Zijn er hier zusters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:39

Citaat:
Bij de operatie's dat ik helemaal weg ben geweest kreeg ik een kapje op mijn neus/mond.
Daar moet je dan gewoon in ademen en daar komt (lach)gas uit waar je van gaat slapen.


Dit is echt fantastisch spul! 't is jammer dat je geen flesje bij de apotheek kan krijgen Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:43

Flower schreef:
Ja hahah voor mezelf, maar voor die wonden hoef ik het
niet meer te doen. Trouwens nu hier toch zusters aanwezig zijn.
Bij mijn oksel (waar ik aan geopereerd word) is een gat ontstaan omdat dat huid gewoon heel dun is, maar omdat er nog steeds troep uit blijft komen moet ik iedere dag gaasjes plakken, maar nu het probleem de gaasje gaan vast zitten in het gat en dat doet zo'n pijn, want ik moet het iedere keer lostrekken. Wie weet raadt ?

los weken met steriel water.

En stoppen met roken heeft inderdaad altijd zin!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:48

Betadinezalf onder het gaasje doen. Daar zit vet of zoiets in, waardoor het gaasje niet meer kan vastplakken.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:50

Ik heb er net toevallig betadine zalf onder gedaan , maar het
doet zoveel pijn Verdrietig dat ik nu alleen maar voordelen heb van de operatie, absoluut geen nadelen, ja het enige is dat ik een beetje bang ben

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:53

Flower"]
[quote="Kinta"][quote="Flower schreef:
Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!

dat kan en mag niet altijd en daar zul je dan in sommige gevallen je maar in moeten schikken.
Ze willen de ruimte natuurlijk zo steriel mogelijk houden. Je vriend moet dan in elk geval helemaal omgekleed in OK pak, met muts op etc. Maar het kan ook zijn dat ze het niet toelaten en dan moet je buiten de OK afscheid nemen.
[/quote]

Maar daar kan toch wel over gepraat worden, wel sexy mijn vriend
eindelijk in uniform Haha!
[/quote]
Mmm, een blauw of groen pyjamapak met grote plastic zakken om je voeten en een soort badmuts op .... nou het is maar wat je sexy noemt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:54

Flink dik erop doen!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:56

Kinta"]
[quote="Flower"][quote="Kinta"]
[quote="Flower schreef:
Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!

dat kan en mag niet altijd en daar zul je dan in sommige gevallen je maar in moeten schikken.
Ze willen de ruimte natuurlijk zo steriel mogelijk houden. Je vriend moet dan in elk geval helemaal omgekleed in OK pak, met muts op etc. Maar het kan ook zijn dat ze het niet toelaten en dan moet je buiten de OK afscheid nemen.
[/quote]

Maar daar kan toch wel over gepraat worden, wel sexy mijn vriend
eindelijk in uniform Haha!
[/quote]
Mmm, een blauw of groen pyjamapak met grote plastic zakken om je voeten en een soort badmuts op .... nou het is maar wat je sexy noemt.
[/quote]

duuh Verward
Trouwens mijn vriend heeft geen pak nodig om er
sexy uit te zien Haha!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 14:57

Scum schreef:
Flink dik erop doen!


*smeren* *smeren*
Heb het er heel dik opgedaan Tong uitsteken

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:21

Flower"]
[quote="Kinta"][quote="Flower"]
[quote="Kinta"][quote="Flower schreef:
Nou ik wil dat mijn vriend me wegbrengt totdat ik in slaap val !!!!!!

dat kan en mag niet altijd en daar zul je dan in sommige gevallen je maar in moeten schikken.
Ze willen de ruimte natuurlijk zo steriel mogelijk houden. Je vriend moet dan in elk geval helemaal omgekleed in OK pak, met muts op etc. Maar het kan ook zijn dat ze het niet toelaten en dan moet je buiten de OK afscheid nemen.
[/quote]

Maar daar kan toch wel over gepraat worden, wel sexy mijn vriend
eindelijk in uniform Haha!
[/quote]
Mmm, een blauw of groen pyjamapak met grote plastic zakken om je voeten en een soort badmuts op .... nou het is maar wat je sexy noemt.
[/quote]

duuh Verward
[/quote]
goh, was een grapje, hoor. Hoe oud ben je eigenlijk?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:25

dat gaasjesprobleem (heb hetzelfde als ik ergens 'gewond' ben)

er bestaan speciale gaasjes die NIET in een wonde kleven, deze hebben een soort "plasticlaagje" en met die kant moet je ze op de wonde leggen

en nu ff de naam opzoeken...

MELOLIN (fabrikant is Smith+Nephew)

zijn echt super dingen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:54

ja, klopt, die zijn speciaal voor brandwonden, leentje (maar kan natuurlijk op elke wond)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:33

echt? dat wist ik niet eens

onze apotheker heeft ze eens aangeraden toen ik als kind bijna constant met een schaafwonde hier of daar rondliep, en het elke keer janken geblazen was omdat die stomme compressen er in kleefden Schijnheilig

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:35

Hai hai,

Ik ben in maart geopereerd en was ook heel erg bang, ben altijd bang om controle over mn lichaam en geest te verliezen.
Ik heb valeriaan extra sterk genomen, ben daar een week van te voren mee begonnen en het hielp tegen de zenuwen. Meld het wel aan je anesthesist mocht je die ook gaan gebruiken. Vertel hem ook dat je erg bang bent en of er iemand met je mee kan voor je operatie en ook in de uitslaapkamer aanwezig kan zijn als je wakker word.( vlak na je operatie stoppen ze narcose al en kom je erg snel bij, je voelt dat je uit de ok word gereden en hoort ver weg ook artsen praten, maar het besef is er nog niet echt).
Meestal krijg je een uur voordat je naar de ok gaat een ieniminiedrankje en een pil, je word daar zooooooo duf van en met geluk val je al in slaap, dus je merkt helemaal niets meer van het inbrengen van het infuus en als je wel wakker bent, het interesseert je allemaal niet meer, je laat het over je heen komen, waardoor je ontspannen bent en makkelijk te prikken bent. Je voelt een branderig gevoel in je arm, net alsof je arm gaat slapen en voor je het weet ben je weg, denk aan iets waar je heel gelukkig van word, dan ga je ook niet dromen.
Veel geluk ennuh, probeer je gedachtes te veranderen, het moet gebeuren en probeer daar relaxt onder te zijn, het zal je echt meevallen.
Zo dit was mijn enorme verhaal, haha, maar ik weet hoe eng het was en geloof me, als ze me nu zouden zeggen dat ik weer moest is die angst veeeeeeel kleiner, dus als dit verhaal je helpt..

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:45

[quote="Kimberley77"]vlak na je operatie stoppen ze narcose al en kom je erg snel bij, je voelt dat je uit de ok word gereden en hoort ver weg ook artsen praten, maar het besef is er nog niet echt).
quote]
Ik wilde het nog erger vertellen, maar dat doe ik toch maar niet. Clown

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:53

Euhm dat was bij mij niet zo ik werd wakker op de uitslaap kamer, maar daarvoor ben ik niet bij geweest.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:07

Draakje schreef:
Euhm dat was bij mij niet zo ik werd wakker op de uitslaap kamer, maar daarvoor ben ik niet bij geweest.

Dat ben je wel alleen zit je dan nog zo in een roes dat je dat niet weet. Ze maken iemand altijd wakker op de operatietafel. Wil iemand niet wakker worden is het makkelijker om er daar wat aan te doen. Je merkt dit als patient bijna niet, sukkelt vaak gelijk weer in slaap. Dan wordt je overgeheveld naar je eigen bed en naar de uitslaapkamer gereden.