Video onthoofding Amerikaan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:17

Waarom moet ik uitleggen waarom ik dat filmpje wilde zien? Ik wilde het gewoon zien, punt.
Gelukkig hebben we die vrijheid hier om te kiezen of je wel of niet naar zo'n film willen kijken. Iets wat ik de gewone burger in Irak ook heel erg gun, maar wat de Moslim extremisten proberen te voorkomen.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:41

Nou zeg, jij voel je aangevallen. Jij moét helemaal niet uit leggen waarom je dat filmpje wilt zien, punt.
Het was een vraag waar ík nieuwsgierig naar ben, wat mensen beweegt om toch naar zo'n gruwelijk filmpje te kijken.
Wat gun je de Moslims in Irak? Ook van die gruwelijke filmpjes??

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:47

ThePast03 schreef:
Gelukkig hebben we die vrijheid hier om te kiezen of je wel of niet naar zo'n film willen kijken.


Soms hebben we die vrijheid niet. Sla je de krant open of zet je de tv aan, krijg je ongevraagd dit soort beelden voor je snufferd, kan je wel wegzappen maar je hebt het toch gezien.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:53

carien schreef:
Wat gun je de Moslims in Irak? Ook van die gruwelijke filmpjes??


Jee zeg wat een vreemde vorm van woordenverdraaiing is dit Verward
Ik gun de burgers van Irak (dus de Moslims, maar ook de niet Moslims!!) de vrijheid om te kunnen kiezen wat ze niet willen zien en wat ze wel willen zien. De vrijheid om te geloven wat ze geloven willen etc. etc.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:57

carien schreef:
Soms hebben we die vrijheid niet. Sla je de krant open of zet je de tv aan, krijg je ongevraagd dit soort beelden voor je snufferd, kan je wel wegzappen maar je hebt het toch gezien.


Je hebt wel degelijk de vrijheid om de tv niet aan te zetten of de krant niet te kopen. Wij hebben de vrijheid om tv zender over de hele wereld te bekijken, kranten van over de hele wereld te kopen!

Bij mij weten zijn de beelden van de onthoofding zelf niet op tv geweest en staan daar ook geen foto's van in de krant.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:06

"Dit soort beelden" schrijf ik. Bijv. die ophangingen laatst, valt voor mij in dezelfde categorie gruwelijkheden.
Quote: Je heb wel degelijk de vrijheid om de tv niet aan te zetten of de krant niet te kopen.
Dus alles moet op tv of in de krant vertoont worden, ik moet dus maar geen krant meer kopen en de tv niet meer aanzetten. Hoezo vrijheid. Het is alles of niks hè?

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:11

ThePast03"]
[quote="carien schreef:
Wat gun je de Moslims in Irak? Ook van die gruwelijke filmpjes??


Jee zeg wat een vreemde vorm van woordenverdraaiing is dit Verward
Ik gun de burgers van Irak (dus de Moslims, maar ook de niet Moslims!!) de vrijheid om te kunnen kiezen wat ze niet willen zien en wat ze wel willen zien. De vrijheid om te geloven wat ze geloven willen etc. etc.
[/quote]
Dit was ter illustratie hoe iemand een tekst kan intepreteren (of zelfs verdraaien idg) Nogmaals je moét niets uitleggen, ik vroeg er naar.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:14

carien schreef:
Dus alles moet op tv of in de krant vertoont worden, ik moet dus maar geen krant meer kopen en de tv niet meer aanzetten. Hoezo vrijheid. Het is alles of niks hè?


Wat voor een soort vrijheid stel jij je dan voor? Een waar van bovenaf wordt bepaald waar wat we wel en niet mogen zien en/of lezen?

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:28

Nee, het is te onnozel dat ik hier op reageer, maar vooruit: Men mag van mij schrijven wat men wil en dan kan ik me heel goed voorstellen wat er is gebeurt, maar ik hoef niet te zien hoe iemand zijn hoofd eraf gesneden wordt.
Maar dit wordt een heel andere discussie, waar het gaat in hoeverre de pers alle gruwelijkheden tot in details moet laten zien. Dit heeft niets met censuur of mondsnoeren te maken, hoe graag je dit er ook van wil maken, dit heeft met kijkcijfers en oplages te maken.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:31

carien schreef:
Ik vind dit nog weinig met democratie te maken hebben. Soms moet je mensen beschermen tegen dit soort dingen. Je hoeft niet alles te laten zien, puur sensatie.
Na een tijdje worden mensen hier ook blasé door; 'och, er is weer eens een onthoofding, goh'.


Het is geen sensatie, het is de werkelijk en mensen moeten die zien! Juist om ervoor te zorgen dat het niet meer voorkomt, en om te zien hoe gruwelijk het wel niet is. Als je dit soort dingen alleen maar op tekst zet gebeurd er niet veel.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:31

En toch is het jammer dat anderen gaan bepalen wat je wel of niet mag zien.
Geef mensen dan de keuze,door bijvoorbeeld alleen te vermelden waar op het internet zoiets te vinden is.
En dan kun je nog een waarschuwing vooraf geven.
Inderdaad is het niet handig dat alles zomaar je huiskamer ingegooid word,ik ben ook niet blij als mijn kinderen net tv zitten te kijken op zo'n moment.
Laatst bijgewerkt door coydog op 12-05-04 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:33

carien schreef:
maar ik hoef niet te zien hoe iemand zijn hoofd eraf gesneden wordt.


Je hoeft het ook niet te zien en het wordt ook niet uitgezonden en niet in de krant gezet!
Ik weet niet hoe het vandaag is, maar gisteren moest je echt moeite doen om een link te vinden waar het complete filmpje, met onthoofding, te zien was.
Je wordt er niet ongevraagd mee geconfronteerd.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:41

Sypheron schreef:

Het is geen sensatie, het is de werkelijk en mensen moeten die zien! Juist om ervoor te zorgen dat het niet meer voorkomt, en om te zien hoe gruwelijk het wel niet is. Als je dit soort dingen alleen maar op tekst zet gebeurd er niet veel.


Er zijn bijv. zoveel afschuwelijke beelden over de joden in WO2 de wereld rond gegaan en toch komen dit soort gruwelijkheden nog steeds voor. Hoezo voorkomt het vertonen van die beelden deze gruweldaden dan?
Volgens mij krijg je alleen maar copycats en wraakacties, liefst nog gruwelijker.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:45

De mensen gaan zich nog meer realiseren dat dit afgelopen moet zijn, je krijgt niet meer wraakacties. Er is geen een beschaafd land wat zich nu nog aan gifgas bommen oid waagt, dat is al uitgesloten, terwijl het 30 jaar terug nog wel gebeurde, atoombommen zijn ook al uit den boze, tenzij het om defensieve zaken gaat, maar ook hier wordt al een heel groot deel geschrapt.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:51

ThePast03 schreef:

Je hoeft het ook niet te zien en het wordt ook niet uitgezonden en niet in de krant gezet!
Ik weet niet hoe het vandaag is, maar gisteren moest je echt moeite doen om een link te vinden waar het complete filmpje, met onthoofding, te zien was.
Je wordt er niet ongevraagd mee geconfronteerd.

Toevallig niet met deze beelden. Maar ik heb het over het grote geheel.
Maar ThePast03, waaróm wil je deze beelden graag zien . Je moét niet antwoorden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de motivatie van mensen.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:51

Als je nooit iets ziet van wat er in de wereld gebeurd,hoe kun je er dan van leren.
Hoe kun je dan weten dat het nog steeds gebeurd.
Beelden dringen nu eenmaal beter door dan woorden.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:53

Ik heb er geen motivatie voor Carien. Ik wilde het gewoon zien en heb mezelf verder niet met de vraag bezig gehouden waarom ik het wilde zien.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:53

carien"]
[quote="ThePast03 schreef:

Je hoeft het ook niet te zien en het wordt ook niet uitgezonden en niet in de krant gezet!
Ik weet niet hoe het vandaag is, maar gisteren moest je echt moeite doen om een link te vinden waar het complete filmpje, met onthoofding, te zien was.
Je wordt er niet ongevraagd mee geconfronteerd.

Toevallig niet met deze beelden. Maar ik heb het over het grote geheel.
Maar ThePast03, waaróm wil je deze beelden graag zien . Je moét niet antwoorden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de motivatie van mensen.
[/quote]
Zelf heb ik een "ik kan het niet geloven" gevoel.
Dus een beetje eerst zien dan geloven.
Nu is het net alsof er een filmpje word gemaakt en de acteurs klaar zijn.
Moeilijk te omschrijven.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:01

Het valt mij op dat er een btje een vijandige sfeer hangt in deze discussie.
En dat vind ik heel jammer.
Ik ben er zelf ook nogal fel in, maar dat komt omdat ik nogal dichtbij het hele gebeuren rondom de gedoodde militair sta, ik ben er nogal emotioneel onder.
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het gruwelijk is wat er allemaal gebeurt.
Ik wilde duidelijk maken dat militairen niet naar een oorlogszone gaan omdat ze daar wild enthousiast van worden, maar dat ze de risico's wel kennen en zich daarvan bewust zijn.
Verwijt mij daar maar naiviteit voor, ik weet hoe het echt zit.
Maar laten we elkaars gevoelens wat respecteren, iets minder persoonlijke aanvallen mogen volgens mij wel.
Hier in ieder geval peace, er is al genoeg ellende in de wereld.Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:48

ik wil dat filmpje eigenlijk ook wel zien, puur uit nieuwsgierigheid, heeft iemand toevallig de link voor me, mag ook per *pb*

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:03

Lis, bedankt voor je kleine lettertjes! Wist nog niet of ik het filmpje wilde zien, maar door de kleine lettertjes in een van je reacties ben ik ervan overtuigd dat ik het NIET wil zien!! Voor sommige dingen kan je jezelf beter behoeden....

Mensen denk goed na voor je naar dat filmpje kijkt (als het nog op internet staat). Of lees anders even de kleine lettertjes in het bericht van Lis een paar pagina's terug.)

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:29

SAKKIA schreef:
En die Taliban maakt zich hier natuurlijk ook nog veel minder populair mee, mij werd altijd geleerd dat propaganda, mensen een beter beeld geven dan het in werkelijkheid is. Dit is mensen niet een beter beeld geven, maar gewoon de harde realiteit.


Die gasten zijn al niet populair.............. In het westen! Alleen maar bevestiging dat ze alle vorm van realiteit, normen, waarden enz. uit het oog verloren zijn!

We weten allemaal dat de gedachtengang van deze hersenloze beweging, zwak gezegd, te wensen over laat! Van dit soort zaken sta ik niet eens meer te kijken weet je dat? Bedoel, als je al gek genoeg bent, om jezelf op te blazen met een paar staven dynamiet, waarom zou je je dan niet als slager kunnen gedragen op een mens?

Het is gewoon te ziek voor woorden! Tuurlijk zijn de acties van het Amerikaanse leger niet goed te praten, maar dat is nog lang niet zo schokkend als iemand die live even onthoofd word! Dit noem ik ook geen vergeldingsacties meer, maar is het in mijn ogen alleen maar een bevestiging dat ze dat onkruid met de grond gelijk moeten maken!

De mensen in Irak moeten hier verder niet het slachtoffer van worden, wat soms erg lastig zal zijn, in elke oorlog vallen (hoe vreselijk ook) onschuldige slachtoffers. Maar die Taliban bestaat gewoon uit gestoorde mensen die levensgevaarlijk zijn voor een ieder die hier (nu nog) in vrijheid rondloopt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:15

Gulpje schreef:
Vreselijk...vooral voor de familie van die man Boos!

Ik hoef het overigens ook niet te zien, ik kreeg het al koud bij de gecensureerde versie van RTL Z vanmorgen...

Maar ik vind het net zo hard vreselijk voor de Irakezen die worden gemarteld door de Amerikanen.
Misschien was dit nooit gebeurd als de Amerikanen de gevangenen 'normaal' hadden behandeld...

Ben je blind of zo? Die irakezen worden gewoon tot op het bot vernederd maar verkeren niet in doodsangst en worden niet op gruwelijke wijze vermoord. Ik vind dit een erg stomme uitspraak.

ALS ze hem dan vermoorden, hadden ze tenMINSTE een bijl kunnen pakken!

Ik weet wel dat in elke oorlog ALLE stammen/landen zich schuldig maken aan gruwelijkheden. De amerikanen hebben in de vietnamoorlog ook onschuldige mensen verkracht en vermoord. Had je toch ook niet van ze gedacht.

In een oorlog schijnen andere normen en waarden te gelden, grenzen worden verlegd, mensen draaien door en gaan rare dingen denken, en vervolgens ook doen. Oorlog maakt mensen lelijk.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:30

Het grootste wapen in de oorlog is de media...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 10:41

Desiree"]
[quote="Gulpje schreef:
Vreselijk...vooral voor de familie van die man Boos!

Ik hoef het overigens ook niet te zien, ik kreeg het al koud bij de gecensureerde versie van RTL Z vanmorgen...

Maar ik vind het net zo hard vreselijk voor de Irakezen die worden gemarteld door de Amerikanen.
Misschien was dit nooit gebeurd als de Amerikanen de gevangenen 'normaal' hadden behandeld...

Ben je blind of zo? Die irakezen worden gewoon tot op het bot vernederd maar verkeren niet in doodsangst en worden niet op gruwelijke wijze vermoord. Ik vind dit een erg stomme uitspraak.

ALS ze hem dan vermoorden, hadden ze tenMINSTE een bijl kunnen pakken!

Ik weet wel dat in elke oorlog ALLE stammen/landen zich schuldig maken aan gruwelijkheden. De amerikanen hebben in de vietnamoorlog ook onschuldige mensen verkracht en vermoord. Had je toch ook niet van ze gedacht.

In een oorlog schijnen andere normen en waarden te gelden, grenzen worden verlegd, mensen draaien door en gaan rare dingen denken, en vervolgens ook doen. Oorlog maakt mensen lelijk.
[/quote]


hier kan ik helemaal in mee gaan.

Zo'n oorlog maakt het ergste in de mensen los, en ik weet ook dat er in Nederland ook mensen rondlopen die tot het zelfde in staat zijn, zouden wij in een oorlog terecht komen.