gezeik over een plasje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 12:49

Ophelia"]
[quote="Sammm"]Ik ben het met tancreda eens. Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat honden tegen of vlakbij mijn hegjes zouden gaan zitten. Die hegjes gaan er echt dood van, om nog maar niet te praten over de stank. Knipoog
[/quote]

Whoooeeeeiii en we beginnen weer opnieuw, pffffff.
[/quote]
daarom, zal maar niet reageren.

[quote="Flower schreef:
Op zaterdag werk ik op de markt...ik verkoop daar
brood. Het brood staat in kratten voor de verkoopwagen. In die
kratten zitten dus etenswaren!!!! Kwam er een man met een hond wel aan de lijn. De hond pieste zo tegen één van mijn kratten aan waar brood in zat Boos! Boos! Boos! Dat vind ik dus echt niet kunnen. Ik vroeg hem of hij het zelf even wou opruimen. Zei hij dat ik kapsones had en me niet zo moest aanstellen!!!!!!

Maar zo'n plasje tegen de heg....ach wat maakt dat uit....maar dat brood moest ik nog verkopen...wat uiteindelijk niet meer lukte omdat die man daar zo'n scene aan het schoppen was. Dat iedereen het hoorde!!!!

GATVERDARRIE! dat had hij moeten vergoeden! dat brood was door zijn toedoen ongeschikt gemaakt voor consumptie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:50

Ok dan? Foute reactie dus? Sorry maar ook ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar wilde ook alleen maar even mijn mening geven. Maar als dat niet gewenst is, sorry daarvoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-04 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:50

Flower schreef:
Maar zo'n plasje tegen de heg....ach wat maakt dat uit....maar dat brood moest ik nog verkopen...wat uiteindelijk niet meer lukte omdat die man daar zo'n scene aan het schoppen was. Dat iedereen het hoorde!!!!


Dus als ik het goed begrijp had je, als die man geen scene had geschopt en niemand het gemerkt had, het brood gewoon verkocht?????? GETVER!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:52

Sammm schreef:
Ok dan? Foute reactie dus? Soory maar ook ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar wilde ook alleen maar even mijn mening geven. Maar als dat niet gewenst is, sorry daarvoor.


Sorry, was niet zo bedoeld, maar deze hele discussie gaat al helemaal nergens meer over, dus vandaar mijn "melige" reactie..

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:52

Desiree"]
[quote="Ophelia"][quote="Sammm"]
[quote="Flower schreef:
Op zaterdag werk ik op de markt...ik verkoop daar
brood. Het brood staat in kratten voor de verkoopwagen. In die
kratten zitten dus etenswaren!!!! Kwam er een man met een hond wel aan de lijn. De hond pieste zo tegen één van mijn kratten aan waar brood in zat Boos! Boos! Boos! Dat vind ik dus echt niet kunnen. Ik vroeg hem of hij het zelf even wou opruimen. Zei hij dat ik kapsones had en me niet zo moest aanstellen!!!!!!

Maar zo'n plasje tegen de heg....ach wat maakt dat uit....maar dat brood moest ik nog verkopen...wat uiteindelijk niet meer lukte omdat die man daar zo'n scene aan het schoppen was. Dat iedereen het hoorde!!!!

GATVERDARRIE! dat had hij moeten vergoeden! dat brood was door zijn toedoen ongeschikt gemaakt voor consumptie!
[/quote]
Ja maar dat wou hij niet ik stelde hem voor om een emmer met water te halen zodat hij dat zelf kon opruimen. Toen ging hij helemaal uit zijn dak..., maar idd hij stond er niet bij stil dat

1...we het niet meer konden verkopen.

2...we moeten die kratten ook opruimen, lekker met je handen
in de hondenpies!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 12:53

Hebben jullie niet aangedrongen op tenminste een financiele vergoeding? LIjkt me toch wel fair hoor.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:53

Lovely schreef:
Maar wel dichtbij genoeg om die mevrouw kwaad te maken.

Blijkbaar,
en daarom dus de discussie; lag dat aan de vriend van Desiree die even niet zat op te letten, of aan die vrouw die hem op een aanvallende manier er op aan sprak.
Eén ding is zeker, ik zou ook schouder ophalend weglopen.

(Maar dat deed ik ook toen ik werd aangesproken door iemand toen mijn hond langs ons eigen pad tussen de weilanden door zijn behoefte deed... De beste man stapte regelmatig over het hek heen en dan trapte hij wel eens in iets. Toen ik dat tegen mijn vader zei schoot die gelijk uit zijn slof en was in staat om hem te verbieden over dat hek te stappen (hij heeft geen recht van overpad))

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:57

Desiree schreef:
Hebben jullie niet aangedrongen op tenminste een financiele vergoeding? LIjkt me toch wel fair hoor.


Hahahha hebben we geen kans voor gehad....... Ik ging weg om een emmer water te pakken. Kwam ik terug had meneer de kuiten genomen en ik geen velden of wegen meer te bekennen....heel fijn Boos! Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 12:57

ik ben benieuwd of ons dat straks ook overkomt. Ik heb straks ook veel land voor en achter het huis. Ik moet nog zien dat als mijn hond daar z'n behoefte doet, dat iemand anders aan komt lopen om mij daar op aan te spreken. Kom op zeg! Nou ja, lijkt me echt sterk...

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:58

Ik kan die vrouw wel begrijpen als het hondje net voor de heg zat is dat vanuit haar gezichtveld waarschijnlijk tegen de heg (neem aan dat ze aan de andere kant van de heg voor het raam zat oid)Ik denk dat je vriend beter had kunnen zeggen dat hij er voortaan rekening mee zou halen.
Zo doe ik dat meestal ik haal in gedachte mijn schouders op van ja sorry ongelukje kan gebeuren en geef die mensen gelijk en zeg dat ik er voortaan op zal letten (dat doe je immers ook aangezien dit een ongelukje was)Hondeneigenaars hebben een slechte naam door een paar mensen die zo nodig wel hun hond voor de stoep van een ander laten schijten.Zo hou ik niet van katteneigenaren gewoon omdat die altijd bij ons in de tuin kwamen om te poepen en dan zit jij er zowat met je vingers in als je met de plantjes bezig bent.Het was zelfs zo gek dat 1 van de buurkatten het op mijn konijn had voorzien en het arme beest niet meer los in de tuin kon.
Katten mogen wel loslopen en honden moeten aan de lijn.Ook zo krom.

Sinds een jaar wonen we op het platteland de mensen zijn hier hardstikke aardig en ook erg heerlijk nuchter en eerlijk.
Onze honden lopen altijd los hun behoeften doen ze wel in het weiland of in de brede bermen als we met ze lopen.
boeren zijn geweldig nuchter er werd ons ook aangeraden toen we hier kwamen wonen om de honden niet op andersmans erf te laten komen.
zodat ze achter bv de kippen van een ander aangaan of daar neerpoepen.
doen ze het 1 keer komt de buurman klagen dat de hond achter de kippen aan is geweest de 2de keer heb je kans dat ze de buks erop leeg schieten Haha!
Best hard maar het werkt wel.wij hebben geen last van honden hier in de tuin etc en de hele buurt niet.
Niemand die zeurt over een hondje dat in het weiland plast of een hondeigenaar die zeurt dat ze geen ruimte hebben.
Ik wil nooit meer terug naar de stad.Mensen houden hier zoveel meer rekening met elkaar

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 12:59

Nimber schreef:
Ik wil nooit meer terug naar de stad.Mensen houden hier zoveel meer rekening met elkaar

Ik denk dat de mentaliteit anders is als mensen niet te dicht op elkaar zitten. Ben blij dat ik ook de stad uit ga hoor.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:00

OVerigens heeft mijn uitlaat hond eens binnen in een dierenwinkel lopen pissen tegen de deur. Niemand had het gezien, ik schaamde me dood toen ik naar de balie liep: "Eh, mijn hond heeft in de winkel gepist" en daar vervolgens aan het opruimen ging Bloos Lodewijk stond me echt zo aan tee kijken, wat doe jij nou baasje? Verward Eikel Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:01

Desiree schreef:
MEnsenlieve, dat ze over zoiets zeiken zeg!


Maar jij opent hier een heel topic over...Het zit jou dus ook nogal hoog. Boeiend wat dat mens zegt, lekker laten l*llen en vergeten. Als je je hier zo druk over gaat maken is het alleen maar slecht voor je hart. En die vrouw is het alweer vergeten.

Aan de ene kant kan ik me best voorstellen dat ze het vervelend vindt, maar aan de andere kant...inderdaad, waar kàn je moeilijk over gaan doen zeg...

Bij ons pieste vroeger een Sint Bernard in de tuin. Dat vonden wij ook niet zo leuk Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 13:05

MarianneR"]
[quote="Desiree"]MEnsenlieve, dat ze over zoiets zeiken zeg!
[/quote]

Maar jij opent hier een heel topic over...Het zit jou dus ook nogal hoog. Boeiend wat dat mens zegt, lekker laten l*llen en vergeten. Als je je hier zo druk over gaat maken is het alleen maar slecht voor je hart. En die vrouw is het alweer vergeten.

Aan de ene kant kan ik me best voorstellen dat ze het vervelend vindt, maar aan de andere kant...inderdaad, waar kàn je moeilijk over gaan doen zeg...
[/quote]
Ach, je hebt ook gelijk! Moet meer langs me heen laten gaan.
[quote="MarianneR schreef:
[
Bij ons pieste vroeger een Sint Bernard in de tuin. Dat vonden wij ook niet zo leuk Haha!
[/quote]

ja hallo! GAat je gazon kapot. Vind het geen stijl hoor. GEbeurde vroeger ook bij ons, aan de overkant van de weg was een heel groot terrein waar je je hond kon loslaten en zo. Daar kwamen dan ook veel hondeneigenaren en daar kon het ook heel gezellig zijn bij het hond uitlaten.
Maar nog presteerden mensen het om hun hond los te laten in onze tuin! Echt stijlloos hoor. je moet je hond niet in andermans tuin loslaten.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:09

Als je hond een grote boodschap daar voor de deur achter zou laten kan ik me voorstellen dat ze boos word. Maar een klein plasje?

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:14

Desiree schreef:
Ik denk dat de mentaliteit anders is als mensen niet te dicht op elkaar zitten.
Ben blij dat ik ook de stad uit ga hoor
.



En die mevrouw ws ook Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:29

Desiree"]
[quote="Nimber schreef:
Ik wil nooit meer terug naar de stad.Mensen houden hier zoveel meer rekening met elkaar

Ik denk dat de mentaliteit anders is als mensen niet te dicht op elkaar zitten. Ben blij dat ik ook de stad uit ga hoor.
[/quote]
Als jij dat zo voelt, dan is het zeker beter voor jou.
Ik heb er niet zo'n last van. Er wonen om mij heen genoeg buren met honden, maar die honden gaan gewoon keurig in de goot, waar het hoort.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:30

heb je wel internet daar?

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:41

SuperPepeijn schreef:
heb je wel internet daar?

*lol*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 13:45

SuperPepeijn"]
heb je wel internet daar?
[/quote]
weet ik nog niet, maar daar kan voor gezorgd worden he. *LOL*
wat zouden jullie immers zonder mij moeten?[quote="Lovely schreef:
[maar die honden gaan gewoon keurig in de goot, waar het hoort.
[/quote]

En mijn hond in het plantsoen! Niets mis mee. Zo hebben andere mensen er ook geen last van.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:48

Nee behalve kinderen die daar verstoppertje spelen! Wat is het nou voor moeite om even een zakje mee te nemen en het in een vuilnisbak te gooien? Of ben je bang dat JIJ dan vieze handjes krijgt?

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:54

Doe je hond gewoon een onderbroek met Tena Lady aan, ben je van het gezeur af.
Wordt dan vast ook een hype en dan ben jij de trendsetter geweest! Cool

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:56

irish_lady schreef:
Nee behalve kinderen die daar verstoppertje spelen! Wat is het nou voor moeite om even een zakje mee te nemen en het in een vuilnisbak te gooien? Of ben je bang dat JIJ dan vieze handjes krijgt?


Waar slaat dat nou op....wie zegt dan dat Desiree het niet opruimt!
Net of dat er geen kinderen op de stoep spelen en dan perongeluk in de goot stappen en alsnog poep aan hun schoen hebben Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 13:59

In het plantsoen is geen ruimte, noch de mogelijkheid om te spelen. En verstoppertje doen is niet mogelijk, ze zien je altijd zitten. Er zijn nooit kinderen in dat plantsoen aan het spelen, omdat het daarvoor geen niets te bieden heeft. Ik denk ook dat kindervoeten de struiken schade aan zou brengen. Er is wel een kinderspeeltuintje in de buurt. met wat speledingetjes. Ik zie er nooit kinderen overigens.

Trouwens, als mensen ergens over WILLEN zeiken, dan doen ze het toch! Daar is dit topic een goed voorbeeld van.
ander voorbeeld. Een stalgenoot van mij woont midden in de stad. Maar in eindhoven heb je een heel groot park, daar wandelt hij ook altijd speciaal naartoe. IN zijn broekzak heeft hij een hoop plastic zakjes. Je raadt het al; om de ontlasting op te doen. Hm, niet iedereen doet daar z'n behoefte op overigens, de zwervers die er overnachten hebben geen zakjes bij zich..... Maar goed, hij dus wel en hij doet dat ook keurig, de zakjes gooit hij vervolgens in een prullenbak. Nog presteren mensen het om te zeiken tegen hem over zijn honden.....
Gewoon, om maar iets te zeiken te hebben.....

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:21

Tja sommige mensen hebben ook wel eens hun dag niet, en soms ben jij net diegene die de welbekende druppel is....

Ik had pas het volgende : een vrouwtje bij mij uit de buurt loopt altijd met een gemuilkorfde rottweiler (nouja zo'n bandje om z'n snuit) en een shi tzu, dus als ik haar zie lijn ik mijn honden aan en ga ik ze uit de weg, just in case!
Nou pas geleden stond ze (met haar honden) midden op het wandelpad te kletsen met een vrouwtje met kinderwagen, ze blokkeerde dus het hele pad en maakte ook geen aanstalte om opzij te gaan dus ik zet een geirriteerd gezicht op (blijkbaar) en loop terug om een andere route om haar heen te nemen met mijn honden. Net op dat moment stapt ze opzij, maarja ik was al op weg om een andere route te lopen, en toen begint ze me na te roepen 'ja trut met je arrogante kop ik ga toch voor je opzij!!' ik draai me om en geef haar een vieze mond terug (erug ordinair Bloos! maargoed)

Nouja na mijn rondje zag ik haar weer lopen en toen dacht ik (ondertussen afgekoeld) ach ik ga gewoon even naar haar toe vragen wat er nou eigelijk aan de hand was.

Begint ze te huilen en haar excuses aan te bieden, er had de week ervoor een buurkind op de poot van haar rotweiler gestaan waar hij net aan geopereerd was, en die hond had uitgehaald naar dat kind.
Waarop ze vreselijke ruzie had gehad met de vader van het kind in kwestie, die had gezegd dat hij de politie ging bellen om die hond af te laten maken, maargoed ze had het beest al tien jaar en ze was er stapelgek op, nu moest hij een muilkorf om terwijl hij nooit een vlieg kwaad had gedaan en ik had (in haar ogen) kwaad gekeken naar haar hond omdat ik voor hem nu opzij moest......

Conclusie van het verhaal, zij was overgevoelig ik een beetje lichtgeraakt en zo stonden we dus ineens naar elkaar te schreeuwen terwijl er dus niks aan de hand was , ik heb ook mijn excuses aangeboden en nu groeten we elkaar als we elkaar tegenkomen OK dan!

Een beetje tolerantie kan dus nooit kwaad, vaak als je ergens even over praat valt alles reuze mee Haha!