Het is zover .... mensen worden gechipt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:50

Bloos!

Dit klinkt te eng voor woorden Lips are sealed Waar gaat dat heen?? Nagelbijten / Gniffelen
Pfff straks wordt het nog verplicht om zelf gechipt te zijn ook... Daar werk ik niet aan mee Frusty

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:53

neej, helemaal mee eens, ik wil me dus egt niet laten chippen, zijn er eigenlijk nog mensen die het er wel mee eens zijn?
criminelen? jah.. die mag je wel inchippen.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:57

pffff belachelijk toch!!! straks gaan alle discotheken dat invoeren, loop je dan met 10 chips in je arm rond... nee lekker

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:19

Het is niet zozeer een ramp dat ze daar nu willen gaan chippen. Als het vrijwillig is, dan maakt het niet uit.
Maar ik zie dit als een eerste stap. Als dit een succes is, dan zal het vaker toegepast worden, in andere bars. En na verloop van tijd vinden winkels het ook al handig. Bij de Albert Hein heb je nu ook al zelfscannen. En als je dan ook nog eens zo'n chip bij je draagt, dan hoef je na verloop van tijd alleen maar je spullen te pakken en de winkel uit te lopen. Klinkt op zich wel makkelijk, maar als de Albert Hein het gaat gebruiken, kunnen andere winkels niet achterblijven en zo krijg je een effect waardoor iedere winkel die chipmethode gaat gebruiken en dat een chip laten inbrengen op 18 jarige leeftijd dus verplicht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:40

Om te stappen zou ik me niet laten chippen, zeker niet. Maar als er andere, meer nuttige, redenen zouden zijn om te chippen, dan ben ik solidair met mijn paard en laat ik me ook wel chippen. Mijn paard heeft er eentje, dus waarom ik niet??

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:47

Ik denk dat als dit echt waar is het erg rustig gaat worden bij de Baja... Welke gek zou zich nou laten chippen zodat je kan gaan stappen!!??
Ik wil zoiezo geen chip, mijn paarden krijgen er geen en ik wil er zeker geen...

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:56

Ik had het op tv gehoord ja. In Brazilie doen ze het al.

Verder ben ik het met Rainie eens.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:07

Sjongejongejonge

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:20

Het moet toch niet gekker worden....

Tegen een chipcard heb ik geen bezwaar, die kun je meenemen of thuislaten. Maar een chip in je arm? En dat alleen voor het uitgaan? Straks lopen we over een jaar of 10 met een enorme verzemeling chips in ons lichaam. Bij elke winkel of uitgaansgelegenheid waar je binnenkomt gelijk een chip.

Ik krijg hier een beetje het "1984" gevoel bij.....