Video onthoofding Amerikaan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:54

Ik zag vanmorgen op het journaal dat er nieuwe foto's en video's zijn van martelingen door amerikanen. En dat schijnt vreselijk te zijn, ze willen publicatie tegen houden. Ze zijn allebei even erg, wat de amerikanen doen en wat er is gebeurt met die amerikaanse zakenman. Maar laten we elkaar nou geen mietje noemen en net doen alsof die amerikanen zich zo goed gedragen daar. Als ik hoor dat er foto;s zijn waarop het lijkt of dat er een gezicht is weggeblazen van een irakese gevangene, dan denk ik oog om oog tand om tand, zo gaat dat. Kijk naar Israel en de Palestijnen, geweld roept geweld op!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:02

Ik persoonlijk vond de onthoofding gewoon walgelijker dan die martelingen. Maar als er Irakese gevangenen gedood zijn is dat natuurlijk net zo erg. Maar ik heb nog niks sluitends daarover gehoord.
Ik vind dat oog om oog, tand om tand zo'n primitieve stelling. Zo komt er natuurlijk nooit een eind aan het geweld.

Die Israeli's en Palestijnen ga ik het niet eens over hebben, die zijn gewoon compleet losgeslagen. Vind het schandalig hoe de Israeli's 'wraak' nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:06

ik zeg niet dat oog om oog, tand om tand gerechtvaardigd is, integendeel. maar zo werkt het wel.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:31

Ja ik heb het ook gezien op het Journaal, maar ze willen de beelden niet vrijgeven. Misschien in deze wel een slimme zet om weer een tegenaanval van de Irakezen af te slaan, maar iedereen weet toch diep van binnen ook wel dat de Irakezen toch wel terugslaan of ze de foto's nou wel of niet gezien hebben.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:08

Mike"]
[quote="SAKKIA"]En die Taliban maakt zich hier natuurlijk ook nog veel minder populair mee, mij werd altijd geleerd dat propaganda, mensen een beter beeld geven dan het in werkelijkheid is. Dit is mensen niet een beter beeld geven, maar gewoon de harde realiteit.
[/quote]

Die gasten zijn al niet populair.............. In het westen! Alleen maar bevestiging dat ze alle vorm van realiteit, normen, waarden enz. uit het oog verloren zijn!

[/quote]

Dus alles wat niet populair is in het westen is per definitie slecht?
Hoe kortzichtig kan je zijn....

[quote="SAKKIA schreef:
Ja ik heb het ook gezien op het Journaal, maar ze willen de beelden niet vrijgeven. Misschien in deze wel een slimme zet om weer een tegenaanval van de Irakezen af te slaan, maar iedereen weet toch diep van binnen ook wel dat de Irakezen toch wel terugslaan of ze de foto's nou wel of niet gezien hebben.


Ik denk dat het eerder een 'slimme zet' is in de zin van: de aandacht van de Westerse wereld op die onthoofde Amerikaan houden en hun eigen vuile zaakjes in de doofpot te stoppen...
Zulke dingen die bv nu met die Amerikaan gebeuren zijn voor de Amerikanen alleen maar een bron van meer verontwaardiging, meer wraakgevoelens en dus een prima reden om de oorlog te rechtvaardigen en Bush en de hele Amerikaanse regering in het goeie daglicht te stellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:16

Noucca schreef:
Ik denk dat het eerder een 'slimme zet' is in de zin van: de aandacht van de Westerse wereld op die onthoofde Amerikaan houden en hun eigen vuile zaakjes in de doofpot te stoppen...
Zulke dingen die bv nu met die Amerikaan gebeuren zijn voor de Amerikanen alleen maar een bron van meer verontwaardiging, meer wraakgevoelens en dus een prima reden om de oorlog te rechtvaardigen en Bush en de hele Amerikaanse regering in het goeie daglicht te stellen...



Dat is ook mijn gedachte!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:27

Ik word er echt langzaam niet goed van.... Van de week om half acht op het nieuws eerst die martel-foto's van Irakeze gevangenen en toen een close-up van een ontplofte Tsjetjeense president, en 's ochtends is het eerste wat ik zie een onthoofde amerikaan.... Ik hou het voortaan bij radionieuws, ik heb van mezelf fantasie genoeg... Scheve mond En hoeveel kinderen kijken er niet om die tijd zonder toezicht naar de televisie? Warom zulke beelden? Het verhaal is toch erg genoeg? Of shockeren enkel woorden niet meer, komt dat niet meer binnen omdat we al zo afgestompt zijn? Ik word er verdrietig van, en boos ook....

*edit: typo*
Laatst bijgewerkt door Justy op 13-05-04 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:30

ik kijk ook bewust al een aantal dagen geen journaal meer moet ik bekennen...

lies

Berichten: 9638
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:37

Ik verdenk Bush ervan dit filmpje te hebben bewaard tot een voor hem gunstig moment. Het is bijna grappig hoe verontwaardigd door hem gereageerd wordt op de onthoofding van deze Amerikaan.

Ik begrijp overigens niet zo goed waarom de onthoofding en de martelingen op een weegschaal worden gelegd. Het is geen nieuws dat de normen en waarden van Islamieten anders zijn dan de onze en zeker die van extremisten.
Een Islamiet zal nog liever voor de dood kiezen dan op de foto worden gezet met zijn lúl in de mond van een andere man.

Ik las gister dat de vermoorde Amerikaan, Berg, voor hij door extremisten werd opgepakt, in bewaring genomen was door de Amerikanen, maar vervolgens gewoon terug op straat gezet. Zij hadden hem op zijn minst op het vliegtuig kunnen zetten.
De vader van Berg heeft een aanklacht ingediend tegen de staat en niet onterecht imo.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:41

Ben het met je eens lis, dit komt Bush weer eens heeeel goed uit...

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:14

Ik met me nieuwschierige kop complete filmpje gezocht nou heb met de tranen in me ogen gezeten voor familie enz het zal je maar overkomen bij je broer, zoon enz. dit is gewoon te gruwlijk...

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:26

Ik denk nochtans niet dat hem veel meer stemmen zal opleveren. Ik hoop eigenlijk het tegendeel. De militairen kunnen nog altijd weigeren die martelingen uit te voeren ook al komen ze van hun oversten. Ik zou nog liever voor de krijgsraad komen dan zulke dingen te doen.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:39

lis"]
Ik verdenk Bush ervan dit filmpje te hebben bewaard tot een voor hem gunstig moment. Het is bijna grappig hoe verontwaardigd door hem gereageerd wordt op de onthoofding van deze Amerikaan.
[/quote]

Of hij dat gedaan heeft of niet ga ik me niet over uitspreken, maar ik zou er in elk geval niet van verschieten als zou blijken dat dat wel het geval zou zijn...


[quote="petraaken schreef:
Ik denk nochtans niet dat hem veel meer stemmen zal opleveren. Ik hoop eigenlijk het tegendeel. De militairen kunnen nog altijd weigeren die martelingen uit te voeren ook al komen ze van hun oversten. Ik zou nog liever voor de krijgsraad komen dan zulke dingen te doen.


Dat die militairen het kunnen weigeren?
In principe KUNNEN ze dat altijd ja, maar die zijn volgens mij zo gedrild door hun legeropleidding en het motto 'alles voor het vaderland' dat het nog niet eens in ze opkomt om te weigeren...

Of het Bush meer stemmen oplevert?
Als je ziet hoe de cultuur in Amerika gebaseerd is op macht, wraak en angst, zou ik er niet van verschieten als dat wel het geval is...
De mishandelingen van die Irakezen hebben mss wel wat stof doen opwaaien, maar dit filmpje toont in de ogen van vele Amerikanen maar weer eens dat ze het 'recht' hebben om die 'beesten' goed aan te pakken...
Of zo zal Bush het iig proberen te gebruiken..
Hij gebruikt zelfs de aanslagen op het WTC in zijn verkiezingscampagne...
Van ene kromme geest gesproken Verward
Ik hoop dat de gemiddelde Amerikaan ondertussen zijn ogen open heeft, en dat Bush nu zijn eigen graf aan het graven is, maar soms vrees ik er toch voor...

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:04

Hoe KAN Bush dat filmpje nou achtergehouden hebben???
Dat filmpje werd op de site van al-ansar geplaatst door terroristen. Daar konden Bush en zijn regering weinig aandoen.

Dat je anti-Bush bent, ok, maar je kunt ook doordraven.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:11

waarom staat dat filmpje op internet (en zijn er nog mensen die het kijken ook). Echt respectloos naar die overledene toe!! Boos!
Heel erg wat er gebeurd is, net als die martelingen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:13

Sommige mensen in dit topic worden wel heel erg paranoia Verward

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:14

caranthir schreef:
Hoe KAN Bush dat filmpje nou achtergehouden hebben???
Dat filmpje werd op de site van al-ansar geplaatst door terroristen. Daar konden Bush en zijn regering weinig aandoen.

Dat je anti-Bush bent, ok, maar je kunt ook doordraven.


Waar een wil is, is een weg. Ik sta helemaal nergens meer van te kijken met die man, dat weet ik wel.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:25

Justy schreef:
Waar een wil is, is een weg. Ik sta helemaal nergens meer van te kijken met die man, dat weet ik wel.


Dit vind ik nou paranoia.

Zo prettig is het nou ook weer niet voor Bush. Hoe meer Amerikaanse slachtoffers, hoe meer de Amerikanen tegen de oorlog zijn.
Misschien moet je eens van die polls op CNN bekijken, waar ze de meningen van de Amerikanen vergelijken met de bijv. de week daarvoor.

Natuurlijk valt dit ook wel gungstig voor Bush te gebruiken.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:28

Ik zeg niet dat het zo is, maar ik sta nergens meer van te kijken. Het zou me niks verbazen iig. Knipoog

lies

Berichten: 9638
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:29

Dat domein kan natuurlijk net zo goed in handen van Amerika zijn. Ik zeg niet dat het waar is, misschien onhandig gezegd dat ik hem ervan verdenk. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het me niet zou verbazen als het zo was.

Overigens ben ik niet anti-Bush, ik ben anti-oorlog. Klein verschil.

Ik ben trouwens niet de enige die paranoide aan het raken is hoor. Er wordt zelfs gezegd dat de man onthoofd is, in opdracht van de Mossad en Bush zelf Clown

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:30

Zover wil ik dan weer niet gaan lis Tong uitsteken

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:09

Ja ik heb net dat filmpje gezien, de originele, op een site, waarvan je gewoon alle details kunt zien.. Echt afschuwelijk...
Ik heb er verder geen spijt van ofzo dat ik het toch heb gezien, want aan de ene kant was ik toch wel nieuwschierig naar hoe wreed en hard die irakezen kunnen zijn Huilen Ik ben er echt van geschrokken hoe erg ze in-zoomden op alles..Dat je dat gewon zomaar kunt doen, iemand onthoofden die totaal onschuldig is.. Scheve mond Huilen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:20

Sypheron schreef:
Sommige mensen in dit topic worden wel heel erg paranoia Verward

wat bedoel je?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:43

lis schreef:
Dat domein kan natuurlijk net zo goed in handen van Amerika zijn. Ik zeg niet dat het waar is, misschien onhandig gezegd dat ik hem ervan verdenk. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het me niet zou verbazen als het zo was.

Overigens ben ik niet anti-Bush, ik ben anti-oorlog. Klein verschil.

Ik ben trouwens niet de enige die paranoide aan het raken is hoor. Er wordt zelfs gezegd dat de man onthoofd is, in opdracht van de Mossad en Bush zelf Clown


Lijkt mij wat ver gezocht...
En wat heeft de Mossad nu weer met Bush te maken????

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 18:46

caranthir schreef:

Zo prettig is het nou ook weer niet voor Bush. Hoe meer Amerikaanse slachtoffers, hoe meer de Amerikanen tegen de oorlog zijn.


Mja, het ligt eraan hoe je het bekijkt...
Bush enco proberen daar juist op in te spelen door de oorlog te rechtvaardigen OMDAT die irakezen (of terroristen ih algemeen) zo wreed zijn, en dus moeten ze maar allemaal uitgeroeid worden...

Hoe kan Bush het achterhouden?
Zelfs al is het in handen van de terroristen zelf, ik geloof niet dat veel (westerse) mensen uit zichzelf op zo'n site komen zien.
Denk dat dat dan eerder bedoeld is voor terroristen die ook weten van die site...
En het kan best dat de Amerikaanse regering ook wist van die site en het filmpje...
Ik zeg niet dat het zo is, maar imo is het best mogelijk..