Roken of niet ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:19

Ik ben 1 dec gestopt, en ik heb nog steeds niet gerookt
Ik heb ook niet meer de neiging om te gaan roken of zo
Maar officieel gestopt ben ik niet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:22

Ik ben 2 jaar en 2 maanden geleden gestopt en heb geen sigaret meer aangeraakt en ik mis het ook niet! Ben iedere dag nog blij dat ik niet meer rook.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 19:04

manzano schreef:
Ik vraag me alleen af: je begint altijd met een poging om te stoppen....... maar wanneer kun je nou echt zeggen dat je gestopt bent??


Jacq... het antwoord is: onmiddellijk. Zoals Marieke al omschreef, er is niet zoiets als een poging. Poging = mislukking + een hoop ellende en ontwenningsverschijnselen.
Het moment van blij zijn dat je niet meer rookt bepaal je zelf, dus... waarom niet meteen ?
Roken is een geraffineerde combinatie van 2 (mogelijk zelfs 3) verslavingen die los van elkaar niet zoveel voorstellen heb ik gemerkt.

Rokers besluiten bovendien niet om verslaafd te raken. Ze worden in een geraffineerde val gelokt. Een soort combinatie-val die naadloos past.
Een van mijn beste vrienden beweerde pakweg 20 jaar geleden dat hij elk moment kon stoppen. Sterker nog.. hij deed dat ook af en toe (om het aan zichzelf te bewijzen ?) Hij rookt nog steeds !

Dan nog dit: Als ALLE rokers NU zouden kunnen kiezen, zouden morgenochtend alleen nog jongeren roken die DENKEN of nog geloven dat ze elk moment kunnen stoppen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 19:15

Billy schreef:
Ik ben 1 dec gestopt, en ik heb nog steeds niet gerookt
Ik heb ook niet meer de neiging om te gaan roken of zo
Maar officieel gestopt ben ik niet.


Ik zit hier nu even over na te denken Billy.. wel grappig. Je beweert dat je niet officieel gestopt bent... maar ben je wel ooit officieel begonnen dan ?

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:22

lageveld"]
[quote="Billy schreef:
Ik ben 1 dec gestopt, en ik heb nog steeds niet gerookt
Ik heb ook niet meer de neiging om te gaan roken of zo
Maar officieel gestopt ben ik niet.


Ik zit hier nu even over na te denken Billy.. wel grappig. Je beweert dat je niet officieel gestopt bent... maar ben je wel ooit officieel begonnen dan ?
[/quote]
Is inderdaad een grappige uitspraak. Kan je op veel manieren opvatten. Ik denk dat er ook een verschil is wat je onder "gestopt" verstaat. Want is iemand die heeeel af en toe (zeg 1 a 2x per maand) een keer een sigaretje rookt een roker?? En als je een stevige roker bent, ben je dan gestopt als je daadwerkelijk niet meer rookt, of op het moment dat je er ook echt geen behoefte meer aan hebt? Ik ben zelf geen roker, maar ik kan me niet voorstellen dat je de eerste dagen geen behoefte meer hebt aan een sigaret.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:13

Nou kijk, het is nl zo.
Als ik zeg dat ik officieel gestopt ben en ik rook een sigaret (waar ik overigens geen behoefte aan heb) kunnen ze ook niet zeuren van : Jij was toch gestopt?
En begonnen was ik wel, 5 jaar geleden toen Bill rhino kreeg. DAarvoor was ik 7 jaar gestopt na 3 jaar roken
Ik rookte denk ik 3 pakjes in de week Sigaar

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:16

Citaat:
Als ik zeg dat ik officieel gestopt ben en ik rook een sigaret (waar ik overigens geen behoefte aan heb) kunnen ze ook niet zeuren van : Jij was toch gestopt?


Hee joh Billy, je zit jezelf voor de gek te houden!!!!!!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:52

Goede vraag Jacq Lachen
Wat ook altijd een leuke is, waarom zijn mensen uberhaupt begonnen met roken ? Niemand kan mij wijsmaken dat de eerste sigaret zo lekker smaakte dat je maar ging roken.
Veel (met name) jongeren zullen gaan roken "om erbij te horen", want een duidelijke reden heb ik nog nooit te horen gekregen van iemand. Persoonlijk vind ik het een achterlijke reden om te beginnen, wellicht is het daardoor dat ik niet rook.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 01:37

Waarom ? Nieuwsgierigheid, ongeloof, reclame.
Inderdaad die eerste sigaret is niet lekker, dit maakt alleen maar nieuwsgieriger. Waarom roken al die mensen dan ? Wat mis ik ? Dus nog maar eens proberen. Bij jongeren komt ook nog eens erbij kijken dat het begrip "stoer" betrokken wordt bij het roken. Niets is minder waar, maar goed. Denk maar eens aan de sigarettenreclame in de autosport.
Vervolgens komt het verslavingsvalletje om de hoek kijken in combinatie met de ontkenning en is het cirkeltje rond.
Dat je niet rookt heeft waarschijnlijk meer met geluk dan met wijsheid te maken.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 03:31

Marieke schreef:
Citaat:
Als ik zeg dat ik officieel gestopt ben en ik rook een sigaret (waar ik overigens geen behoefte aan heb) kunnen ze ook niet zeuren van : Jij was toch gestopt?


Hee joh Billy, je zit jezelf voor de gek te houden!!!!!!

En wat dan nog?
Ik hou mezelf helemaal niet voor de gek, ik weet donders goed waar ik mee bezig ben.
Anders was mijn laatste sigaret al niet meer dan een half jaar geleden.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:19

Denk inderdaad dat het veel met nieuwsgierigheid te maken heeft. Ook zullen veel ouders het niet goed vinden, en dan doen "kinderen" het juist. Ik denk dat het tegenwoordig minder het stoere imago heeft. Ik denk dat iedereen nu niet echt meer rookt om stoer te zijn. Volgens mij is het nu vaak stoerder om niet te roken Knipoog.
Mir, wij zijn gewoon STOER!!! Haha! (en Bertus nu ook natuurlijk Knipoog)

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:51

Billy"]
[quote="Marieke schreef:
Citaat:
Als ik zeg dat ik officieel gestopt ben en ik rook een sigaret (waar ik overigens geen behoefte aan heb) kunnen ze ook niet zeuren van : Jij was toch gestopt?


Hee joh Billy, je zit jezelf voor de gek te houden!!!!!!

En wat dan nog?
Ik hou mezelf helemaal niet voor de gek, ik weet donders goed waar ik mee bezig ben.
Anders was mijn laatste sigaret al niet meer dan een half jaar geleden.
[/quote]

Toch sluit je niet uit dat je weer een sigaret op zou gaan kunnen steken!
Anders hoefde je niet bang te zijn over wat andere anders misschien wel zouden gaan zeggen.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:59

Zolang ze het niet doet is het toch goed?? Al steekt ze er in haar hoofd nog 10 per dag op Knipoog. (bij wijze van spreke dan).

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:53

stef schreef:
Avanti, rook je zelf?



Ja, een paar per dag en met het uitgaan dan een pakje, maar ik kan daar zo mee stoppen. Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:54

Maar als je nu nooit van je leven meer rookt of een paar keer maar dan vind ik het wel weer heel knap! Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:10

Goed zo!!!

ik rook ook niet heb de gevolgen gezien in mijn hele dichte omgeving (vader en oom) nou dan laat je het wel Scheve mond je kan er echt super ziek van worden, maar ja dta wisten jullie allang

Ayasha
Blogger

Berichten: 57951
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:35

mijn moeder, stiefvader en broer roken!
ik word gewoon ziek van al die rokers! ik vind ze behoorlijk associaal!
super dat je gestopt bent lagerveld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 15:39

He Lagevelt, goed zo!! Trots gevoel he?

Ben half november gestopt en nog steeds!! Iedereen in mijn omgeving mag roken, soms graag zelfs, maar zelf hoop ik nooit meer eentje op te steken.

Lagevelt, begrijp wel dat je altijd roker blijft, zelf 23 jaar gerookt, als ik goed lees jij 30 jaar of ben je 30 jaar. Als je ooit nog eentje opsteekt om het af te leren, ben je verkocht. Het blijft je duveltje tussen je oren.

Na een paar maanden zul je je stukken beter gaan voelen en er ook stukken beter uit gaan zien.

OK dan! OK dan!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:47

Ik heb maar ook maar een paar jaartjes goed gerookt. Al mn vrienden rookten, en dan was ik super stoer volgens mezelf
Ik was 11 toen ik begon, en 14 toen ik stopte OK dan! Haha!
En mn ouders waren er ook achter gekomen. Dus ja rookte lekker door.
Was in de periode dat ik scheit aan mn ouders had Scheve mond
Maar ik ben nu net 4 maanden gestopt en helemaal geen behoefte meer aan is heerlijk!!
en heb ineens geld in overvloed Haha!

Ze zeggen dat na 3 weken de moeilijkste tijd achter de rug is, want dan is de nicotine in je bloed al weg meestal

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:08

nou, de eerste 3 maanden zijn het moeilijkst, geloof mij! Ik dacht dat het super ging en vorige maand had ik zomaar opeens weer trek! Ik heb me ingehouden, ik zou het echt zwak van mezelf gevonden hebben als ik weer zou gaan roken door dat gevoel (dat eigenlijk tussen je oren zit)!

En over jongeren/ kinderen en roken... afgelopen zaterdag was ik in Six Flags en ik wist niet wat ik zag! Allemaal rokende 12/23/14 jarigen! Echt heel erg! Ik had elke keer weer de neiging om die sigaretten uit hun mond te trekken en ze kapot te stampen met de woorden: "NOOIT MEER DOEN!!! IS SLECHT!!!". Ik heb me weten te beheersen, maar wat vind ik die kinderen die al zo jong roken dom!
(ja, ik weet hoe dom het is, want ik begon ook ongeveer op mn 12e Bloos... Ik denk dat daar de drang vandaan komt om anderen ervoor te behoeden!)

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:11

Marieke schreef:
Toch sluit je niet uit dat je weer een sigaret op zou gaan kunnen steken!
Anders hoefde je niet bang te zijn over wat andere anders misschien wel zouden gaan zeggen.

Natuurlijk sluit ik niet uit dat ik ooit weer een sigaret opsteek.
Je weet nooit wat er kan gebeuren.
De vorige aanleiding om weer te gaan roken was Bill die Rhino had en minder dan 50%kans van overleven.
Op dat soort momenten sta ik idd niet voor mezelf in. Vreemd he?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:09

Billy schreef:
De vorige aanleiding om weer te gaan roken was Bill die Rhino had en minder dan 50%kans van overleven.
Op dat soort momenten sta ik idd niet voor mezelf in. Vreemd he?


Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 02:01

Billy"]
[quote="Marieke schreef:
Toch sluit je niet uit dat je weer een sigaret op zou gaan kunnen steken!
Anders hoefde je niet bang te zijn over wat andere anders misschien wel zouden gaan zeggen.

Natuurlijk sluit ik niet uit dat ik ooit weer een sigaret opsteek.
Je weet nooit wat er kan gebeuren.
De vorige aanleiding om weer te gaan roken was Bill die Rhino had en minder dan 50%kans van overleven.
Op dat soort momenten sta ik idd niet voor mezelf in. Vreemd he?
[/quote]

Uhh.. even wat commentaar en probeer het zonder verdere quotes:

Waarom sluit je dat niet uit ? Heeft die sigaret ooit iets voor je gedaan dan ?
Rhino ? je weet zelf ook wel dat dat een drogreden is. Hoe dan ook.. heeft Rhino er wat aan gehad dat je weer bent gaan roken ?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 02:12

Avanti"]
[quote="stef schreef:
Avanti, rook je zelf?



Ja, een paar per dag en met het uitgaan dan een pakje, maar ik kan daar zo mee stoppen. Lachen
[/quote]

Zo, hier staat dus het antwoord op de vraag van mensen die zich afvragen waarom mensen ooit begonnen zijn met roken. Althans de hamvraag waardoor ze zijn BLIJVEN roken.

MAAR IK KAN DAAR ZO MEE STOPPEN

IEDERE roker, maar dan ook echt iedere roker, heeft dit ooit geroepen en is daar ook echt van overtuigd geweest. Net zoals jij nu dus. Je bent jong, en doe jezelf een plezier en bewijs dit nu maar eens aan jezelf.
De beste dienst die je je jezelf nu kunt bewijzen is te doen waarvan je zelf beweert dat je dat makkelijk kunt.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 02:34

Marieke"]
[quote="Billy schreef:
De vorige aanleiding om weer te gaan roken was Bill die Rhino had en minder dan 50%kans van overleven.
Op dat soort momenten sta ik idd niet voor mezelf in. Vreemd he?


Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
[/quote]
Als je wat wil zeggen moet je het doen, maar dit schijnheilige gedoe is erg kinderachtig.