En toen barstte de bom... (erg lang verhaal)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:42

Jeetje, wat een verhaal zeg... Lijkt me vreselijk om in zo'n rotsituatie te zitten.

Mij lijkt het dat wanneer je afstand neemt van je ouders en het allemaal laat rusten, het beter zal gaan en dat hoop ik ook echt voor je. Lastig dat je nog geen plekje voor jezelf hebt, ook in verband met je katten.

Ik zou voorlopig je eigen gang gaan en alleen naar huis gaan om je katten eten te geven.

Sorry als ik erover heen gelezen hebt als je deze vraag al beantwoord hebt, maar kan je niet voor zolang bij je peettante slapen?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:49

Hmmz, herkenbare situatie...

Heel veel sterkte meid, ik hoop echt voor je dat je je eruit weet te werken... Momenteel ben ik ook hardzoekende naar een oplossing voor mijn eigen situatie...

Wat betreft je katten en paard, is misschien een tijdelijk tehuis een oplossing? Zo heb ik het tenminste geregeld...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 13:50

Ik wil niet bij mijn peettante gaan slapen. Ze is enigzins labiel en ze woont in d'r eentje in een erg klein flatje, 1 nacht op de grond overleef ik wel, maar een hele week?

Ik geef straks iig wel meteen de katten voer, mocht het fout gaan dan ben ik meteen weg. Ze zullen hun kwaadheid niet op mijn katten botvieren, zijn die 2 veel te snel voor Lachen En pap en mam weten verdomd goed wat er gebeurd als ik daarachter kom. Verhongeren zullen m'n katten ook niet, muizen zat... Maar als het ff kan wil ik ze gewoon bij me hebben.

Echt waar, ik zette vannacht mijn auto 3 huizen verder neer, was niet uitgestapt of niets, en die 2 stonden al bij mijn auto... Toen ik niet uitstapte sprong Elmo op de motorkap om me eens diep in mijn ogen te kijken Lovers

Nee, ze gaan mee, of ik ga ook nergens heen...

@Gretha: dat zijn dan wel 5 minuten, 10 minuten, een dag of een week dat ik weer ff rust heb...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:51

Cassidy schreef:
Dan ga je naar huis, geef je de katten te eten, en gaat daarna weer weg?

Denk je dat ze je katten zouden verwaarlozen als je niet langs zou komen? Zouden ze hun kwaadheid (als ze al link zijn) op je beesten botvieren?

vind ik een goed voorstel en ik denk niet dat de dieren het zouden moeten ontgelden. je kunt zo niet terug naar die situatie.

Weet je, ze gaan zo oneerlijk met je om, je zou er als mens ook nog eens vals en oneerlijk van worden.

De hond is de betere mens

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 13:51

snowdon schreef:

Wat betreft je katten en paard, is misschien een tijdelijk tehuis een oplossing? Zo heb ik het tenminste geregeld...


Ik zou ze bij Sandra kunnen laten, theoretisch gezien... Maar Sandra zit al vol met opvangkatten, wil haar niet met 2 extra katten opzadelen... En verder, zou eerlijk gezegt niet weten waar. Pension of asiel is geen optie, alleen al vanwege het geld.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:56

Poeh meissie, heftig Verdrietig ...
Ook ik denk dat de "beste" oplossing is, als je een stekkie voor jezelf vindt ! Ik weet dat het moeilijk zal zijn om iets passends te vinden Scheve mond !
Wat vind je tante trouwens van de situatie ?? Kan zij niet eens (al of niet samen met jou!) met je ouders praten ??
Heel veel sterkte Ach gut !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:12

jeetje...... Scheve mond mijn zus was ook is weggelopen maar jou situatie dat is gewoon veel erger....

trouwens met mijn zus en mijn ouders is het weer helemaal OK dan!

sterkte ermee!

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:19

Als jou ouders hetzelfde zijn als mijn moeder dan heeft praten geen zin, want immers doe jij alles fout. Verward

Wat ik uit je verhaal opmaak verdien je niet erg veel, maar wel meer als ik toendertijd (1500 guldens). Dus moet het weldegelijk te doen zijn.

Een paar vragen die je jezelf moet stellen.
- heb je echt een auto nodig, of kan je ookmet de trein, bus, fiets of te voet?
- Kun je je paard goedkoper stallen zolang dat nodig is? (een paard is blij met een heerlijke wei in de zomer)
- Eten je katten duur voer en is er misschien een voersoort goedkoper maar wel net zo goed.
- Zijn er andere dingen waarvoor je betaald dat in feite ook minder of misschien helemaal niet hoeft.
- Moet je perse elke week nog even snel dat snoepje of chips kopen of kan je voor de lijn ook zonder.
Allemaal dingen die geld uit zouden kunnen sparen, zodat je meer te besteden hebt voor een woning.

Maak jezelf niet nog verder kapot door echt alla minuut weg te willen. Stel voor jezelf het doel dat je een huis gaat zoeken, maar stel geen tijdslimiet. In tussen zal je alle opmerkingen het ene oor in en het andere oor uit moeten laten gaan.

Misschien staat er in de vondst wel wat (www.vondst.nl)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:42

Jeetje, wat een verhaal....
Maar idd, ik denk dat de enige oplossing is, om zo snel mogelijk uit huis te gaan. Dat geeft beide partijen ook even wat rust, en zal de relatie met je ouders warschijnlijk ten goede komen.
Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 14:43

holly schreef:
Als jou ouders hetzelfde zijn als mijn moeder dan heeft praten geen zin, want immers doe jij alles fout. Verward

Amen. Dat is meteen de reden waarom ik er geen familie, en dan vooral mijn peettante niet, in wil betrekken.

Citaat:
Wat ik uit je verhaal opmaak verdien je niet erg veel, maar wel meer als ik toendertijd (1500 guldens). Dus moet het weldegelijk te doen zijn.

Zal je misschien vies tegenvallen, ik verdien zo'n 250 gulden meer, en dat is dan nog eens zonder reiskostenvergoeding a 130 euro p/m.

Citaat:
Een paar vragen die je jezelf moet stellen.
- heb je echt een auto nodig, of kan je ookmet de trein, bus, fiets of te voet?

Noodzaak, moet naar klanten ed toe. Enkele zitten op industrieterreinen in the middle of nowhere...

Citaat:
- Kun je je paard goedkoper stallen zolang dat nodig is? (een paard is blij met een heerlijke wei in de zomer)

Heb gelukkig geen paard en totaal geen kosten aan Kelvin...

Citaat:
- Eten je katten duur voer en is er misschien een voersoort goedkoper maar wel net zo goed.

Japs Bloos Royal Canin, Kittekat ed laten ze rustig beschimmelen. Maar ik heb vandaag toch weer een zak ehm... Kittekat volgens mij meegenomen, dan vreten ze maar lekker muizen. Scheelt ook weer 2,70 per week Knipoog

Citaat:
- Zijn er andere dingen waarvoor je betaald dat in feite ook minder of misschien helemaal niet hoeft.

Mobiel is al vrij weinig (abo van 40 euro, maar daar blijf ik iedere maand net binnen, moet dus geen 'lager' abonnement nemen. Ziektekostenpremie iedere maand; abonnementen op tijdschriften zijn bijna allemaal opgezegt, heb alleen nog iedere maand 20 euro aan zo'n verzamelzending. Die zal ik ook maar eens op gaan zeggen... *snif*. Ruiterclub is 50 euro contributie per jaar en 20 euro per kwartaal voor les, is spotgoedkoop dus. Autoverzekering wordt overigens in 1 keer van mijn salaris ingehouden, heb ik dus geen omkijken naar. Iedere maand 200 euro naar mijn 'auto-rekening' voor MRB en gas. En verder... Niets volgens mij.

Citaat:
- Moet je perse elke week nog even snel dat snoepje of chips kopen of kan je voor de lijn ook zonder.

Ik snoep amper... Als daar 3 euro per maand aan opgaat is het veel Lachen

Citaat:
Maak jezelf niet nog verder kapot door echt alla minuut weg te willen. Stel voor jezelf het doel dat je een huis gaat zoeken, maar stel geen tijdslimiet.

Wil ook niet a la minute weg, of beter gezegt: dat kan ik niet...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:55

wat een verhaal zeg, of beter, wat een familie... bij dit soort verhalen besef ik ineens hoe goed ik het heb hier, het lijkt me verschrikkelijk als je eigen ouders zo met je omgaan, had dan geen kinderen gekregen als je er toch niet normaal mee omgaat...
ik zou je graag willen helpen met wat dan ook, maar daar is helaas geen mogelijkheid voor, iig heel veel succes en sterkte!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:56

Tjeetje Pervinco.... Hoe herkenbaar... Scheve mond Het broertje van mijn vriend woont in Venlo, ik zou wel eens aan hem kunnen vragen of hij wat weet? Als je wilt mag je me PB-en met wat je max. aan huur kwijt kan zijn, dan zal ik eens een balletje opgooien. Zoek ook eens goed uit of je geen recht hebt op huursubsidie, met jouw inkomen lijkt me dat wel. Lijkt me iig duidelijk dat je daar weg moet.... Sterkte!! Ach gut

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:06

Hopelijk vind je gauw iets naar je zin! Ik zou het ook geen moment langer volhouden in jouw plaats!
En wat vind Robert ervan? Ik bedoel maar, heb je steun aan hem, helpt hij je?

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 15:08

Ik probeer het zoveel mogelijk af te zwakken als het ff kan... Iig wat tussendoor over hem en tegen mij gezegt wordt. Uitbarstingen als die van gisteren weet ie wel. Maar ze kunnen toch al niet samen door 1 deur, ik wil het tussen mijn ouders en Robert niet erger maken dan het al is.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:14

Ook nog een vraag: sta je al ergens ingeschreven? Als niet zou ik dat maar snel gaan doen, als je op de vrije markt moet kijken ben je veel meer aan huur kwijt (als je daar al ooit voor in aanmerking komt)

Je suis Charlie.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:37

Jaja toch wat gevonden wat goedkoper kan.
Je abbo voor je tel. 40 euro is veel. De mijne is nog onder de 25 euro met 150 belminuten. Een lang gesprek kan je vervangen door een sms of e-mail. Daarnaast moet je je gesprekken niet te lang voeren.

Wat ik niet snap is dat je geen vergoeding krijgt terwijl je wel met je autootje op afspraken moet. Wat is dat nou voor raars.

Verder zou je je ziekenfonds verzekering eens na kunnen lopen ofzo. Heb ik ook gedaan. Waarom verzekeren tegen iets wat je niet of nooit gebruikt.

Laatst las ik hier ergens over het bijhouden van geld wat je uitgeeft. Ik heb dat ook gaan doen en ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon 250 euro over de balk smeet aan boodschapjes en frietjes of mac donnalds Bloos! . Ik leef er niet anders door, maar let wel wat beter op waaraan ik mijn geld uitgeef.

Verder zou ik zeggen, leef je uit op bokt om toch niet ermee te blijven zitten, want een beetje afleiding kan je hiermee wel gebruiken.

Ik weet dat simpel het huis uit gaan nog niet alles oplost, want de tijd daarna ga je pas echt beseffen waar je nu eigenlijk van weggelopen bent.
Ineens heb je een vrijheid en dat kan soms even raar zijn. Niemand die meteen al aan komt rennen om tegen je te zeuren als er eens iets niet helemaal goed ging. Daarnaast ga je je nog wel honderd keer afvragen waarom je thuis niet geaccepteerd werd zoals je graag wou. Een antwoord daarop zul je nooit krijgen, maar het gaat je wel een aantal keer bezig houden. Iemand die denkt dat je met een verhuizing alles oplost die ziet het echt verkeerd, maar een verhuizing brengt wel een begin van je nieuwe leven met zich mee.

valando13

Berichten: 534
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: rotterdam, hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:50

zo wat een verhaal meid. hoe kunne ze zo doen!!!!ik zou idd even gaan kijken op marktpklaats!heeeeeeeeeeeeeeeeel veel sucses meid..!!!duim voor je Ach gut

15-07-05 h0uVnJj LiefjJj

Valando zal je nooit vergeten!!!je blijft altijd in min gedachten altijd in mijn hart

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:41

Waarom niet zelf een advertentie plaatsen.

Mijn ex-buurmeisje woont in amsterdam vanwege haar werk.
Nu moest ze het huis verlaten omdat het verkocht gaat worden. Ze heeft direct een advertentie geplaatst en binnen 2 weken toch zeker 5 reacties gehad.

Nu zit ze samen met een collega in een eengezins woning met tuin! En dat dan nog wel in Amsterdam.

Zet in je advertetnie wat het mag kosten en dat je katten mee wilt nemen.

Ik hoop voor je dat je snel wat vind. OK dan!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:55

Jemig, heftig verhaal! En wat een k*tsituatie!
Ongelooflijk dat je ouders je zo ontzettend tegenwerken!

Mijn situatie is niet vergelijkbaar met de jouwe, maar wel ook zo rot geweest.
Ik ben op mijn 18e het huis uit gegaan. Woonde alleen met mijn moeder, ouders zijn gescheiden.
Ik heb vanaf het moment dat mijn vader het huis uit ging tot ik zelf wegging alles letterlijk meegemaakt.
Ik ben blij dat het leren op school me zo makkelijk afging, want in mijn hoofd was er vrij weinig plaats voor andere dingen.
Ik hoop echt voor je dat je snel wat vindt voor jezelf. Dat zal de situatie absoluut goed doen en ik hoop dat de band met je ouders dan ook weer wat beter zal worden.
Succes! Lachen

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:53

WAar ben je vannacht nou geweest? Nog bij die peetante, bij een vriendin of toch weer thuis?

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 08:55

Thuis.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:05

en hoe is het thuis dan gegaan? WAren ze weer onmogelijk of lieten ze je nu maar met rust (c.q. in je waarde)?

De hond is de betere mens

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:39

herken de situatie bij ons werden er ook met 2 maten gemeten
mijn moeder kwam er toen ik al op mij zelf woonde achter dat ik rookte
en sloeg me t halve huis door mijn zusje (4jr jonger) kreeg toen al sigaretten geld (als ze voor ma een pakkie ging halen mocht ze voor haar zelf ook gelijk meenemen) ik kocht toen ook een brommertje omdat t met openbaar vervoer bij ons in die polder niet te doen was , toen werd men moeder pissig want een meisje (dame) rijd niet op een brommer en daarbij krijg je daardoor een blaasinfectie , 1 mnd later is mijn zusje jarig en ja hoor je raad t al die kreeg dus de nieuwste puch met alle opties en verzekering en benzine geld en een helm Boos! dit was dus toen ik al niet meer thuis woonde van daarvoor wil je niet weten

ik ging opmezelf met 500 gulden en een uitwonende beurs moest 20km fietsen van en naar school (dus 2x20km) omdat ik de bus niet kon betalen mijn huur was 400 gulden en 100 voor gas licht en water
aan mijn beurs had ik dus niet genoeg (kreeg toen 425 gulden)
en kreeg niets van min ouders en kon geen lening oid afsluiten omdat zij te veel verdienden en ben dus (nog meer) gaan werken in het weekend (het hele weekend!) sochtends in een paviljoen smiddags in de kas en savonds achter de bar paar uurtjes slapen en daar gingen we weer
mijn vrienden bezochten me in het weekend op het werk op
dit dus zo gedaan tot dat ik van school afging en fulltime gingwerken

deze tijd herrinner ik mij als de beste tijd van me leven !!
pure armoe maar o zo rijk! als je echt weg wilt lukt t !
en het kan de relatie met je ouders alleen maar goed doen

sterkte en heeeeel veeel succes je vind vast wel een oplossing

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 09:58

Ik heb de auto aan de straat gezet, ik laat me geen 2e keer meer vast zetten. Pap kwam net de plaats op rijden toen ik mijn deur openmaakte.

Waar ga jij naar toe?!
Naar mijn kamer Clown

Ben de katten gaan voeren (ze hadden vers water, dus wsn heeft mam of mijn jongste broertje ze toch gevoerd) en mijn kamer op gaan ruimen, pap heeft volgens mij nog ff in de deuropening gestaan en is afgetaaid.

Had Holly's pb (waar ik nog steeds op moet antwoorden Bloos) gelezen voordat ik destraat inreed... Heb nav die pb ook besloten wat ik zou zeggen als hij weer over Apollo begon, maar dat deed ie niet. Toch vreemd eigenlijk... Apollo wordt er constant bijgehaald, terwijl Aline, de moeder van Apollo, 17 jaar lang van ons is geweest en in 2002 verkocht is...

Mam kwam een uur of 2 later binnenvliegen (hoorde d'r al aankomen). Heeft een minuut of 5 staan vragen (schreeuwen) waar ik vannacht geweest was, heb gezegt dat ik bij een collega was. En och jee, ze was meerdere keren opgestaan om te kijken of ik er al was. Ik had wel dood kunnen zijn. Klopt. Moet ze alleen niet 's ochtends om 9 uur naar kantoor bellen ipv 's avonds of 's nachts naar mijn mobiel, ik had nl al 10 uur dood in de berm kunnen liggen... Ze heeft nog wat geschreeuwd over aan de regels houden (welke regels?) en is ook afgetaaid.

Verder is er niets gebeurd... Komt vast nog wel Lachen

Ik heb iig gisteren op 3 studio's vlakbij het centrum van Venlo gereageerd (echt het enige wat te vinden was in de regio Roermond/Venlo, zowel particulier en makelaars als stichtingen... De rest ligt gewoon boven mijn budget). Ben benieuwd. Gwen en Justy houden iig ook hun ogen en oren open mbt Venlo. Komt goed

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:14

WAT een rare mensen. Ze klieren je letterlijk het huis uit en dan zeuren ze dat ze niet wisten waar je uithing. Dat moeten ze dan wel eerder bedenken. Ik hoop dat je iets voor jezelf vind. En dan kun je thuis beter een tijdje wegblijven om een punt te maken. Misschien wordt ze dan iets duidelijk.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, carineken, Iloveiswan, JudithO, Kairos, Koekie_186, Mars, Miran, Neelm3r9, Paloedie, roxiie, Shinedown, Stephaniiee_, Winna, Zebrastreep en 65 bezoekers