Rijbewijs kosten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:47

Esme_27 schreef:
Ik heb denk ik het duurste rijbewijs ooit...

Ik heb in totaal zo'n 80 lessen gehad á 75 GULDEN per stuk. Daarnaast 2x theorie-examen gedaan (die was uiteraard alweer verlopen) en 3 keer afgereden wat ook een berg geld kost..


Zou je denken? 60 lessen á € 32, eenmaal theorie en 4 keer examen waar ik volgens mij iets van € 190 per keer voor betaald heb...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 00:51

Ik denk dat wij heel dure rijbewijsjes hebben Haha!
Maar wel goed geschoold hahahahaa

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:11

Richtje schreef:
Nee je hoeft geen theorielessen te nemen, ze zullen het natuurlijk altijd aanraden, want dat brengt geld in het laatje Knipoog Ik heb het niet gedaan, en ben in 1x geslaagd voor m'n theorie met 1 fout.

Ik was in totaal denk ik zo'n E2000,- kwijt


Ik ben zelf rij-instructrice, en ik ben het hier niet mee eens. Lang niet iedereen kan het op eigen houtje af, en bovendien zijn de cursussen voor theorie zo duur niet eens, het haalt alleen een hoop zorgen van je schouders.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:20

Veel te veel. Ik heb nooit willen weten hoeveel geld ik er voor kwijt ben geweest.
Ik denk wel rond de 2000 euro als het niet meer was. 1 keer gezakt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:00

essiedepessie"]
[quote="Richtje schreef:
Nee je hoeft geen theorielessen te nemen, ze zullen het natuurlijk altijd aanraden, want dat brengt geld in het laatje Knipoog Ik heb het niet gedaan, en ben in 1x geslaagd voor m'n theorie met 1 fout.

Ik was in totaal denk ik zo'n E2000,- kwijt


Ik ben zelf rij-instructrice, en ik ben het hier niet mee eens. Lang niet iedereen kan het op eigen houtje af, en bovendien zijn de cursussen voor theorie zo duur niet eens, het haalt alleen een hoop zorgen van je schouders.
[/quote]

Kan ik beamen (paps is ook instructeur). Hij is net begonnen en heeft volgens mij een stuk of 10 mensen op dit moment, en daar zitten er al 2 tussen die zelf aangaven theorieles te willen hebben, omdat ze het niet op kunnen pakken vanuit een boek of cd-rom. Mijn eigen instructeur heeft het overigens ook nooit aangeraden!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:11

Ik betaal nu €37,- per les van 60 min. Ik rijd meestal 2 uur achter elkaar, ik heb nu 32 lessen gehad en een paar weken geleden mijn theorie gehaald (ongeveer €30,-). Dus ja het is best duur, al bij al ben ik er nu per maand zo'n 300 aan kwijt. Totale kosten weet ik nog niet, ik ben nog niet klaar...

Theorie heb ik overigens zonder lessen gehaald, in 1 keer. Vragen zijn soms heel vreemd gesteld, je moet heel goed lezen...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:32

Even rekenen hoor...

Ik heb gehad:
25 lessen van 32 euro per stuk (1 uur per les) = 800 euro
1 theorieexamen van ongeveer = +- 25 euro
3 praktijkexamens van 165 euro per stuk = 498

totaal: ongeveer 1320 euro (schrik, dat had ik niet verwacht)

Ik heb btw ook geen theoriecursus gedaan... maar ik heb een nogal goed geheugen, 1 keer doorlezen en ik weet het. Ik was in een keer geslaagd met 1 fout.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:07

Pervinco"]
[quote="essiedepessie"][quote="Richtje schreef:
Nee je hoeft geen theorielessen te nemen, ze zullen het natuurlijk altijd aanraden, want dat brengt geld in het laatje Knipoog Ik heb het niet gedaan, en ben in 1x geslaagd voor m'n theorie met 1 fout.

Ik was in totaal denk ik zo'n E2000,- kwijt


Ik ben zelf rij-instructrice, en ik ben het hier niet mee eens. Lang niet iedereen kan het op eigen houtje af, en bovendien zijn de cursussen voor theorie zo duur niet eens, het haalt alleen een hoop zorgen van je schouders.
[/quote]

Kan ik beamen (paps is ook instructeur). Hij is net begonnen en heeft volgens mij een stuk of 10 mensen op dit moment, en daar zitten er al 2 tussen die zelf aangaven theorieles te willen hebben, omdat ze het niet op kunnen pakken vanuit een boek of cd-rom. Mijn eigen instructeur heeft het overigens ook nooit aangeraden!
[/quote]

Tuurlijk kan niet iedereen het op eigen houtje, en idd ook mijn instructeur heeft het me nooit aangeraden.
CBR daarentegen raad het je wel aan, staat zelfs op het bandje dat je te horen krijgt als je je opgeeft voor het theorieexamen Knipoog

Chrystal-gekJarig

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:27

Ik had een pakket van 32 lessen, daar zat theorie (les en examen en vervoer plus boeken lenen) bij in, de TTT en het examen (en volgens mij ook nog een her, met ertussen een paar lessen, maar dat weet ik niet zeker meer).
Alles dus om je rijbewijs te halen.
De 1e keer voor het theorie examen was ik zo zenuwachtig dat ik alles vergat en dus zakte.
De 2e keer heb ik het wel gehaald, dit heb ik toen wel zelf moeten betalen (en eigen vervoer).
Verder had ik nog een garantiepakket of hoe je het ook noemen wilt (paar lessen en weer opgaan en dat 5 of 6 keer in totaal), maar die heb ik gelukkig niet nodig gehad, ik slaagde voor mijn praktijk in 1 maal (wel beetje jammer van het geld, is gewoon weggegooid, maar als ik meerdere keren had opgemoeten, was het er zo uit geweest).
In totaal was het rond de 2000 (of 2200, weet niet meer of ik dat extra pakket bij die 2000 er al wel of niet bijgerekend had, volgens mij wel) euro.

Een les was 45 minuten, maar je had altijd 2 lessen achter elkaar, meestal hoefde ik niet iemand op te halen of weg te brengen.
Dan was ik thuis en reed de instructrice door naar de volgende.
Ze hadden een heel hoog slagingspercentage.
Voor dit pakket heb ik een paar lesjes bij een andere rijschool gevolgd, maar dit beviel helemaal niet, kreeg je gewoon 1 uur, als je begon, moest je eerst iemand wegbrengen en later bracht iemand anders jou weer thuis, dan ben je dus (meer dan) de helft van de les bezig met iemand anders.
Hier kon je wel gratis theorieles volgen (boeken huren), als je verder weg woonde, werd je zelfs opgehaald en weer thuis gebracht.
Maar dat ging niet goed, want dan had ik dus plaats en tijd afgesproken en kwamen ze me dus niet ophalen.
Dat is ook een van de redenen dat ik daar gestopt ben (en gedrag instructeur).