Alleen van alchol out?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:33

Donkere kots - maagbloeding? Helemaal als je er Red Bull tussendoor drinkt. Een caffeinestoot EN alcohol, tja dat vind je lichaam niet leuk, neem het het eens kwalijk.

Als je voortaan nou eens alcohol - glas water drinkt, steeds om en om?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 10:46

Ja dat is wel een goede tip. Lachen Kan ik zeker wel doen thx.

Het kan ook donker zijn door troep die ik op heb, ghb is ook donker. En daar ga je ook out van.
Ik weet niet meer precies hoe ik me toen voelde, alleen nadat ik out was gegaan echt heel klote, ik zag alles wazig.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:52

Red Bull is volgens mij helemaal niet goed in combi met alcohol. Meisje dat ik ken drink vaak rode wodka Red Bull en daar zegt iedereen van dat het slecht is voor je hart. Voortaan maar voorzichtig zijn. En even nalaten kijken door een arts?

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:00

klopt Laura, Red Bull is hartslag verhogens, terwijl alcohol hardslag verlagend is Knipoog resultaat: hartritme stoornissen....

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:00

ghb heeft juist als kenmerk dat je wel bij blijft,alleen je spieren kunnen niets meer ....
toch? of ben ik nu in de war?
ghb is juist spierverslappend waardoor je niets meer kunt. in het begin kun je er ook ziek van worden
lijkt me niet echt aan de orde hier
en ghb is kleur smaak en reukloos dacht ik ook
pilletjes in je drinken doen ze ook niet gauw meer tegenwoordig...
dus ik denk niet dat dat hier aan de orde is..

redbull bevat superveel caffeine, waardoor je lichaam (te) actief word.
bij veel beweging geeft dat geen probleem, maar in een warme discotheek staan kan ervoor zorgen dat je lichaam te veel spanning opbouwt, waardoor je oppervlakkiger gaat ademen .. dus teveel borstademhaling en te weinig buikademhaling, waardoor er te weinig co2 in je bloedkomt
er zijn nl 2 vormen van hyperventilatie, de ene die overduidelijk is (hijgen!) en degene die ik dus net noem.. Knipoog

idd alcohol en water afwisselen !

dat je alles wazig zag kan ook heel goed van de alcohol komen
ghb merk je echt wel hoor
en andere drugs... die had je de dag erna ook flink moeten voelen ( trillen enzo )
de volgende keer dat dit gebeurt een kop thee met veeeeel suiker drinken ( is goed tegen alcohol vergiftiging Knipoog )

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 11:19

Ow okeje Crossmonster gelukkig dan maar. Haha! Heb ik die troep in ieder geval niet gehad. Lachen

Laura: Hmmz ja zoiets heb ik ook wleeens gehoort ja. Maar ik had ook een paar losse blikjes ( 3 ofzo) en dan nog een paar wodka redbull dus erg gezond zou dat niet geweest zijn nee. Scheve mond
Ik heb trouwens nooit hoofdpijn de volgende dag, want ik drink meestal wel al water.
Maar zal nu wel gewoon omwisselen. Bedankt allemaal! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:58

Alcoholvergiftiging (alcoholintoxicatie)

Beschrijving:
Alcoholvergiftiging komt voor na het nuttigen van grote hoeveelheden alcohol.

Diagnose:
Alcohol die in het bloed circuleert, verlaat voor een klein gedeelte via de uitgeademde lucht het lichaam. Bloed- of ademproef kunnen een indicatie geven van de hoeveelheid alcohol die genuttigd is. Bij een alcoholgehalte van 0,05% in het bloed heeft ongeveer 10% van de personen al enige verschijnselen van een vergiftiging. Bij de concentratie van 0,2% is dit al 80%. Bij sommigen kunnen deze concentraties al optreden bij het nuttigen van een ? twee eenheden (glazen) alcohol. Naast deze metingen is dronkenschap ook vast te stellen door de karakteristieke manier van bewegen en praten (dronkemansgang respectievelijk -gelal).

Ontstaan:
Alcohol is in principe een vergif dat met name effecten heeft op het centrale zenuwstelsel. Naar gelang de hoeveelheden die worden genuttigd, de gezondheid van de gebruiker en de afbraaksnelheid waarmee het lichaam de alcohol omzet in minder schadelijke stoffen, heeft de alcohol invloed op de hersenen, (en dus) het gedrag en de organen (met name de lever). De effecten van alcohol worden door verschillende factoren be?nvloed. Zo is het bekend dat mannen beter tegen alcohol kunnen dan vrouwen (vrouwen hebben meer vetweefsel). Ook hebben bepaalde rassen een lagere alcoholtolerantie. Het tegelijkertijd genuttigde voedsel is van invloed op de opnamesnelheid van alcohol in het bloed en ook het effect van alcohol bij niet-alcoholisten en alcoholisten verschilt. Door het chronische gebruik ervan, is de laatste groep meer 'gewend' aan alcohol (hogere alcoholtolerantie), zodat de effecten vaak minder en/of pas later zichtbaar zijn.

Ernst en beloop:
Een alcoholvergiftiging treedt langzaam op. Naarmate de consumptie groter is en er meer alcohol uit de maag en darmen in het bloed wordt opgenomen zijn de eerste tekenen van de vergiftiging: verminderd kritisch vermogen, sterk gevoel van welbehagen (euforie) en verder afwijkend gedrag. Vervolgens zullen de intellectuele functies afnemen en raakt de motoriek, het evenwichtsvermogen (bijvoorbeeld lopen, praten) en reactievermogen gestoord. Wanneer de bloedconcentratie nog meer stijgt, kunnen braken en slaperigheid optreden. Uiteindelijk treedt er verdere bewustzijnsdaling, bewusteloosheid tot zelfs coma op. Chronisch alcoholmisbruik heeft een heel eigen scala aan ziekteverschijnselen.
Sommige personen zijn erg gevoelig voor alcohol en hebben al vergiftigingsverschijnselen na kleine hoeveelheden. In sommige gevallen leidt de consumptie van alcohol tot extreem agressief gedrag van de gebruiker. In dergelijke gevallen kan de gebruiker van alcohol zich naderhand soms niets meer herinneren van zijn/haar gedrag. In de meeste gevallen van alcoholconsumptie eindigt de vergiftiging met misselijkheid en hoofdpijn (de bekende 'kater').
Het delirium tremens - ook wel alcoholparanoia of alcoholdelier genoemd - treedt op indien een gewoontedrinker (m.a.w. iemand die een alcoholverslaving heeft) ineens stopt met drinken. Hierbij kan de persoon hallucineren en een vreemd gedrag vertonen waarbij in veel gevallen de handen heftig beven.

Behandeling:
Met name wanneer bewustzijnsverlies of zelfs coma optreedt, heeft een persoon met een alcoholvergiftiging dringend medische hulp nodig. Het is belangrijk na te gaan of er tevens gebruik is gemaakt van drugs of bepaalde medicijnen, aangezien deze in combinatie met alcohol extra schadelijke effecten aan of in het lichaam kunnen veroorzaken (met name hersen- en leverschade). In sommige gevallen van alcoholvergiftiging kan ziekenhuisopname noodzakelijk zijn.

Waarschuwing:
Mensen die na het nuttigen van grote hoeveelheden alcohol alleen worden gelaten, lopen grotere risico's (bijvoorbeeld onderkoeling, valpartijen, verkeersongelukken).

Tip
Als u een alcoholprobleem heeft kunt u voor hulp en vragen terecht bij de Consultatiebureaus voor alcohol en drugs (CAD's) en bij de Anonieme Alcoholisten (AA).

Bron: Medlook.nl

Charaz

Berichten: 24307
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:14

half 4 's nachts??

wow ik zou echt gigantisch op mijn donder krijgen als ik zou laat thuis zou zijn, 2 uur naar huis is echt het uiterste, maar goed verder zou ik niet weten hoe het kan komen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:19

Vind half 4 nog wel te doen, maar ik ben dan ook bijna 21, dat is wel een verschil..
Sja ik drink nooit alcohol, juist om dit soort dingen te voorkomen.. Hoop dat je ervan geleert hebt.. Geef mij maar de hele avond fanta..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:02

Even voor de duidelijkheid; ghb is inderdaad kleurloos maar het smaakt wel degelijk. Het is ontzettend zout Scheve mond dus dat proef je wel, zelfs als je aangeschoten of dronken bent.

Bovendien kost dat spul geld dus lijkt me niet dat iemand dat in jnouw drankje gooit terwijl je met je vriendje bent...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:01

Avanti is toch 17? Mijn ouders hadden op die leeftijd toch best weinig over mij te zeggen... ik was zelfs later dan half 4 thuis na het uitgaan.

Hyperventilatie hoef je niet vaak last van te hebben, ik heb het alleen als ik me ergens heel erg druk om maak, of in benauwde ruimtes sta waar ik niet snel weg kan komen.

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:12

crossmonster schreef:
Citaat:
ghb heeft juist als kenmerk dat je wel bij blijft,alleen je spieren kunnen niets meer ....
toch? of ben ik nu in de war?


Je bent heel erg in de war, GHB is een narcosemiddel.......

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:04

mm ik dacht gehoord te hebben dat t voornamelijk spierverslappend was, zodat je niet kon gillen en schreeuwen, maar dat je ondertussen wel bij kennis bleef...
mjah ben overspannen , dus mijn hersens kunnen het wel eens goed fout hebben
*gaat even overleg plegen in onderkamer Tong uitsteken *

*edit* ging alweer fout!!!
ik bedoel dus BOVENKAMER Scheve mond Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:11

Citaat:
GHB

GHB: informatie om risico’s te verminderen
Het effect van GHB hangt af van de hoeveelheid die je gebruikt. Het heeft ook te maken met je stemming en in welke omgeving je het doet. Alcohol en drugs beinvloeden het effect van GHB.
GHB is geen vloeibare XTC, al wordt het soms wel als vloeibare XTC verkocht.




Feiten

GHB is een narcosemiddel dat bij operaties werd gebruikt. GHB wordt in Nederland meestal verkocht als kleurloos drankje (in een plastic buisje) of als poeder.
-Sinds enkele jaren wordt GHB ook in het uitgaansleven gebruikt.
Bodybuilders hebben geen effect bij gebruik van GHB. Alhoewel er tijdens de roes wel meer groeihormoon is, vindt er geen aantonbare opbouw van spiermassa plaats.
-Ghb smaakt zout, maar is moeilijk om in een drankje te herkennen, vooral omdat je smaakpupillen door alcohol vaak verdoofd zijn.

Effecten

Positief:
-relaxed, rustig, warm gevoel voor andere mensen,
-opgewekte stemming, praterig
-prettige verdoving/stoned, angsten en remmingen verminderen, slaapmiddel
-zin om te vrijen, sterker sexueel gevoel, aanraking wordt sterker gevoeld
-vermindert het katterige gevoel na speed en XTC.

Negatief:
-duizelig, omvallen, slap gevoel in spieren, trillen
-misselijk, hoofdpijn
-onbedwingbare slaap
-verwardheid, suf voelen




ik ben dus in de war met een andere verkrachtersdrug... degene waarbij de mensen dus wel bij kennis zijn, maar verder niets kunnen doen ... waar de verkrachter dus op kickt Scheve mond

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:19

Dat lijkt me echt afschuwelijk. Veel zieke mensen op deze planeet.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:50

helaas wel ja saar...
veels te veel
elke verkrachter en moordenaar zou gewoon naar mars gestuurd moeten worden .. kunnen ze elkaar mooi verkrachten en vermoorden... helaas zullen de soapseries dan wel nooit meer hetzelfde zijn .. Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 23:21

flair schreef:
Avanti is toch 17? Mijn ouders hadden op die leeftijd toch best weinig over mij te zeggen... ik was zelfs later dan half 4 thuis na het uitgaan.

Hyperventilatie hoef je niet vaak last van te hebben, ik heb het alleen als ik me ergens heel erg druk om maak, of in benauwde ruimtes sta waar ik niet snel weg kan komen.



Eerst mocht ik helemaal niet weg dus ik ben al blij dat ik nu met mn vriend uitmag, hoef ik igg niet meer elke zaterdag het huis uitsluipen en alles stiekem doen. Lachen
In vergelijking met andere zijn mijn ouders nog wel heel streng idd hoor.

Hmmz ik denk toch dat ik te weinig heb gedronken hoor voor alchol vergifting. Scheve mond

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:05

Avanti, meisje, ga eens voor jezelf zorgen!

Hoelang denk je deze levensstijl te kunnen volhouden?

Doe je het niet voor jezelf, dan wel voor je vriend.
Je zegt dat hij veel om je geeft, dus wil hij je vast niet kwijt.
Helemaal niet aan zoiets stoms als alcohol of drugsgebruik.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:24

crossmonster schreef:
red bull kan ook klachten veroorzaken... zit teveel caffeine in Knipoog


Inderdaad! Net zoveel als een bakje koffie! Bloos!

Oh wat teveel...

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:58

Mike"]
[quote="crossmonster schreef:
red bull kan ook klachten veroorzaken... zit teveel caffeine in Knipoog


Inderdaad! Net zoveel als een bakje koffie! Bloos!

Oh wat teveel...
[/quote]

as je een stukje naar bovenleest, dan snap je dat ze alchol in combi met red bull bedoelt en staat ook uitgelegt waarom.

en avanti... volgens mij word het echte eens tijd om jou manier van uitgaan/leven te gaan veranderen..
we lezen regelmatig zo'n soort verhalen van jou..
(het wordt ook een beetje ongeloofwaaridg moet ik zeggen..)
maar zoiets moet een x fout gaan... Scheve mond

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:06

loulou schreef:
as je een stukje naar bovenleest, dan snap je dat ze alchol in combi met red bull bedoelt en staat ook uitgelegt waarom.


Daar gaat het mij niet om! Mensen zeggen dat er TEVEEL in Red Bull zit, maar dat is dus onzin...

Wat betreft de combi met alcohol, daar moet je op zoveel dingen letten. Maar ja, als je er VERSTANDIG gebruik van maakt, dan scheelt dat al een stuk. Snap toch al niet dat mensen zich zo vol gooien dat je zwalkend richting huis moet.

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:07

In veel landen is energie drink in combinatie met alcohol verboden! Het is idd gevaarlijk. Ik denk wel dat je een alcohol vergiftiging hebt gehad hoor! Idd zou ik maar eens beter opletten, je kunt toch ook plezier hebben als je niet drinkt?
Tuurlijk ik ben zelf ook niet heilig en soms heb ik welleens teveel op maar ik drink ook vaak niet of een beetje. Misschien voor jouw ook een goed idee?
Wat betreft hyperventilatie als je te weinig co2 in je bloed hebt moet je dus eik je adem inhouden. Maja dat is natuurlijk niet echt een prettig het idee als je het gevoel hebt dat je adem te kort komt!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:37

Avanti schreef:
Hmmz ik denk toch dat ik te weinig heb gedronken hoor voor alchol vergifting. Scheve mond


Inderdaad, ik zou volgende keer gewoon weer lekker doorzuipen, het zal vast geen alcoholvergiftiging geweest zijn. Afbeelding

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:50

Miss_Petit schreef:
Avanti, meisje, ga eens voor jezelf zorgen!

Hoelang denk je deze levensstijl te kunnen volhouden?

Doe je het niet voor jezelf, dan wel voor je vriend.
Je zegt dat hij veel om je geeft, dus wil hij je vast niet kwijt.
Helemaal niet aan zoiets stoms als alcohol of drugsgebruik.


???

Heb ik soms een hele voorgeschiedenis van verhalen over TS gemist?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:20

Stephanie100 schreef:
In veel landen is energie drink in combinatie met alcohol verboden! Het is idd gevaarlijk.


Hier ook hoor... bestel maar eens red bull/wodka, dat geven ze nog weleens apart, omdat het niet samen mag. (ok en vanwege de prijs...)