Herkennen jullie dit??? > vriendinnen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Herkennen jullie dit??? > vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 16:44

Nou ik zit er de laatste tijd eenbeetje mee in me maag en vraag me af of ik de enige ben!
Het begon als volgt: In de 4e van de mavo had ik een groep vriendinnen, te weten Karin (mijn beste vriendin) Linda en Martine, Linda en danielle en Liesbeth.

De 1e die afviel was Liesbeth, meteen na de mavo had ik alleen nog maar contact met haar via me zusje (ze was blijven zitten en kwam bij me zusje in de klas), met het uitgaan kwamen we elkaar nog wel tegen en we belden nog wel is. Mijn verjaardag kwam er aan en ze zei dat ze met me zusje mee kwam om op me verjaardag te komen. Nou later belde ze dat ze 's avonds kwam, weer later belde ze dat het weekend erna kwam en toen ik dan uiteindelijk jarig was heb ik helemaal niks van dr gehoord! Nou dat was de druppel die de emmer deed overlopen en dat heb ik haar duidelijk gemaakt en sindsdien heb ik het contact verbroken.

De 2e die afviel was Karin, na de mavo zijn we allebei een andere opleiding gaan doen en dit ging gewoon heel goed het 1 jaar. Maar na een jaar ongeveer kregen we steeds vaker onenigheid en toen zij op een gegeven moment een vriend kreeg en niks meer van dr liet horen heb ik er een punt achter gezet.

Daarna viel nr 3 af, martine. Inmiddels zat ik in het 3e jaar van de opleiding en zij kreeg een vriendje. Begon allemaal heel leuk, hij ging wel eens mee uit enzo. maar op een gegeven moment draaide alles alleen nog maar om hem. Ga ik een feestje, moest ze eerst met hem overleggen. Wouden we een keer uit, moest ze eerst hem vragen, enz, enz. Nou uiteindelijk heb ik samen met Linda (dat was haar beste vriendin) ook dat contact verbroken.

Gelijk met Martine vielen daardoor ook Linda(andere) en Danielle af, aangezien die bij martine in de klas zaten en haar blijkbaar meer mochten.

Nou waren Linda en ik dus nog alleen over...Boos! Nou dat is dus tot gister redelijk gegaan. Door heel veel omstandigheden (veel ruzie met dr moeder, haar vriend heeft een heel erg ongeluk gehad, enz) is ze heel erg veranderd. Zo was ze toen ik dr leerde kennen heel direct en zei ze alles wat ze dacht. Het laatste half jaar is ze dus omgedraaid als een blad aan een boom. Als ik dus een keer iets te direct tegen haar was, werd ze meteen boos.
Een maand geleden had ik onenigheid met haar vriend (ook een goeie vriend van mij) Hij gokt heel erg veel en doordat hij nog een handicap heeft blijven we voor hem vaak in de buurt qua uitgaan omdat dat een gelijkvloerse en niet zo'n drukke discotheek is. Nou ja vanaf 11 uur duikt hij achter de gokkast en we zien m de rest van de avond niet meer. Nou een paar weken geleden zei ik daar dus iets van en hij was behoorlijk op zijn pik getrapt! (=boos, heel boos Knipoog) Vrijdag had ik Linda een sms gestuurd of ze nog uitging en na nog een keer aandringen kreeg ik eindelijk een sms terug, maar heel kortaf. Nee ze ging niet uit punt!

Ik dus gesmst van dat als ze kwaad op me was ze dat moest zeggen en niet zo kortaf moest doen. Daarna kreeg ik dus een mail van haar dat ze niet boos was, maar dat ze me grote bek zat was. Ze was op dat moment net online op msn, dus ik vroeg haar wat ze bedoelde. Nou ik zeurde altijd, toen ging ze allemaal dingen noemen (ik had gezegd dat hun auto een bende was (1 keer als geintje en daar deed ze zelf ook erg lacherig over) ik zeurde altijd over jan (nou ja die ene keer dus) en over haar smsjes (ze smst 9 van de 10 keer niet terug en ik heb haar al heel vaak duidelijk gemaakt dat ik die smsjes niet voor niks stuur)) Nou toen zei ik dus dat ze naar dingen aan het zoeken was, nou nog wat heen en weer geharreward en toen kapte ze af.
Ondertussen zat ik dus te bokken en uiteindelijk heb ik dus een mailtje gestuurd dat ik al een tijdje zat te twijfelen of ze nog wel een echte vriendin was en gezegd dat ik me voorlopig niet meer met haar zou bemoeien en dat ik ff nisk meer van dr moest hebben.

Herkennen jullie hier nu dingen in?? Is dit omdat je doordat je ouder wordt veranderd qua gedrag?? Of komt dit nu door mij?!

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het ff van me afschrijven.

Wie pept me op???? Lovers Knipoog


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:56

Nou, dit was bij mij na mijn mavo ook hoor. Ook omdat ik en mijn vriendinnen uit verschillende woonplaatsen kwamen, waardoor alles verwaterde..

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:57

Vrienden heb je voor een bepaalde periode van je leven vaak. Andere periodes, andere vrienden. Maar dat zijn niet minder goede, gewoon andere Haha!
Dat is niet erg, zo is het leven Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 16:59

nou meid, ik weet er alles van! Ik had idd op de middelbare een groepje vriendinnen, allemaal leuk en gezellig, totdat de 1 een vriend kreeg dat ging zoals bij jou, vriend zat vast geplakt aan vriendin. De ander werd ineens stront arrogant en weer een ander veranderde ook nogal. Nu zal ik zelf ook wel veranderd zijn hoor, daar niet van, maar van het groepje is niets meer over en ik heb nog maar met 1 vroegere vriendin contact via de sportschool. Verder niet.. Dat groeit gewoon uit elkaar, erg jammer, maar zo is t gewoon.

Overigens heb ik wel nog steeds 1 hele goede vriendin die ik al ken van de basisschool. Met haar gaat t nog steeds heel goed! Maar verder.. Nope..

Onderschriftloos :Y)

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:15

Je komt mensen tegen, gaat er een tijdje mee om en dan komen er andere mensen in je leven. Zo is het. Je verandert allemaal en hebt ook steeds behoefte aan andere vrienden in je leven, omdat niet alle vrienden met jou mee veranderen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:19

Bij mij is het altijd zo gegaan: nieuwe school = nieuwe vriendinnen, geen school = geen vriendinnen. Nou had ik toen ik geen school had ook een zelfstandige baan (lesgeven op de manege doe je in je eentje Haha! )

28-09-2007
Nothing compares too you...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 17:27

Nou ik heb van me opleiding geen vriendinnen overgehouden. We waren altijd met zijn 4en, maar ja uitgaan deed ik met die meiden van de mavo. Maar na de opleiding heb ik hun ook duidelijk gemaakt dat ik het zo wel goed vond, geen contact meer mee dus. Wel grappig om et horen dat ik dus niet de enige ben, maar kreeg onder hand het gevoel dat ik iedereen aan het afstoten was!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:31

ik heb het ook meegemaakt was jaren vriendin met iemand maar als je gaat samenwonen (dus er breekt een andere periode aan in je leven) kan dat wel eens gaan verwateren

ONDERSCHRIFTLOOS

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:32

Romkabouter schreef:
Vrienden heb je voor een bepaalde periode van je leven vaak. Andere periodes, andere vrienden. Maar dat zijn niet minder goede, gewoon andere Haha!
Dat is niet erg, zo is het leven Lachen

ik wil daar zelfs nog wel wat aan toevoegen alhoewel ik het wel met je eens ben.
ik geloof zelfs dat je mensen tegenkomt om iets van ze te leren en als je datgene van hen geleerd heb laat je ze weer los.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:36

Romkabouter schreef:
Vrienden heb je voor een bepaalde periode van je leven vaak. Andere periodes, andere vrienden. Maar dat zijn niet minder goede, gewoon andere Haha!
Dat is niet erg, zo is het leven Lachen


Bijna een tegeltekstje Tong uitsteken

Ik ben het er mee eens...

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:39

flair schreef:
Bij mij is het altijd zo gegaan: nieuwe school = nieuwe vriendinnen, geen school = geen vriendinnen. Nou had ik toen ik geen school had ook een zelfstandige baan (lesgeven op de manege doe je in je eentje Haha! )


helemaal mee eens! Al is mijn werk niet echt zelfstandig te noemen.. Ik werk in een supermarkt en heb er een leuk stel kennissen bij, maar echte vrienden zijn het niet!

Onderschriftloos :Y)

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 17:47

Ja dit heb ik ook op me werk, hele leuke collega's waarvan ook een heel fanatiek paardrijd. Maar echte vriendinnen?? Misschien wel eens uitgaan of leuke dingen doen, maar meer niet denk ik.
Maar zoals iedereen hier erover praat is het eigenlijk heel logisch!! Haha!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:02

ja die dingen heb ik ook heel erg nu.. maar bji mij is het later wel weer goed gekomen.. ik en mijn ebste vriendin hebben elkaar een half jaar neit meer gezien of gesproken en met oudejaarsnacht kwm het weer goed.. zulke dingen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:07

Met die laatste vriendin kan het nog wel weer goedkomen, maar we moeten elkaar gewoon een poosje niet zien of spreken. Dat gaat alleen lastig, want we zitten bij dezelfde vriendengroep, maar daar zijn meer meiden en niet alleen zij. Mijn beste vriendin heb ik al 2 jaar niet gesproken nu. Een half jaar na onze ruzie hoorde ik wel van dr zus dat ze het wel weer goed wou maken, mijn reactie: ze weet mijn telefoonnummer. Ja zij kreeg een vriend, niet ik?!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:16

flair schreef:
Bij mij is het altijd zo gegaan: nieuwe school = nieuwe vriendinnen, geen school = geen vriendinnen.


Zo erg is het bij mij niet, maar ik heb nadat ik van school af was met geen van m'n klasgenootjes ooit nog contact gehad. Ik kom ze wel eens tegen en dan is het best gezellig. Maar ik heb er dus totaal geen behoefte aan om te gaan stappen of wat dan ook. Zelfde met mijn collega's. Nog wel eens contact, je komt mekaar nog eens tegen, maar that's it. Heb wel eens gedacht dat dat heel erg was. Maar ik ben een aparte Haha!, ik ga bijv. niet uit (in de ogen van anderen, ik vind dat ik zat uit ga Knipoog ) omdat ik dat lichamelijk niet trek. En ook omdat ik probeer zoveel mogelijk te trainen voor wedstrijden. We hebben een tijdje drie paarden gehad en dan moest ik ook gewoon in het weekend vroeg op staan om te trainen, mesten en de rest van de verzorging. Ik had er gewoon geen tijd voor. En bovendien vond ik het eerlijk gezegd ook niet zo erg. Ik ben toch meer een loner dan een groepsmens. Niet dat ik niet sociaal ben, maar dat gez**k aan m'n hoofd... ik doe 't lekker rustig an in m'n eentje.
Ik heb best snel contact en genoeg aardige mensen om me heen, maar ik ben gewoon nog geen mensen tegengekomen die al jaren lang heel erg de moeite waard zijn. Ik bel mensen ook niet keer op keer op oid, en dat doet ook niemand bij mij. Vind ik ook niet erg, ik heb zat te doen. Ik heb al geen tijd om mijn eigen boodschapjes te doen, laat staan dat ik tijd heb om eens uitgebreid te gaan shoppen oid (gebeurt wel hoor, maar niet wekelijks, misschien 3-4x per jaar en dan ben ik 't na een uurtje al weer goed zat). Andere mensen hebben gewoon andere prioriteiten dan ik, so what... ik vermaak me prima hoor!
En gelukkig heb ik nog een zusje, die begint nu echt leuk te worden (is 7 jaar jonger dan ik) met dezelfde hobby's als ik (paardrijden, paardrijden, paardrijden). Zij is wel 100% gezond, maar dan nog heeft ze nauwelijks tijd om eens te gaan stappen oid. Vriendinnen wonen ook allemaal vér weg. En voordat ze eens een keer een dagje gaat shoppen of stappen... dan moet ze mij gemobiliseerd krijgen om haar paarden-taken over te nemen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:31

Ik weet er niet zo veel van omdat ik nu nog op school zit en ze nog elke dag ziet, maare weetje wat ik het heel zeker weet? Dat het niet door je komt, dat het ook door je omgeving komt, niet alleen jou, want iedereen raakt elkaar wel kwijt als je bijvoorbeeld verhuist enzo.

Summer , here I come !!!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 18:39

Laui, ik herken veel in jou verhaal van mezelf. Ik ben op zich best sociaal en vind het supergezellig om een avond te stappen oid, maar ik vind een weekend op concours minstens zo geweldig! Wat dat betreft gaat er veel tijd in me paard zitten en die tijd maak ik er voor vrij en ik heb het er voor over! Ik bedoel, mijn paard is toch bijna mijn leven. Ik werk en ik heb een paard en soms ga ik winkelen (waar ik overigens een pesthekel aan heb) en ik ga regelmatig uit (als ik zondags geen ws heb) Als ik mezelf met mijn zusje vergelijk, ben ik heel erg zelfstandig. Mijn zusje gaat nooit ergens alleen heen, moet ze naar de dokter tandarts oid moet mijn moeder mee. Moet ze ff een boodschap doen in de stad, moet me moeder of een vriendin heen. Ik ga dan alleen, ff snel dat kopen wat ik hebben moet en snel weer weg! Veel van mijn vriendinnen toen begrepen ook niet wat dat paard allemaal inhield. Die dachten rijden (1 keer per week Verward) en thats it! Ook baalde ik er weleens van dat ze ook geen enkele belangstelling toonden voor wat ik allemaal deed en doe met mijn paard. Ze kwamen zelfs niet kijken op een ws als ik in de buurt bij hun moest rijden!

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:47

Jeetje dat noem ik niet echt vrienden, sorrij maar ja......

Summer , here I come !!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:16

Ik heb hetzelfde, en dat komt grotendeels doordat we allemaal zo ver van elkaar wonen.
1 vriendin negeerde me gewoon ineens sinds ik in de vmbo zit en zij hvo doet. Maar goed, volgend jaar MBO...zie er nu al tegen op dat ik de rest ook niet meer zo vaak ga zien...

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:21

Als het echt vrienden zijn verwaterd een vriendschap nooit. Natuurlijk zijn er weleens tijden dat je elkaar minder ziet, maar ja iedereen heeft andere hobby's etc.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:39

YvonneS schreef:
Laui, ik herken veel in jou verhaal van mezelf. Ik ben op zich best sociaal en vind het supergezellig om een avond te stappen oid, maar ik vind een weekend op concours minstens zo geweldig! Wat dat betreft gaat er veel tijd in me paard zitten en die tijd maak ik er voor vrij en ik heb het er voor over! Ik bedoel, mijn paard is toch bijna mijn leven. Ik werk en ik heb een paard en soms ga ik winkelen (waar ik overigens een pesthekel aan heb) en ik ga regelmatig uit (als ik zondags geen ws heb) Als ik mezelf met mijn zusje vergelijk, ben ik heel erg zelfstandig. Mijn zusje gaat nooit ergens alleen heen, moet ze naar de dokter tandarts oid moet mijn moeder mee. Moet ze ff een boodschap doen in de stad, moet me moeder of een vriendin heen. Ik ga dan alleen, ff snel dat kopen wat ik hebben moet en snel weer weg! Veel van mijn vriendinnen toen begrepen ook niet wat dat paard allemaal inhield. Die dachten rijden (1 keer per week Verward) en thats it! Ook baalde ik er weleens van dat ze ook geen enkele belangstelling toonden voor wat ik allemaal deed en doe met mijn paard. Ze kwamen zelfs niet kijken op een ws als ik in de buurt bij hun moest rijden!


Dit verhaal komt me zeer bekent voor. Vriendinnnen die er precies het zelfde over dachten en maar liepen te zeuren. Tegenwoordig heb ik eigenlijk alleen nog maar vriendinnen die ook in de paarden zitten, dat is op zich wel zo handig!
Maar ik ken ook van die vriendinnen die ik na de MAVO gewoon nooit meer heb gezien of gesproken. Ook heb ik zon vriendin die alleen wat van zich laat horen als ze geen vriend heeft. Die kan je ook duizend keer een sms sturen en dan doet ze gezellig, maar als je dan wat wil afspreken dan hoor je ineens niks meer van dr Verward Af en toe heb ik dan ook van je stikt er maar lekker in, maar ik kan nooit echt boos op haar worden, en dat vind ik af en toe zo jammer, want dan weet zij zich ook es hoe ik me voel als ze weer zo stom doet!

Een andere vriendin van de mavo zie ik echter soms een half jaar niet, maar als ik haar dan weer es zie of spreek dan is het ook altijd gezellig. Nooit geen gezeur, altijd antwoord terug, en altijd in om iets gezelligs te doen! OK dan!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:57

Ik herken je verhaal heel erg. Ik ben nu al weer een tijdje van school af en spreek nu eigenlijk nog maar 1 persoon van de mavo wie ik nog mijn vriendin kan noemen. En als we elkaar 2 keer in de maand spreken is het veel ( ze is verhuist ) . Bijna alle meiden waar ik in die tijd mee omging spreek ik niet meer. We hebben allemaal een ander leven gekregen , vriendje , verhuizing en natuurlijk ook ruzie's. Maar als ik eerlijk ben , mis ik ze ook niet. Ik heb nu veel nieuwe vrienden , ook via mijn vriend leren kennen en het bevalt me prima . We hebben nu een vast vrienden groepje en het is heel leuk. Soms kom ik nog wel eens wat meiden tegen en dan is het ook ff gezellig om elkaar weer te zien maar vriendinnen zijn het niet meer. In je leven kom je nog zoveel mensen tegen die je vrienden worden . Sommige blijven en sommige vertrekken. En dat blijft je hele leven wel zo .

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:01

Mijn echte vriendinnen spreek ik bijna nooit Haha!
We vergeten elkaars verjaardagen, bellen gemiddeld 1 keeer in de 2 maanden en bij elkaar langs gaan gebeurt zelden Haha!

Maar als we iets hebben of gezellig willen kletsen vinden we elkaar altijd weer
Zo hebben we al aardig afgewisseld in rotperiodes.

De vriendinnen van school waren leuk en lol, maar contact heb ik niet meer met ze, als ik ze tegenkom zeggen we hoi hoe gata die en we lopen weer verder.

Op stal lopen een paar toffe meiden rond en die zie ik bijna dagelijks.

Naar mijn idee hoort het erbij, je wordt ouder, je verandert, de 1 krijgt een baan, vriend, andere opleiding, de ander blijft hangen in wat hij/zij gewend is.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:02

Ik herken je verhaal. Ik heb ook veel vriendinnen gehad, en daar heb ik ook allemaal het contact mee verbroken. Ik heb nu één goede vriendin en daar heb ik genoeg aan.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 20:05

Linardsje23 schreef:
Als het echt vrienden zijn verwaterd een vriendschap nooit. Natuurlijk zijn er weleens tijden dat je elkaar minder ziet, maar ja iedereen heeft andere hobby's etc.


Nou dan zijn dit dus nooit echte vriendinnen geweest! Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, AnneMarijeP, DeTjoeter, EsmeeKKK, Eve_Nie, Flippertje, GaitMonster, gelato, HighFly_, ingvdh, janneke_S, Lau07, Mnoonn, Mo_86, N_Quirro, PowerPoef, stoer, Telpeva en 64 bezoekers