De oppas - hoeveel verdienen/betalen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:49

Ik krijg €2,50 per uur, als ik een uurtje in de supermarkt werk verdien ik meer maar zo vaak pas ik niet op, ik verdien goed met mn supermarktbaantje. Oppassen is voor mij echt erbij, en vind het ook gewoon relaxed, ik doe wat ik thuis ook doe (ok, niet Bokken dan Tong uitsteken ) , eet en drink wat ik wil en krijg er nog voor betaald ook! Echt veel is €2,50 niet, maar om nou te gaan klagen dat ik meer wil...

Toen ik overdag oppaste was het een ander verhaal, toen kreeg ik €5 per uur, das makkelijk verdiend! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:10

Ik pas af en toe op mijn twee buurkinderen....één van drie en één van net een jaar Lovers

Verdien er 5 euro per uur, wat dus minder is dan het loon van mijn bijbaantje. Maar doe het ook meer als vriendendienstje want die kinderen zijn om op te vreten

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:19

Ik heb een paar jaar terug ook wel opgepast bij buren, daar kreeg ik altijd 25 gulden voor een avond, wat meestal van een uur of 8 tot een uur of 1 was.Dat was altijd best wel veel vond ik.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:32

Volgens mij heb ik het goed Pling
Ik krijg 20 euro voor een hele avond met slapen enzo....
Maar ik moet erbij zeggend at ze niet de armsten zijn en dat ik een goede band met ze heb Knipoog

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:40

leentje schreef:
ik verdien 2,5 euro per uur, na middernacht en overdag (tussen 8 en 18u) 3 euro per uur
een overnachting is minstens 15 euro, en alle uren die er voor 18u 's avonds of na 8u 's ochtends nog bijkomen, moeten nog extra bijbetaald worden (volgens bovenvermeld tarief)
dit is via een organisatie, je bent dan ook extra verzekerd, de ouders moeten je halen en weer thuisbrengen, en ze mogen niet van je vragen dat je huishoudelijke taken doet (de afwas van drie dagen doen bijvoorbeeld...)


vergeten aan toe te voegen dat een begonnen uur voor een volledig uur telt (al doe ik daar voor tien minuutjes niet moeilijk over hoor)

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:49

Ik heb heel erg veel opgepast vanaf mijn 14e ongeveer.
Toen ik begon kreeg ik fl 4,- per uur, toen ik 15 fl 5,- en toen de euro er eenmaal was verdiende ik rond de 5 EUR per uur. Bij de ene wat meer dan bij de ander.
Als ik bleef slapen betaalden ze gewoon door.
En niet dat ik dat eiste, maar gewoon omdat ze dat betaalden Haha!

Maarja, ik woonde in Bloemendaal en paste op bij mensen die (bijna allemaal) in enorme huizen woonden en heel erg veel verdienden.
Dat zal ook wel uitmaken.

Ik paste ook echt heel veel op, gemiddeld 3 avonden bij de week. En ik werd altijd gebeld door moeders van vriendinnetjes van mijn oppaskinderen of ik daar niet ook op wilde passen, want ze hadden zulke goede verhalen over mij gehoord Cool
Ik weet niet wat het is, ik heb iets met kinderen. Ik was echt niet liever en ze mochten bij mij echt niet meer snoepjes en later naar bed, maar op een gegeven moment paste ik gemiddeld 4 avonden in de week op! Kassa! Haha!

Ik vind 2.50 EUR wel weinig, helemaal omdat ik op mijn 15e fl 5,- verdiende en dat iets minder dan 2.50 EUR is.
Ik vind 3 euro wel een redelijk bedrag en 3,50 als je veel en drukke kinderen hebt ofzo?

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:52

Ik ga babysitten bij verschillende gezinnen, maar bij twee gezinnen nogal redelijk vaak.

Gezin 1: Twee zoontjes van 2.5 en 4.5, daar krijg ik 3€ per uur.
Het zijn voorbeeldige kindjes en deze mensen gaan meestal nooit langer weg dan 24u-00.30u.

Gezin 2: Alleenstaande moeder met twee zonen van 10 en 12, zij betaalt mij standaard 25€.
Daar ga ik meestal naartoe vanaf een uur of zeven/acht en daar blijf ik slapen.

Heel redelijk betaald voor een babysit vind ik.
Als ze naar mijn tarief vragen, zeg ik 3€, dat is wel de standaard denk ik.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:58

Ik krijg 2,50 euro per uur.

Eerst was dat 2 euro en toen gin ik bij kennisen van hun oppassen en die vroegen wat ik wilde verdienen en toen had ik 2,50 gezegd en die hadden dat doorgebriefd dat ik eigenlijk leiver 2,50 verdiende (ik durfde niet te vragen he) en sinds die tijd verdien ik daar ook 2,5 Tong uitsteken

Dit vind ik goed hoor. Ik had laatst een avondje opgepast van 19.30-00.45 en 14 euro ontvangen!
5,5 uur dus 13.75 en dan krijg ik iets extra (in dit geval 25 cent Tong uitsteken) voor dat ene uur na 12 uur maar dat is niet echt helemaal afgesproken)

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:17

Ik krijg 3,50 per uur. Bij een adres kreeg ik 4 euro, maar dat was toch wel heel erg ver fietsen voor mij...ach, je moet je wel bedenken dat t het makkelijkste "baantje" op aarde is! Lachen

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:28

Ik pas op de hond Haha! van mijn instructrice, voor 3,75 per uur (incl. lekker eten)

verder pas ik op 2 kindjes van de overburen, 3 euro per uur, misschien niet veel, met het is lekker (vrij rustig) werk, en ik vind het zoiezo fijn dat ik iets voor mijn buren kan doen, ze zijn erg aardig en ze doen vaak genoeg wat voor ons Lachen

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 01:14

ik pas op 2 moeilijk opvoedbare kids op
gaat via persoonsgebonden budget
ben nu 20, en verdien 8,50 bruto :p
maar is heel wat meer dan simpel oppassen, is echt begeleiden

maar ontopic:
ik zou t mininumloon vragen, of anders wel halve uren uit laten betalen
zou 1 van beide doen ofzo

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 01:18

als wij eindelijk weer s centjes hebben om er uit te gaan en dan ook nog 5 euro per uur zouden moeten neerleggen voor een kind dat we zelf naar bed brengen lekker doorslaapt gewoon omdat tie nog veel te jong is om alleen thuis te zijn gewoon voor het geval dat hij wakker word zodat de oppas dan ff naar de pappa en mamma kan bellen dat er iets is
lekker slapend rijk worden op de bank voor de buis met een zak chips en wat fris weet niet hoor vind ik een hoop geld

zeker als je niet te veel op de tijd wilt letten en je oppas (vaak nog minderjarig dan aanbied dat tie mag blijven slapen zodat tie niet op hoeft te blijven en gewoon om 10 of 11 uur (misschien wel 12 uur ) naar bed kan en ook nog iets heeft aan de volgende dag

kijk kan me voorstellen dat als je al wat ouder bent en al stapt dat je dat dan weinig vind maar is het dan niet tijd om een echt baantje te nemen???
wat verdien je tegenwoordig met een krantenwijk of vakken vullen
bloembollen pellen tomaten plukken noem maar op
en dat is hard werken dit niet

ik denk dat gemiddelde 14,15,16 jarige blij mag zijn met 15 euro voor de hele ridel (avondje lekker relaxed voor de buis met video of achter de comp met een boek of huiswerkmakend)

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 01:33

Ik betaal 5,- per uur, voor 1 kind van bijna 4 . Oppassen is verantwoordelijk werk en valt voor mij niet in de categorie bollenpellen of krantewijk. Ik verwacht zorg en aandacht en geen "kind weggewerkt en op de bank kruip " verhaal.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:27

ik verdiende een paar jaar geleden (ook ongeveer op mijn 17e) 5 gulden per uur.
En daar kon ik ook amper een drankje in de kroeg voor kopen, want die liepen toen ook al tegen de 4 gulden.

Maar ik vind het wel een redelijk bedrag. Je kan niet alles hebben, en een lekker baantje, en een dik salaris... Als je meer geld wil verdienen, moet je gewoon een ander baantje zoeken, das toch normaal?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:43

nickyu schreef:
als wij eindelijk weer s centjes hebben om er uit te gaan en dan ook nog 5 euro per uur zouden moeten neerleggen voor een kind dat we zelf naar bed brengen lekker doorslaapt gewoon omdat tie nog veel te jong is om alleen thuis te zijn gewoon voor het geval dat hij wakker word zodat de oppas dan ff naar de pappa en mamma kan bellen dat er iets is
lekker slapend rijk worden op de bank voor de buis met een zak chips en wat fris weet niet hoor vind ik een hoop geld

zeker als je niet te veel op de tijd wilt letten en je oppas (vaak nog minderjarig dan aanbied dat tie mag blijven slapen zodat tie niet op hoeft te blijven en gewoon om 10 of 11 uur (misschien wel 12 uur ) naar bed kan en ook nog iets heeft aan de volgende dag

kijk kan me voorstellen dat als je al wat ouder bent en al stapt dat je dat dan weinig vind maar is het dan niet tijd om een echt baantje te nemen???
wat verdien je tegenwoordig met een krantenwijk of vakken vullen
bloembollen pellen tomaten plukken noem maar op
en dat is hard werken dit niet

ik denk dat gemiddelde 14,15,16 jarige blij mag zijn met 15 euro voor de hele ridel (avondje lekker relaxed voor de buis met video of achter de comp met een boek of huiswerkmakend)


Ik ben het met je eens dat E5,- per uur erg veel is, maar verder......
Ik pas nu in totaal al een jaar of 7 op (ik ben nu 19) en kan je vertellen dat het zelden op bovenstaande manier verloopt....
Buiten dat ik vaak overdag opgepast heb, waarbij ik dus met de kinderen eet, ruzies op moet lossen, spelletjes met ze speel, kinderen in bad en in bed stop enz. Blijven ze ook 's avonds lang niet altijd netjes doorslapen, en heb ik wel eens tot halftwee 's nachts (terwijl ik dus idd zou blijven slapen omdat het laat werd) gezeten, omdat de kinderen om de beurt wakker werden. Bovendien komen de kinderen vaak naar mij toe 's ochtends, ipv naar de ouders als ik ben blijven slapen. Ja, en dan ga ik ook met ze naar beneden en met ze ontbijten (zonder dat ik dan nog betaald wordt) zodat de ouders door kunnen blijven slapen.

En ik weet niet wat voor oppas jij gewend bent? Aangezien je blijkbaar een oppas hebt om op te bellen als het kind wakker wordt Verward
Ik heb tot nu toe pas één keer de ouders gebeld dat ze thuis moesten komen, en dat was toen een kind van 9 maanden, koortstuipen had en dus blauw werd en er helemaal geen contact meer mee te krijgen was. Voor een huilend of grieperig kind laat ik de ouders niet thuis komen iig.....
Maar goed, dat zal wel voor iedereen anders liggen.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:48

in het gulden tijd perk kreeg ik 5 gulden per uur en ook geen opslag na 24.00 uur, € 2,50 klinkt gewoon heel weinig, maar valt best mee!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:41

Ik krijg meestal tussen de 15 en 25 euro. Ligt eraan hoe laat het is en hoelang. Als de mensen gaan sporten even 2 uurtjes dan is het 15 euro. Gaan ze tot 's nachts 2 uur weg dan is het 25 euro en soms 30 euro.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:52

Nickyu: wat jij zegt vind ik echt onzin.
Ik vind oppassen nl best een grote verantwoordelijkheid.
Over het algemeen gaat het idd zoals jij zegt, maar ik heb een keer gehad dat ik met een kind naar het ziekenhuis moest. De ouders kon ik niet bereiken en ik had mijn rijbewijs nog niet. Volgens mij was ik 16 ofzo.
Het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen, maar het is wel echt heel eng wat er dan gebeurt en je moet dan dus als 16-jarige opeens een enorme verantwoordelijkheid dragen. Daar mag je dus dan ook best voor betaald worden. Op zo'n moment is dat geestelijk best wel zwaar nl.

Ik ga verder helemaal met Richtje mee.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:12

En wat het ook is, ik moet zaterdag weer oppassen, maar ik had ook liever uit gegaan en daarvoor nog even wedstrijden gekeken op de manege. Dus ik vind dat je er best wel aardig wat voor betaald mag krijgen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:21

Zelf krijg ik 2,50 per uur. Vaak krijg ik veel meer, omdat mijn 'oppasmensen' dat zelf zo willen. Hoe dan ook; ik vind het meer dan genoeg. Mijn oppaskindjes zijn zó schattig! Het is helemaal geen werk om een avondje bij ze te zitten, dus alles wat ik ervoor krijg is mooi meegenomen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:29

Ik doe het puur voor de lol. Bij sommige mensen krijg ik 2 euro per uur en bij anderen helemaal niets. De laatste mensen hebben het niet zo breed, dus wil ik er ook helemaal niets voor hebben.