wie is er compleet gelukkig??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 07:21

Jennygirl schreef:

Ik lees dat veel mensen schrijven: Ik bn gelukkig, want ik heb zo'n leuke vriend.... Geluk kun je alleen in jezelf vinden, niet in een partner.




Daar ben ik het nu echt niet mee eens! Ik ken mensen die af en toe onwijs ongelukkig zijn omdat ze geen (geschikte) vriend kunnen vinden.
Een liefde in je leven kan zeker wel de sleutel tot gelukkig voelen zijn. (net als chocolade....)
Gelukkig voelen hangt van heel veel dingen af.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:04

Frank"]
[quote="Jennygirl schreef:
Ik lees dat veel mensen schrijven: Ik bn gelukkig, want ik heb zo'n leuke vriend.... Geluk kun je alleen in jezelf vinden, niet in een partner.

Daar ben ik het nu echt niet mee eens! Ik ken mensen die af en toe onwijs ongelukkig zijn omdat ze geen (geschikte) vriend kunnen vinden.
Een liefde in je leven kan zeker wel de sleutel tot gelukkig voelen zijn. (net als chocolade....)
Gelukkig voelen hangt van heel veel dingen af.
[/quote]Chocolade laat endorfinen los in je lichaam, dat geeft een soort van geluks gevoel. Hetzelfde doet hardlopen met mij. Maar Dat gevoel is tijdelijk.
Als je geluk afhangt van een partner, dan kun je nooit 100% gelukkig zijn, je partner is er namelijk niet altijd en kan er altijd vandoor gaan, je hart breken etc.

Hoe kun je een ander geluk schenken, als jouw geluk afhankelijk is van een ander persoon?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 09:27

ik ben heel lang bewust vrijgezel geweest
en was nooit compleet gelukkig..

ik heb gewoon iemand nodig om voor te zorgen , om naar uit te kijken, om mee te lachen , te huilen , te knuffelen en te vrijen !
ik heb me een keer in mijn leven compleet gelukkig gevoeld... ik had de liefde van mijn leven, ik was helemaal dol op mijn baan, ik had 2 paarden en alles was percfect , ik reed lekker concoursen enzo.
toen dat uitging ben ik een jaar vreselijk ongelukkig geweest, en me volledig op mijn werk gestort
ik was er toen wel uitgekrabbeld, maar het heeft twee jaar geduurt voor ik robert ontmoette
eindelijk weer iemand waar ik echt gek op was.....
en die.... behandeld mij als stront ......
dus ben nu weer bijna bewust vrijgezel
maar ik kan niet zeggen dat me dat gelukkig maakt.... ik heb dat maatje, die grote liefde, die knuffel , de warmte in bed Tong uitsteken ( vooral swinters Knipoog ) gewoon nodig.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:29

Ik ben niet compleet gelukkig, ik heb nog wel wat wensen hier en daar......... maar ik geloof wel dat ik redelijk dichtbij kom Haha! Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:10

Jennygirl schreef:
Ik lees dat veel mensen schrijven: Ik bn gelukkig, want ik heb zo'n leuke vriend.... Geluk kun je alleen in jezelf vinden, niet in een partner. Tenminste dat is mijn mening.


Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens....je moet eerst gelukkig met jezelf zijn wil je echt gelukkig kunnen zijn in het leven.. Maar toch denk ik dat een mens op zich, wel andere mensen nodig heeft om te voelen wat geluk is. De mens is een groepsdier; wordt gevormd door oa zijn omgeving (mensen). Dus je hebt wel anderen nodig om te kunnen beseffen wie je zelf bent en hoe gelukkig je jezelf acht.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:15

Ik geloof niet in compleet gelukkig.. Ik geloof in geluksmomenten! Zonder down-momenten kom je niet aan geluk..

Compleet gelukkig ben ik dus niet. Momenten van geluk ken ik wel, gelukkig Knipoog

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:15

Gelukkig ben ik cker wel OK dan!
Ik heb een gezonde familie (afgezien van de onzekere periodes wat betreft mijn moeder), 2 superlieve hondjes, een superlief paard Lovers , mijn pony heeft een supertehuis gekregen bij mijn nichtje, school gaat aardig (kan beter Tong uitsteken ) en voor de rest heb ik het bij alles wat ik doe ontzettend naar mijn zin (behalve als ik zo vroeg op moet staan om me krantjes rond te brengen Tong uitsteken )

Kijk maar in me profiel, dan zie je mijn geluk met eigen ogen Haha!

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:15

Ik ben zeker wel compleet gelukkig OK dan! . Tuurlijk heb ik mijn wensen en dromen en is de jongen op wie verliefd ben onbereibaar. Maar aan de andere kant: ik kom uit een heel hecht gezin en heb geweldige ouders en een lieve broer en zus. Verder heb ik zelfs mijn 4 opa's en oma's nog . Ook heb ik na een aantal omzwervingen een studie gevonden die helemaal bij mij past en heb ik op de universiteit leuke studiegenoten leren kennen. Nee, ik heb echt niet zoveel te klagen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:25

Natuurlijk ben ik graag in de buurt van mensen en geniet ik van mijn vrienden en partner. Maar ik ben ook gelukkig als ze er even niet zijn en dat bedoel ik met gelukkig zijn met mezelf. Mijn geluk is niet afhankelijk van degene die naast me loopt.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:40

liberty schreef:
Ik ben ook gelukkig

een druk, maar leuk bedrijf thuis en alles gaat okee. Soms ff een dipje, maar daar zet ik me gauw overheen Heb een paar toppers van pony's die enorm hun best doen voor mij Haha!

En natuurlijk ook een lieve vriend.. was ik helemaal vergeten Bloos

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:15

ik ben ook wel gelukkig,maar heb ook periodes van niet..
Ik heb mn vader verloren en dat veranderd alles,gelukkig heb ik verder allemaal lieve mensen en dieren om me heen die me gelukkig maken

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:21

Ik denk wel dat je een deeltje van je geluk in een partner kan vinden... Man en vrouw zijn ja voor elkaar geschapen, en ze hebben elkaar nodig (vullen elkaar aan). En als je op een moment in je leven jou maatje gevonden hebt, dan is je geluk compleet, dan is dat ene stukje wat je miste opgevuld. Zo zie ik het dan.

Compleet gelukkig ben ik niet, zal ik nooit zijn. Ben wel behoorlijk gelukkig, ook al wil ik even niet aan de toekomst denken... Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:17

Ja ik kan wel zeggen dat ik me compleet gelukkig voel Heb me toch wel een paar maanden diep ongelukkig gevoeld nadat mijn vorige relatie is stukgelopen maar heel langzaam aan is dat sinds Januari veranderd.

Heb een stel hele leuke vriendinnen om me heen, mijn ouders waar ik eindelijk weer mee door de bocht kan gaan, mijn verschrikkelijk lieve paardje die het super doet, heb een hele fijne baan waar ik me echt thuis voel en last but not least......... Heb een hele lieve vriend waar ik echt stapel op ben Bloos

Om het verhaaltje compleet te maken en waarom ik me vandaag echt geweldig voel: heb gisteren een ticket geboekt naar Londen zodat ik lekker van de week een paar daagjes bij mijn vriend kan zijn, hij is piloot en heeft 2 maanden Boeing 737 training in Londen en zit daar vanaf 2 mei........ In Londen gaan we rondkijken hoe het zit met eventuele huisvesting voor als hij klaar is met zijn training en hij zijn contract heeft ondertekend........
(Zie ook het topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=232573)

Dus Ja kan wel zeggen dat ik behoorlijk compleet gelukkig ben

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:29

Ik ben ook echt wel gelukkig.
Ondanks dat ik heus wel eens geld te kort kom en echt niet alles heb wat mn hartje begeert.
Dat is ook niet belangrijk voor mij. Ik heb een geweldige vriend, een leuk huisje, onwijs lieve dieren ,een lieve familie en leuk werk.
Volgens mij is de kern van gelukkig zijn waarderen wat je hebt.
Ik waardeer echt alles wat ik heb 200 % en neem niets voor lief Lachen

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:41

ik ben op het moment heel gelukkig.
heb een goede baan waarin ik veel voldoening vind.
ben ondanks dat ik op speciaal onderwijs zat toch naar een hbo gegaan ( wat best speciaal is aangezien 2 op de tien niet eens de mavo haalde).
Heb een leuke vriend waarbij ik eindelijk mijzelf kan/mag/durf te zijn.
Heb een mooie kamer.
Heb leuke vrienden.
En bovendien:
ik baal niet elke dag meer van mezelf.
Ik kan soms zelf trots zijn.
en daarom ben ik nu heel gelukkig