*snik* ik heb spit ;(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

*snik* ik heb spit ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 16:28

ik heb al 3 jaar lang last van de spieren in mijn rug, deze zijn vaak verkrampt. door veel masseren met perskindol werd dit minder en had ik er bijna geen last meer van.
nu kreeg ik afgelopen week ineens weer rugpijn, maar het voelde niet als anders. er zat nu voor mijn gevoel iets klem tussen een wervel in mijn onderrug.
vandaag ben ik dus naar de dokter geweest en nadat die mij in de meest onlogische houdingen had gewurmd en ik moest aanwijzen waar het pijn deed, kwam eruit dat ik acuut lumbago heb, spit dus Verdrietig
ik heb nu medicijnen gekregen en ik hoop maar dat die werken.
ook heb ik gevraagd of het door paardrijden zou kunnen komen, maar dat vond hij onwaarschijnlijk, omdat ik al zo lang rijd en niet ineens iets anders heb gedaan.
wel moet ik het met rijden een tijdje wat rustiger aandoen Verdrietig ik moet wel veel bewegen, maar mag mijn rug niet belasten. lastig dus met mijn schooltas Haha!

iemand hier die dit heeft gehad en mij kan vertellen hoe lang ik hiermee ongeveer zoet ben?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:41

He wat vervelend voor je.
Mijn moeder heeft het ook gehad, en die moest toen op bed liggen maar da's al wel een tijdje geleden, dus ik weet niet of ze er nu modernere oplossingen voor hebben. Zij vond het wél helpen als ze ging douchen/bad nemen. Goed warm houden dus.
En over je schooltas; die zou ik gewoon door anderen laten dragen Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:57

Auw auw, ik heb het ook eens gehad, heel pijnlijk, ik ben er toen een flink aantal weken zoet mee geweest en nu nog blijft het een gevoelig punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:20

Balen joh... heb er geen ervaring mee, dus kan je verder niet helpen. Maar voor die vragen zou ik toch nog eens dat aan de dokter of fysio vragen, wellicht dat die je kunnen helpen?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 19:50

heb al op internet gezocht, maar nergens staat hoe lang je er zoet mee bent... kwam pas achter deze vraag toen de praktijk al gesloten was.
de pijnstillers beginnen te werken, gaat nu dus wel goed Haha!
schooltas is gelukkig nooit zwaar bij ons, altijd maar 1 boek en een Labjas Lachen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:06

Kennis van mij heeft het, hij kan nooit langer dan een kwartier stilzitten want dat krijgt hij erg veel last van zijn rug. Hij gaat wel regelmatig (als hij erg rugpijn heeft) onder de zonnebank of in een warm bad zitten, dat schijnt goed te helpen!
Hij heeft het al een half jaar, ik heb alleen geen idee hoelang het kan duren. Weet wel dat het heel vervelend is!

Morgen even huisarts bellen, die kan je vast wel antwoord geven

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:10

van een internetsite over spit!
ACUTE SPIT OF LUMBAGO:

Het gaat hier om een pijn in de lendenstreek die plotseling opkomt en zo erg is dat ze alle bewegingen moeilijk zoniet onmogelijk maakt.

Meestal ontstaat die pijn na een bepaalde beweging van het lichaam vooral bukken en draaien tegelijkertijd het is een gemeende kiespijnachtige en soms stekende pijn.

De pijn wordt verergerd door ieder poging tot bewegen van de lendenwervels maar ook door alles wat de druk op het onderlichaam verhoogt zoals hoesten en niezen.

Een aanval van spit gaat na een paar weken over maar als we eenmaal zo een aanval gehad hebben komt deze gemakkelijk terug.

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Ik_is_Ik, manonnevot, nuscaniels, Sandyislief, senna21, SjakieXX, YandexBot, Zil en 161 bezoekers