Wel of geen proefverlof TBS'ers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:18

Ik ben van mening dat de huidige situatie niet werkt en dat er dus een andere oplossing moet komen. Maar welke? Geen idee. Misschien kunnen ze weer een paar miljoen belasting geld gebruiken voor een onderzoeksrapport dat in een diepe la verdwijnt.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 10:27

Ja maar als pedofielen gecastreert worden kunnen
ze je alsnog seksueel misbruiken Verward

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:43

Flower schreef:
Ja maar als pedofielen gecastreert worden kunnen
ze je alsnog seksueel misbruiken Verward

na castratie is de sexuele drang weg, er is dus geen behoefte meer aan sex.
kunnen ze hem alleen nog gebruiken om te plassen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:46

In mijn werk (tehuis) heb ik ook eens met zo iemand te maken gehad:
Een psychopaat die op weekendverlof naïeve meisjes meenam en onder
druk de meest verschrikkelijke dingen met ze uithaalde. Hij maakte ze
wel zo bang (naar verluidt o.a. door een koe met een stoeptegel dood te
gooien), dat ze niets durfden te vertellen.

Toen het er na (te) lange tijd toch uitkwam, heb ik meteen een
psycholoog van de instelling gebeld en verteld wat er gebeurde.
Die zei doodleuk dat TBS'ers middels verloven een kans moeten krijgen
om terug te keren naar de maatschappij en - godbetert - dat wij die
meisjes maar binnen moesten houden. Heb ik gevraagd of we de
maatschappij dan maar moeten opsluiten om TBS'ers te kunnen laten
rondlopen?

Geen antwoord, maar einde gesprek. >;)

We hebben het opgelost door de TBS'er bezoekrecht te ontzeggen.
Jewilniewete wat dat voor voeten in aarde gehad heeft en hoe we
- via boodschappers (want hij zorgde er wel voor dat hij nergens op te
pakken was) - lange tijd bedreigd werden.

Zaten we minder mee dan met de schade die de meisjes inmiddels
opgelopen hadden... Scheve mond

Achteraf vind ik dat we die kliniek meer onder druk hadden moeten
zetten.

Hopelijk gebeurt dat nu en in andere voorkomende gevallen wèl.
Publiciteit kan daarbij m.i. zeker helpen.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 26-05-04 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:56

De dader(s) worden meer beschermd als het slachtoffer. Wat ik ook zo typisch vond: het slachtoffer in dit geval, het meisje Wei Wei Hu is bekend bij volledige naam en gisteren was ze voluit in beeld. Van de dader mag de volledige naam niet bekend worden gemaakt en zijn identiteit ook niet. Ik vind dat zo raar Ziek Heeft een slachtoffer geen recht op anonimiteit ?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:57

Nooit meer vrijlaten, hoevaak gebeurt het wel niet dat een verkrachter gewoon maar door gaat als hij vrijgelaten is.

Huppa kop eraf of nooit meer vrijgelaten worden. Die mensen zijn ziek, kronkel in hun kop en ze doen het zo weer.
Van mij mogen ze ze allemaal neerschieten.

En die poedersuiker regering, ik weet nog voor de verkiezingen zei Balkenende ja de straffen willen we langer maken, nou we zien het hoor... Lips are sealed

Zo'n fout om zo iemand vrijtelaten mag je gewoon niet maken.... Als hij hierna nog vrijkomt zijn ze echt helemaal achterlijk.

Bah wat leven we in een achterlijke wereld. Boos!

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 10:59

Craignethan schreef:
De dader(s) worden meer beschermd als het slachtoffer. Wat ik ook zo typisch vond: het slachtoffer in dit geval, het meisje Wei Wei Hu is bekend bij volledige naam en gisteren was ze voluit in beeld. Van de dader mag de volledige naam niet bekend worden gemaakt en zijn identiteit ook niet. Ik vind dat zo raar Ziek Heeft een slachtoffer geen recht op anonimiteit ?


Ik kan daar ook niet bij met m'n hoofd. Idd dat dat meisje vol in de publiciteit staat, terwijl die man afgeschermd wordt. Ach we leven in een raar land mensen

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 11:05

luxx"]
[quote="Flower schreef:
Ja maar als pedofielen gecastreert worden kunnen
ze je alsnog seksueel misbruiken Verward

na castratie is de sexuele drang weg, er is dus geen behoefte meer aan sex.
kunnen ze hem alleen nog gebruiken om te plassen.
[/quote]

Oeps dat wist ik helemaal niet.....(ben blond)

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:12

Alikesflame schreef:
ik heb een idee je moet een zendertje bij hun implanteren zodat je ze altijd kan volgen. voor de rest van hun leven. soort van Big borther is watching you >;)


Geen gek plan!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:12

Er zijn tbser's die echt wel veranderen als ze daar hebben gezeten.Iemand die ik ken heeft 4jaar vastgezeten en 3 jaar tbs gehad maar is zienderogen veranderd..en ze laten ze echt niet zomaar op vrije voeten als er echt nog wat is die jongen die ik ken werd zelf 2 jaar erna nog wekelijks bezocht door iemand van de kliniek..

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 11:18

Tuurlijk, maar de ontvoerder van Wei Wei Hu verpest het nu
voor andere lotgenoten.....!
Sommige zullen echt wel veranderen, maar een vos verleert toch nooit zijn streken (zo is die gezegde toch Haha! )

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:24

Ik vind ook dat er beter op die TBS-er gelet moet worden, dit soort dingen mogen natuurlijk nooit gebeuren.

Maar TBS wordt voor een aantal jaar opgelegt, als je ze niet op proefverlof laat, dan staan ze na het aflopen van de TBS ineens vanuit het niks op straat. Waar ze al jaren niet meer zijn geweest. Is de klap van de realiteit dan niet nog veel groter, en dus ook de kans op terugval in crimineel gedrag???

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:05

ik ben van mening dat iemand's gedrag wel kan veranderen (zijn aard niet nee).

anouska, dat proefverlof is prima, maar niet als de maatschappij daar het slachtoffer van wordt. dan zal er toch een andere manier van reintergratie gevonden moeten worden, lijkt me.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:25

het aller makkelijkst help ze een handje naar het verdere.....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:28

MelodyT schreef:
Er zijn tbser's die echt wel veranderen als ze daar hebben gezeten.Iemand die ik ken heeft 4jaar vastgezeten en 3 jaar tbs gehad maar is zienderogen veranderd..en ze laten ze echt niet zomaar op vrije voeten als er echt nog wat is die jongen die ik ken werd zelf 2 jaar erna nog wekelijks bezocht door iemand van de kliniek..


Naast het geval dat ik hierboven beschreef ken ik er ook nog 1
uit mijn vriendenkring waarbij een TBS'er op proefverlof een volkomen
zinloze moord pleegde.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige NL'er ben die van dit soort
voorvallen op de hoogte is? Verward

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:32

Chemische castratie haalt wel de seksuele drang weg, maar niet het uiteindelijke gevoel. Wat ik al eerder zei, pedofilie is een geaardheid. Hij zal niet meer opgewonden raken, maar is daar ook mee gezegd dat hij van kinderen afblijft???

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:33

Nee(als antwoord op BV), maar de hoge heren zeggen dan dat dat maar incidentele gevallen zijn, waar de rest (de 'onschuldigen') niet onder moeten lijden. Hoe ze dat willen verantwoorden aan de slachtoffers en hun familie weet ik niet.

Meneer de president, slaap zacht ............

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:34

NIks proefverlof. De proeven zijn namelijk andere mensen de klos door. Laat ze maar lekker vast zitten. En wat mij betreft komen ze nooit meer terug in de maatschappij, dus is een proefverlof mijns inziens niet nodig.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:47

Proefverlof oke, maar dan electronische bewaking.
En groot alarm zodra iemand niet terugkeert, want ik vind het te zot voor woorden dat er dan niets gebeurt.
Wel bekeuringen uitdelen aan mensen die te hard rijden maar niet op zoek gaan naar ontsnapte TBS'ers?? Kom op, zeg, Nl. moet eerst eens zijn prioriteiten gaan verleggen.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 12:55

Idd Fitzroy....zoals ik al eerder zei leven
we in een raar land Verward

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:19

ook hoorde gisteren ook op de radio dat het ook wel eens voorkomt dat tbsers ONGEOORLOOFD op verlof zijn, dat ze gewoon weg zijn, en dat de tbskliniek dat weet maar er niks aan doet! ... en dat er ook vrij weinig aan te laat komers en zo gedaan word...

Ze zouden eignelijk iets moeten verzinnen dat in zijn hoofd woord gestopt en pijn doet als hij iets in de trand denkt van .... "Hey leuk klein kindje!" ist zo afgelopen wedden Haha! *ja ja weet het, mijn fantasie rijkt ver!*

lies

Berichten: 9641
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:48

Essie schreef:
Chemische castratie haalt wel de seksuele drang weg, maar niet het uiteindelijke gevoel. Wat ik al eerder zei, pedofilie is een geaardheid. Hij zal niet meer opgewonden raken, maar is daar ook mee gezegd dat hij van kinderen afblijft???


Zolang hij de medicijnen blijft nemen wel.

Imo is een proefverlof nodig om te kunnen bepalen of een TBS-er weer terug kan keren in de maatschappij. De kliniek heeft in dit geval dus een grove inschattingsfout gemaakt.

Toch gaat 99,8% van alle onbegeleide proefverloven goed. 0,2% keert dus niet (op tijd) terug en daar weer een klein percentage van pleegt een delict. Daarom ben ik het met Fitzroy eens; electronische bewaking bij verloven en flinke sancties voor TBS-ers die niet op tijd terugkeren.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:04

Ik vind het krankzinnig om tbs-ers op proefverlof te sturen. Misschien gaat het bij de meesten goed, maar eentje waar het mis gaat vind ik al veel te veel!
Persoonlijk vind ik dat ze daar niet voor niets zitten. De straffen zijn toch al niet zwaar. En dan kunnen ze nog eens vervroegd weg, of een weekendje weg Verward Belachelijk vind ik het!

Bij mij hoef je niet aan te komen met tbs-ers die ten goede veranderd zijn. Wat mij betreft hebben ze dat pas bewezen als ze dat tot hun dood volgehouden hebben, en geen seconde eerder!

Ze hebben hun rechten verspeeld op het moment dat ze de fout in gingen. Dikke pech voor ze! Degenen die ze te pakken namen hebben in feite altijd levenslang gekregen, en vaak krijgen de kinderen daarvan ook nog een tik mee. Als die slachtoffers al niet direkt (na marteling, verkrachting etc.) vermoord zijn en daarmee al hun kansen afgenomen zijn.
Waarom zou de dader een betere behandeling moeten krijgen dan het slachtoffer? Dat is toch volslagen idioot!?! Boos!

Dat verbranden vind ik ook helemaal geen slecht idee. Wie weet heeft dat een betere afschrikfunktie dan de huidige situatie!

En ik hoop van harte dat de eerstvolgende keer een psychiater of nog beter, een politicus het slachtoffer wordt. Wie weet gaat hun gezond verstand dan eens werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:11

Niks proefverlof, je hebt echt wel het een en ander gedaan voor je tbs krijgt.
in de cel stoppen en de sleutel meteen in het kanaal dumpen.
En casteren lijkt me in veel gevallen een goede oplossing en misschien wel een afschrikking voor mannen die hun broek nu te vroeg laten zakken, want als ze daarmee hun mannelijkheid op het spel zetten..?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:13

lis"]
[quote="Essie schreef:
Chemische castratie haalt wel de seksuele drang weg, maar niet het uiteindelijke gevoel. Wat ik al eerder zei, pedofilie is een geaardheid. Hij zal niet meer opgewonden raken, maar is daar ook mee gezegd dat hij van kinderen afblijft???


Zolang hij de medicijnen blijft nemen wel.
[/quote]
dat is ook wat ik op chemische castratie tegen heb, ze mogen ze er van mij definitief vanaf helpen.
wegsnijden, klaar.
is net zo zielig als een hengst ruinen, en dat doen we de hele tijd, een hengst heeft geen keuze, we willen ze graag handelbaar houden.
zij hebben voor mij geen recht meer op een keuze, ze zijn gevaarlijk voor de maatschappij.