Wel of geen proefverlof TBS'ers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:57

Vind ik ook een dooddoener, iemand aanspreken op z'n emoties als die het gevoel heeft dat onrecht gedaan wordt.

lies

Berichten: 9648
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:33

Sommige dingen kan je niet van te voren bedenken. En ja, sommige mensen zijn zo verknipt geraakt door hun verotte jeugd, dat ze niet meer weten wat goed en slecht is. Zo iemand is wel degelijk slachtoffer geweest. Het zijn juist vaak misbruikte mensen die later weer anderen misbruiken. Wanneer zo iemand onbehandelbaar is, hoeven ze van mij ook niet op proefverlof hoor, laat staan dat de TBS beeindigd wordt.

En Desiree, ik spreek niemand aan op zijn emoties, ik zeg alleen dat Fasel's beredeneringsvermogen ver te zoeken is. Volgens mij begrijpt ze trouwens best wel dat ik het NIET over figuren als Dutroux heb. Ik geloof ook echt niet dat Dutroux TBS gaat krijgen (bestaat dat eigenlijk in Belgie?), maar gewoon 30 jaar wordt opgesloten ofzo.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:14

Voor mijn part houden ze die mensen voor de rest van hun leven uit de samenleving.
Dat is mijn mening, en ja, die is hard, maar zo denk ik er nou eenmaal over.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:49

MissJ schreef:
Voor mijn part houden ze die mensen voor de rest van hun leven uit de samenleving.
Dat is mijn mening, en ja, die is hard, maar zo denk ik er nou eenmaal over.

Hard? Het is maar vanuit welke invalshoek je het bekijkt. Vanuit de dader of vanuit zijn slachtoffer.
Nogmaals: Mededogen voor de wolven is onrecht jegens de schapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:32

Desiree schreef:
Hard? Het is maar vanuit welke invalshoek je het bekijkt. Vanuit de dader of vanuit zijn slachtoffer.
Nogmaals: Mededogen voor de wolven is onrecht jegens de schapen.


Precies!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:17

dat je he t niet over Dutroux hebt snap ik. Mijn beredeneringsvermogen is overigens niets mis mee hoor volgens mij. Zeker niet als ik zie hoeveel mensen het eens zijn met de stelling 'TBS'ers nooit meer loslaten'. Het is allemala heel zielig dat ze vroeger zelf misbruikt zijn en dat ze slachtoffer zijn geweest maar een beetje logisch nadenken kan geen kwaad. Je hebt altijd twee mogelijkheden om te kiezen. A ik doe het net als mijn ouders of de mensen die me dit vroeger hebben aangedaan, of B ik doe het helemaal anders en wil niet als hen worden. Hoe je het ook wendt of keert, die keuze heb je. En ik heb mensen die keuze zien maken. Dus het kan wel degelijk. Als het zo is dat hun daden een gevolg is van vroeger dan ben je ziek gemaakt. Dit soort ziektes kun je dan ook weer omdraaien door simpelweg die keus te maken een goede loog te zoeken en het anders te doen. Zo niet? Jammer dan, bega je die daad dan heb je er maar voor te boeten. Maar ik wordt schijtziek van het feit dat zij als zielig en slachtoffer worden gezien terwijl de echte slachtoffers hun leven kwijt zijn op welke manier dan ook. Soms kan je dan maar beter gewoon dood zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:29

Het ligt niet altijd volledig aan de achtergronden. Je hebt mensen die gewoon niet de goede kant op willen. Die komen uit een goede familie waar niets aan de hand was. Broers en zussen doen het goed, behalve zij.

En dan heb je ook nog mensen die uit een rottige thuissituatie komen. MAar dan nog zijn er broers en zussen die wel goed terechtkomen, en zit er een rotte appel tussen. Waarom kunnen sommige mensen boven hun slechte achtergrond uitgroeien, en andere niet? Ik denk dat ze het zelf moeten willen, en het is toch een keuze die ze maken.

lies

Berichten: 9648
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:45

Ik heb ook mensen die keuze zien maken (de 'juiste' kant op en de 'verkeerde' kant op) en ik heb er lang over nagedacht hoe dat zit. Ik denk dat het een kwestie van intelligentie is.

Sommige mensen hebben niet de intelligentie om te verwerken wat hen is overkomen en daar worden ze raar van. Dan is het geen kwestie meer van een keuze, ook geen kwestie van niet willen, maar gewoon niet kunnen.

Ik zou het uit kunnen leggen aan de hand van de voorbeelden in mijn omgeving, maar dat wordt te persoonlijk en dat kan ik eigenlijk niet maken, tegenover deze personen.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:27

lis schreef:
Ik heb ook mensen die keuze zien maken (de 'juiste' kant op en de 'verkeerde' kant op) en ik heb er lang over nagedacht hoe dat zit. Ik denk dat het een kwestie van intelligentie is.

Ook ik heb genoeg mensen die keuze zien maken, de goede of foute kant op. Zowel domme als intelligente mensen, ik heb geen verschil kunnen ontdekken.
Vaak zijn trouwens juist de meest gruwelijke figuren absoluut niet dom, juist eerder zeer intelligent!
Wel missen veel van hen dat stukje onderscheidingsvermogen waarmee ze het verschil tussen goed en fout kunnen onderscheiden (sociopaten bijv.) waardoor de keus om iemand te verkrachten of vermoorden niet echt schuldgevoelens bij hen oproept. Die mensen kun je volgens mij echt niet loslaten. Net zomin als diegenen die dat onderscheidingsvermogen wel bezitten maar hun daad willens en wetens tòch begaan.
Het is misschien zielig dat ze er zelf niet echt iets aan kunnen doen, maar voor de slachtoffers vind ik het 10x zieliger!
En net als jij laat ik persoonlijke voorbeelden hier liever buiten het verhaal.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:50

ben het 100% met Desiree eens.

En ik denk ook niet dat je mag stellen dat het aan intelligentie ligt. Want ook ik kan voorbeelden noemen maar doe dat om dezelfde reden als Lis niet, die de foute kant uit gingen maar omd e dooie donder niet achterlijk waren. Dat vind ik dus geen enkele ondergrond hebben.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 01:53

MissJ schreef:
Voor mijn part houden ze die mensen voor de rest van hun leven uit de samenleving.
Dat is mijn mening, en ja, die is hard, maar zo denk ik er nou eenmaal over.


Helemaal mee eens, maar ik vind het geen harde mening!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:13

Fasel schreef:
ben het 100% met Desiree eens.

En ik denk ook niet dat je mag stellen dat het aan intelligentie ligt. Want ook ik kan voorbeelden noemen maar doe dat om dezelfde reden als Lis niet, die de foute kant uit gingen maar omd e dooie donder niet achterlijk waren. Dat vind ik dus geen enkele ondergrond hebben.


Ben ik het mee eens Faas!

Kieffertje

Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:49

Je kan op heel veel vlakken intelligent zijn. Een man die een tijdje geleden in het nieuws was, Bart heette hij geloof ik, had zijn vriendin vermoord door haar een vergiftigd broodje pindakaas te geven. Hij was scheikundige, dus zou je hem toch wel intelligent kunnen noemen. Toch kreeg hij TBS. Waarom? Omdat hij een vorm van authisme had. Zijn IQ mocht dan vrij hoog zijn, zijn EQ was dat zeker niet. De TBS'ers hebben altijd op een bepaald vlak een mindere intelligentie of hoe je het dan ook wil noemen, anders zouden ze niet ontoerekeningsvatbaar zijn verklaard. En dan zouden ze ook in een gewone gevangenis komen, ipv in een TBS-kliniek.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:13

TBS ers met een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis ofwel psychopaten,veranderen nooit.
Deze mensen hebben geen tot weinig geweten ontwikkeld en zijn dan ook niet in staat om zich in te leven in anderen. Of je nou een hoog of laag IQ heb doet er niet toe.
Vasthouden die hap met deze lui komt het nooit meer goed.

Kieffertje

Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:47

Ik zei niet dat het allemaal weer goed kan komen, alleen dat het echt niet mensen zijn die gewoon de verkeerde keuzes maakten omdat ze daar zin in hadden. Dat verandert er opzich niet veel aan: Als ze echt gevaarlijk zijn, moet je ze van de straat houden, ookal kunnen ze er niks aan doen. Een leeuw kan er ook niks aan doen dat hij mensen wil doden: toch sluiten we hem op.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:50

Dat is een beetje appels met peren vergelijken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:01

Vandaag in de Telegraaf. 'Zesjarig meisje verkracht'. Toe maar. ZES JAAR!!!!! Weet je hoe zeer zoiets dan moet doen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:35

Feufollet schreef:
Vaak zijn trouwens juist de meest gruwelijke figuren absoluut niet dom, juist eerder zeer intelligent!

Hoe groter de geest, hoe groter het beest. die had je ook in concentratiekampen zitten, om met joden te experimenteren. Klopt wel hoor, wat je zegt. Nee, het zit ECHT in de aard van het beestje. In Hawai zat een onderzoeker. Hij stelde kinderen bloot aan bepaalde beelden en deelde ze dan in naar reactie. Sommige kinderen bleken emotieloos. Hij zocht deze personen jaren later op. De kinderen die vroeger heel koel reageerden op bepaalde beelden, bleken later in de criminaliteit te zitten, of ze zochten het grote gevaar op (zoals gevaarlijke sporten).

En ik wil niet weten wat dat kleine meisje heeft doorgemaakt, maar degene die dat gedaan heeft moet vast en mag ook NOOOOOOOIT meer vrij!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:13

GEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNN proefverlof,absoluut niet!!!
jeetje als je ziet,hoeveel er eingelijk nu vrij rondlopen door hun proefverlof,e(hierme bedoel ik dat de terugkomdatum al ver is overschreden)daar wordt totaal niet na omgekeken,vind je het gek dat dan(vb.)wheiwhei huh wordt gepakt!!!!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:24

Nou, weer een mooi voorbeeld.
Mag Marc Dutroux op proefverlof?
FAvorietje?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:37

Dutroux vind dat hij oneerlijk proces gehad heeft. Ik zou hem wel een vraag willen stellen. 'Hebben je slachtoffers een eerlijke kans gehad? Konden ze nee zeggen en accepteerde en respecteerde je dat?'

Ben erg benieuwd naar het antwoord.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:46

Fasel schreef:
Dutroux vind dat hij oneerlijk proces gehad heeft. Ik zou hem wel een vraag willen stellen. 'Hebben je slachtoffers een eerlijke kans gehad? Konden ze nee zeggen en accepteerde en respecteerde je dat?'

Ben erg benieuwd naar het antwoord.

Dit was dus ook precies mijn reactie... Talking about oneerlijk....

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:27

Idd,zeer goede vraag!!!die mag gesteld worden Knipoog

Kieffertje

Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:22

Erg he, van dat meisje dat van 6. Ik werd helemaal naar toen ik het hoorde. Hoe zíek kun je zijn! Pijn en angst zal ze gehad hebben!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:52

Belgie is opnieuw geschokt door de moord op ene peuter. Ditmaal door de ouders zelf!!!!!!!!!!
Arm kind. Hij vertrouwde ze zo en toen vermoordden ze hem. Ze hadden met hem gespeeld en in bed gelegd. TOen het donker was haalden ze hem uit zijn bedje en zeiden dat ze in het bos in het zand zouden gaan spelen. Daar probeerden ze zijn nekje te breken dus hij zette het op een krijsen. Toen dus nog maar eens 2x met een mes in zijn buik. Ze groeven een gat in de grond, hij leefde nog toen ze hem erin gooiden. Ik heb dit alles gelezen gisteren in de krant..... Die mensen.... dat zijn geen mensen. ZE wilden van hem af want hij was een blok aan hun been.

Tegen hun ouders vertelden ze dat ze hem ter adoptie hadden weggegeven. HADDEN ze dat maar gedaan! De hufters! die lui mogen van mij ook de doodstraf krijgen. Dat ze zo iets konden doen he!