waar een baan vinden op univ-HBO nivo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binkie
Berichten: 41
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Zuid-Holland

waar een baan vinden op univ-HBO nivo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 19:36

Op welke site/vacaturebank kun je banen vinden op Universitair/HBO nivo?

Ik ben nu door allerlei vacaturebanken aan het spitten, maar echt vrolijk word ik er niet van. Je tikt in zoveel km vanaf je woonplaats, en krijgt aanbod in Amsterdam/Rotterdam etc te zien (1.5 uur rijden in de spits, minimaal..). Je vult in opleidingsnivo Universitair, en je krijgt MBO banen te zien.
En waar begin je over het algemeen als afgestudeerde met weinig werkervaring, maar wel ambitie, en de drive om te leren, en hogerop te komen?
Ik heb helaas een studie gedaan die best wel leuk was, maar waar ik verder niets mee kan en wil doen. In principe wil ik onderhand een leidinggevende functie, 1000 dingen tegelijk doen, ik ben stressbestendig, zie het werk liggen etc. Vergaderen/presenteren vind ik ook geen probleem.
Een echt machtige baan lijkt mij Luchtverkeersleider, maar helaas, mijn ogen laten dat niet toe, je max max sterkte -5 hebben.
Wat ik dus precies wil is voor mij nog een beetje onduidelijk, en dat maakt het met vacaturebanken ook niet makkelijker. Zeker niet als je allemaal MBO banen aangeboden krijgt

Heeft iemand wel eens een cv online gezet? Krijg je daar serieuze reacties op? En open sollicitaties? Daar zit ik nu nl aan te denken. En verdere tips over goede vacaturesites zijn ook welkom!!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:50

Hoger opgeleiden kunnen goed terecht op www.intermediair.nl. Of kijk op http://vacature.overzicht.nl/

Verder zou ik niet te veeleisend beginnen, als je echt goed bent in je werk en ambitieus bent kom je snel genoeg in een leidinggevende functie terecht. Je zegt zelf dat je weinig werkervaring hebt, in mijn ogen heb je dat toch echt nodig als je door wil groeien naar een leidinggevende functie.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:55

wat je ook kunt doen is kijken bij een uitzendbureau. Sommige hebben een speciale afdeling voor HBO'ers en uni's. Daar zitten ook banen bij met kans op vast werk. Ook willen ze wel alleen de werving en selectie doen.

succes!

Binkie
Berichten: 41
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 19:55

Ik heb de intermediair thuis, alleen staan daar banen in, waarin je toch minimaal zoveel jaar ervaring moet hebben etc. Echt banen voor 40ers, vind ik altijd.
Ik wil best onderaan beginnen, ik snap ook wel dat ik niet gelijk een topbaan heb. Ik ga eens kijken bij vacatureoverzicht. Bedankt voor de tip!

De uitzendburo's hier bieden je allemaal magazijnwerk aan, of de deur *LOL* . Ze zeggen gewoon dat ze geen werk hebben. Missch dat ik een keer naar Arnhem moet gaan, om daar te kijken bij de uzb's.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:00

Die afdelingen zijn inderdaad alleen in de grotere steden. Die richten zich dan compleet op de wat hogere banen. Vaak gaan die nog dieper dan de reguliere uzb om te kijken wat voor iemand je bent

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:19

Probeer het anders eens via werving en slelectie bureaus. Die zoeken vaak juist vanaf HBO niveau.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:31


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:16

Binkie schreef:
Ik heb de intermediair thuis, alleen staan daar banen in, waarin je toch minimaal zoveel jaar ervaring moet hebben etc. Echt banen voor 40ers, vind ik altijd.


Op de internet site kun je ook zoekfuncties ed gebruiken en ik dacht dat er op internet ook andere advertenties staan dan in de intermediair zelf. Wij hebben een tijdje geleden nl. ook een advertentie gezet en konden kiezen of die alleen op internet moest komen of ook in het blad. En soms moet je gewoon schrijven op banen waar ze ervaring vragen, als je jezelf handig weet te verkopen kan het ook nog wel eens wat worden. Gewoon plaat voor de kop en schrijven. Wie niet waagt wie niet wint!