Bokkers ik ben heel erg boos!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 15:17

"Je kan deze reakties ook voorkomen toch ?? Door het gewoon niet te plaatsen."
Ja.. en je kan je haar verven als je rood haar hebt. Je kan lezen nemen als je een lelijke bril met jampotglazen hebt.
Sorry, maar dat vind ik dus onzin. Omdat er dus blijkbaar mensen zijn die zo kinderachtig gan reageren, zou die foto niet geplaatst moeten worden? Zo is het niet. Je kan er toch niet vanuit gaan dat mensen altijd negatief zullen reageren en daarom maar niks plaatsen> Gut, als de reacties enkle geweest waren 'ohh wel een beetje eng van dichtbij oid' gewoon een grappig bedoelde reactie, dan zou ik me niet zo druk maken. Ik denk echter niet dat je dit grappig kan noemen. Misschien voor de mensen die het commentaar leveren wel, die lachen zich kapot, maar de persoon waar het om gaat zal vast niet meelachen.
Of misschien doen vanwel. Deed ik ook, toen ik gepest werd. Lekker stoer meepraten en meedoen mezelf te vernederen. Maar dat was echt niet omdat ik het leuk vond hoor.. maar je moet toch wat? En diep vanbinnen lachte ik me niet slap hoor...
Zouden jullie het erg grappig vinden dan als mensen zo over je 'geinden'?

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 15:26

MAartej waar het om gaat, is dat sommige mensen, ik noem geen namen, geen maat kunnen houden met wat ze zeggen, en zich beer proberen te voelen dan anderen, door over de rug van anderen grappen te maken die onnodig grievend en kwetsend is.

T is geen onschuldige humor, ik weet precies waar het over gaat, k heb zelf ook gevraagt om een slotje voor dat topic. En pesten is <B>ABSOLUUT NIET</B> onpijnlijk, het doet pijn, en veel ook!!! en trust me I've been there for many years.

Mensen die reageren op dergelijke topics moeten zich heel erg goed realiseren dat ze met gevoelens van anderen te maken hebben, en die anderen hebben ook recht op eigen waarde, respect en om beleefd behandeld te worden!

Daarom ben ik het helemaal, volledig en absoluut eens met Laura, dit kan gewoon niet!, als je je niet kan inhouden, dan maar tegen iemand anders, en via een PB.

Als je je niet kan inhouden, uit je dan ergens anders!!!! en ga neit iemand en plain publique zitten [afzeiken] dat doe je maar op de manege waar zoiemand zich kan verweren!

Joost

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 15:41

Ik ben het (weer) helemaal met laura eens.
Ookal wou hij zelf dat de foto's op het net verschenen, hij heeft vast niet gevraagd om helemaal de grond in gezeken te worden.
Een eerlijke reactie mag, maar verwoord dat dan volwassen, aardig. Is dat dan echt zo moeilijk?
Of je zegt gewoon niets? Nog makkelijker!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 15:49

Joost ik denk dat jij mijn reactie niet helemaal begrijpt.

Nogmaals ik heb niet alle reacties gelezen omdat er veel is weggehaald volgens mij. Wat ik probeer te zeggen is dat het niet om de foto op zich gaat, maar om de reacties erop en volgens mij zeggen jullie nu precies hetzelfde.

En wat pesten betreft, ik weet ook goed hoe dat voelt hoor!!!

_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-10-17 15:53 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 16:12

Laura ik ben het volledig eens met je. Maar we hebben nu eenmaal te maken met allemaal verschillende mensen met verschillende meningen en ideen. En ene vindt dat het kan de andere niet.
De ene persoon is grover en makkelijker dan de andere helaas daar moeten we mee leren leven. Ook al is het niet leuk. Stuur anders diegene een PB en los het prive op.
Marco heeft veel foto´s gemaakt afgelopen weekend maar denk je nu echt dat we die allemaal gaan plaatsen. Sorry ik heb geen zin in gezeik dus ik plaats bepaalde foto´s niet.

Dit is niet de eerste keer dat dit op bokt gebeurt en het zal heus nog wel vaker gebeuren. Maar moeten we dan iedere keer weer een apart topic beginnen hierover ?? Ik denk dat het weinig nut heeft. Vaak zet Bart er wat bij en dat moet duidelijk genoeg zijn.
Op zich is het niet erg om erover te beginnen maar nieuwe mensen zien dit topic ook en krijgen niet een al te beste eerste indruk.

Lovers .

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 16:18

Stelletje hypocrieten zijn we dan of niet???? ...Wel achter iemands rug om maar als het zo op internet staat... Schijnheilig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 16:20

Klopt idd Jura we zijn hypocrieten we banketstaaflen achter de rug van iemand om. En wanneer we het op bokt zetten is het fout Frusty dan komt er een slot.

Vooral als iemand er om vraagt heb ik er weinig problemen mee. Als de mensen maar wel bij nadenken wat ze typen. Scheve mond\

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 17:24

Ik probeer me echt ontzettend in te houden nu Lips are sealed

Maar als sommigen hier zo vreselijk schijnheilig zitten doen terwijl er in Artis hele andere dingen aan te gang waren (ik zal maar even geen voorbeelden noemen nu), dan vind ik DAT niet kunnen!! Boos!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 17:39

ik heb dus ook gereageerd dus voel me wel aangesproken maar ik schrok gewoon zo van heel dichtbij opeens die fotos..
sorry niet boos zijn
maar sommige zeggen echt zo van: vooral die 2de!
en idd je had het kunnen voorkomen

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 17:48

NOu ja! waar slaat die topic op!!

K ben ook boos! Boos! iedereenkan wel es puisten krijgen!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 17:53

Ben ik raar als ik helemaal niks in die geest dacht bij die foto's? Ik vond die foto's wel grappig en begreep ook absoluut die reacties niet van:"ik schrok van die (2de) foto('s)".
Ik denk dat die mensen voortaan maar beter alleen kunnen denken en het niet als reactie eronder schrijven Boos! .
Ik heb er ook niks onder geschreven, want ik vond die foto's gewoon wel leuk. Mensen die toch de onbedwingbare behoefte hebben om zoiets te schrijven, kunnen dat toch via PB doen.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:14

Dat is ook precies wat er bedoed word, en wat ik ook bedoelde, iemand afzeiken doe je maar in de privé sfeer, niet zomaar in t openbaar.

En niet kwestend zijn waar iedereen bij is!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:25

Aha. Dus iemand keihard afzeiken is prima, zolang het maar niet recht op de man af is? Als je iemand achter zijn rug om belachelijk zit te maken is dat oké?

Ben ik nou zo blonT of is het normaal dat ik dit niet kan volgen?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:41

Eens eens eens!!!

Het is inderdaad belachelijk wat voor reacties sommige mensen schaamteloos op internet zetten.
En wat Karin en Jura zeggen, dat het in Artis gewoon in het echt gebeurde, dat was ook heel erg.

Ik heb me er daar wel druk over gemaakt en heb ook geprobeerd om daar met andere bokkers over te praten, maar ik ben zeker niet Schijnheilig want ik deed er niets aan (alleen maar er over praten).

Los van dit topic heb ik al eerder gezegd dat mensen zich veel vrijer voelen op internet en soms zelfs té vrij! Ik vond de reacties op die foto's ook heel erg en zeker van bepaalde mensen waar ik het niet van verwacht.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:47

Ik ben voor Jura en Prisca hun mening. Iedereen kiest ergens voor. Dus zulke reakties zijn zielig voor hem, maar dat risico wist hij denk ik wel. De vraag of dat niet achterwege gelaten kan worden; tja iemand met een beetje zelfkennis die weet wel hoe mensen kunnen reageren (heel eerlijk dus) als ze je niet persoonlijk kennen... Weet je ook gelijk in welke positie je de volgende keer niet op de foto genomen wil worden, als je het belangrijk vind wat mensen van je uiterlijk vinden.

Ik heb een buikje en baal daar ook van. Als iemand daar een opmerking van maakt, heb ik er ook niet om gevraagd. Ik zeg dan tegen die persoon: Je hebt gelijk en baal er van dat ik dat heb. Verder kwetst het me niet. Komt omdat ik weet wie ik ben wat ik wil. En ik ben verder happy met mezelf

quote:
Daarom ben ik het helemaal, volledig en absoluut eens met Laura, dit kan gewoon niet!, als je je niet kan inhouden, dan maar tegen iemand anders, en via een PB."

Waarom via PB, wat hebben de mensen met commentaar op die foto te maken met die jongen op de foto; ze kennen hem niet dus zullen dat niet in een persoonlijk bericht plaatsen. Ze zullen eerder geneigd zijn om ongezouten kritiek te leveren als ze dat zo voelen (ook een stukje anonimiteit komt erbij kijken. Als je geconfronteerd wordt met zo'n foto kan ik goed begrijpen dat je zulke gevoelens erbij krijgt hoor. Had hij ook kunnen weten. Klaar. Misschien onaardig van die andere mensen, maar wel heel begrijpelijk.
Erger lijkt me dat je zegt ohhh wat een leuke foto's terwijl je denk jezus wat is hij lelijk van dichtbij....oid

gr,

Prima

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:56

qutie Bartvb:

Daar gaat het helemaal niet om, Prisca. Feit is dat een hoop mensen gewoon totaaaaaaal niet nadenken over wat ze allemaal in reacties zetten.

Ik denk dat ze wel nadenken, maar het niet erg vinden om te plaatsen. Je moet altijd voor iemand anders nadenken!!! Bezint eer ge begint. Niet gaan huilen om de gevolgen van iets wat jezelf heb geinitieerd (niet dat die jongen 'huilt' om de reakties, maar de mensen die het voor hem doen.). Alles draait om keuzes....

Maar zoals ik al eerder zei: het had ook anders gekund. Maar het viel te verwachten dat mensen het op zijn minst zouden denken. Want beauty is niet in the eye of the beholder.

gr,
Prima.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 19:22

Citaat:
Op 2001-10-17 13:32, schreef BartVB:
Probleem dat ik met dit gebeuren heb is dat sommige mensen extreem kinderachtig bezig zijn. Veilig vanachter hun computer tegen andere mensen aanschoppen. Dat kan ik best slecht hebben.



Dat vind ik nou ook!
erg kinderachtig...
Jammer... Boos!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 19:36

Jongens, ik ben het er volledig mee eens dat dit niet normaal is!

Ik weet dat het niet leuk is om gepest te worden en wil met deze reactie ook ff zeggen dat mijn reactie (de eerste op dat topic voor alle duidelijkheid) was bedoeld als normale reactie.
En volgens mij is mijn reactie helemaal niet zo hard, of wel?? Verward (voor het geval jullie mijn reactie ook te bot vinden)
Bedoel het idd niet zo!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:32

Ik vind ook dat als er iemand commentaar op iemand anders heeft dat diegene dat dan beter via pb kan doen. Maar dan wel tegen de persoon zelf en niet tegen anderen onderling. Ik zeg niet dat dat gebeurt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:41

Ik vind jullie een beetje Schijnheilig aan het worden. Ik vind dat net zoals Jura. IN artis ging het fiks te keer maar nu op het internet als iemand er iets van zegt dan is het opeens verkeerd

Verward Verward Verward

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:50

Waarom zouden we PB een reactie moeten geven op iets wat we hier lezen (of zien) over iemand die we niet kennen? Dan zou je beter over alles PB's kunnen schrijven. Frusty Op elke iets kan je een reactie verwachten, en als ie naar valt helaas dan. Gaaaap

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:12

Ik wil nog even 1 dingetje zeggen.

Als een kind gepest wordt op school, vind ik dat nog de ergste vorm van pesten. Een kind moet daar namelijk zijn, het kan niet weg gaan ofzo, het heeft gewoon altijd met die klas en die school te maken.
In dit geval is iedereen vrij om hier te komen. Als je je hier niet thuis voelt hoef je hier niet te blijven.

Hiermee wil ik aangeven dat jouw voorbeeld niet helemaal klopt Joost, zo zie ik het tenminste. We zijn nu allemaal volwassen mensen en op 1 reactie na vind ik de reacties op het het bewuste topic met de foto's nog wel gaan. Ik weet natuurlijk niet wat er is weggehaald.

En ik vind het gewoon super schijnheilig om nu zo overstuur te doen terwijl het heel anders ging in Artis, iedereen die er was weet wel wat ik bedoel.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:17

x
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:51

Ik sluit me volledig aan bij Laura, BartVB en Manon2!!! Enne...Steef...er waren in artis ook mensen die ook dar vonden dat het niet kon, dus deze mensen hebben wmb zeker recht van spreken. No offense...Maar die vind ik dus niet schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 23:11

kent iemand hier de uitdrukking 'grote bek achter het hek'? Daar is in het topic wel sprake van geweest denk ik, men mag zelf weten wat dat hek dan wel is.