dit is toch assiociaal!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:12

G&K schreef:
En eerlijk is eerlijk, ik vind het niet prettig om bij een stoplicht te staan en 20 mensen om me heen te hebben en ik de enige nederlander ben, niet omdat ik die mensen niet aardig vind maar dat is een gevoel, dat is niet leuk

Dat gevoel kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Is dat soms omdat je vindt dat Nederland van 'ons' is?
Ik vind het juist leuk dat Nederland allerlei kleuren en nationaliteiten heeft. Mijn dochter heeft ook een kleurtje, ik hoop niet dat zij daar ooit op beoordeeld wordt.

Als het je alleen gaat om onaangepaste asocialen is het volgens mij nutteloos om erbij te vermelden dat het allochtonen of autochtonen zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:22

best leuk hoor, schitterend........... maar als je een uur lang in de stad loopt en je bent nog geen autochtoon tegen gekomen......... dan is het minder leuk, als je dan ook nog eens niet kan verstaan wat ze zeggen, en alleen de straatnaambordjes zijn in het Nederlands, dan zou je je af kunnen vragen wat er waar verkeerd is gegaan.

Ik heb niks tegen het kleurtje zelf, helemaal niks en ik irriteer me zo mogelijk nog meer aan onaangepaste autochtonen, omdat deze mensen helemaal alle mogelijkheden kunnen benutten die Nederland hun te bieden heeft, ze spreken de taal, hebben geen cultuurbariere dus dat is helemaal de limmit.

Mensen autochtoon of allochtoon zijn voor mij leuk, het is aan een mens om op mij leuk of aso over te komen en het is dus een houding die men aanneemt, Als je de jonge generatie allochtonen neemt dan zit er in de houding iets zo verkeerd dat ik liever niet met een groot aantal van die gastjes te maken wil hebben, bij de meiden overigens ook! Er zijn er ook een groot aantal met een frisse blik, hard lerend....... druk bezig zichzelf te ontwikkelen (wellicht hebben deze een hoger iq, die begrijpen iig dat je met een opleiding meer "respect" krijgt dan met een pistool) DAT is zijn de allochtonen die het in Nederland moeten gaan doen!

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:22

Lindy schreef:
Erg jammer dat de turken hier in Nederland zich vaak zo gedragen. Ik heb er ook een hekel aan, maar vraag me toch af waardoor het komt. Zouden ze niet goed met de vrijheid om kunnen gaan hier, wat toch anders is als in Turkije?


Of zouden ze niet omkunnen met het racisme en de discriminatie?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:26

Noucca"]
[quote="Lindy schreef:
Erg jammer dat de turken hier in Nederland zich vaak zo gedragen. Ik heb er ook een hekel aan, maar vraag me toch af waardoor het komt. Zouden ze niet goed met de vrijheid om kunnen gaan hier, wat toch anders is als in Turkije?


Of zouden ze niet omkunnen met het racisme en de discriminatie?
[/quote]


tjongejongejonge, geloof me......... voor deze bevolkingsgroep wordt vele male meer gedaan dan voor de autochtonen......... ga maar eens kijken bij de haagsche sociale dienst, en probeer een folder te lezen (moet je wel eerst even arabisch leren Haha!) bij de belastingdienst hetzelfde. Voor de Nederlanders zijn geen wijkgebouwen, feesten enzo in de achterstandswijken, wel op elke hoek voor een allochtone bevolkingsgroep............ dus ik denk dat de discriminatie wel mee valt, en het rasisme ook. Ik denk dat ze zelf zo lopen te trutten........ als ik jou een trut noem, dan heeft het geen naampje, doe ik dat bij een niet Nederlander......... discrimineer je

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:31

gijsenkim"]
Als je de jonge generatie allochtonen neemt dan zit er in de houding iets zo verkeerd dat ik liever niet met een groot aantal van die gastjes te maken wil hebben, bij de meiden overigens ook!
[/quote]
Ik ken genoeg autochtonen met dezelfde kenmerken ook anders...


[quote]
Er zijn er ook een groot aantal met een frisse blik, hard lerend....... druk bezig zichzelf te ontwikkelen (wellicht hebben deze een hoger iq, die begrijpen iig dat je met een opleiding meer "respect" krijgt dan met een pistool) DAT is zijn de allochtonen die het in Nederland moeten gaan doen!
[/quote]
Het vetgedrukte stuk vind ik al helemaal te gek om los te lopen..
Is Nederland nu enkel een land voor mensen met een hoog iq?
Hoe ver gaan jullie nog gaan?

Btw: nog effe tussendoor: met dit stukje [quote="noucca schreef:
Ik ken genoeg mensen (en dat zijn zelfs geen buitenlanders) die problemen zat hebben met de nederlandse taal, zelfs al zijn ze vanaf hun geboorte ermee geconfronteerd...
bedoel ik idd niet de doven lanide..
Ik had het over leerstoornissen en doofheid is geen leerstoornis maar een zintuiglijk probleem....
En over die tv-programma's: ik trek mijn woordne terug, wist ik veel dat ze in Nederland speciale programma's hadden voor allochtonen.
In Belgiƫ is dat iig niet zo (denk ik toch.. ik kan enkel de twee nationale zenders ontvangen hier)

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:31

gijsenkim schreef:
Als je de jonge generatie allochtonen neemt dan zit er in de houding iets zo verkeerd dat ik liever niet met een groot aantal van die gastjes te maken wil hebben, bij de meiden overigens ook! Er zijn er ook een groot aantal met een frisse blik, hard lerend....... druk bezig zichzelf te ontwikkelen (wellicht hebben deze een hoger iq, die begrijpen iig dat je met een opleiding meer "respect" krijgt dan met een pistool) DAT is zijn de allochtonen die het in Nederland moeten gaan doen!


Net zoals bij de jonge generatie autochtonen iets mankeert aan hun houding. Of zal het gewoon de jonge generatie in het algemeen zijn?

Ik blijf erbij dat het vermelden van een bevolkingsgroep (en dan heb ik het nog niet eens over het woord 'allochtoon', want dat is nog breder) niet nodig is. Als je gewoon praat over een groep asocialen weet ik genoeg. Of het allochtonen of autochtonen zijn doet er wat mij betreft niet toe.
Aso is aso.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:34

gijsenkim"]
[quote="Noucca"][quote="Lindy schreef:
Erg jammer dat de turken hier in Nederland zich vaak zo gedragen. Ik heb er ook een hekel aan, maar vraag me toch af waardoor het komt. Zouden ze niet goed met de vrijheid om kunnen gaan hier, wat toch anders is als in Turkije?


Of zouden ze niet omkunnen met het racisme en de discriminatie?
[/quote]


tjongejongejonge, geloof me......... voor deze bevolkingsgroep wordt vele male meer gedaan dan voor de autochtonen......... ga maar eens kijken bij de haagsche sociale dienst, en probeer een folder te lezen (moet je wel eerst even arabisch leren Haha!) bij de belastingdienst hetzelfde. Voor de Nederlanders zijn geen wijkgebouwen, feesten enzo in de achterstandswijken, wel op elke hoek voor een allochtone bevolkingsgroep............ dus ik denk dat de discriminatie wel mee valt, en het rasisme ook. Ik denk dat ze zelf zo lopen te trutten........ als ik jou een trut noem, dan heeft het geen naampje, doe ik dat bij een niet Nederlander......... discrimineer je
[/quote]

Ik dnek niet dat het te maken heeft met wat de gemeenschap (ofte: de regering) voor hen doet, eerder met hoe de gemiddelde bevolking over hen denkt.
Als ik in Antwerpen rondloop; zie ik altijd ene hoop allochtonen (van een hoop verschillende afkomsten) en daarbij ook een hoop belgen.
En iedere keer is er wel minstens 1 belg (vaak ook meerderen) die een ommetje loopt om niet voorbij een allochtoon te gaan, die bedenkelijk kijkt richting allochtoon,; die begint te fezelen tegen zijn vrienden, of vaak heb je ook van die wijsneuzen die gewoon luidop begint over 'bvuile makak' oid.
In de trein onlangs ook nog ene converstaie: 'marokkanen zijn onkruid... het enige wat ze hebben zijn schoon vrouwen...'
Die mensen konden niet weten of er al dan niet een allochtoon (in dit geval marokkaan) in dezelfde coupe zou zitten..
Zulke dingen maken het leven van die mensen zuur.
Niet de regering en de algemene faciliteiten.
Laatst bijgewerkt door Noucca op 17-05-04 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:35

Nou dan gaan we maar weer de vraag stellen, ik heb er 4 Haha!

1. Hoeveel procent van de gevangenen is van allochtone afkomst

2. Hoeveel procent van de totale bevolking is van allochtone afkomst

3. Hoeveel van de misdaden worden door iemand van allochtone afkomst gepleegd.

4. Leg mij nu maar eens uit hoe scheef deze verhoudingen zijn, en vertel me hoe het komt dat zo een klein deel van de bevolking voor zo een groot deel van de gevangenisbezetting zorgt......... enuh niet aankomen met kansen, en meer van dat getrut........ want er wordt voor deze bevolkingsgroep meer gedaan dan welke andere groep dan ook

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:41

gijsenkim schreef:
Nou dan gaan we maar weer de vraag stellen, ik heb er 4 Haha!

1. Hoeveel procent van de gevangenen is van allochtone afkomst

2. Hoeveel procent van de totale bevolking is van allochtone afkomst

3. Hoeveel van de misdaden worden door iemand van allochtone afkomst gepleegd.

4. Leg mij nu maar eens uit hoe scheef deze verhoudingen zijn, en vertel me hoe het komt dat zo een klein deel van de bevolking voor zo een groot deel van de gevangenisbezetting zorgt.........


Gaan we weer die toer op???
Hoe komt het volgens jou?? Slechte genen ofzo?? Verward
Ik ken de cijfers niet, maar ik kan wel 1 ding zeggen: zelfs al is 99%
van de allochtonen misdadiger, dan nog verdient die ene overige % het niet om bekeken te worden als misdadiger, of onwillig om zoch aan te passen of wat dan ook, enkel en alleen omdat hij toevallig de pech heeft om tot dezelfde groep te behorten als die andere 99%
Kom op zeg.. al die cijfers..
We praten hier over mensen he Verward

Citaat:
enuh niet aankomen met kansen, en meer van dat getrut........ want er wordt voor deze bevolkingsgroep meer gedaan dan welke andere groep dan ook


*zucht*
Moet ik mijn uitleg van hierboven nog eens herhalen mss??

*edit ik zie dat we beiden dezelfde vraag hebben gesteld..

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:47

lis schreef:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken Verward
Ik reageer op Marrie; "want tenslotte mogen ze blij zijn dat wij hun hier opvangen!"
En nee, die mensen zijn geen gasten, het zijn Nederlanders. Ze woonden al in Nederland toen jij nog niet geboren was.

En ik reageerde op jou Haha!

Die mensen zijn zeker geen Nederlanders, ze hebben meestal geen Nederlandse nationaliteit, spreken meestal gebrekkig of helemaal geen Nederlans en nemen bijna niets van de Nederlandse cultuur over.

En als iemand dus langer in Nederland woont als dat ik besta, maakt het hem dan meer Nederlander?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:48

Ja helaas, dat is het goede die onder de kwade moeten lijden syndroom, heel jammer maar het is niet zo. Ik ben blont (bb) en heb grote tieten, ik ben ook standaard dom........ vind ik niet erg hoor

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:48

Noucca schreef:
Ik ken de cijfers niet, maar ik kan wel 1 ding zeggen: zelfs al is 99%
van de allochtonen misdadiger, dan nog verdient die ene overige % het niet om bekeken te worden als misdadiger, of onwillig om zoch aan te passen of wat dan ook, enkel en alleen omdat hij toevallig de pech heeft om tot dezelfde groep te behorten als die andere 99%
Kom op zeg.. al die cijfers..
We praten hier over mensen he Verward


Amen! Dit is precies wat ik bedoel.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:50

Als jij fietst en elke rottweiler die je tegenkomt probeert je van je fiets te happen, dan kom je vanzelf die ene wel tegen die het niet doet......... maar wedde dat jij wel alvast afgestapt bent voor de zekerheid

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:53

Kusia"]
[quote="lis schreef:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken Verward
Ik reageer op Marrie; "want tenslotte mogen ze blij zijn dat wij hun hier opvangen!"
En nee, die mensen zijn geen gasten, het zijn Nederlanders. Ze woonden al in Nederland toen jij nog niet geboren was.

En ik reageerde op jou Haha!

Die mensen zijn zeker geen Nederlanders, ze hebben meestal geen Nederlandse nationaliteit, spreken meestal gebrekkig of helemaal geen Nederlans en nemen bijna niets van de Nederlandse cultuur over.

En als iemand dus langer in Nederland woont als dat ik besta, maakt het hem dan meer Nederlander?
[/quote]

Meer Nederlander Verward Nee, net zo Nederlands als jij.
Ongeacht of zij een nederlands paspoort hebben, nederlands spreken en iets van de nederlandse cultuur (welke??) overnemen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:56

nou een beetje ouwerwetse nederlandse normen en waarden mogen er best wel overgenomen worden hoor, helemaal niks mis mee

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:56

lis schreef:
Meer Nederlander Verward Nee, net zo Nederlands als jij.
Ongeacht of zij een nederlands paspoort hebben, nederlands spreken en iets van de nederlandse cultuur (welke??) overnemen.

Dus wat maakt volgens jou iemand een Nederlander?

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:57

gijsenkim schreef:
Als jij fietst en elke rottweiler die je tegenkomt probeert je van je fiets te happen, dan kom je vanzelf die ene wel tegen die het niet doet......... maar wedde dat jij wel alvast afgestapt bent voor de zekerheid


Zoals ik al zei; ik heb in een asociale 'blanke' wijk gewoond, maar heb nog steeds geen vooroordeel over autochtonen. Dat lijkt me duidelijk aangeven dat ik het ook niet zal krijgen over allochtonen, ook al zou ik in zo'n poedersuiker wonen als jij hebt gewoond.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:59

Je hebt vast wel een vooroordeel over bepaalde types autochonen, want jij zal niet meer in een wijk gaan wonen waar deze mensen wonen

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:00

Kusia"]
[quote="lis schreef:
Meer Nederlander Verward Nee, net zo Nederlands als jij.
Ongeacht of zij een nederlands paspoort hebben, nederlands spreken en iets van de nederlandse cultuur (welke??) overnemen.

Dus wat maakt volgens jou iemand een Nederlander?
[/quote]


Moet je dan een Nederlander zijn om als mens te worden aanzien??

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:01

Kusia"]
[quote="lis schreef:
Meer Nederlander Verward Nee, net zo Nederlands als jij.
Ongeacht of zij een nederlands paspoort hebben, nederlands spreken en iets van de nederlandse cultuur (welke??) overnemen.

Dus wat maakt volgens jou iemand een Nederlander?
[/quote]

Iemand die in Nederland woont

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:01

Nou draaf je wel heel erg door noucca, graag wel een beetje op niveau houden

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:03

gijsenkim schreef:
Je hebt vast wel een vooroordeel over bepaalde types autochonen, want jij zal niet meer in een wijk gaan wonen waar deze mensen wonen


Nee, ik heb een hekel aan asociale mensen. Ik zal idd mijn uiterste best doen om niet meer in zo'n wijk terecht te komen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:08

lis"]
[quote="Kusia"][quote="lis schreef:
Meer Nederlander Verward Nee, net zo Nederlands als jij.
Ongeacht of zij een nederlands paspoort hebben, nederlands spreken en iets van de nederlandse cultuur (welke??) overnemen.

Dus wat maakt volgens jou iemand een Nederlander?
[/quote]

Iemand die in Nederland woont
[/quote]
Probeer jij dan maar mijn moeder te overtuigen dat zij een Nederlander is.
Even voor de duidelijkheid: mijn moeder is Poolse (volgens lis dus Nederlander Scheve mond ), woont hier al 26 jaar, werkt hier ook 26 jaar, spreekt een schrijft Nederlands, gedraagt zich Nederlands (beetje cultuur en gewoontes), maar voelt zich absoluut Poolse en dus geen Nederlander.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:10

Dat moet zij weten. Ik zie haar als Nederlandse.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:10

gijsenkim schreef:
Nou draaf je wel heel erg door noucca, graag wel een beetje op niveau houden

Verward
Mag ik vragen in wat voor opzicht dat ik dan juist doordraaf?? Verward