Wel of geen proefverlof TBS'ers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 14:16

Idd dan alles er maar af Haha!

lies

Berichten: 9641
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:20

Ik vind het zelf ook behoorlijk ziek om die mensen te willen afbranden Scheve mond

Vergeet niet dat deze mensen een stoornis hebben. Ze gaan de fout in en verdienen het om gestraft te worden, maar vergeet niet dat ze er niet om vragen om te zijn wie ze zijn.
Deze discussie is ontstaan nav de ontvoering van Wei Wei en daarbij gaat het dus om pedofilie. Dat is een geaardheid waar zij zelf niets aan kunnen doen. Stel dat jij je leven lang je sexuele driften moet onderdrukken Scheve mond Dat is niet makkelijk. Natuurlijk moeten ze behandeld en gestraft worden (want ze hebben een keuze om niets met hun geaardheid te doen), maar verbrand Verward

Maar goed, enig begrip opbrengen voor pedofilie is een taboe en ik zal me er wrs niet erg populair mee maken. Ik vind het heel erg wat er is gebeurd met Wei Wei en als het mijn kind zou overkomen zou ik er kapot van zijn en wrs is mijn begrip dan ver te zoeken. Maar afbranden..

Een 'gewone' castratie gaat mij iets te ver, maar een depot met voldoende medicijnen in hun kont voor een levenlang lijkt mij wel een goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:22

idd ze zijn ziek, maar moeten we daar allemaal dan maar de dupe van worden?
er zijn imo te veel gevaarlijke zieken, die wel vrij rondlopen.
En helaas als je een ongeneeslijke ziekte hebt, maar daar kunnen wij ook niks aan doen, maar worden er wel de l.. van

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:26

Ik vind dat die mensen sowieso hun straf uit moeten zitten.
laat ze maar op proefverlof gaan als ze uitbehandeld zijn.
Verder ben ik van mening dat dit veel te vaak fout gaat, dus misschien moeten ze dat hele systeem maar eens op de schop nemen.
Als zo iemand zijn behandeling uigezeten heeft, plaats hem of haar dan in een soort woongroep, waar ze nog een paar jaar begeleid worden.
En sorry hoor, het is misschien hard, maar dat van die tweede kans daar ben ik ook een btje flauw van.
Wie wil er nou een veroordeelde verkrachter of pedofiel naast zich hebben, als gezellige buurman?

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 14:31

lis schreef:
Ik vind het zelf ook behoorlijk ziek om die mensen te willen afbranden Scheve mond

Vergeet niet dat deze mensen een stoornis hebben. Ze gaan de fout in en verdienen het om gestraft te worden, maar vergeet niet dat ze er niet om vragen om te zijn wie ze zijn.
Deze discussie is ontstaan nav de ontvoering van Wei Wei en daarbij gaat het dus om pedofilie. Dat is een geaardheid waar zij zelf niets aan kunnen doen. Stel dat jij je leven lang je sexuele driften moet onderdrukken Scheve mond Dat is niet makkelijk. Natuurlijk moeten ze behandeld en gestraft worden (want ze hebben een keuze om niets met hun geaardheid te doen), maar verbrand Verward

Maar goed, enig begrip opbrengen voor pedofilie is een taboe en ik zal me er wrs niet erg populair mee maken. Ik vind het heel erg wat er is gebeurd met Wei Wei en als het mijn kind zou overkomen zou ik er kapot van zijn en wrs is mijn begrip dan ver te zoeken. Maar afbranden..

Een 'gewone' castratie gaat mij iets te ver, maar een depot met voldoende medicijnen in hun kont voor een levenlang lijkt mij wel een goede oplossing.


Sorry hoor maar als ze zich echt niet kunnen inhouden, bestellen ze maar een h**r of ze pakken hun hand, maar ze moeten niet aan kleine kinderen komen.......!!!!!!!

Dat je het uberhaupt voor ze opneemt Verward

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:39

lis schreef:
Ik vind het zelf ook behoorlijk ziek om die mensen te willen afbranden Scheve mond

Dan ben ik maar ziek. Ga ik lekker pedofielen verbranden en als ik gepakt wordt krijg ik tbs. Mèt proefverlof natuurlijk! En tijdens dat proefverlof verbrand ik er nog snel een paar Haha!
Dat moet kunnen, want tenslotte ben ik ziek en kan ik er verder ook niks aan doen!

Citaat:
Vergeet niet dat deze mensen een stoornis hebben. Ze gaan de fout in en verdienen het om gestraft te worden, maar vergeet niet dat ze er niet om vragen om te zijn wie ze zijn.

Even serieus. Inderdaad, ze hebben een stoornis en kunnen er zelf niet altijd iets aan doen (en vaak ook wel, maar ze kiezen er dan voor om het toch maar te doen). Dus ons rechtssysteem met straffen slaat in zulke situaties eigenlijk nergens op.
Hard als het mag klinken, in de dierenwereld worden gestoorde exemplaren afgemaakt. En dat is veel logischer. Het zijn meestal de mensen die alle mindere exemplaren willen redden. Met alle uitwassen van dien!

Citaat:
Stel dat jij je leven lang je sexuele driften moet onderdrukken Scheve mond Dat is niet makkelijk.

Nee, dat is gruwelijk moeilijk. Een dier wat zo zou moeten leven zou je uit zijn lijden helpen. Maar bij mensen moet het altijd kunnen omdat doden een vies woord geworden is.

Citaat:
Natuurlijk moeten ze behandeld en gestraft worden (want ze hebben een keuze om niets met hun geaardheid te doen), maar verbrand Verward

Als afschrikwekkend voorbeeld. Ja! Grove manieren helpen vaak mensen te motiveren om zichzelf onder controle te krijgen. In landen waar je handen afgehakt worden gaan jongeren niet voor de lol uit winkels jatten. Dat doen ze alleen in landen als nederland, waar het min of meer getolereerd wordt.

Citaat:
Maar goed, enig begrip opbrengen voor pedofilie is een taboe en ik zal me er wrs niet erg populair mee maken.

Ben je er ooit wel eens heel persoonlijk mee in aanraking geweest? Verkrachters, moordenaars, pedofielen en gewoon mensen die voor hun plezier anderen in elkaar timmeren?
Zo niet, dan denk ik dat je niet helemaal kunt beseffen waar je het eigenlijk over hebt. En dat bedoel ik niet beledigend ofzo, maar alleen als constatering van een feit.
Ik ben er 100% van overtuigd dat mensen die eenmaal hun rem losgelaten hebben die er nooit oftenimmer meer helemaal op krijgen. Die blijven gevaarlijk. Altijd.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 14:47

@ Feufollet, jeetje wat ben jij goed !!!!!!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:53

Idd, mooi uitgelegd.

lies

Berichten: 9641
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:19

Feufollet"]
[quote="lis schreef:
Ik vind het zelf ook behoorlijk ziek om die mensen te willen afbranden Scheve mond

Dan ben ik maar ziek. Ga ik lekker pedofielen verbranden en als ik gepakt wordt krijg ik tbs. Mèt proefverlof natuurlijk! En tijdens dat proefverlof verbrand ik er nog snel een paar Haha!
Dat moet kunnen, want tenslotte ben ik ziek en kan ik er verder ook niks aan doen!
[/quote]
ha ha ha ha Scheve mond

Citaat:
Citaat:
Vergeet niet dat deze mensen een stoornis hebben. Ze gaan de fout in en verdienen het om gestraft te worden, maar vergeet niet dat ze er niet om vragen om te zijn wie ze zijn.

Even serieus. Inderdaad, ze hebben een stoornis en kunnen er zelf niet altijd iets aan doen (en vaak ook wel, maar ze kiezen er dan voor om het toch maar te doen). Dus ons rechtssysteem met straffen slaat in zulke situaties eigenlijk nergens op.
Hard als het mag klinken, in de dierenwereld worden gestoorde exemplaren afgemaakt. En dat is veel logischer. Het zijn meestal de mensen die alle mindere exemplaren willen redden. Met alle uitwassen van dien!

Moeten we dan de gehandicapten ook maar afschieten? Die gaan ook nl dood in de dierenwereld.

Citaat:
Citaat:
Stel dat jij je leven lang je sexuele driften moet onderdrukken Scheve mond Dat is niet makkelijk.

Nee, dat is gruwelijk moeilijk. Een dier wat zo zou moeten leven zou je uit zijn lijden helpen. Maar bij mensen moet het altijd kunnen omdat doden een vies woord geworden is.

Doden een vies woord. Ja, lijkt me wel. Wie ben jij om te beslissen over leven en dood? En wederom de vraag; moeten we de gehandicapten dan ook maar uit hun lijden verlossen?

Citaat:
Citaat:
Natuurlijk moeten ze behandeld en gestraft worden (want ze hebben een keuze om niets met hun geaardheid te doen), maar verbrand Verward

Als afschrikwekkend voorbeeld. Ja! Grove manieren helpen vaak mensen te motiveren om zichzelf onder controle te krijgen. In landen waar je handen afgehakt worden gaan jongeren niet voor de lol uit winkels jatten. Dat doen ze alleen in landen als nederland, waar het min of meer getolereerd wordt.

Onder controle krijgen? Je zegt net zelf dat het vreselijk moeilijk moet zijn om je sexuele driften te moeten onderdrukken. En de vergelijking dief-pedofiel gaat niet helemaal op he?

Citaat:
Citaat:
Maar goed, enig begrip opbrengen voor pedofilie is een taboe en ik zal me er wrs niet erg populair mee maken.

Ben je er ooit wel eens heel persoonlijk mee in aanraking geweest? Verkrachters, moordenaars, pedofielen en gewoon mensen die voor hun plezier anderen in elkaar timmeren?
Zo niet, dan denk ik dat je niet helemaal kunt beseffen waar je het eigenlijk over hebt. En dat bedoel ik niet beledigend ofzo, maar alleen als constatering van een feit.
Ik ben er 100% van overtuigd dat mensen die eenmaal hun rem losgelaten hebben die er nooit oftenimmer meer helemaal op krijgen. Die blijven gevaarlijk. Altijd.


Ja, ik ben wel eens met dergelijke mensen in aanraking geweest. Dus mag ik nog meepraten? Ik ben van mening dat mensen wel kunnen veranderen. Niet allemaal, maar dat is aan de TBS kliniek om te bepalen wie wel en wie niet de maatschappij weer in kan. Nogmaals; in dit (exceptionele) geval heeft de kliniek een grove fout gemaakt.


En Flower (is dit een wedstrijd of een discussieforum Verward ); Het is vreselijk dat er mensen met zo'n stoornis rondlopen, maar ze zijn er nu eenmaal. Ze vragen er zelf niet om, het is niet te verhelpen. Ze maar afschieten/verbranden/watdanook vind ik niet kunnen. Dat heeft niets met hen verdedigen te maken.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 15:31

Citaat:
En Flower (is dit een wedstrijd of een discussieforum ); Het is vreselijk dat er mensen met zo'n stoornis rondlopen, maar ze zijn er nu eenmaal. Ze vragen er zelf niet om, het is niet te verhelpen. Ze maar afschieten/verbranden/watdanook vind ik niet kunnen. Dat heeft niets met hen verdedigen te maken.


Ik geloof dat het nog steeds een discussieforum en geen wedstrijd !!!
Maar om even terug te komen op de gehandicapten........die zijn volgens mij geen criminelen en pedofielen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:34

En in een tehuis met gehandicapten zit de deur nog beter op slot dan bij een tbs kliniek.
Worden zonder pardon met kalmeringsmiddelen ingespoten en chemische caseratie is daar ook heel normaal bij hoor.

Maar doe je dat bij iemand die wel van alles uitgespookt heeft is het zielig, moet weer terug in de maatschappij enz.
Waarom willen mensen dat soort zieken mensen terug in de maatschappij hebben, vraag ik me dan af? Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:35

TBS-ers met zedendelicten/pedofilie mogen van mij NIETop proefverlof. Gaan ze een beetje vakantie houden tijdens hun straf...zo wil ik ook wel de gevangenis in!
Persoonlijk zou ik zo iemand levenslange opsluiting geven. Eén op één begeleiding als hij vrijgelaten wordt is niet te doen, en iedere persoon, die door iemand die al eens is vastgezet en na de TBS is ontslagen, weer is gegrepen is er een te veel.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:35

Ik vind dat een goed argument, wie zijn wij om te beslissen over het leven van anderen?
Dat is ook een veel gehoord argument.
Maarrrr...wie zijn pedofielen om te beslissen over het leven van een kind?
Want dat leventje is verwoest.
En wie is een moordenaar om te beslissen over het leven van een ander?
Oftewel, ik vind het een wat dubbele moraal.
Ik zag echt niet dat je zomaar klakkeloos mensen af moet schieten ofzo.
Mijn punt is dat die mensen beslissen over het leven van hun slachtoffers, dus waarom mag iemand anders dan niet over hun leven beslissen?

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:47

lis schreef:
Moeten we dan de gehandicapten ook maar afschieten? Die gaan ook nl dood in de dierenwereld.

Er is voor mij een groot verschil tussen een gehandicapte die eventueel met hulpmiddelen nog een menswaardig leven kan leiden en mensen die hun grenzen overschrijden en andere mensen de kans op een menswaardig leven ontnemen!

Citaat:
Doden een vies woord. Ja, lijkt me wel. Wie ben jij om te beslissen over leven en dood? En wederom de vraag; moeten we de gehandicapten dan ook maar uit hun lijden verlossen?

Nee, doden hoeft niet altijd een vies woord te zijn. Een dier in lijden wordt ook gedood. En in sommige gevallen denk ik dat mensen soms ook beter af kunnen zijn als ze gedood worden, of zichzelf willen doden. Maar die keus mag zelfs nauwelijks besproken worden.
En wie ik ben om te beslissen over leven en dood? Doe ik dat dan? Ik geef alleen mijn mening. Net zoals jij. Omdat jij dus vind dat doden niet kan beslis jij in feite dus ook over leven en dood, alleen vind jij dat ze moeten leven toch?

Citaat:
Onder controle krijgen? Je zegt net zelf dat het vreselijk moeilijk moet zijn om je sexuele driften te moeten onderdrukken. En de vergelijking dief-pedofiel gaat niet helemaal op he?

Precies! Dat zeg ik. Ik denk dat veel mensen die nu een vergrijp plegen dat niet doen als de pakkans groter en de straf veel hoger is. Ongeacht of het een dief of pedofiel is. Voor de één zal dat moeilijker zijn dan voor de ander, maar daar ging het niet om. Als het effect van vermindering in vergrijpen er maar is.

Citaat:
Ja, ik ben wel eens met dergelijke mensen in aanraking geweest. Dus mag ik nog meepraten?

Ook hier ging het er niet om dat het een soort exclusieve club is waar je alleen kunt meepraten als je ervaring hebt. Misschien dat het zo overkwam (lezen is anders dan horen en zien) maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoelde alleen dat theorie vaak volslagen anders is dan praktijk.

Citaat:
Ik ben van mening dat mensen wel kunnen veranderen. Niet allemaal, maar dat is aan de TBS kliniek om te bepalen wie wel en wie niet de maatschappij weer in kan. Nogmaals; in dit (exceptionele) geval heeft de kliniek een grove fout gemaakt.

Soms kunnen mensen veranderen, maar ik denk dat dat er niet veel zijn. En die verandering een heel leven vol houden is nog veel moeilijker.
Tbs klinieken maken voor mijn gevoel te veel fouten. Niet dat ik zeg dat ze niet hun best doen, maar het is heel erg moeilijk om zoiets in te schatten.
En voor het slachtoffer (en diens familie) is elk foutje er één teveel!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:10

Feufollet, ik heb wel een aantal kanttekeningen bij je mening. ten eerste beslis ik liever niet over iemands dood simpelweg omdat het onomkeerbaar is. ten tweede vind ik al je vergelijkingen met de dierenwereld wel vreemd en niet overtuigend genoeg om doodstraf goed te keuren. als laatst zie ik niet veel contructief in de oplossing om het gedrag preventief te behandelen, het lijkt mij nl. altijd beter te voorkomen dan te "genezen" (of in dit geval te doden).

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 16:16

Jullie gaan een beetje off topic.....
Ik heb dit topic niet aangemaakt om te praten over de doodstraf, maar
over het wel of geen proefverlof verlenen aan TBS patiënten.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:27

Feufollet schreef:
Citaat:
Natuurlijk moeten ze behandeld en gestraft worden (want ze hebben een keuze om niets met hun geaardheid te doen), maar verbrand Verward

Als afschrikwekkend voorbeeld. Ja! Grove manieren helpen vaak mensen te motiveren om zichzelf onder controle te krijgen. In landen waar je handen afgehakt worden gaan jongeren niet voor de lol uit winkels jatten. Dat doen ze alleen in landen als nederland, waar het min of meer getolereerd wordt.


Dit ben ik eht niet met je eens, niet geheel althans.. ik denk ook dat een goed afschrikbeeld misschien zal helpen... mar verbranden vind ik erg ver gaan! heb dit net bij biologie gehad. Alles wat je t=zintuigen waarnemen gaan naar je hersenen. In een bepaald gedeelte van je hersenen (ben de naam even kwijt) "ziet"watje gezien gevoelt geproefd etc hebt... en gaat zoeken naar herkenning, dingen die je vroeger het zelfde gezien gevoelt geproefd hebt etc... een ander deel in je hersenen koppelt dit met of die verige ervarign een positieve of een negatieve ervaring is... end at maakt dat je angstig bent of juist niet...!

voorbeeld. Als vuurwerk voorlichting krijgen kinderen op de basisschool een videoband te zien. Hier zien ze ongelukken met vuurwerk, hun hersenen zullen nu vuurwerk gaan koppelen aan een negatieve ervaring waardoor ze er misschien angstig tegenover gaan staan....
Het heeft geen zin om de beelden op de video NOG gruwelijker te maken... want het enige wat je hersenen doen is koppelen met een negatieve ervaring en niet met HOE ERG negatief....

nee verbranden vind ik veel en veel te ver gaan!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:14

SuperPepeijn schreef:
Feufollet, ik heb wel een aantal kanttekeningen bij je mening. ten eerste beslis ik liever niet over iemands dood simpelweg omdat het onomkeerbaar is.

Dat kan, het is tenslotte mijn mening. Gebaseerd op mijn ervaringen die ongetwijfeld anders zullen zijn dan de jouwe.
En ik beslis liever ook niet over iemands dood, maar als het zou moeten schrik ik er ook niet voor terug.
En verkracht of mishandeld worden is ook onomkeerbaar. Erger nog, de gevolgen gaan soms nog generaties verder.

Citaat:
ten tweede vind ik al je vergelijkingen met de dierenwereld wel vreemd en niet overtuigend genoeg om doodstraf goed te keuren.

Het was niet zozeer een vergelijking, alswel een voorbeeld om mijn woorden te illustreren. De mensenwereld is al zo kunstmatig geworden dat dierenregels nauwelijks meer van toepassing zouden kunnen zijn, ik zei alleen dat die dierenregels vaak wel logischer waren dan onze kunstmatige cultuur.
Ik zie doodstraf ook niet als een aanrader, maar eerder als een soort laatste redmiddel om de maatschappij voorgoed tegen deze figuren te beschermen.

Citaat:
als laatst zie ik niet veel contructief in de oplossing om het gedrag preventief te behandelen, het lijkt mij nl. altijd beter te voorkomen dan te "genezen" (of in dit geval te doden).

Hoe zou je het willen voorkomen? In het beste geval kun je zo iemand na het eerste vergrijp pakken en nooit meer loslaten. En dan zijn we dus weer terug bij die tbs, waar ze mensen op weekend verlof sturen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:41

Persoonlijk ben ik van mening dat bewezen verkrachters, pedofiel of niet,en vooral de gene die er meer dan 1 op hun naam hebben staan,
net als(de meeste van) hun slachtoffers levens lang gestraft mogen worden!

Door verplichte chemische castratie en komen ze niet opdagen voor hun maandelijkse shot , of gaan ze alsnog in de fout ,dan mogen ze kiezen of levens lang brommen of alles maar dan ook alles laten verwijderen.

Doodstraf is voor mij geen optie , want t is een afwijking , maar wel een die te behandelen is dmv bv die chemische castratie .

Meerdere bokkers gaven al het vergelijk met geestelijk gehandicapten aan , dat die dus wel , om een zo normaal mogelijk bestaan te kunnen leiden, chemische castratie ondergaan, zijn deze verkrachters in een bepaalde vorm ook niet geestelijk gehandicapt dan?en bij hun zou t niet mogen?? Verward

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:16

feufollet, ik heb geen idee hoe het voorkomen moet worden, ik ben geen specialist. maar met afmaken voorkom je hooguit de herhaling. en dat is ook geen perfecte oplossing, toch?

ik begrijp ook dat de dader dingen gedaan heeft die onomkeerbaar zijn, maar dat geeft jou niet het recht hetzelfde te doen. het rechtstelsel gaat nou eenmaal niet uit van oog om oog, tand om tand, ook dit soort criminelen hebben mensenrechten. hoewel ik zeker in deze gevallen soms best begrip krijg voor jouw redenatie.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:28

SuperPepeijn schreef:
feufollet, ik heb geen idee hoe het voorkomen moet worden, ik ben geen specialist. maar met afmaken voorkom je hooguit de herhaling. en dat is ook geen perfecte oplossing, toch?

Geen perfecte oplossing, nee. Maar naar mijn mening wel de beste oplossing die er te verzinnen is. En de enige oplossing waarbij die figuur in elk geval geen verdere slachtoffers meer maakt.

Citaat:
ik begrijp ook dat de dader dingen gedaan heeft die onomkeerbaar zijn, maar dat geeft jou niet het recht hetzelfde te doen. het rechtstelsel gaat nou eenmaal niet uit van oog om oog, tand om tand, ook dit soort criminelen hebben mensenrechten. hoewel ik zeker in deze gevallen soms best begrip krijg voor jouw redenatie.

Kijk, en daar verschillen wij heel duidelijk van mening. Ik ben van mening dat iemand die zoiets gedaan heeft zijn mensenrechten heeft verspeeld. Dat is dikke pech voor hem, daar had hij dan maar eerder aan moeten denken! Er lopen zat figuren rond met die neigingen, heel veel meer dan je zou vermoeden, maar die weten zichzelf ook te beheersen. Zoals ik al eerder zei, als de rem er eenmaal af is, is en blijft zo iemand een gevaar voor anderen. En dat is een risico wat ik niemand toewens. Als dat betekent dat ik de dader dan oneerlijk moet behandelen, dat moet dan maar! Soms kun je alleen kiezen uit 2 kwaden en is er geen echt goede oplossing.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:35

dat is geen mening, dat is zoals de wet en de universele rechten vd mens in elkaar zitten en daar kan iedereen altijd een beroep op doen, enige criteria daarvoor is dat je mens moet zijn. tenzij je ze kan herschrijven, zal je je daaraan moeten houden.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:40

SuperPepeijn schreef:
dat is geen mening, dat is zoals de wet en de universele rechten vd mens in elkaar zitten. en tenzij je ze kan herschrijven, zal je je daaraan moeten houden.

Net zoals die figuren zich daaraan houden, bedoel je? Schijnheilig
Ik geloof in oog om oog, tand om tand. Niet in theoretische wetten. Ik probeer me daar zoveel mogelijk aan aan te passen, dat wel. Maar niet meer dan ik tegenover mezelf kan verantwoorden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:46

Feufollet schreef:
Net zoals die figuren zich daaraan houden, bedoel je? Schijnheilig
:n volgens mij verwar je nu 2 dingen.

als wij zouden afwijken van de regels die wij zelf gemaakt hebben, en ze inzetten als het je maar uitkomt, wat zijn die regels dan waard? wij zouden zelf de criminelen zijn van onze eigen regels.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:10

SuperPepeijn schreef:
het lijkt mij nl. altijd beter te voorkomen dan te "genezen" (of in dit geval te doden).

maar daar zit hem het punt nu juist. 70% vervalt! Dat is 70% extra slachtoffers wat niet gehoeven had.
Ze genezen nog niet eens de helft! Daarbij kunnen die psychopaten de psychiaters wel zo goed voor de gek houden om weer terug te kunnen in de maatschappij....
Ik denk dat de psychologische wetenschap niet voldoende gevorderd is om deze risico's te nemen. Laat ze maar lekker vast zitten. Jammer dan voor die 30% die wel te genezen is. Hadden ze maar bij moeten nadenken voordat ze aan hun misdaad begonnen.