Vandaag op sleeptouw genomen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Vandaag op sleeptouw genomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 01:24

Letterlijk Lachen

Toen ik vanmiddag van het werk af kwam heb ik het eerste tankstation overgeslagen (moest ik 100 meter voor omrijden >;)) om ffkes aan de grens te tanken. De pomp met LPG was echter enkel vanuit Duitsland bereikbaar... En ik reed dus aan de verkeerde tank. Dus bij een Tango-achtig iets getankt, maar omdat LPG niet zonder toezicht verkocht mocht worden, heb ik mijn tank benzine volgegooid.

Toen ik vanavond van Sandra af kwam begon de wagen te hikken, gas was op. Ik wilde hem weer eens een keertje helemaal leeg hebben, dus heb hem laten lopen tot een kilometer of 10 verderop, toen reed ik Boukoul uit. Nog maar 5 km en ik was thuis. Toen ik Boukoul bijna uitreed wilde hij niet meer lopen, gas was echt op.

Ik passeer het bordje van de bebouwde kom, schakel over op benzine, wil gas geven (30 km-zone) en... er gebeurd niets Scheve mond

Knipperlicht aan, zwaai aan het stuur... En floep, auto dood.Uit laten rollen tot in de berm, alarmlichten aangezet en opnieuw proberen te starten. Het klonk erg dramatisch kan ik je vertellen... Ach gut Zo heb ik hem nog nooit horen pruttelen... Vriendlief gebeld, die schrok aardig toen ie de motor hoorde Clown ANWB maar gebeld. Natuurlijk had ik niets bij me, 'even snel op en neer naar Kelvin'. Tas met rijbewijs, geld en ANWB-pas stond thuis. Zul je net hebben... Rolleyes

ANWB aan de foon: Waar bent u?
S: In Boukoul.
A: Boekel? Bij ....?
S: Nee, BOUkOUl. Misschien staat ie als Swalmen in uw systeem?
A: Gevonden! Welke straat?
S: Eeeeeeeh... Nou... Net buiten de bebouwde kom tussen de weilanden?

Gelukkig kwam er net een meneer met hond aanwandelen (stond voor een huis). Samen met hem de straat gevonden Lachen Hebben we met zijn 3en 10 minuten staan discussieren waar die ANWB-vent heen moest. De goede man scheen rondjes te rijden (standaard) en de centrale moest hem naar een kruispunt (herkenningspunt) sturen. Eeeh... Houdt men er rekening mee dat de meeste boerengaten GEEN kruispunten hebben? Uiteindelijk waren we het er iig over eens waar ik stond en waar de ANWB-man heen moest. OK dan!

Al wachtende op de ANWB (het werd 10 voor 11... 11 uur... 10 over 11) al mijn problemen voorgelegd bij de meneer die er woonde Lachen Autoproblemen wel te verstaan... Best zinnige antwoorden gekregen! Om 10 over 11 ging dan eindelijk mijn telefoon, de ANWB kwam net van de Maasbrug af. Scheve mond Dat is nog een aardig stuk rijden... Maar hij reed hard, 10 minuten later was ie er.

Bleek dat mijn brandstofpomp (benzine dus) geen spanning had. Sja, dat krijg je in een suffe Opel Bloos Er was in 1 van de bersturinkjes iets stuk, moest het uit laten lezen in de garage en al dan niet zelf/laten vervangen. Voor 'nu' legde hij een nooddraadje aan, zodat ik naar het tankstation kon rijden. 'U rookt niet he?' "Eeeeh... nee...?" 'Merk het, uw sigarettenaansteker is stuk' Haha! Had ie blijkbaar nodig om dat noodkabeltje te testen (plus en min), dus een nieuw zekeringetje erin. Scheelt mij weer werk. Zekering is er nog en keer uitgeknald, en uiteindelijk gaf de monteur in kwestie het ook op. Brandstofpomp vastgelopen...

Mam was inmiddels mijn tas komen brengen, zodat ik de monteur kon verblijden met een geweldig mooi pasje Lachen Voor het eerst in 2 jaar tijd dat ik mijn lidmaatschap terug kan verdienen Knipoog

Ik werd dus naar het tankstation gesleept, lang leve de 24-uurs stations Hahaha, echt, zo enorm gaaf Haha! Dat moeten ze doen bij mensen die net hun rijbewijs hebben, en dan over smalle, kronkelige weggetjes. Zeker weten dat niemand meer aan bumperkleven doet Schijnheilig Ik ben nog nooit op sleeptouw genomen (niet letterlijk iig), dus dat was echt wennen, zit veel te veel met mijn gas en koppeling te spelen. Vanwege het gekronkel van de weg hebben we de wagen stationair laten draaien (op gas), dan werkte het remmen wat beter. Maar het rijdt aardig rot, op zo'n donkere, smalle, kronkelige weg... Toen we de grote weg opdraaiden versnelde hij naar 60 km p/u, wauw, wat gaaf... Apart gevoel hoor, dat verslepen Haha!

Vlakbij het tankstation sloeg de wagen dus echt definitief af, gas was helemaal op... Sta je dan met remmen die errug slecht werken als er geen contact is... Heb mijn handrem moeten gebruiken bij het tankstation... Scheve mond

Wagen volgegooid, ff met de monteur staan praten (koffie sloeg ie af, vond dat ie dat wel verdiend had aangezien zijn dienst er al een half uur op zat). Dat defect in de aansturing van de brandstofgevallen was niet zo prijzig. Die pomp die vastgelopen is gaat me echter 200 a 300 euro kosten, enkel en alleen de pomp zelf. Komen evt. montage-uren bij en ander materiaal... , daar gaat mijn salaris. Voorlopig wordt dat dus niet vervangen, dan maar alleen op gas rijden...

Was echt een ervaring op zich, weggesleept worden... Met pech langs de kant staan trouwens ook, het was echt stom toeval dat ik bij dat huis terecht kwam. Dat was nl het laatste huis voor een lang stuk bos... Die eigenaar heeft de hele tijd buiten met me staan wachten, heeft zich nog - als rasechte boer zijnde - met de monteur en zijn werkwijze zitten bemoeien Knipoog. Was dus wel gezellig... Alleen enorm koud. Ik baal alleen enorm van die pomp, dat gaat echt een duur grapje worden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:55

Gelukkig vakantiegeld deze maand Knipoog

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 08:58

Dat vakantiegeld heb ik veel te hard nodig... Bloos Vakantie zelf gaat niet lukken dit jaar ben ik bang, en met deze actie erbij al helemaal niet meer... Boos!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:37

Ach, zo beleef je nog wel eens wat Haha! Maar toch fijn om te ontdekken dat de mensen van de ANWB wel klaar voor je staan als je ze nodig hebt nietwaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:48

Weet je zeker dat je de juiste brandstof erin had zitten? Het kan gebeuren dat er verkeerde brandstof in de tank (van het tankstation) gegooit wordt. Daar kan jij dus niets aan doen. Je denkt euro te tanken en het blijkt diesel te zijn. Dat heeft mijn vader ook eens gehad.

Ik haat gesleept worden. Meestel ben ik dan ook de gene die in de voorste auto rijd. Het is een hel als je iemand moet slepen die het niet kan.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:48

Hehe ja kan gebeuren he... Haal je al die jaren lidmaatgeld er eindlijk eens uit he

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 17:17

Sorane schreef:
Weet je zeker dat je de juiste brandstof erin had zitten? Het kan gebeuren dat er verkeerde brandstof in de tank (van het tankstation) gegooit wordt. Daar kan jij dus niets aan doen. Je denkt euro te tanken en het blijkt diesel te zijn. Dat heeft mijn vader ook eens gehad.


Kan het niet zijn, want hij haalde geeneens benzine naar de motor toe. De pomp had gewoon helemaal geen spanning, durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat er geen benzine in de motor terecht gekomen is...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 16:55

Pffff... Ik benut het lidmaatschap optimaal hoor... Rolleyes Ik krijg zodadelijk een huisbezoekje van een ANWB-meneer... Auto start sinds dit weekend helemaal niet meer...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:10

Pervinco schreef:
Pffff... Ik benut het lidmaatschap optimaal hoor... Rolleyes Ik krijg zodadelijk een huisbezoekje van een ANWB-meneer... Auto start sinds dit weekend helemaal niet meer...


oehw das nog vervelender! Straks kan die m niet meer maken.. Scheve mond . Nou ben benieuwt naar dit deel van de soap "de ANWB met Pervinco".. Haha!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _HS_, _Mars, Amazonbot, Britta31, colinneke, Domi_94, Eefje_Sammy, Elegance_, Es_ther, fleurtjeuh, gigil, Goldwynn, Googlebot, GrapeshotBot, Koekie_186, Lalladidoo, Larislaatje, Lestrange01, Liseef, MallyBelly, Monody, NibbitLotus, Nustice, Pantykous, Pellelilly, RenskeFrea, SemrushBot, SentiBot, sunny43, xVerax en 194 bezoekers