Roken of niet ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:10

Ik word gewoon gevaarlijk als ik niet mag/kan roken Clown

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:12

Oh ellenlousie, kom dan maar bij mij logeren!!!! zo kom je wel van je sigaretten af!! * dan wel 2 weekjes hierzo * heb ruime kamer, sterke pa.. Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:30

hahaha, ik heb inderdaad wel eens geroepen dat ze me maar in een afkick-kamp moeten stoppen Clown

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:49

ellenlouise schreef:
hahaha, ik heb inderdaad wel eens geroepen dat ze me maar in een afkick-kamp moeten stoppen Clown

ik denk dat dat voor mij ook de enige manier zou zijn
misschien wil ik ooit ook nog wel stoppen
al heb ik een tijdje gehad dat ik niet kon eten of drinken alleen nog maar roken , wat was ik blij met mijn shaggie!!
ik doe trouwens 3 dagen met een pakkie shag en "vroeger "toen ik nog achter de bar bij werkte rookte ik wel 4 pakkies pdag
dus ben wel flink geminderd maar echt stoppen zie ik mezelf voorlopig nog niet doen

heel knap van de gene die het wel lukt!!!!petje af

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:00

Hebben jullie wel eens gepoogt te stoppen??

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:05

ja, 1x dus en toen ben ik best geschrokken van mezelf haha

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:42

Mijn moeder was een jaar genezen van het roken en door omstandigheden wel weer begonnen!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:43

Citaat:
en ik denk dat ik op dit moment wat te vertellen heb aan rokers ..


Vertel nou!!!!! Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:11

heel goed!
en volhouden he?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:21

Marieke schreef:
Citaat:
en ik denk dat ik op dit moment wat te vertellen heb aan rokers ..


Vertel nou!!!!! Haha!


Precies! Ik heb er al weer de nodige weggestoomd intussen Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:01

hm Lageveld is zeker even sigaretten halen..........

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 02:11

Ik vind het ook hartstikke goed dat hij gestopt is. Heb er eerst wel een beetje op aangedrongen (ben een erg irritante niet-roker Knipoog), maar uiteindelijk was het wel duidelijk dat ik het Bertus zelf uit moest laten zoeken.
Tot hij ineens vertelde dat hij zou stoppen. Vorige week zondag dus. Moet zeggen dat ik een chagerijn verwacht had, maar dat valt reuze mee!
Dus Bertus: KLASSE!!! OK dan!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 02:49

ellenlouise schreef:
hm Lageveld is zeker even sigaretten halen..........


Afbeelding

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:22

ik ben gelukkig nooit begonnen
niet beginnen is volgens mij nog altijd makkelijker dan stoppen
heb nooit iets willen doen om ergens bij te horen, wat ik zelf niet wil
zoals roken, wiet roken, of weet ik veel wat
ben liever mezelf en daar accepteren ze me maar om, zo niet? jammer dan, red t alleen ook wel

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:26

pff ik heb pas nog geprobeerd te stoppen maar mn drang om te stoppen is denk ik nog niet groot genoeg..
het is ook zo lekker!!

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:35

Ik ben 16 jaar geleden gestopt en daarna ook niet meer begonnen.
Maar nog steeds als ik uit eten ben zou ik na het eten dolgraag een sigaretje opsteken. Gelukkig lukt het me om er vanaf te blijven.

manzano

Berichten: 23948
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:16

Hartstikke goed!!! Ik hoop dat je het volhoudt...... Succes ermee in ieder geval!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 04:05

Marieke schreef:
Citaat:
en ik denk dat ik op dit moment wat te vertellen heb aan rokers ..


Vertel nou!!!!! Haha!


Ik schrik bijna van de reacties ... en nee ... ik was niet even sigaretten kopen Lachen
Ik heb ook goed nieuws voor de rokers onder ons (behalve voor DANIenVLIEG alhoewel, het is maar hoe je er tegenaan kijkt) Het is helemaal niet moeilijk om te stoppen.
Dat wordt ons wel steeds wijsgemaakt ! Ik was ook als de dood zo bang voor de ontwenningsverschijnselen. En ja (!) die ken ik, en heb ik meegemaakt bij eerdere pogingen.. Je wilt dan met kleuterlijm, krantenpapier en gedroogd gras nog een sigaret fabriceren, bij gebrek aan anders... komt dit bekend voor ??? Maar dat hoeft dus niet.

Wat wel crimineel is is die reclame voor die nicotinepleisters of kauwgum. Dat wordt vast gefinancierd door de tabaksindustrie of de overheid. Beide hebben er belang bij om verslaving aan nicotine in stand te houden, terwijl dit nou juist helemaal niks voorstelt.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:00

Nee, dat viel mij dus ook op. Het is helemaal niet zo moeilijk. Het is meer een gewoonte dan een verslaving! (en ik was ook een stevige roker).

Het is bij mij nu zelfs zo dat ik laatst na 1.5 jaar gewoon na een etentje in het restaurant een peuk gerookt heb.
1 was gezellig, raar en genoeg. Heb daarna ook geen behoefte gehad om een tweede op te steken, of het de volgende dag weer te doen. Het gaat gewoon om de gewoonte.

Als je voor de tv zit, hoef je niet per se iets in je handen te hebben. Als je gezellig wat gaat drinken hoef je niet per se iets te doen te hebben, enzovoorts enzovoorts. Het is even wennen om niks "te doen" te hebben, maar dat is dan ook het moeilijkste!

Alle stoppers: Succes!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:09

Mijn vader is pas ook gestopt, na 35 jaar gerookt te hebben Bloos!
Hij kreeg echt last van diverse dingen door het roken! Met reuk en smaak e.d.
Ik vind het zelf ontzettend smerig als iemand rookt. Zeker bij de paarden ensow... Ik hoorde pas van iemand die 150,-- euro per maand kwijt is aan sigaretten Bloos!
Ben blij dat ik niet rook, daar voor kan ik 2 maanden mijn stalling betalen Lachen

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:03

Ik ben ook na 6 jaar stevig roken gestopt. Op 1 februari mn laatste gerookt en daarna gewoon over. Ik ben niet aangekomen, ik was niet bijzonder chagerijnig en na 2 weken had ik al geen behoefte meer. Met stappen was het idd wel een beetje zwaar, je hebt ineens niets meer in je hand zeg maar... Ik had er wel heel veel steun aan dat mn vriendje met mij stopte, en alles weggegooid wat met roken te maken had. Nu, bijna 4 maanden later, is de behoefte weg en ben ik ook zo'n vervelende ex- roker geworden! Ik wálg van die geur!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:12

ik rook sinds een jaar of 2 niet echt meer. Af en toe in het weekend of vakantie 1 of 2 sigaretjes en daarna voel ik mij heel schuldig en hoest ik veel en snotterig enzo. Om nu te zeggen dat ik helemaal gestopt ben nee alle kleine beetjes helpen. Ik vind het stoppen dus wel heel moeilijk vooral met uitgaan en ik gezelschap van rokers. Petje af als het je nu lukt! OK dan!

manzano

Berichten: 23948
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 11:29

Ik vraag me alleen af: je begint altijd met een poging om te stoppen....... maar wanneer kun je nou echt zeggen dat je gestopt bent??

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:06

Citaat:
Wat wel crimineel is is die reclame voor die nicotinepleisters of kauwgum. Dat wordt vast gefinancierd door de tabaksindustrie of de overheid. Beide hebben er belang bij om verslaving aan nicotine in stand te houden, terwijl dit nou juist helemaal niks voorstelt.


Daar ben ik het dus helemaal mee eens!!! OK dan!

Citaat:
Ik vraag me alleen af: je begint altijd met een poging om te stoppen....... maar wanneer kun je nou echt zeggen dat je gestopt bent??


Je begint niet met een poging, je stopt gewoon. Zodra je het gaat proberen om te stoppen begin je gewoon weer. Niks proberen, gewoon doen. En echt waar, het is heel makkelijk!

manzano

Berichten: 23948
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:15

Ben ik het niet helemaal mee eens: ik ken er genoeg die dan "gestopt" zijn.....Maar na zeg een week beginnen ze weer. Dan vindt ik dat een mislukte stoppoging.