dit is toch assiociaal!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:44

Marrie schreef:
We geven mensen ook de kans om ze aan te passen alleen maken ze daar vaker misbruik van dan dat ze het werkelijk doen. En zeg maar niet dat t niet zo is... Loop gelukkig elke dag tegen zulke mensen aan Tong uitsteken
Die wonen al 10 jaar in Nederland en kennen nog geen woord alleen hallo en dag en ikke niet begrijpe!
En ik toon heus wel begrip maar dan moeten ze het ook verdienen naar mijn mening en ook respect naar ons tonen ipv uitschelden want tenslotte mogen ze blij zijn dat wij hun hier opvangen!


Gaaaap
Turkse mensen zijn hier al ruim 35 jaar en wij vangen ze niet op maar hebben ze zelf hier naar toe gehaald om de vieze klussen op te knappen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:53

lis schreef:
:O
Turkse mensen zijn hier al ruim 35 jaar en wij vangen ze niet op maar hebben ze zelf hier naar toe gehaald om de vieze klussen op te knappen.

Werden die mensen met een mes onder hun keel hier naar Nederland toe gehaald? Als dat het geval was, waren ze al lang weer terug gekeerd.
Ze hebben er zelf voor gekozen om dat werk te doen en vervolgens om permanent te blijven.

Als ik in een land ga werken, probeer ik in ieder geval zo snel mogelijk de taal te beheersen. En dan probeer ik me zo goed mogelijk aan te passen, ik ben er immers te gast.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 17:00

Kusia"]
[quote="lis schreef:
:O
Turkse mensen zijn hier al ruim 35 jaar en wij vangen ze niet op maar hebben ze zelf hier naar toe gehaald om de vieze klussen op te knappen.

Werden die mensen met een mes onder hun keel hier naar Nederland toe gehaald? Als dat het geval was, waren ze al lang weer terug gekeerd.
Ze hebben er zelf voor gekozen om dat werk te doen en vervolgens om permanent te blijven.

Als ik in een land ga werken, probeer ik in ieder geval zo snel mogelijk de taal te beheersen. En dan probeer ik me zo goed mogelijk aan te passen, ik ben er immers te gast.
[/quote]
en hier ben ik het dus mee eens.
maar dit topic ging niet over discrimineren maar over een gesprek voor werk.
en ja ik vind het nog steeds asociaal.
ik blijf bij mijn mening!!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:00

wat een actie!!!! dat slaat echt op puin!!!!

lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:39

Kusia"]
[quote="lis schreef:
:O
Turkse mensen zijn hier al ruim 35 jaar en wij vangen ze niet op maar hebben ze zelf hier naar toe gehaald om de vieze klussen op te knappen.

Werden die mensen met een mes onder hun keel hier naar Nederland toe gehaald? Als dat het geval was, waren ze al lang weer terug gekeerd.
Ze hebben er zelf voor gekozen om dat werk te doen en vervolgens om permanent te blijven.
[/quote]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken Verward
Ik reageer op Marrie; "want tenslotte mogen ze blij zijn dat wij hun hier opvangen!"
En nee, die mensen zijn geen gasten, het zijn Nederlanders. Ze woonden al in Nederland toen jij nog niet geboren was.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:37

Noucca schreef:
Das weer zo'n typische reactie waarvan men haren gaan rechtstaan...
Ik ben niet racistisch MAAR...
Ja, kom op zeg..
Ofwel ben je racistisch ofwel ben je het niet.
Eerst jezelf indekken door te zeggen dat je niet racistisch bent, maar dan wel een heleboel redenen gaan opnoemen waarom je het wel zou zijn..
Sorry hoor.. Verward dat kan er bij mij echt niet in...


wat ik eruit bergrijp (over dat ze ruzie had met het turkse meisje) is dat ze alleen een hekel aan HAAR heeft, en niet aan alle turken (heeft ze zelf getypt dan O-) ) Dat kan toch? als je ruzie hebt met iemand die toevallig buitenlands is, ben je dan gelijk rasistisch? Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:39

pjotr schreef:
ik had op cwi gekeken (soort arbeidsbuerau pagina) en er stond gewoon verkoop medewerker voor een supermarkt.
en nee hier wil ik niet eens werken.
maar ik vind het gewoon associaal dat ik turks moet praten om in nederland in een winkel te kunnen werken.
zet het dan in de advertentie ofzo.
en inderdaad dat ophangen als hij dan gewoon zegt van sorry maarw e zoeken u niet dan is het ook goed.
maar vind dit gewoon associaal.



even melden bij het arbeidsburo Haha! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:42

Mickey schreef:
Jeetje wat wordt hier alles weer over één kam geschoren.
Kan het ook een beetje minder misschien.

Er is nu bij één supermarkt gevraagd bij een sollicitatie of er Turkse gesproken wordt door de sollicitant. Dit kan een hele gewone vraag zijn. Vooral als het klantenbestand uit voornamelijk Turkse mensen bestaat.
Maar om nu meteen over alle supermarkten te praten, vin dik erg overdreven.

Dat het slordig is dat de telefoon erop is gegooid, ben ik mee eens.

Maar ga dingen nu niet groter maken dat ze zijn.

Een beetje minder bevooroordeelde reactie mogen ook wel.
Anders komt er domweg een slotje op dit topic.



Is wel zo, MAARRRRR als je een slecht nederlands sprekende turk afwijst bij een Nederlandse supermarkt (om het dan zo maar even te noemen) omdat ie de taal slecht machtig is dan heb je dus zo een rechtzaak aan je reet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:44

Noucca schreef:
Eigen tv-zender?
Die tv-zenders komen gewoon uit hun land hoor...
Die heeft Nederland niet voor ze gemaakt..
Ik kan hier ook Franse en Duitste en Italiaanse zenders kijken als ik wil...
Turks is in Nl eveneens niet erkend; wat dacht je dan?
Maar je kan ook niemand verbieden om Turks te spreken he? Scheve mond


Euh TV west heeft ongeveer 8 uur per week programma´s die ik niet kan verstaan....... oja ook geen Nederlandse ondertiteling......... dat vind ik wel heel triest

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:25

jeddah schreef:
Degene die hier vooral discrimineren zijn erg honge meiden, volgens mij, die geen idee hebben van waar ze het over hebben. Beetje erg zielig, hopelijk worden ze ook wat verstandiger als ze wat ouder worden...


Hmm ik zal miss nu veel over me heen krijgen maar ik zeg het toch.
Let wel... Dit is MIJN PERSOONLIJKE MENING, die ik aan niemand opdraag. Ik ben geen jonge meid meer, en ik deel deze mening ook, wel met andere redenen.
Ik ben geen racist, leer eerst de definitie van racist maar even.
Ik ben indd niet dol op buitenlanders. Ik heb niets tegen de personen zelf, ook niet vanwege hun huidskleur of hun geloof etc. Wel over de hoeveelheid, maar die is weer te verwijten aan ons beleid.
Ik vind persoonlijk dat de buitenlanders gebruik maken van de vrijheid die NL heeft, en die hun niet gewent zijn. Vandaar dus ook de hoeveelheid criminaliteit onder de buitenlanders. Ja onder de Nederlanders zelf hebben we ook criminelen, maar daar gaat het hier niet over.
Waar ik me gruwelijk aan erger is dat NL vol is, en toch maar buitenlanders blijft accepteren. Je hebt hier bijv een Turkse jongen met een NL paspoort. Toch gaat hij elk jaar naar Turkije, "want het is zijn vaderland". Waarom heeft hij dan een NL paspoort aangevraagd en woont hij hier. Vervolgens komt hij op een leeftijd dat zijn niet verwesterde ouders willen dat hij gaat trouwen. Juist ja, met een Turkse vrouw. "Nou die gaan we maar even halen in Turkije" Verward Vervolgens komt ook zij naar NL en daarop volgend komt haar familie, en zo gaat het balletje teveel rollen...
Dat is waar ik een bloedje hekel aan heb!

Nog wat, ik ga samenwonen met mijn vriend. Mijn flat (grote, en dure flat) wordt dus opgezegt. Nu hebben we hier een wachtlijst van 8jr voordat je in aanmerking komt voor een woning. Omdat NL dus vol is... Boos!
Vrienden van me staan al jaren ingeschreven, krijgen geen woning. Komt er verdorie een man uit Yoegoslavie, en die krijgt een uitkering, werkt zwart bij, krijgt geld om zijn woning in te richten, krijgt kleren, krijgt maximale huursubsidie, en krijgt mijn flat terwijl hij nog geen half jaar in NL is... Spreekt zowat geen NL, kwam met een vriendin die wel vertaalde...
Ik kwaad opgebeld naar de woningbouw. "Er staan verdorie vrouwen met kinderen ingeschreven en dat gaat imo voor". Blijken ze er net zo over te denken, maar het moest van de gemeente anders kregen ze een proces aan hun broek vanwege discriminatie. Waar gaat dit heen met ons beleid...
Ik kan nog uren doorgaan maar laat ik dat maar niet doen Haha!

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:29

Verow"]
[quote="Noucca schreef:
Das weer zo'n typische reactie waarvan men haren gaan rechtstaan...
Ik ben niet racistisch MAAR...
Ja, kom op zeg..
Ofwel ben je racistisch ofwel ben je het niet.
Eerst jezelf indekken door te zeggen dat je niet racistisch bent, maar dan wel een heleboel redenen gaan opnoemen waarom je het wel zou zijn..
Sorry hoor.. Verward dat kan er bij mij echt niet in...


wat ik eruit bergrijp (over dat ze ruzie had met het turkse meisje) is dat ze alleen een hekel aan HAAR heeft, en niet aan alle turken (heeft ze zelf getypt dan O-) ) Dat kan toch? als je ruzie hebt met iemand die toevallig buitenlands is, ben je dan gelijk rasistisch? Verward
[/quote]

Er staat idd niet dat ze een hekel heeft aan alle buitenlanders, dat is dan ook het deel 'ik ben niet racistisch' wat ik bedoel..
Erachter staan echter wel een aantal redenen om het wel te zijn...
Vandaar mijn reactie

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:10

Dat mensen beginnen te zeuren over dat een taal moeilijk te leren is vind ik onzin. Iedereen kan een taal binnen een aantal jaar leren!Ik vind het ook nogal aso dat ze vragen of jij turks spreekt voor te werken in een SUPERMARKT! Straks moeten de nederlanderst turks gaan leren om in een supermarkt te kunnen vragen waar het wc papier ligt..

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:18

RoCKyLoVE schreef:
Dat mensen beginnen te zeuren over dat een taal moeilijk te leren is vind ik onzin. Iedereen kan een taal binnen een aantal jaar leren!Ik vind het ook nogal aso dat ze vragen of jij turks spreekt voor te werken in een SUPERMARKT! Straks moeten de nederlanderst turks gaan leren om in een supermarkt te kunnen vragen waar het wc papier ligt..

Ik vermoed persoonlijk dat het Turks spreken eerder is om ev. problemen van klanten op te lossen en niet bepaald voor een rol wc-papier..
En iedereen kan een taal binnen een aantal jaar leren?
Ik dacht het niet...
Er bestaan dingen als leerstoornissen, waardoor iemand met de beste wil van de wereld het helemaal niet kan leren.
Het is niet omdat voor jou alles zo vanzelfsprekend lijkt dat het dat voor anderen ook is he Verward
Ik ken genoeg mensen (en dat zijn zelfs geen buitenlanders) die problemen zat hebben met de nederlandse taal, zelfs al zijn ze vanaf hun geboorte ermee geconfronteerd...

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:48

Noucca"]
[quote="RoCKyLoVE schreef:
Dat mensen beginnen te zeuren over dat een taal moeilijk te leren is vind ik onzin. Iedereen kan een taal binnen een aantal jaar leren!Ik vind het ook nogal aso dat ze vragen of jij turks spreekt voor te werken in een SUPERMARKT! Straks moeten de nederlanderst turks gaan leren om in een supermarkt te kunnen vragen waar het wc papier ligt..

Ik vermoed persoonlijk dat het Turks spreken eerder is om ev. problemen van klanten op te lossen en niet bepaald voor een rol wc-papier..
En iedereen kan een taal binnen een aantal jaar leren?
Ik dacht het niet...
Er bestaan dingen als leerstoornissen, waardoor iemand met de beste wil van de wereld het helemaal niet kan leren.
Het is niet omdat voor jou alles zo vanzelfsprekend lijkt dat het dat voor anderen ook is he Verward
Ik ken genoeg mensen (en dat zijn zelfs geen buitenlanders) die problemen zat hebben met de nederlandse taal, zelfs al zijn ze vanaf hun geboorte ermee geconfronteerd...
[/quote]

Zoals een paar doven ja, ik beheers zelf goed Nederlands, een paar doven is goed in alles behalve talen, dat komt wel vaker voor bij doven.

lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 20:59

Ik denk niet dat ze het over doven heeft Scheve mond
Kijk maar eens rond op Bokt, wat toch grotendeels 'blank' is. Er zitten er een hoop bij die geen 3 zinnen kunnen typen zonder fouten.

en Griebels, moet je 8 jaar wachten op een huis omdat Nederland vol is? Of zou het komen omdat er gewoon te weinig HUURhuizen zijn?
Pas nog in de krant gelezen dat de woningstichtingen schatrijk zijn, maar huizen bouwen.. Ho maar. Van 2 huizen 1 maken, de huren omhoog gooien en woningen verkopen kunnen ze wel erg goed

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:01

Citaat:
En gelukkig ben jij perfect Lips are sealed
Ik zie ook al een paar spelfoutjes bij jouw staan hoor!


Ik heb helemaal niet beweerd dat ik perfect ben, maar ik ben niet degene die zit te zeuren over buitenlanders!
Ik bedoel, je kan wel kijken naar de gebreken van anderen (buitenlanders bijv.) maar begin eens bij je eigen ABN..
Snapje?!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:04

lis schreef:
en Griebels, moet je 8 jaar wachten op een huis omdat Nederland vol is? Of zou het komen omdat er gewoon te weinig HUURhuizen zijn?
Pas nog in de krant gelezen dat de woningstichtingen schatrijk zijn, maar huizen bouwen.. Ho maar. Van 2 huizen 1 maken, de huren omhoog gooien en woningen verkopen kunnen ze wel erg goed


Nee lis, er zijn niet te weinig huurhuizen, maar teveel mensen. En wil je soms dat ze huizen gaan bijbouwen en al de boeren (en ook manege's, en ook je eigen paarden) maar plaats moeten maken omdat NL vol is Verward

lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:13

Er zijn genoeg woningen voor de hele bevolking van Nederland. Het probleem zit 'm in de centen (en in de spreiding, zie stukje onderaan). Een koopwoning is voor een gezin met een modaal inkomen gewoon niet meer te doen. Er is meer vraag naar huurhuizen, maar deze worden niet gebouwd. In plaats daarvan verkopen de woningstichtingen naar hartelust woningen om zo nog rijker te worden.

En als je wat beter om je heen kijkt zal je zien dat er in Nederland nog genoeg plek is. Hier in het noorden is ruimte zat!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:22

Nou hier niet, en is mijn verhaal dus wel juist. Hier staat alles al vol met gebouwen. Ik ben er ook geen voorstander van om NL nog voller te bouwen. Gewoon een stop zetten op alle mensen die naar NL willen emigreren en net als in China geboortebeperking. Dat is mijn mening al jaren, helaas wordt alles alleen maar erger!

lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:33

Ehm, heb je je weleens verdiept in de Chinese 'on-child-policy' en de gevolgen hiervan?
Zal wel niet, anders zou je er niet voor zijn Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:46

Lis, ik begrijp je gedachtengang best wel, als we nou lekker een jaar of 2 van huis ruilen......... dan begrijp je de mijne ook beter. Nu woon ik in een geweldige wijk met 5% allochtoon, maar ik kom uit een flat met 85% allochtoon en als je daar tussen hebt gewoont dan ga je er toch wel iets anders over nadenken.......... enuh waren allemaal huurhuizen Haha!. Dat jij geen ervaring hebt met onaangepaste asociale mensen die hun geit op het balkon boven jou slachten, waar de vulliszakken van 13 hoog zo naar beneden gegooid werden, waar de liften constant ondergezeken zijn, waar de ruiten van de entree wekelijks ingetrapt waren, waar de liften dagelijks gesloopt waren, waar je niet naar je eigen kelderbox durft omdat de jongens in de gangen hangen, waar regelmatig brand gestookt werd in diezelfde gangen........... kweenie hoor, denk dat jij het allemaal wel politiek correct op kan lossen, ik ben ervoor gevlucht, en eigenlijk is het triest dat ik uit een geweldig gaaf huis weg moest omdat mijn buren te onaangepast waren. Mijn turkse buurman van 70, schaamde zich dood, hele fijne vent........ maar kon er helemaal niks meer mee...... hij is ook verhuisd

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:53

Haha, in zo'n flat heb ik ook gewoond!!
Met uitzondering van een geit slachten heb ik zo ongeveer precies hetzelfde mee gemaakt!
Ik kon en durfde daar soms niet eens te slapen en vond het in het donker gewoon dood eng om, zelfs met honden, naar buiten te gaan!
De bevolking van "mijn" flat was 95% Witte Nederlandsers... Toch heb ik verder helemaal geen "problemen" met Nederlanders Verward .

lies

Berichten: 9629
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:56

GijsenKim;
Heb ik wel ervaring mee hoor. Ik was zelfs IN huis niet veilig, ik heb met regelmaat een steen door mijn raam gehad. Mijn 'verhaal' is nagenoeg hetzelfde. Dan niet met ritueel geslachte geiten, maar drugshuizen, waar mensen meer dood dan levend in en uit gaan, een cafetaria op de hoek dat gepacht werd door Chineze mensen die uitgescholden, beroofd en in elkaar getrapt werden, kinderen die tot diep in de nacht de straat op werden geschopt en nageschreeuwd door mams; "Ik heb nu even geen zin in je" en 80 % werkelozen, die allemaal zwart bijbeunen.

Ik woonde in de Oosterpark in Groningen. Alleen daar waren de asocialen niet allochtoon, maar autochtoon.
Ik wou daar ook heeeeel graag weg, maar heb nu niet het idee dat alle autochtonen asocialen zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:58

Zelfde laken een pak, heb geen hekel aan buitenlanders, heb een hekel aan onaangepaste asociale mensen, enin de grote steden zijn de concentraties allochtonen groter dan in the middle of no oliebol Haha! Hier liggen de verhoudingen ook anders, de onaangepaste asociale Nederlander valt niet meer op omdat er zoveel onaangepaste asociale allochtonen zijn.

En eerlijk is eerlijk, ik vind het niet prettig om bij een stoplicht te staan en 20 mensen om me heen te hebben en ik de enige nederlander ben, niet omdat ik die mensen niet aardig vind maar dat is een gevoel, dat is niet leuk

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:09

Erg jammer dat de turken hier in Nederland zich vaak zo gedragen. Ik heb er ook een hekel aan, maar vraag me toch af waardoor het komt. Zouden ze niet goed met de vrijheid om kunnen gaan hier, wat toch anders is als in Turkije?
Turken zijn van zichzelf namelijk zulke vriendelijke gastvrije mensen, daar zou Nederland weer een voorbeeld aan kunnen nemen. Aan de turken gewoon in Turkije dus.