Roken of niet ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 02:39

lageveld schreef:
Uhh.. even wat commentaar en probeer het zonder verdere quotes:

Waarom sluit je dat niet uit ? Heeft die sigaret ooit iets voor je gedaan dan ?
Rhino ? je weet zelf ook wel dat dat een drogreden is. Hoe dan ook.. heeft Rhino er wat aan gehad dat je weer bent gaan roken ?


beetje sneue reactie van je Lageveld.
Als jouw lieveling op 10 jarige leeftijd bijna dood gaat weet je ook niet waar je het zoeken moet.
Sigaretten hielpen mij op de een of andere manier tegen de zenuwen.
De Rhino is er niet van genezen, maar dat heb ik ook nergens beweerd.
Maar goed, voor mij is dit einde discussie, ik rook niet meer, maar ik zeg dus niet dat ik het nooit meer ga doen.
En ik denk dat er geen enkele exroker is die dat met zekerheid kan zeggen, want eens verslaafd is toch wel altijd verslaafd.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 02:52

russel schreef:
He Lagevelt, goed zo!! Trots gevoel he?

Mmm... nee dat gevoel heb ik niet.
Citaat:
Ben half november gestopt en nog steeds!! Iedereen in mijn omgeving mag roken, soms graag zelfs, maar zelf hoop ik nooit meer eentje op te steken.

Ik vrees dat je toch nog een aardig probleem hebt.
Citaat:
Lagevelt, begrijp wel dat je altijd roker blijft, zelf 23 jaar gerookt, als ik goed lees jij 30 jaar of ben je 30 jaar.

Ik ben inmiddels 50 en eventjes uitgerekend heb ik dus ongeveer 31 jaar gerookt. Ik denk ook dat je hier de plank heel erg mis slaat.
Citaat:
Als je ooit nog eentje opsteekt om het af te leren, ben je verkocht. Het blijft je duveltje tussen je oren.

Ik vrees dus dat er in je hoofd nog steeds iets fout zit. Ik ben het lang niet in alle gevallen eens met Allen Carr, maar hij heeft wel een punt.

Citaat:
Na een paar maanden zul je je stukken beter gaan voelen en er ook stukken beter uit gaan zien.

OK dan! OK dan!
[/quote]

Ojeee... NOG beter ??? Lachen Dat gaat dan wel heel erg lastig worden ... gna gna....

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:54

lageveld schreef:
Waarom sluit je dat niet uit ? Heeft die sigaret ooit iets voor je gedaan dan ?
Rhino ? je weet zelf ook wel dat dat een drogreden is. Hoe dan ook.. heeft Rhino er wat aan gehad dat je weer bent gaan roken ?


Hier ben ik het dus helemaal mee eens, dat is wat ik had willen zeggen!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:42

Lageveld, ik rook zelf niet. Vind het ook heel vies en ik kan er niet tegen. Maar ik vind het wel heel knap dat je gestopt bent. Je gaat nu ook centen overhouden. Ga daar lekker wat leuks van doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:21

Jeetje Lageveld, wat een negatief commentaar op mijn berichtjes. Ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld hoor, dus misschien mis ik iets.

Als je 30 jaar gerookt hebt en je doet nu ineens zo stoer of het stoppen met roken is als het uitzetten van je pc. Waarom dan zo lang geld de lucht in gepaft?

Keep on dreaming. Cool

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:22

Goed van je! Ik ondernam ook een poging om te stoppen maar is mij niet gelukt Verdrietig Maar weer overnieuw beginnen dan Haha! Tong uitsteken

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:44

Ik ben echt allergisch voor mensen die net gestopt zijn met roken en zonodig het evangelie van Alan Carr moet verspreiden.

Even ter illustratie, mijn hele familie is gestopt met behulp van Alan Carr. En weer begonnen Clown
De een al na 1 dag (ik Haha! ), de ander na 25 weken en zelfs iemand na 2 jaar weer.

Dus.. hoe knap ik het ook vindt, hou op met prediken, want a; je bent er nog laaaang niet en b; er is niemand die luistert. Of probeer je jezelf nog te overtuigen

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:06

Ik vind de reacties van Marieke en lageveld op de berichtjes van Billy ook bijzonder negatief.
Als dat het evangelie van Carr is dan pas ik daarvoor.

Billy, ik kan me heel goed voorstellen dat je op zo'n moment als met die rhino naar een sigaret grijpt.
Ik heb een paar jaar geleden ook echt weer op het punt gestaan om te gaan roken door een moeilijke periode maar ben blij dat ik het toch niet gedaan heb.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:12

Ach Fitz, je moet het zo zien.
Ik ben nu ruim een half jaar weer gestopt, en Lageveld een week.
Ik had Alan Carr niet nodig, ik ben gewoon zelf gestopt, en ik heb geen antirookgoeroe nodig omdat ik het zelf niet kan.
We zullen zien wie het het langst volhoudt.
Laat Lageveld het maar rondbazuinen.
Ik ben alleen nog steeds benieuwd wat hij te vertellen heeft, want ik heb nog niks zinnigs gehoord.

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:20

Billy, ik weet precies wat je bedoelt.
Ben er zelf een jaar af geweest, maar toen de stress te hoog werd was het eeste wat ik pakte een sigaret.
Moet eerst zelf weer tot rust komen voor ik weer stop.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:34

Ik kan natuurlijk helemaal niet meepraten, ben immers een niet-roker, maar heb wel diverse rokers in mijn omgeving. Bijna iedereen in mijn omgeving rookt (of is sinds kort gestopt Knipoog) en ik heb zo nu en dan ook stukjes uit het boek van Allan Carr gelezen. Mijn indruk is dat hij een hoop om de feiten heen blaat, maar dat hij een aantal kernpunten heeft die ik in alle mij bekende rokers kan herkennen.
Natuurlijk is het een commerciele stunt, net als Emiel Voest en Co dat zijn bij het NH (die goeroes vind ik ook niet bepaald heilig), maar net als de NH-goeroes heeft hij een aantal kernpunten die o zo waar zijn.
Het is maar net of je die eruit kunt halen, sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet.

Stress is blijbaar een factor om een sigaret te pakken. Maar wat is er nou zo ontspannend aan een sigaret ? Heb zelf in een moeilijke periode ook geprobeerd een (blijkbaar) ontspannend sigaretje op te steken. Heb hem na een teug uitgetrapt, kan niet begrijpen dat mensen daar ooit aan beginnen! Rokers moeten wel erg dom zijn om daar ooit aan te beginnen, zeker om daar weer aan te beginnen als ze er eindelijk vanaf zijn. Het zou eigenlijk een zegen moeten zijn om van die troep af te komen!
En ja, je wordt beinvloed door de omgeving, ik zag immers ook mensen naar die troep grijpen als ze het even wat moeilijker hadden!
Ben er overigens ook achter gekomen dat een wandeling ook erg ontspannend kan werken in moeilijke tijden.
Maar goed, ik mag natuurlijk niet meepraten als niet-roker...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 07:03

Billy schreef:
Ach Fitz, je moet het zo zien.
Ik ben nu ruim een half jaar weer gestopt, en Lageveld een week.

Ik zie dat iets anders... dag.. week maand... jaar of wat dan ook.. ik denk dat je nog helemaal niet gestopt bent.

Citaat:
Ik had Alan Carr niet nodig, ik ben gewoon zelf gestopt, en ik heb geen antirookgoeroe nodig omdat ik het zelf niet kan.


Ik heb geen flauw idee wie dit figuur is, alleen heb ik er wel eens wat over gelezen. Het zal allemaal wel, maar goed, vertel waar hij mis zit... puur omwille van de discussie.
Citaat:
We zullen zien wie het het langst volhoudt.

Tja.. wat ik moet ik nu volhouden dan ?? Hebben we een wedstrijd of zo ??

Citaat:
Laat Lageveld het maar rondbazuinen.

Met deze opmerking heb ik dus echt heel veel moeite. Ik bazuin helemaal niks, probeer alleen maar om te praten over wel of niet roken, hoe anderen dat ervaren en hun ervarringen en hoe je elkaar kun helpen.
Citaat:
Ik ben alleen nog steeds benieuwd wat hij te vertellen heeft, want ik heb nog niks zinnigs gehoord.


Wat wil je horen dan ? want eerlijk gezegd ben ik topic helemaal zat !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 08:33

Citaat:
Ik bazuin helemaal niks, probeer alleen maar om te praten over wel of niet roken, hoe anderen dat ervaren en hun ervarringen en hoe je elkaar kun helpen.


Jouw reakties op mijn positieve reaktie om je aan te moedigen en te helpen verder met het roken te stoppen, waren toch verre van zoals je het hierboven zelf beschrijft.

Voelde me knap afgezeken en ben dus ook klaar met dit onderwerp.

Als je behoefte hebt om te praten, heb ik een ander forum voor je.
Ikstop.nl

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:47

ik rookte ook al een hele tijd... weet ben erg jong maar toch..... heb nu sinds 1 jaar een vaste relatie en mijn vriend rookt dus niet en wou dat ik ook ging stoppen hij wist dat t niet in een keer gaat...maar ben toch echt "BIJNA" helemaal gestop.. rook echt nog maar heel erg weinig. en dat allemaal voor mijn vriend *en voor mezelf natuurlijk* goed he Haha!

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:13

Ik vind dat sommige reacties wel een beetje zwart-wit zijn hoor.
Ik rook zelf eigenlijk niet. tenminste: ik noem mijzelf geen roker, maar met uitgaan steek ik wel af en toe een sigaret op, en in stressituaties ook wel eens, dus misshcien ben ik dan toch weer wel een roker.
En ja, een sigaret kan wel degelijk een rustgevende invloed hebben.
Wat het is aan die sigaret, I don't know.
Iedereen heeft ook een andere manier om te ontspannen.. dus niemand moet mij komen vertellen dat ik dom ben omdat ik een sigaret rustgevend vind..
Het is gewoon zo..
Net als dat ik kijken naar mijn vissen rustgevend vind..
Ik zie trouwens ook veel mensen die verslaafd zijn in mijn omgeving en geloof me..
Lang niet iedereen kan een sigaret wegleggen zoals jij het beschrijft hoor!!
Mijn vader is zijn twee ouders verloren aan de gevolgen van roken en nog kon hij niet stoppen...
Als het zo makkelijk zou zijn, zou hij echt wel al veel vroeger gestopt zijn!!!

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:43

lageveld"]
[quote="Billy schreef:
Ach Fitz, je moet het zo zien.
Ik ben nu ruim een half jaar weer gestopt, en Lageveld een week.

Ik zie dat iets anders... dag.. week maand... jaar of wat dan ook.. ik denk dat je nog helemaal niet gestopt bent.
[/quote]

Het is mij nou nog steeds niet duidelijk wanneer, volgens jou, iemand gestopt is.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:09

Noucca voor wie was dat bedoelt?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:25

Oei, sommige mensen hebben lange tenen! Lachen Maar ja, zoals dat wel vaker voorkomt op een forum waar dingen getypt en niet gezegd worden kunnen berichten soms raar aankomen.
Russel, ik denk niet dat lageveld het rot bedoelde tegenover jou. Hij geeft reacties zoals hij ertegen aan kijkt, sommige punten zijn alleen niet echt uitgelegd en daardoor komt het misschien wat rot over ?
Noucca, je haalt een paar reacties door elkaar, daar wordt het niet duidelijker van.

Nog steeds weet ik niet waarom mensen zijn gaan roken, wat is er in hemelsnaam ontspannend aan ? Wie vond zijn / haar eerste sigaret meteen lekker ? En waarom werd die uberhaupt opgestoken ?
En een ieder heeft zijn eigen manier van stoppen met roken, maar daar is een ding voor nodig: motivatie.
Volgens mij is het gewoon het idee dat je een sigaret nodig hebt dat iemand doet roken...als het een nicotineverslaving zou zijn, zou iedereen er vanaf moeten komen met nicotinepleisters en dat gebeurd niet. Wat wel kan gebeuren is dat mensen door die pleisters gaan denken geen sigaret meer nodig te hebben en dus stoppen met roken, of sla ik de plank mis ?

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 16:29

nou ikvond mijn 1e sigaret niet lekker hoor, deed het gewoon om dat me vriendin en me zussen het ook deden... dom natuurlijk.. maar ja dat is altijd achteraf! en ja het is wel zo dat als je gestresst bent of als meereder mensen aan het roken zijn dat je dan een sigaretje op wilt steken

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:44

Westernfreak schreef:
Noucca, je haalt een paar reacties door elkaar, daar wordt het niet duidelijker van.

Ik haal helemaal geen reacties door elkaar Clown
Ik geef gewoon mijn mening en ik vind dat er idd zwart wit wordt gekeken met name door de topicstarter en nog iemand, weet niet meteen wie.
Dat hij het zo ervaart ok, maar het is niet omdat hij van de ene op de andere dag kan zeggen dat hij gestopt is dat iedereen dat kan.

Citaat:
Nog steeds weet ik niet waarom mensen zijn gaan roken, wat is er in hemelsnaam ontspannend aan ? Wie vond zijn / haar eerste sigaret meteen lekker ? En waarom werd die uberhaupt opgestoken ?


Mijn eerste sigaret was uit nieuwsgierigheid en ik denk zo bij de meesten.
Wat er ontspannend aan is; ik weet het niet, maar het kan mij wel degelijk kalmeren als ik heel gestresst ben door eenb of andere situatie.

Citaat:
Volgens mij is het gewoon het idee dat je een sigaret nodig hebt dat iemand doet roken...als het een nicotineverslaving zou zijn, zou iedereen er vanaf moeten komen met nicotinepleisters en dat gebeurd niet. Wat wel kan gebeuren is dat mensen door die pleisters gaan denken geen sigaret meer nodig te hebben en dus stoppen met roken, of sla ik de plank mis ?


De nicotine zal zeker niet het enige verslavende zijn, maar volgens mij heeft dat toch zeker ook zijn invloed.
Ik denk dat het een combinatie is van nicotine en gewoonte.
En hoe iedereen ermee omgaat om te stoppen, zal voor iedereen anders zijn, vandaar dus mijn reactie dat het door sommigen nogal zwart wit is..
Wat voor de ene helpt hoeft niet noodzakelijk bij de andere te helpen.

Komt ook nog eens bij dat er hier in dit topic blijkbaar vanuit gegaan wordt dat iedereen wil stoppen.
(bv als iemand ergens zei dat ze elke moment kon stoppen als ze dat wilde en dan werd er op geantwoord waarom ze dan nog rookte)
Ok, iedereen weet dat het slecht is enzo, maar ik ken ook een aantal mensen die helemaal niet willen stoppen.
Die hebben genoeg aan hun sigaret en de gevolgen ja.. die nemen ze er dan maar bij
(dat is trouwens in mijn geval ook zo, alleen rook ik zowiezo maar bitter weinig dus zullen bij mij die gevolgen ook wel miniem zijn denk ik Knipoog )

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:34

Noucca schreef:
Ik geef gewoon mijn mening en ik vind dat er idd zwart wit wordt gekeken met name door de topicstarter en nog iemand, weet niet meteen wie.
Dat hij het zo ervaart ok, maar het is niet omdat hij van de ene op de andere dag kan zeggen dat hij gestopt is dat iedereen dat kan.


Ik denk dat je mij bedoeld Bloos .
Kijk daarom is het leuk om je mening neer te zetten. Je hebt me weer even aan het denken gezet.

Ik ben echt van de een op de andere dag gestopt. Ik was het totaal niet van plan. De laatste die zou stoppen was ik, maar ik stond tijdens opnamens van de Heren van Amstel in een overvolle bar een sigaretje te roken waarbij ik de rook in de lucht uit blies zodat de persoon tegenover mij het niet rechtsstreek in zijn gezicht zou krijgen en keek eens om me heen. Ik zag iedereen krampachtig roken en plotseling dacht ik bij mezelf, kijk ons nou eens staan met zijn allen, wat een stelletje verslaafden. En zei tegen mijn vriend, dit is mijn laatste sigaret, en zo was het ook. Dit is dus bijna 6 jaar geleden en ik ben echt ontzettend blij dat ik die beslissing toen genomen hebt, maar daarover heb ik alles al gezegd.

Ik vond het echt makkelijk om te stoppen, en je hebt gelijk, mischien zie ik het wel zwart op wit, maar het is echt een andere manier van denken wat je doet stoppen. Het is zo makkelijk, dat ik het moeilijk vind om te zien dat andere er zoveel moeite mee hebben. Ik ben dan mischien een beetje te mmmmm hoe moet ik dat zeggen, vasthouderig. Ik ben nl van mening dat wanneer je je manier van denken niet veranderd je nooit zult stoppen met roken.

Je hebt helemaal gelijk dat je zegt dat niet iedereen wilt stoppen, ik was er nl 1 van en je moest me in mijn waarde laten en dat liet men mij ook. Ik zeg ook helemaal niet dat je moet stoppen met roken. Echt waar dat werkt nl niet. Maar als je echt wil stoppen met roken lukt het ook. Een poging doen tot werkt niet, je stopt of je stopt niet.

Ik heb na dat ik gestopt ben ook aardig wat tegenslagen gehad in mijn leven, maar heb geen moment gedacht dat een sigaret de oplossing zou zijn. Het kwam zelfs niet in mij op. Als dat bij een ander wel het geval is, denk ik (maar dat is mijn personelijke mening) dat ze geestelijk nog niet van de sigaret af zijn. Je bent nl 3 dagen nadat je gestopt bent lichamelijk verslaafd aan de sigaret, daarna is het echt een geestelijke verslaving en dat maakt het nou juist zo makkelijk.

Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen de behoefte om echt van de sigaret af te willen zijn. Als je een tegenslag hebt en vervolgens naar een sigaret graait dan is dat jouw beslissing, jouw eigen gedachtes, jouw eigen handeling. Ik zal je daar absoluut niet op afrekenen, dat mag jij helemaal voor jezelf weten. Ik vind je niet dom wanneer je dat doet, ik vind het wel zonde, want het hoeft nl echt niet.

Dus, je hebt gelijk dat ik het zwart wit zie, ik zal me wat milder opstellen Haha! Ik wou dat iedereen het zo zwart wit zag Haha!

Ps ik heb het de hele tijd over jij en jouw, maar daar bedoel ik natuurlijk alle rokers mee he.

Gr

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 23:24

Bedankt Marieke, dat scheelt me een heel stuk typewerk Lachen Ik heb totaal niet de behoefte om tegen wie dan ook aan te schoppen ! Iedereen mag van mij gewoon lekker doen wat hij/zij zelf wil.
Bovendien: het laatste wat ik wil zijn/worden is een irritante ex-roker die het allemaal zoveel beter weet; aan dat soort figuren heb ik me in het verleden al vaak genoeg geƫrgerd.
Ik begrijp dan ook niets van de irritatie van billy (en nog iemand geloof ik die dacht dat ik iets raar bedoelde ??), en waar ik haar negatieve commentaren aan te danken heb.

Ik heb dit topic gestart om ervaringen te DELEN. We zijn inmiddels vier pagina's verder en er is nog weinig gedeeld Lachen Jammer.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:35

Marieke schreef:
Ik vond het echt makkelijk om te stoppen, en je hebt gelijk, mischien zie ik het wel zwart op wit, maar het is echt een andere manier van denken wat je doet stoppen. Het is zo makkelijk, dat ik het moeilijk vind om te zien dat andere er zoveel moeite mee hebben. Ik ben dan mischien een beetje te mmmmm hoe moet ik dat zeggen, vasthouderig. Ik ben nl van mening dat wanneer je je manier van denken niet veranderd je nooit zult stoppen met roken.


Maar ook je manier van denken is niet altijd zo makkelijk om te veranderen.
Ik heb ook bepaalde dingen (die helemaal niks met wel of niet roken te maken hebben Knipoog ) waar ik heel graag anders over zou denken, maar toch lukt het me niet... Ik wil dan als het ware iets anders voelen dan hoe ik me erbij voel (pfff.. wat een uitleg Verward volg je nog? )
Ik neem nu effe als voorbeeld mijn broer: hij is echt heel erg verslaafd aan een sigaret. Soms heeft hij last van hyperventilatie en als hij dan een sigaret rookt is het beter.
Dus nu grijpt hij iedere keer als hij zo'n aanval heeft spontaan naar een sigaret, en als hij er nog maar aan denkt om te stoppen krijgt hij bij wijze van al weer zo'n 'aanval'
Dat heeft niet enkel en alleen met wilskracht te maken, dat zijn associaties die in je hersenen gelegd worden met positieve en negatieve ervaringen enzo.
Is moeilijk in het kort uit te leggen, als je meer uitleg wil stuur je maar effe een pb'te Knipoog
Anyway, hij WIL wel stoppen, maar daardoor lukt het hem dus echt niet (en ik denk dat hij ondertussen de wilskracht ook wel verloren heeft)

Citaat:
Ik heb na dat ik gestopt ben ook aardig wat tegenslagen gehad in mijn leven, maar heb geen moment gedacht dat een sigaret de oplossing zou zijn. Het kwam zelfs niet in mij op. Als dat bij een ander wel het geval is, denk ik (maar dat is mijn personelijke mening) dat ze geestelijk nog niet van de sigaret af zijn. Je bent nl 3 dagen nadat je gestopt bent lichamelijk verslaafd aan de sigaret, daarna is het echt een geestelijke verslaving en dat maakt het nou juist zo makkelijk.


Ja, die geestelijke afhankelijkheid zal er zeker mee te maken hebben, maar dat is ook weer zoiets waar iedereen op zijn eigen manier mee omgaat.

En ik denk ook niet dat iemand denkt dat sigaretten een oplossing zijn voor problemen, maar ze kunnen wel helpen om iemand erdoor te slaan zeg maar.
Al is het maar gewoon door even de aandacht af te leiden, door eve,n met iets bezig te zijn. Dat is ook weer zoiets psychologisch, wat voor iedereen verschillend is

Citaat:
Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen de behoefte om echt van de sigaret af te willen zijn. Als je een tegenslag hebt en vervolgens naar een sigaret graait dan is dat jouw beslissing, jouw eigen gedachtes, jouw eigen handeling. Ik zal je daar absoluut niet op afrekenen, dat mag jij helemaal voor jezelf weten. Ik vind je niet dom wanneer je dat doet, ik vind het wel zonde, want het hoeft nl echt niet.


Mja, het is wat je zonde noemt..
In het geval van iemand die echt verslaafd is en probeert te stoppen is het inderdaad zonde omdat die eerste sigaret vaak het begin van meer is, maar ik kan mezelf echt niet tot de verslaafden rekenen (gelukkig maar, want dat kan mijn studentenportemonnee niet betalen Clown )
Ik heb in heel mijn leven misschien 1 pakje gerookt (en nee, ik ben niet pas gisteren begonnen Knipoog ) ; heb nu een pakje thuis liggen voor als ik er effe behoefte aan heb, maar dat ligt er ondertussen ook al wel van september en het is nog niet halfleeg Knipoog (ok, heb stiekem tussendoor wel een paar sigaretten geleend Bloos )

Citaat:
Dus, je hebt gelijk dat ik het zwart wit zie, ik zal me wat milder opstellen Haha! Ik wou dat iedereen het zo zwart wit zag Haha!

Dat zou het leven van heel wat rokers iig stukken makkelijker maken Knipoog

[

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:10

manzano"]
[quote="lageveld"][quote="Billy schreef:
Ach Fitz, je moet het zo zien.
Ik ben nu ruim een half jaar weer gestopt, en Lageveld een week.

Ik zie dat iets anders... dag.. week maand... jaar of wat dan ook.. ik denk dat je nog helemaal niet gestopt bent.
[/quote]

Het is mij nou nog steeds niet duidelijk wanneer, volgens jou, iemand gestopt is.
[/quote]
Ik geloof dat je het volgens Lageveld bij de notaris vast moet laten leggen.
Dat ik nu ruim een half jaar niet gerookt heb, telt niet mee omdat ik niet gestopt ben Verward

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 01:38

Billy"]
[quote="manzano"][quote="lageveld"]
[quote="Billy schreef:
Ach Fitz, je moet het zo zien.
Ik ben nu ruim een half jaar weer gestopt, en Lageveld een week.

Ik zie dat iets anders... dag.. week maand... jaar of wat dan ook.. ik denk dat je nog helemaal niet gestopt bent.
[/quote]

Het is mij nou nog steeds niet duidelijk wanneer, volgens jou, iemand gestopt is.
[/quote]
Ik geloof dat je het volgens Lageveld bij de notaris vast moet laten leggen.
Dat ik nu ruim een half jaar niet gerookt heb, telt niet mee omdat ik niet gestopt ben Verward
[/quote]
Duur grapje.....en dan zeggen ze dat stoppen met roken geld scheelt Knipoog. (sorry beetje flauw).