"You`ve got an intervieuw this friday!" doen of..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

"You`ve got an intervieuw this friday!" doen of..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:23

Een stalgenoot van mij op stal, werkt in het weekend wel eens bij een uitgaanscentrum bij ons in de buurt. Het is erg groot, en nogal bekend. Het heet Time-Out, site http://www.time-out.nl

Nu hadden we het er laatst over dat ik wel een extra centje kan gebruiken om eens wat extra te hebben, om te sparen of om eens wat mooie kleding te kopen... Dus zei hij voor de grap dat ik dan maar bij de Time Out moest komen werken op zaterdag, kennelijk verdien je dan makkelijk 50 Euro of meer per avond/nacht. Dus zei ik voor de grap: ja is goed! Maar nu is hij dus echt bij zijn baas een gesprek gaan regelen!!! Bloos! En kwam hij net op stal, en zei tussen neus en lippen: you`ve got an intervieuw this friday!

Maargoed, nu ben ik eigenlijk helemaal niet zo`n uitgaanstype, en weet ik niet of barwerk van 22.00 tot 05.00 mij wel trekt. Ook werk ik door de week al 40 uur bij mijn "normale" baan bij Fluke.
Ook heb ik natuurlijk een vriend thuis zitten... maargoed, die gaat zaterdags toch altijd pas rond een uur of 04.00 naar bed, en er pas rond 13.00 weer uit, dus qua planning zou dat wel matchen! Haha!

Wat zouden jullie doen?

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:33

iig naar dat gesprek gaan.Dan hoor je wat van je verwacht word,en kan je nog altijd leter beslissen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:41

Ik denk dat je het altijd moet proberen, 1 proefavond valt altijd wel te regelen!
Wel moet je er rekening mee houden dat je er goed tegen moet kunnen feestende mensen te zien terwijl je zelf aan het werk bent.
Achter de bar werken lijkt mij zelf een hele leuke baan, maar niet voor elk weekend, (1 keer in de maand vrij bijvoorbeeld). Het betaald inderdaad ontzettend lekker.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:42

Ehm ja, vergeten:
Doen!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:43

Het zou wel trekken als ik bijvoorbeeld 4 uur kon werken in plaats van 8. Maar ik denk niet dat ze dat doen, wel? Pfff ik weet het niet hoor, het was meer een grapje, en nu zit ik daar met een of ander gesprek! Verward

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:54

Die tijd vliegt werkelijk waar voorbij.
De eerste uren komen er bijna geen mensen en kun je nog lol maken met je collega's.
Wat wel vervelend is dat je vaak na (uitgelopen) sluitingstijd nog de discotheek schoon moet maken, en je de volgende dag brak bent tenzij je daar goed tegen kunt..

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:55

DOEN!
Het lijkt mij superleuk, alleen een beetje ver weg van hier Boos!

Gewoon even naar dat gesprek gaan, en zien wat ze te vertellen hebben.. Nee kun je altijd nog zeggen!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:59

Kom Misja, gaan we samen!!! Haha!

Ik weet het nog niet hoor.... ben nooit zo`n feestbeest geweest eigenlijk.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:00

Komt vanzelf, wel aan te raden om eens te proberen hoor!

Misja, is er bij jou in de buurt geen discotheek waar je kunt werken? Vaak zijn ze wel op zoek naar personeel Lachen

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:23

ach je kan idd gewoon naar het gesprek gaan en een keertje meedraaien zo'n avond dan weet je snel genoeg of het wat voor je is!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:27

Als het echt niets voor je is, kun je natuurlijk altijd nog stoppen, een baan heb je toch al! Ik zou zeggen, gewoon proberen!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:34

Heb je ervaring in de horeca? Dat zullen ze wel vragen/nodig hebben.

Zwaar hoor, ik heb een partner in de horeca gehad (disco), en ik ging wel eens een avondje mee van begin tot eind. Zonder te hoeven werken sliep ik dan al bijna om 04.00 uur!

Maar gewoon gaan! Houd je er wel rekening mee dat je verplicht bent dit te vertellen op je andere werk (als je het gaat doen dan)?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:42

Lydiia schreef:
Komt vanzelf, wel aan te raden om eens te proberen hoor!

Misja, is er bij jou in de buurt geen discotheek waar je kunt werken? Vaak zijn ze wel op zoek naar personeel Lachen


Nee, in de buurt is niks leuks, ja..mijn stamkroeg, maar ik bevind me daar liever aan de andere kant van de bar.. Haha!
Bovendien kan ik zoiets niet combineren met mijn andere werk!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 21:55

Anoukie schreef:
Maar gewoon gaan! Houd je er wel rekening mee dat je verplicht bent dit te vertellen op je andere werk (als je het gaat doen dan)?



Oh ja??? Ivm verzekering ofzo? Oh nou als dat zo is begin ik er sowieso niet aan! Dan maar iets zwart erbij verdienen...

Hint, zie onderschrift mensen!!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:06

gewoon doen ! je kan altijd nog beslissen er niet mee door te gaan
anders probeer je eerst n dag uh nachtje

je hoeft dit trouwens NIET te melden op je andere werk
de 2e witte baan valt in een andere tariefgroep
ik heb t ook jaren gedaan - geen geld om te gaan stappen dus dan maar achter de bar heel gezellig, hard werken (de 2e 4 uur) dan nog opruimen
soms vervelende (dronken) mensen maar die heb je overal
meestal hele gezellige ! en heb je achter de bar minstens net zo veel lol als der voor

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:10

Ik heb vaak uitdrukkelijk in mijn contract staan dat ik dat soort dingen verplicht was om te vertellen. Het kan je functioneren nl. nogal beinvloeden!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:21

ok anoukie als je dat in je contract hebt staan is het wat anders
maar wat doe je dan precies?

en heb je ook staan dat je moet melden of je 'gevaarlijke 'hobbies wilt gaan doen of zo ?? (paardrijden bv )(of erger voetballen zodat je om de haverklap met een gekneusde voet lekker thuis blijft zitten)of dat je wel of niet mag stappen in het weekend?(kater op n maandag ochtend)
kijk zolang als je het bar werk op vradag e/o zaterdag avond doet....
op zondag nacht kan ik me er wel wat bijvoorstellen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:55

Van tien tot vijf uur en dan ook nog snachts, dan vind ik persoonlijk 50 euro erg weing verdiend, das 7 euro per uur en dat voor nachtwerk en ook in het weekend. Ik zou het dus niet doen, maarja, ik ben daar nogal lui in, heb hekel aan snachts werken. Ik kreeg een baan aangeboden drie jaar terug bij een bardancing bij ons in het dorp, werken van 22.00 tot sluit(04.00) en kreeg 25 gulden per uur en dat was zonder de fooien die verdeeld werden en met gemak 50 gulden p.p was. Ik was toen 23 jaar, dus best goed betaald.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:22

whaaa ja doen *LOL* is echt lache daar!

enne er loopt een lekker dign daar rond achter de bar, freek heet ie, zo dom als zn naam is, zo lekker is hij zelf *LOL*

en nog een uitsmijter en een entertainer zijn ook erg oke Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:25

time -out is heel okej ik kende daar eerst de halve crew
wij kwamen elke vrijdag daar en dan waren er ook veel barmensen aan het stappen op die dag Knipoog

ik zou het niet zoeken en niet kunnen ... ik ben nl slechthorend bij harde muziek Boos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:34

Koortje schreef:
kennelijk verdien je dan makkelijk 50 Euro of meer per avond/nacht.
[...]
Wat zouden jullie doen?


Voor dat geld zou ik het dus echt niet doen!

Heb jaren in de horeca gewerkt, gewoon overdag op normale tijden en ik verdiende al meer. Zwaar nachtwerk moet echt wel wat meer tegenover staan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:35

Ik zou het niet doen. Ik heb ook een tijdje m'n bijbaantje aangehouden terwijl ik fulltime werkte, maar op een gegeven moment trek je het niet meer, met name het 's nachts werken breekte me dinsdag (maandag lukte nog net) erg op, aangezien je dan weer overdag moet werken.
Verder vind ik 50 euro voor 8 uur 's nachts werken veel te weinig. Dat is maar 6.25 euro per uur. Groep 1 met 0 functiejaren voor een vakvolwassen werknemer is al 8.40 euro per uur, wij betalen voor de nachturen (vanaf 23 uur) dan nog 10% extra.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 12:43

Ik zie er ook vanaf nu... niks voor mij!!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:53

Ik zou in ieder geval gaan, als het niets voor je is, kun je dat daarna altijd nog zeggen. OK dan!