Konijn gevonden en goed thuis gezocht....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Konijn gevonden en goed thuis gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 22:37

Hoihoi...

vorige week dinsdag zag ik wat wits huppelen door de straat, 2 katten liepen er jagend achteraan... Ik heb het konijn maar gevangen en thuis in een hokkie gezet.
Gelijk aangemeld bij de dierenarts, de dierenopsporingsdienst en de politie. Ook hier in de wijk wat mensen langsgeweest om te vragen of ze hun konijn kwijt waren en of ze hun oren open wilden houden in de wijk. Helaas tot op heden geen enkele reactie!

Het konijn zit hier dus al weer een week. En gezien ik van mening ben dat mijn dierentuin toch echt al compleet was, ben ik nu op zoek naar een nieuw thuis voor Konijn.

Leeftijd, geslacht etc. weet ik niet. Het is een normaal formaat konijn, cremig wit met donkerder oortjes, pootjes en snuitje (zoals siamees bij katten). Ik kan hem/ haar makkelijk pakken en hij/ zij blijft schattig bij mij op schoot zitten. Tijdens het dagelijkse huppeluurtje in de gang laat Konijn geen boodschapjes vallen.
Konijn heeft echter een kindje wel behoorlijk gebeten, maar de preciese oorzaak ken ik niet (misschien was het kindje eventjes niet zo lief voor Konijn), ik was er niet bij...

Heeft iemand hier op Bokt misschien een leuk plaatsje voor Konijn?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:13

Weet de politie al dat je een nieuw tehuis aan het zoeken bent voor dat konijn? Meestal gaat er nl wel iets langer overheen dan een week, eer de eigenaar er geen aanspraak meer op kan maken.

As far as i know kun je ook met de politie regelen dat zij opvang verzorgen voor dat beest, wij konden dat iig wel altijd met aangelopen beesten.

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:41

Konijn heeft aftekening van een rus?

Afbeelding

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:56

Hai, ik wil hem/haar wel opvangen ! In juli vorig jaar is mijn (opvang) konijn overleden (natuurlijke dood) Bigwig liep altijd los in de tuin, speelde met mijn katten etc. Dus als het konijn door deze ervaring geen trauma heeft overgehouden zou het goed moeten gaan, en krijgt hij/zij dezelfde vrijheid. Ik zou nog wel een weekje of zo willen wachten, zodat we zeker weten dat er geen eigenaar op komt draven.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 17:50

Hoihoi,

Draakje: zoiets maar dan in een lichtere kleur...

Mist: misschien heeft Konijn inmiddels een plaatsje bij een collega van mijn vriendje, zo niet dan stuur ik je nog een pb-tje! Of Konijn een trauma heeft van katten weet ik niet. De mijne proberen 'm wel te hypnotiseren als 'ie in z'n hokkie zit, maar daar reageert Konijn eigenlijk niet op. Loslaten met mijn katten lijkt me geen strak plan Tong uitsteken

Groetjes!