Hoeveel kleedgeld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:09

Oh en wat ik niet red. Dat ik het nooit goed kan inschatten wat ik wanneer nodig hebt enz

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:16

alsof je elke maand weer nieuwe kleding nodig hebt...?

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:30

Linardsje23 schreef:
Ik was 15 toen ik kleedgeld kreeg

luna_cockie: *diep respect*!


zo hoort het ook... Bloos Knipoog

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:08

luna_cockie"]
[quote="Linardsje23 schreef:
Ik was 15 toen ik kleedgeld kreeg

luna_cockie: *diep respect*!


zo hoort het ook... Bloos Knipoog
[/quote]

gelukkig maar Knipoog Tong uitsteken

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:10

Gretha schreef:
alsof je elke maand weer nieuwe kleding nodig hebt...?


Ik ga echt niet elke maand me hele garderobe wisselen, maar nu de zomer er aan komt heb je bikini en zomer kleding nodig etc. Korte broeken had ik bijvoorbeeld niet eens Bloos! en zomer schoenen heb ik ook niet. Het is gewoon zo dat ik alles opeens nodig heb. En dat niet zo goed heb ingeschat Scheve mond

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:12

ik krijg 80 euro kleedgeld per maand...en ik moet zeggen dat ik wel iets meer kan gebruiken......-> ik heb wel bijbaantje waar ik 16,50 euro per week dan bijverdien maar dat gaat op aan uitgaan...dus met 50 zou IK het nooit redden!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:16

80 is best veel, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor kleding je koopt. Ik geef bijvoorbeeld helemaal niets om merkkleding. Maar als je met 80 euro allemaal dure merk kleding wilt tja..dan zal het idd lastig worden Knipoog

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:51

ik hou totaal geen geld over voor kleding, maar merk ook dat ik t niet echt nodig heb dus
ja, nu schoenen nodig, en een zomerjas, maar gelukkig net mn teruggave van belasting gehad, ik koop bijna nooit kleding
af en toe wat ondergoed en sokken als die echt versleten zijn, bhs zijn wel duur, dus ff voor sparen
soms een broek op de markt (10tje) of cars in uitverkoop (20 euro)
en vlak voor de winter weer eens een nieuwe trui
dus veel koop ik niet :p

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:23

Apollo schreef:
ik krijg 80 euro kleedgeld per maand...en ik moet zeggen dat ik wel iets meer kan gebruiken......-> ik heb wel bijbaantje waar ik 16,50 euro per week dan bijverdien maar dat gaat op aan uitgaan...dus met 50 zou IK het nooit redden!


ik ook(tweelingzussie Tong uitsteken ) , ik red het er wel mee.
ik geef zelf ook niet veel om merkkleding.
we moeten er wel alles van betalen, incl. paardrijkleding ondergoed, schoenen, jassen etc.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 20:42

Ik krijg 50 euro per maand kleedgeld (= niet veel, maar ik kan er de kleren mee kopen die ik wil) alleen ik gebruik m'n zakgeld ook voor kleding. Dan heb ik in totaal 80 euro per maand en daar kan ik redelijk mee rondkomen. Ik krijg 2 keer per jaar schoenen, 2 keer per jaar een jas en sportkleding.
Verder verdien ik met oppassen nog 7 euro per week wat ik gebruik als zakgeld.
Ik vind dat de meesten hier niet mogen klagen. Mijn nichtje en haar 2 broers (woont in Leeuwarden, tante is alleenstaande moeder) moeten het alle 3 met 80 euro in de 3 maanden doen. En ze lopen er altijd leuk bij. Niet in merkkleding, maar wel leuk. Dus, als zij het kunnen. Als zij het kunnen, kunnen jullie het ook..

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:49

Ik krijg helemaal geen kleedgeld en heb er ook absoluut geen behoefte aan. Ik verdien (zeker voor iemand van 14) supergoed en betaal daar alles van wat mijn moeder overbodig vindt. Mijn kleding en dergelijke wordt in principe van de kinderbijslag betaald, maar als ik meer wil dan van mams mag, koop ik het van mijn verdiende geld, gaat prima!!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:12

Ik heb nooit zakgeld of kleedgeld gehad! Wat dacht je daarvan... Op mijn 16 de ben ik gaan werken op zaterdags en heb van het eerste halfjaar geld een western zadel gekocht en daarna aan andere dingen gaan denken. Ik kreeg ook niet veel en ik moet zeggen dat ik niet de populairtse was op school... Heb ik nu best nog wel een nasleep van hoor... Maar goed ik werk nu full-time en ik moet zeggen dat ik niet slecht gekleed ben maar ik geef zeker niet elke maand 50 euro uit aan kleding. Als ik iets nodig heb dan ga ik pas de stad in... Weet je wat het geheim van de kok is... Je moet een stuk of drie echte goeie lekker zittende spijkerbroeken hebben, stuk of vijf goede truien en aan zomerkleding geld hetzelfde... Je kan beter weinig goeds hebben dan allemaal oliebol in je kast.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 14:31

Gretha: Inderdaad op de markt heb je best leuke dingen voor een redelijke prijs, viel me vorige week opeens op Lachen.

En mn schoenencrisis is gelukkig opgelost, want ik moet vanavond oppassen Knipoog

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:08

Ik krijg nog geen kleedgeld, maar mn zus krijgt nu 70 euro in de maand... En dan ook nog elke week 3 euro zakgeld... Dus zo'n 82 euro Bloos! (Wow, vind ik eigenlijk best wel veel!)

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:16

NIKS!!!
Mijn ouders betalen al best een aardig deel mee in de stalling van Tiffany, dus ik kan ze ook niet nog eens aan ze vragen voor kleedgeld Haha!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:29

Linardsje23"]
[quote="maartjuh schreef:
50 euro per maand. Moet ik alles van betalen, verdagen, kleding, jas, make-up, ondergoed, schoenen, enz enz.. Ook rijbroeken enzo. En ik haal het nooit. Kom altijd te kort.


Opzich best weinig, werk je er ook nog bij ?
[/quote]

Nee, ben pas 14, dus mag nog niet werken.
In de grote vakantie ga ik wel werken, verdien ik ong 2,5 per uur, 15 euro per dag, met 6 uur werken.. Dus dan heb ik geld teveel. Agja gaat toch op aan een nieuw hoofdstel ofzo Schijnheilig .

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:30

maartjuh"]
[quote="Linardsje23"][quote="maartjuh schreef:
50 euro per maand. Moet ik alles van betalen, verdagen, kleding, jas, make-up, ondergoed, schoenen, enz enz.. Ook rijbroeken enzo. En ik haal het nooit. Kom altijd te kort.


Opzich best weinig, werk je er ook nog bij ?
[/quote]

Nee, ben pas 14, dus mag nog niet werken.
In de grote vakantie ga ik wel werken, verdien ik ong 2,5 per uur, 15 euro per dag, met 6 uur werken.. Dus dan heb ik geld teveel. Agja gaat toch op aan een nieuw hoofdstel ofzo Schijnheilig .
[/quote]

Nou ik vind dit zeker redelijk! Leer maar met het geld om gaan! Mijn vriendin had het thuis niet breed dus moest werken om wat te kunnen kopen! En heeft het nu relatief breed met de studifinanciering Haha!

Tammietjeeh

Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:51

luna_cockie schreef:
Ik krijg niets van me ouders, ik werk ervoor...


ik ook.,maar dat komt mede doordat mnvader werkloos was en we niet zo veel te verteren hadden.,
Nu (mn vader en moeder werken) wil ik graag mijn pinpas bij mij zelf houden (mijn ouders hadden al mijn codes.,zelfs van internet bankieren)
houden om zelf beter met geld om te leren gaan!
Dat is toch goed of niet?! OK dan!
Maar goed dat was dus ongeveer 100euro per maand met krantenlopen *zakgeld krijg ik niet* en dat haalden mijn ouders van mijn rekening.,gebruikten ze voor van alles (boodschappen) en om wat kleding.,schoenen enz te kopen.

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:25

Donnanientje schreef:
60 euro per maand..

Ik ook

En ik hoef er geen ondergoed, sokken, rijkleding, jassen en schoenen van te betalen Lachen

IceFairy

Berichten: 42
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Demsterwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:29

Ik krijg 30 euro in de maand. Ik hoef er geen ondergoed, sokken, jassen en schoenen van te betalen.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:35

100 euro in de maand, koop zelf schoenen, sokken en ondergoed. Jassen worden betaald Lachen

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 21:40

hey mn oude topic Haha! , ik dacht al is dat mijn naam haha

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:42

Sbine schreef:
100 euro in de maand, koop zelf schoenen, sokken en ondergoed. Jassen worden betaald Lachen

Jij krijgt veel *LOL* !

Ik kreeg voor het eerst kleedgeld toen ik naar de 1e ging, ik was toen 12. Ik moet alles zelf kopen met €70, ook spullen voor Santos (met zadel enzo maar geen voer Tong uitsteken ).

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:43

Ehm, jij kreeg 70 euro op je 12e, en je vindt het veel als ik 100 euro krijg op mn 15-en-een-halfde? Tong uitsteken

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:45

Ja *LOL* , want ik blijf mijn hele leven (naja, tot mijn 18e ofzo Tong uitsteken ) €70 krijgen.