De oppas - hoeveel verdienen/betalen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:28

Ik krijg €2,50 per uur.
Kinderen zijn 8 en 10 en gaan heel braaf naar bed als ik het zeg. Doen en kunnen alles zelf, er blijft voor mij niet veel meer over dsn tv kijken.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:30

Ik paste 1 keer in de week op op het zoontje van kennisen bij ons , kreeg ik 2 euro per uur.. Vind ik persoonlijk echt té weinig, maarja het waren kennisen en een lief kindje, dus dan ga je ook niet zomaar om meer vragen . *doe je sowieso niet zo snel trouwens*

Ik pas ook af en toe ergens anders op en daar vroegen ze wat mijn 'tarief' was. Daar krijg ik nu 3 euro (had eerst maar 2 gezegd, maar dat vonden ze te weinig Haha!) en dat vind ik gewoon redelijk.

Ik vind het trouwens wel logisch dat je voor oppassen minder krijgt dan het minimum jeugdloon hoor, je zit grotendeels voor de tv Clown

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132124
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:32

Yessy schreef:
ik krijg 3 euro per uur als ze slaapt en 3,50 als ze wakker is... voor 1 meisje is dat.


Da's zielig, dan moet het kind de hele avond en nacht wakker blijven om jouw portemonnee te spekken Knipoog *LOL* Geintje

Ik vind 10 euro voor een hele avond oppassen niet echt veel, ook al hoef je niet veel te doen.
Je bent toch je hele avond kwijt.
En voor dat bedrag lijkt het me al helemaal niet netjes als ze je uren ook nog naar beneden afronden (da's overigens nooit netjes Knipoog).

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:40

Uren naar beneden afronden vind ik idd niet kunnen
Maar 10 euro voor een avondje bij de buren tv kijken.......

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:41

grassie schreef:
Ik paste 1 keer in de week op op het zoontje van kennisen bij ons , kreeg ik 2 euro per uur.. Vind ik persoonlijk echt té weinig, maarja het waren kennisen en een lief kindje, dus dan ga je ook niet zomaar om meer vragen . *doe je sowieso niet zo snel trouwens*


Dat heb ik dus ook. Ik pas op op m'n 2 neefjes en m'n nichtje, en verdien erg weinig Heb de laatste 2 keren eens gekeken wat ik kreeg en de ene keer was het 1,25 euro per uur (en toen waren ze nog niet eens naar bed) en de 2e keer 2,00 euro per uur (en toen moesten ze na een kwartiertje al naar bed).
En de laatste keer dat ik moest blijven slapen kreeg ik 10 euro (voor oppassen vanaf 8 uur). Dus zo weinig krijg je niet.

Maar tja, ik heb de ballen niet om er wat van te zeggen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:43

Toen ik nog een oppasbaantje had (wel al zo'n 5 jaar terug) kreeg ik een rijksdaalder per uur geloof ik. Dat was toen wel weinig, er werd ook naar beneden afgerond. (en het was een bende, vies, stinkend, en niks fatsoenlijks eetbaar in huis Tong uitsteken )
Ik ben er later mee opgehouden omdat het te slecht verdiende.

Ik vind wat jij krijgt niet superveel, maar ook niet meteen afzetterij. Maar het zou idd wel wat meer kunnen zijn.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:45

haj, ik pas op een baby van een jaar en verdien 4 euro.dat is wel lekker maar 3 was ook genoeg geweest Haha!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:47

ik krijg 1 euro per uur :S

als ik dat hier zo zie is dat dus zwaar weinig

nouja ik durf ook niet meer te vragen Bloos

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:53

iloveperry schreef:
ik krijg 1 euro per uur :S

als ik dat hier zo zie is dat dus zwaar weinig

nouja ik durf ook niet meer te vragen Bloos

JAHA!! daar kom ik mijn bed niet voor uit, bij wijze van spreke!!! Schijnheilig

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:56

aj, dus ik ebn de enige met zo'n minimum loon Tong uitsteken

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:58

jaah...ja..ik zou zeggen, trek je stoute schoenen aan, en vraag meer!! laat ze anders dit topic lezen!! succes!!!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 17:59

hahaha ik zal het proberen. maar ik denk dat ze me dan ontslaan :S

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:01

voor hen 10 andere!!!! er zijn echt zoveel oppasbaantjes je vind wel een ander die minstens 2 x zo goed betalen!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:03

Ik pas bij 3 gezinnen op, en krijg bij allemaal rond de 2.50/3 euro per uur. Tuurlijk, meer is altijd beter! Maar ik vind het wel een redelijk bedrag. Als ik in een winkel ga werken verdien ik iets meer, maar daar heb je inderdaad geen eten bij. Als ik kom staat de hele keuken vol met eten/drinken, en ik mag pakken wat ik wil!
Bij het ene gezin zijn het 3 kinderen, moet ik alle drie naar bed brengen/verhaaltje lezen, oudste 2 altijd nog spelletjes enzo. Is familie van me.
Bij het andere gezin ook 3 kinderen, waarvan er 2 altijd al in bed liggen en 1 baby die ik wel altijd moet 'entertainen', en nogal veel mee bezig moet zijn. En een puppy!
Bij het ander gezin is het 1 jongentje Lachen Maar daar ben ik nog maar 1x geweest.

Maar ze ronden het wel altijd af, als het bijv. uit zou komen op 8 euro krijg ik altijd wel 10 euro enzo. En de ene keer krijg ik iets meer dan de andere keer etc. Lachen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:04

Ik krijg standaar 8 euro op een avond.
En de ene keer is het van 20:00 tot 22:00 en de andere keer van 19:00 tot 0:00
En de vorige keer kwamen ze een uur later als afgesproken (ze hadden wel gebeld dat ze later kwamen) toen kreeg ik 10 euro.
Vindt het niet veel, maar ben er wel tevreden mee. Het enigste wat ik doe is op de bank zitten en tv kijken. Ik hoor het kindje nooit en hoef hem ook nooit naar bed te doen.

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:06

Ik krijg 7 euro op een avond van 5 uur, dus 1 euro en 40 centjes per uur Huilen vind dit echt veel te weinig en dat dan ook nog erg onregelmatig (hooguit 2 keer in de maand) heb besloten om daar te stoppen, want over verhoging valt niet te praten

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:38

Richtje"]
[quote="Ludo schreef:
Minimumloon voor een 17-jarige is bruto €3,03 en netto €2,89.
Dat zou ik dus minimaal vragen

Maar daar heb je dan geen eten/drinken ed voor als je in een supermarkt werkt.....
Bedenk even dat je dat ook voorzien wordt van de nodige consumpties, tv kan kijken enz
[/quote]

Ja daar heb je gelijk in, maar ik weet wel uit de tijd dat ik oppaste, dat ik beter 2 uurtjes extra in de supermarkt kon werken dan een hele avond oppassen.

Ik pas nu nog maar heel zelden op, en die mensen betalen wel fatsoenlijk. Ronden altijd naar boven af etc.
Maar toen ik 12 jaar was, moest ik oppassen op een jongetje en een meisje (baby van een paar weken oud). Die mensen vroegen wat ik ervoor wilde hebben, maar omdat ik dat niet wist zei ik dat het wel goed was. Ik verdiende dus helemaal niks. Lekker makkelijk voor die mensen, want op een gegeven moment paste ik 3 avonden in de week op. Ze kwamen ook standaard meer dan een uur te laat thuis, zodat ik al die tijd met een jankende baby opgescheept zat, die geen flesje mocht hebben, omdat ze borstvoeding kreeg Stoom uit je oren
Toen het derde kindje geboren werd heb ik gezegd Doei, doei

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:54

Ik verdien meestal ongeveer 10 euro voor een avond. Geen uurtarief ofzo en daar ga ik dan op de fiets heen maar als die mensen me moeten halen of brengen doen ze daar ook niet moeilijk over (ik had laatst een boek vergeten zijn ze nog weer met me naar huis gerden om het op te halen) en ik vind het wel best zo.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:58

Annelou"]
[quote="rebeltje schreef:
zwaar onderbetaald!!

Ik vind dat je toch min rond de 4 euro per uur moet verdienen, meestal ligt dat bedrag nog hoger..


Bloos! bedrag nog hoger dan 4 euro per uur.

Ik vond mijn bedrag toch al redelijk hoog. Haha! Ik pas altijd op op 2 kinderen.
Hoe meer kinderen en vervelender Clown hoe hoger het bedrag toch?
[/quote]

Das ook n goede regel. Tjah miss heb k gewoon geluk gehad. Maar voor lager dan 5 euro per uur ga ik niet oppassen.

Miss omdat je nog wat jonger ben dat het dan wat minder is, maar toch. J krijgt zelfs onder het minimum Scheve mond

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:06

Als ik dit allemaal zo lees krijg ik toch wel een stukje minder betaald dan jullie...
Ik pas op bij mijn 2 neefjes van 10 en 8. En ik pas ook op bij kinderen van 2 en 4 jaar. Bij beide oppas adressen krijg ik 8 euro standaard. Of ik nou om 19:00 uur moet komen of om 21:00 uur. Scheve mond Ik blijf ook altijd slapen omdat de ouders vaak erg laat thuis komen, soms wel rond 3 uur en daar ga ik echt niet zo lang op zitten wachten als ik de volgende dag al vroeg op moet.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 19:07

Wat mij dus opvalt is dat ik ook veel meer kreeg toen ik een jaar of 14 was en oppasste Scheve mond lekkre vaag dus. Maar goed, woensdag ga ik het maar even proberen aan te kaarten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:33

ik vind het van een aantal dingen afhangen. Doe het ook altijd in overleg met diegene waarvoor ik oppas. Doe het als "baantje" erbij en vind het leuk om te doen, dus veel hoef ik in principe niet.

Maar ik zeg het: het hangt van een aantal dingen af!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:33

Richtje schreef:
Uren naar beneden afronden vind ik idd niet kunnen
Maar 10 euro voor een avondje bij de buren tv kijken.......


Ja he wacht, maar je zit daar wel met verantwoordelijkheid. Het komt gelukkig niet zo vaak voor, maar als er een kind ziek word of uit z'n bed dondert dan gaan ze er WEL vanuit dat jij er bent. Want daar betalen ze je voor. En ik geloof in betalen naar verantwoordelijkheid.

Als je echt alleen maar iemand wil die op de bank zit en chips eet, dan is 1.50 per uur redelijk ja. Maar als je er iemand wilt hebben zitten die er is als je kids iemand nodig hebben, vind ik dat een achterlijk laag bedrag. 9 van de 10 keer gebeurd er niets, maar die persoon moet er wel zitten.

In een bedrijf krijg je vaak ook extra betaald als je BHVer bent. Ook al gebeurd er niets. Want in het geval er wel iets gebeurt draag jij de verantwoording, daar gaat het om.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:41

Ik krijg 2.50 per uur. Ik pas iedere maandag daar 3 uur op (meestal krijg ik 8 euro). Het is 1 kindje van 7, nooit problemen mee. Als ik in het weekend moet oppassen wordt ik gehaald en gebracht, als ik wil mag ik daar eten, drinken staat altijd klaar. Altijd de nieuwste dvd's. Mij hoor je niet klagen over mn loon Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:43

ArwenLune"]
[quote="Richtje schreef:
Uren naar beneden afronden vind ik idd niet kunnen
Maar 10 euro voor een avondje bij de buren tv kijken.......


Ja he wacht, maar je zit daar wel met verantwoordelijkheid. Het komt gelukkig niet zo vaak voor, maar als er een kind ziek word of uit z'n bed dondert dan gaan ze er WEL vanuit dat jij er bent. Want daar betalen ze je voor. En ik geloof in betalen naar verantwoordelijkheid.

Als je echt alleen maar iemand wil die op de bank zit en chips eet, dan is 1.50 per uur redelijk ja. Maar als je er iemand wilt hebben zitten die er is als je kids iemand nodig hebben, vind ik dat een achterlijk laag bedrag. 9 van de 10 keer gebeurd er niets, maar die persoon moet er wel zitten.

In een bedrijf krijg je vaak ook extra betaald als je BHVer bent. Ook al gebeurd er niets. Want in het geval er wel iets gebeurt draag jij de verantwoording, daar gaat het om.
[/quote]


Tuurlijk dat is ook wel zo (en heb het helaas meer dan eens mee gemaakt dat ik WEL echt nodig was Scheve mond).
Maar toch, een bedrag van 2,5-3,5 euro per uur ben ik tevreden mee. Je hebt de verantwoordelijkheid, maar dat is in feite ook hetgeen waar je voor betaald wordt. Ik lees hier ook dat er mensen zijn, die niet voor minder dan 5euro per uur op willen passen. Tja, daar kan ik niet inkomen.... bedenk eens hoe belachelijk duur het dan ook voor de ouders wordt om een keer een avondje weg te gaan Bloos! (en ja, ik weet dat dat hun eigen keus is Knipoog).