of als het nog niet genoeg was...

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Biertabje

of als het nog niet genoeg was...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 18:27

nu blijkt mijn tante het HCM syndroom te hebben, een verdikking van de hartspier, erg erfelijk,erg zeldzaam en kan leiden tot ene plotselinge dood op jonge leeftijd, mijn andere tante heeft ook iets met haar hart. mijn opa blijkt er aan zijn overleden en de rest van mijn moeders kant heeft te maken met een te hoge bloeddruk, ik dus ook, soms zit ik tegen de 200 aan Bloos
mijn moeder zou zich eigenlijk moeten laten onderzoeken om te kijken of zij di took heeft(ze heeft ene vreselijke hoge bloeddruk en daarnaast werkt haar schildklier niet, dat heeft overigens ook te maken omdat ik een suikerpatient ben)
mijn ma heeft 50% kans dat ze het heeft, als ze het heeft heb ik ook 505 dat ik het heb. gatsie het klinkt allemaal heel erg....mijn moeder weet niet of zich wel wil laten onderzoeken, echt veel kunnen ze er niet aan doen, met wat medicatie om je leven wat te lengen, maja ik moet er niet aan denken dat je weet dat je het hebt en dat je de volgende dag dood neer kan vallen

sorry hoor, moest het ff kwijt

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:29

Nee, er zitten voors en tegens aan om te weten of je iets onder de leden hebt. Jouw bloeddruk is inderdaad erg hoog. Heb je er ook last van? Je zou dan eens om medicijnen kunnen vragen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 18:33

Kinta schreef:
Nee, er zitten voors en tegens aan om te weten of je iets onder de leden hebt. Jouw bloeddruk is inderdaad erg hoog. Heb je er ook last van? Je zou dan eens om medicijnen kunnen vragen.

nee ik heb er geen last van, tenminste ik zou niet weten hoe ik me dan moet voelen, ik voel me al een tijd niet goed, maar dat komt door me suiker Verdrietig

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:11

Ik kan zo snel niet bedenken waar HCM voor staat, maar ik zal het ongetwijfeld weleens gehoord hebben...In Carina-logica is het zoiets als Hypertrofic cardiac muscle, maar dat zal wel onzin zijn Clown

Heel vervelend, dat kon je er idd nog wel bijhebben...Verdrietig Of je het wel of niet wilt weten bij een ziekte die niet te genezen is is altijd moeilijk, maar als je weet dat je het misschien hebt zou ik liever zekerheid hebben denk ik...(maar vanuit mijn positie is het natuurlijk makkelijk praten)

Succes met de beslissing of jullie je laten testen of niet en met de eventuele gevolgen daarvan.

Ik zie de relatie tussen jouw diabetes en de schildklier van je moeder trouwens niet, kun je dat misschien eens uitleggen Verward
Heb namelijk nooit geweten dat daar een verband tussen was (en ik weet heel wat mensen met niet/traag werkende schildklier en diabetes, heb er alleen nog nooit een verband tussen gezien)

Je mag me altijd pb-en/bellen als je wat van je af wilt praten, maar dat wist je al hè?!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:20

gomir schreef:
Ik kan zo snel niet bedenken waar HCM voor staat, maar ik zal het ongetwijfeld weleens gehoord hebben...In Carina-logica is het zoiets als Hypertrofic cardiac muscle, maar dat zal wel onzin zijn Clown

Hypertrofische cardiomyopathie, bijna goed Knipoog (Heb het ook opgezocht hoor Haha! )

Informatie: http://www.erfelijkheid.nl/zena/cardi.php Er is toch wel het een en ander aan te doen hoor, "zomaar omvallen" hoeft echt niet te gebeuren als ik die informatie zo lees.

Wel/niet laten testen bij erfelijke aandoeningen is altijd een moeilijke keuze....

Nulla tenaci invia est via

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:12

Zat iig aardig in de richting Knipoog Ik had het tentamen hart & bloedsomloop ook niet zo heel goed gemaakt Clown (maar dit had ik eigenlijk wel kunnen bedenken, was wsl al te laat voor mijn hersenen)

Nuttige info trouwens Beter dan mijn boeken en nu vergeet ik het wsl ook nooit meer
Die informatie zou ik zeker even doorlezen reddytobias, dat maakt de beslissing om wel of niet te laten testen misschien ook minder moeilijk.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 13:05

ja wij hebben papieren uit zwolle en groningen geloof ik gehad van de arts
daarin wordt beschreven wat er met mijn tante allemaal is gebeurd, en ook voornamelijk wegvallen. verder wordt er ongeveer beschreven wat er in jouw link staat!!
bedankt, ikw acht het wel af

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie