie t dan begrijpt Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:50

Ik had vroeger een oom die dat soort geintjes maakte, ik wist 100% zeker dat het geintjes waren en voelde me er ook niet door bedreigd oid.

Ik weet niet hoe dicht die persoon bij jou staat, maar als jij je er wel onprettig bij voelt en bedreigt *ongemakkelijk* zou ik dat gewoon een keer tegen hem zeggen, desnoods met iemand erbij.

Veel mannen zien het als een leuk soort van pestten en denken er verder niet bij na dat jij je er niet prettig bij voelt, zeker niet als alles nog in "de bloei" is.
Als je zeker weet dat het een geintje is, gewoon eens een even geinige opmerking terugmaken *mijn oom was vrij fors en na zijn 100ste opmerking over dat mijn gevel opeens zichtbaar werd heb ik er 1 teruggegeven over zijn gevel incl. buik Haha! waar de hele familie bij zat natuurlijk*

Doet die het stiekum, of iets in die richting praat er dan met iemand over, zeg hoe je erbij voelt en ga dan met die *ouder* persoon de confrontatie aan.
Dan kan die of vervelender worden, of zeggen dat het een grapje was en sorry, of er beschaamd mee op houden.
Als het een geintje is zal het logischerwijs het middelste antwoord worden of iets in die geest.

Gaat die verder met opmerkingen, is die op wat voor manier dan ook bedreigend of wat dan ook, roep er iemand bij.

Zoiets kan als je je mond houdt en het is kwaadaardig bedoeld uit de hand lopen, dus hou het niet voor jezelf.

Een aansteller met een dom verhaal ben je niet hoor, ik denk dat ene heleboel meiden dit meegemaakt hebben, al dan niet geinend of serieus bedoeld.
Het is tegenwoordig iig iets wat je neit zomaar van de hand kan doen, vandaar ook mijn lange antwoord.....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:52

Ik zou gewoon heel netjes aangeven dat ik niet van deze opmerkingen gediend ben. Als hij aangeeft dat hij het niet serieus bedoeld spring je daarop in door te zeggen dat hij het dan ook niet hoeft te vertellen. Klaar.

Als jij je hierdoor ongemakkelijk voelt moet hij ermee ophouden. Zo simpel zit het in elkaar!! Wat geeft hem het recht om jou in een hoekje te drijven!! Bijt van je af meid laat niet met je sollen!!!

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:52

Ik begrijp je wel. Je stelt je niet aan en overdreven is het zeer zeker niet. Jij voelt je er niet prettig bij en dat is waar het om draait.
Kun je niet eens met hem praten? Hem uitleggen hoe je je eronder voelt?
Ik vind het ook nooit zo prettig als mannen dat zomaar doen. Meestal hou ik mijn mond dicht om geen zeikert te zijn, maar eigenlijk moet het gewoon kunnen hoor dat je er iets van zegt.

Succes ermee!! Ach gut

__l__

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 18:58

Wiesje schreef:
Als hij aangeeft dat hij het niet serieus bedoeld spring je daarop in door te zeggen dat hij het dan ook niet hoeft te vertellen. Klaar.


Dat zegt hij zelf niet, maar dat leid ik zelf af uit de manier van hoe hij is.
In ieder geval bedankt voor de adviezen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carola, ComscoreBot, Dana02, DenieesB, Dominique_96, Elastiek, estell__, Everest, Glenda, Laurahh, LisanneMans, LouLi, Polarize, sariba, Thats_Me, Tientjeblij, vikawiek, warvel en 68 bezoekers