voor de bibliofielen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 13:25

Een aanrader voor wie het nog niet gelezen heeft; De eeuw van mijn vader van Geert Mak.

Het gaat over de geschiedenis van de 20e eeuw, geschreven op basis van brieven en herinneringen van de familie Mak. Het leest erg prettig, en maakt de geschiedenisboekjes levend.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 14:54

Ja is idd erg mooi boek! Ik ben nu aan het lezen in 'Less than zero' van Bret Easton Ellis

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:11

Ohhhja, die moet ik ook nog lezen......raadde m'n moeder me ook al eens aan.
Ik heb nu net 'Brieven uit Nergenshuizen' van paul de Wispelaere uit, geweldig! 't Is wel 'literair verantwoord' en een beetje algemene kennis (mbt Franse literatuur enz.) was wel handig, maar echt, een van de mooiste boeken die ik gelezen heb (zeg ik heel vaak volgens mij, als ik net iets uit heb Knipoog )
Nu ben ik begonnen in "widow for one year" van John Irving, begint iig goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:16

Ik ben halverwege "The good people of New York" van Thisbe Nissen. Dat is echt gestoord... Gaat over een beetje vage moeder-dochter verhouding. Normaal heb ik een hekel aan dat soort boeken, maar deze kan ik niet wegleggen.

Ook een aanrader: De tuinen van kyoto
zal de schrijfster nog even opzoeken.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 11:27

Dit boek ken ik nog niet. Wat ik wel iedereen kan aanraden is: De verborgen geschiedenis van Donna Tartt. Ech heel goed boek!!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 13:07

Moet k onthouden dan...

Nu heb k momenteel wel weinig tijd om te lezen met mn studies (waarom geven ze op de unief dit jaar ook weer zooooooooooooveel les op zooooooooo weinig tijd...grrr)
Maar in de vakantie ga k de schade inhalen Haha!