Van Scheiding tot mijn hopelijke dood?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Van Scheiding tot mijn hopelijke dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 19:09

Hallo Bokkers,

Zoals sommige bokkers wel weten, zijn mijn ouders gescheiden,
en heb ik veel probs op school.
Maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt:

Het begon zo, mijn moeder hield zielsveel van mijn vader,
maar mijn vader vernederde haar iederskeer in het openbaar,
en deed nooit lief tegen haar enz.
Mijn ouders waren al een paar keer uit elkaar gegaan,
maar dit keer was het serieus,
Ik wou naar mijn moeder, ik kende mijn vader niet echt goed,
Maar omdat ik bang was dat hij zich te alleen zou voelen en af en toe heel gevaarlijk kon zijn ben ik bij hem gaan wonen,
Ook omdat ik bang was dat hij mijn moeder zou willen neerschieten,
daarom bleef ik er om hem tot het bedaren te brengen,
We gingen op vakantie en toen we terug kwamen ,kwamen de problemen...

Mijn vader zij dat ik alleen maar meer last bezorgde, en schold iederskeer mijn moeder uit voor prutsmuts enz.
Als we dan samen gingen opruimen ging hij snel slapen zodat ik alles mocht doen, drijgde mijn paard te verkopen enz...
Geen fijne situatie dus,
Op school werd en word ik nog steeds uitgelachen omdat ik Chinese ogen heb, en hebben de leerkrachten nooit begrip voor hoe ik doe,
Terwijl het enigste dat ik egt doe meewerken is zodat ik ook wat afgeleid ben enz.

Maar vorige week werd het weer erger, ik was 5 minuten te laat thuis, omdat de prijsuitreiking was uitgelopen en ik die niet kon missen, omdat ik 1ste was! Hij had met een bord voor mijn neus gesmeten, en toen moest ik gaan werken, terwijl ik heel even me moeder de sleutel van me paard moest brengen,

Gisteren had ik les, en dat is toch altijd maar net dat ik op tijd ben, en toen was de Poetsvrouw ook nog eenz mijn spullen vergeten, dus ik loop lang mijn vader door en zeg poedersuiker gwoon omdat ik kwaad was,
toen ik thuis was heb ik het geweten! Hij heeft me uitgescholden en zei dat ik naar me moeder moest gaan, Ik wou wel!!! Maar dan moest ze 5.000 € neertellen voor mijn paard, daarom ben ik gebleven, me moeder kan dat niet betalen.
Later dreigde hij mijn moeder en haar vriend te vermoorden, en hij had een pistool bij, omdat het zo aanvoelde en hij er een doek over had gestopt, later heeft hij het weggedaan.

Ik heb niet kunnen slapen omdat ik bang was, en ik als hij weg ging rijden de politie wou bellen, toen bleef hij bij me en was de hele tijd aan het praten tegen me hoezo ik me moeder had verteld wie zijn vriendin was en ik de waarheid gewoon had verteld die hem kennelijk raakte Verward

Al met al, mijn vader is nooit dronken, dus geloof me daar ligt het niet aan, en ik wil echt naar mijn moeder, en de enigste 2 redenen hoezo ik niet ga zijn: Omdat ik me paard dan kwijt ben, denk ik en omdat ik bang ben dat hij mijn moeder en haar vriend niet vermoord,

Ook heeft hij een tijd terug een hartaanval gehad en nu een gescheurde spier, dat wou ik ook wel even kwijt, zodat jullie mijn situatie nog meet snappen?!

Sorry voor dit lange verhaal,
maar ik moest het gewoon kwijt,

Groetjes,
Mij

Ik heb het niet tegen mijn vrienden verteld omdat ze me niet echt het gevoel geven dat ze er voor me zullen zijn, en omdat ik er niet over kan praten, dat doet pijn, omdat je bijna zou denken dat mijn vader Gestoord is, en ik hem meestal wel heel lief vind enzo

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:27

Logisch dat jij bang bent, meissie, wat je meemaakt is niet niks. Heb je andere familieleden, bijv. een tante of oom die je in vertrouwen kan nemen? Of een docent op school? Je vader is duidelijk psychisch niet in orde en als het zo doorgaat wordt jij daar de dupe van.
Bel de kindertelefoon eens, zou ik zeggen! Zij kunnen je goed helpen en weten ook meer juridische dingen. Dreigen met moord op je moeder en haar vriend is natuurlijk helemaal verschrikkelijk. Hij chanteert jou daar mee! Dit kan je niet langer toelaten.
Wij op bokt kunnen je niet helpen, alleen naar je luisteren, maar dat is niet genoeg in jouw geval! Je moet er echt wat aan doen...

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:30

Erg lastige situatie, maar je kan je eigen jeugd toch niet laten verpesten door de angst voor je vader!

Ook al is het niet simpel, ik zou hulp zoeken bij 1 of andere jeugdhulp ofzo (ben niet van Nederland, dus ik weet niet hoe dat bij jullie heet!)

Op deze manier kan het ook niet verder! Ik begrijp best dat je bang bent voor je moeder enzo, maar als hij jou iets aandoet???

En heeft hij je paard betaald? Want daar kan je natuurlijk moeilijk iets aan doen dan!

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:54

kindertelefoon kan je goed helpen
zij hebben ook alle nummers om je eventueel te kunnen doorverwijzen naar bijvoorbeeld bureau jeugdzorg!
(heb er zelf gewerkt :p)
nr is trouwens 0800-0432
en anders zelf naar bureau jeugdzorg stappen
dit kan je niet alleen
hij is je vader, en hoort voor jou te zorgen, jij hoort lekker je eigen leventje te leiden als kind van hem, en niet voor hem te zorgen...!
maar t lijkt me echt een ontzettend moeilijke situatie...
veel sterkte!!!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:11

Tjees, wat een verhaal zeg...

Kan me heel goed voorstellen dat je dit even kwijt wil.

Kan je niet iemand van de rechtsbijstand hulp bellen?

Ik snap dat je er niet echt op zit te wachten en dat dit misschien nog meer problemen oplevert, maar op deze manier verder gaan is ook geen optie.

Misschien dat je via de rechter kan gaan omdat je weer bij je moeder wil gaan wonen. Dan kunnen ze misschien besluiten dat jij je paard mag houden en je vader moet toch allimentatie betalen dan lijkt mij. Als je zelf een baantje erbij zoekt kun je misschien weer je paard onderhouden, of een bijrijdster zoeken die deelt in de stalkosten. Scheelt allemaal weer...

Je moet natuurlijk eerst kijken wat de kansen zijn dat je je paard mag behouden, maar een keer informeren (wel op een manier dat je vader het niet weet) kan geen kwaad.

Zoals ik al zei kan ik heel goed begrijpen als je helemaal geen zin heb in al die problemen er nog eens bij. Maar misschien dat je een keer kunt informeren.

Vind het gewoon heel naar voor je dat het op deze manier gaat, vooral als je er met niemand over kan praten...

Klinkt misschien heel raar, maar heb je al eens geprobeert om te zeggen van "doe maar" als je vader dreigt je paard te verkopen? Zeg dat je die bedreigingen zat bent en als het zo moet dat je er geen zin meer in heb.
Zo laat je zien dat je niet te chanteren bent en dan heeft hij weinig om je thuis te houden (moet ie zelf ook het huishouden doen etc). Als ie dan dreigt wat met je moeder te doen, geef 'm aan bij de politie. Klinkt allemaal heel cru en het is natuurlijk je vader, maar dan kan je natuurlijk ook zeggen dat je van hem houd, maar ook van je moeder en dat je dat doet voor haar veiligheid.

In iedergeval veel sterkte met deze moeilijke situatie! Ach gut

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:14

wat een theatrale titel. Hoop jij nou dat je dood gaat?
Verder een erg naar verhaal, bel de politie maar.

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:03

Ok, mijn topic is wel al ouder,
maar het ging een tijd goed en nu gaat weer alles mis,

Er is een trut en haar 2 kinderen bij ons komen wonen,
mijn vader doet weer super eng,
Mijn paard word vanavond als ie niet goed loopt verkocht, omdat hij wel iedere dag steigert en bokt,
Hij loopt weer op me te schreeuwen,
op school gaat daardoor alles mis,
ik ben bang, heel bang,
en hoop echt dat me vader dood gaat!
Hij wordt steeds weer wat agressiever,
en wilt me vaak slaan, dan begint hij helemaal te trillen,
En geestelijk pest hij me ook heel erg,
Ik loop iedere dag te janken, maar als die dat ziet flipt ie helemaal,
Hij heeft me zover dat ik af en toe naar een mes wil grijpen,
Ik wil hem weg, dood, en ik meen het echt!
Hij is niet normaal, en ik kan gewoon niets doen!

Srry, maar het moet er allemaal uit!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:09

De enige die wat aan deze situatie kan doen ben jij. Ik zou als ik jou was je spullen pakken en als de sodemieter het huis uit gaan voordat er echt ongelukken gebeuren.
De problemen met je paard komen niet zomaar aanwaaien. Ook je paard zal merken dat jij niet lekker in je vel zit. Ik hoop voor je dat je de moed kunt opbrengen om de stappen te zetten die nodig zijn. Vraag om hulp bij je paard, en bel je moeder op dat het zo niet verder kan.

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:11

Maar dan ben ik me paard kwijt als ik nu wegga, en hoogstwaarschijnlijk ook me moeder en haar vriend,
Het liefst zou ik me vader nu zelf vermoorden, uit haat zo erg is het,
maar ik wil uit de situatie maar ik ben te bang.......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:15

Angst is altijd al een slechte raadgever geweest.
En troost je met de gedachte dat een paard dat bokt en steigert op dit moment erg moeilijk voor 5000 Euro te verkopen is. Het zal zo'n vaart niet lopen.

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:17

Je bent 13? Dan zou ik als ik jou was snel naar mijn moeder gaan! Je mag vanaf 12 zelf kiezen bij wie je wilt wonen. Tenzij je niet met je moeder op kunt schieten maar uit je oudere bericht maak ik op dat je eigenlijk juist wel bij haar zou willen wonen. Je moet nu aan jezelf denken. Je vader zal wel met van alles dreigen. Jammer en heel vervelend maar dat voorkom je niet en daar moet je je ook niks van aantrekken. Nu word je ook elke dag geconfronteerd met problemen etc... dus pak een tas en ga is het enige wat ik kan zeggen. Je andere spullen kan een advocaat regelen. En ja.. je paard is heel jammer als je die kwijt raakt maar jijzelf bent veel belangrijker!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:18

Weet je moeder dat dit allemaal gebeurd?
Ik snap dat je nu paniek hebt en dat je het liefst al die dingen zelf zou willen doen maar dat mag je echt nooit laten gebeuren. Je moet echt aan jezelf denken dus geen gekke dingen doen want dan heb je later nog meer problemen.
Misschien kan je moeder je paardje wel overnemen en ik zou iemand op school (een leraar oid) op de hoogte stellen wat er gebeurd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:21

Feit blijft dat, als je er niets aan doet, er misschien hele erge dingen kunnen gaan gebeuren.

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:21

Cowgirltjuh schreef:
Maar dan ben ik me paard kwijt als ik nu wegga, en hoogstwaarschijnlijk ook me moeder en haar vriend,
Het liefst zou ik me vader nu zelf vermoorden, uit haat zo erg is het,
maar ik wil uit de situatie maar ik ben te bang.......


Je moeder en haar vriend raak je niet zomaar kwijt.. snap dat je bang bent dat je vader ze wat aandoet maar je kunt je moeder en haar vriend dat zeggen zodat ze maatregelen kunnen nemen. Bovendien is dreigen makkelijk maar zoiets doen is toch een hele grote stap verder.
Dat je bang bent is ook heel logisch maar zo kun je niet door!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:27

Kinta schreef:
Logisch dat jij bang bent, meissie, wat je meemaakt is niet niks. Heb je andere familieleden, bijv. een tante of oom die je in vertrouwen kan nemen? Of een docent op school? Je vader is duidelijk psychisch niet in orde en als het zo doorgaat wordt jij daar de dupe van.
Bel de kindertelefoon eens, zou ik zeggen! Zij kunnen je goed helpen en weten ook meer juridische dingen. Dreigen met moord op je moeder en haar vriend is natuurlijk helemaal verschrikkelijk. Hij chanteert jou daar mee! Dit kan je niet langer toelaten.
Wij op bokt kunnen je niet helpen, alleen naar je luisteren, maar dat is niet genoeg in jouw geval! Je moet er echt wat aan doen...


Ik kan het helemaal met Kinta eens zijn.

Bel de kindertelefoon eens en als je dat niet durft, dan kun je ze misschien vragen of je een mailtje mag sturen. (met gewoon dit verhaal wat je hier hebt geschreven).

Heel veel sterkte.

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:31

Ik weet dat ik belangrijker ben , maar mijn paard is dat ook,
ik weet alleen niet hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn paard van mij blijft?!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:34

Door te praten. Als je aan je moeder verteld dat je niet lekker gaat, en dat je bang bent om je paard te verliezen heb je de eerste stap gezet. Als je niets zegt kan je vader zijn gang gaan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:43

ze wil dolgraag naar haar moeder, maar raakt dan haar paard kwijt !
wie heeft het paard destijds betaald cg'tje?
en wie heeft de eigendoms papieren?

zoals ik het nu begrijp,gaat ze nu naar haar moeder als ze iig het paard kan houden, en haar moeder + vriend beschermd worden voor die enge man

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 15:46

Jah, mijn moeder weet alleen dat ik niet naar haar kan, uit angst om me paard te verliezen,

@CM: mijn vader heeft een deel van mijn paard betaalt, maar op de overname papieren staat dat die vrouw hem aan mij heeft verkocht,
De papieren van mijn paard staan op niemands naam, die liggen boven in een afgesloten kamer! Dus daar kan ik niet aan Boos!

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:49

als er op de overname papieren staat dat jij je paard hebt gekocht, dan kan hij m niet verkopen, want dan ligt de eindbeslissing bij jou.
als je niet naar je moeder durft, ga dan in ieder geval naar iemand anders voor een tijd, want dit kan zo echt niet doorgaan!!
je moet daar weg uit huis. dat er iets met je vader gebeurd als er niemand is, hoef je niet meer bang voor te zijn zo te lezen!!
maar meis je moet echt weg daar!!! voordat het helemaal uit de hand loopt!!!
en wat hij doet is bedreigen, je kan naar de politie daarvoor!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:44

jeetje, wat vreselijk zeg! Ik ben het met Nienke1208 eens.. Verder weet ik eigenlijk niks te zeggen Bloos!
Alleen heel veel sterkte Ach gut Ik hoop dat het allemaal goedkomt..

Leo

Berichten: 50126
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:38

Jeetje, dit is zeker niet goed

Ik kan me heel goed inleven in jouw situatie, maar ik zou als ik jou was wel actie ondernemen. Een vertrouwenspersoon op school, de kindertelefoon, andere familileden.. IEMAND

Veel sterkte toegewenst.. Ach gut

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:31

nienke1208 schreef:
als er op de overname papieren staat dat jij je paard hebt gekocht, dan kan hij m niet verkopen, want dan ligt de eindbeslissing bij jou.


Dit klopt helaas niet. Ze is minderjarig en de ouders van een minderjarige hebben zeggenschap en verantwoordelijkheid over je bezittingen.
Als ik morgen mijn dochters pony wil verkopen dan mag ik dat gewoon want voor de wet is ze van mij en niet van haar ook al staat ze op haar naam.