Iemand ervaring met Posttraumatische Dystrofie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjoleyn

Berichten: 177
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:53

hai..
zo als rachele hier op bokt al zei.. ik heb t ook... Boos!..
ik heb post traumatische reflex dystrofie in mn voet..
mijn voet werd ijs en ijskoud en klam en bleek..Als ik op mijn voet wilde steunen leek t net alsof er duizende naalden in werden geprikt en dat ik er door heen zou zakken...
Door mijn dokter werd t binnen een dag geconstateerd en een week later
kon ik al voor behandeling terecht in het ziekenhuis..Ik moet al een half jaar lang 1 keer in de 2 weken naar het ziekenhuis aant het infuus en krijg dan medicijnen ingespoten..en heb medicijnen voor thuis...
ik heb twee maanden op krukken gelopen, maar kan nu eigenlijk alles weer!! kan weer lekker paardrijden..
t gaat de goede kant op..
Zo als zo vele hier al zeiden volg goed de raad op en doe niet te veel!!alleen wat je echt aan kan, zonder pijn
Ik zou je wel aanraden... Geloof erin dat t ook goed kan komen, je hoort heel veel negatieve gevolgen over deze ziekte.. maar ik heb ook gelezen dat 80% geneest. Het is alleen een lange weg...

even een vraag in het algemeen... hoeven de mensen die hier gereageerd hebben niet naar het ziekenhuis en medicijnen te slikken?

verder wens ik je veel sterkte en succes...

groetjes marjoleyn

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:49

Ik heb ook medicijnen gehad, deze hebben bij mij alleen niks geholpen.
Dit komt mede doordat er in mijn hand meer aan de hand is, de chirugen hebben een aantal zenuwen beschadigd.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 12:52

Ik hoef tot nu toe niet naar het ziekenhuis. Ik heb ook geen medicijnen die ik moet slikken maar iets dat ik op mijn arm moet spuiten.
Ik kom net voor de tweede keer van de fysio en die is vandaag met magneettherapie begonnen. Ik hoop dat dat werkt.
Het vervelende over deze aandoening is dat er zoveel onduidelijkheid over bestaat. Er is geen geneesmiddel hiertegen waar alle patienten door genezen. Het is bij iedere patient maar afwachten welk geneesmiddel werkt. Verder staat er op de website over posttraumatische dystrofie dat het een zeer ernstig te nemen aandoening is die nog onvoldoende wordt begrepen. Dat heb ik alweer ondervonden, want ik heb al wel 100 keer gehoord dat ik gewoon moet proberen op mijn paard te gaan zitten en dat dat allemaal wel goedkomt, terwijl mijn fysio en mijn chirurg me hebben verteld dat ik 3 maanden lang ab-so-luut niet mag rijden, omdat mijn hand en pols vanbinnen teveel zijn aangetast. Ik hoop natuurlijk op volledig herstel, en dus volg ik deze raad zonder twijfel op. Maar natuurlijk blijven er mensen die je niet serieus nemen en denken dat je je aanstelt. Niks van aantrekken, en dat probeer ik natuurlijk ook, maar het blijft verdomde moeilijk! Scheve mond